غیره 8ball

hellboy3d

Member
سلام
به دوستان مجید آنلاینی
امیدوارم حالتون خوب باشه
اینم کاریه که همین الان زدم
Max,Mentalray,PS
زمان رندر ندیدم فکرکنم 2ساعت بود
این یه جور تمرین boke و dofبود
که به این نتیجه رسیدم اگه فارم نداری فقط برای تک فریم میتونی از این روش استفاده کنی
از شیدرDepth of field/Bokeمنتال استفاده شده
http://en.wikipedia.org/wiki/Depth_of_field
توی وایر فریم میتونید اطلاعات بیشتری بدست بیارید
موفق باشین
 

پیوست ها

  • 8Ball final.jpg
    8Ball final.jpg
    585.2 کیلوبایت · بازدیدها: 49
  • Wire_8Ball.jpg
    Wire_8Ball.jpg
    609.8 کیلوبایت · بازدیدها: 28

.:. soroosh .:.

Active Member
تمرین خیلی خوبی هست و من هم کلا با عمق میدان و بازی با بوکه خیلی حال میکنم.
رندر های خیلی جالبی میشه گرفت همونطور که در عکاسی میشه عکسهای زیبایی با استفاده از بوکه ساخت.
و یکی از نکات خیلی جالبی که برای ساخت بوکه در نرم‌افزار های سه بعدی من بهش برخوردم همین قضیه امکان استفاده از یک عکس برای ساخت بوکه هست. که در اصل زمانی که میخوایم مثلا در عکاسی شکل بوکه را تغییر بدیم میایم یک صفحه مشکی را جلوی لنز دوربین قرار میدیم و وسط اون را در اندازه خیلی خیلی کوچیک به شکل دلخواهمون مثلا ستاره یا قلب یا ... سوراخ میکنی. با این که بوکه های ایجاد شده در تصویر هم به شکل همون قسمت خالی صفحه ما در میان.
که در برنامه های سه بعدی هم دقیقا همین امکان وجود داره و یک عکس را به عنوان اون برگه مشکی جلوی لنز میتونیم استفاده کنیم و شکل بوکه را تغییر بدیم، مثل همین کاری که شما کردین و از یک تصویر با دایره های رنگی استفاده کردین .
فقط من تو این رندر شما دلیل شکسته شدن بوکه ها را متوجه نشدم چون خود کره ها چندان لو پلی نیستن.
و همونطور که خودتون هم گفتین ساخت بوکه و کلا عمق میدان برای کارهای بزرگ نیاز به رندر فارم داره، اما شدیدا به زیبایی اثر کمک میکنه.(هرچند رندر لایه ای کمی به این قضیه کمک کرده)
موفق باشید.
 

hellboy3d

Member
سلام
سروش جان بابت توضحات بسیار زیبات ازت ممنون
می خواستم یه مقدار توی کار اغراق بشه
بهمین علت به این شکل در اومد که منم راضی بودم ازش
اما در مورد مولتی پس رندرینگ راستش با دی پد میشه این کارو انجام داد اما به این زیبایی نمیشه همین طور فکر کنم نشه باهاش رندر کروماتیک گرفت
ممنونم موفق باشین
 
آخرین ویرایش:

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
سلام دوست جان
تمرین خوبی بوده باعث شد من برم در مورد بوکه مطلب بخونم و بیشتر در موردش بدونم
ولی حالت اغراقی که عمدا ایجاد کردی رو دوست نداشتم

ممنون از کارت و موفق باشی
 

.:. soroosh .:.

Active Member
با اجازه صاحب تاپیک :دی
اشتباه نکنین! کروماتیک ابرشن ربطی به بوکه نداره!
کروماتیک ابرشن در اصل خطای لنز هست که به خصوص در لنز های قدیمی این خطای رنگی وجود داشته و رنگها با کمی جا به جایی ذخیره میشده که به اصطلاح بهش میگم کروماتیک ابرشن، که خب الان به صورت افکت روی کارهاشون استفاده میکنن تا بتونن اون حالت عکاسی با دوربین یا به قولی واقعیت را روی کارشون بیشتر نشون بدن.

بوکه در اصل به نقاط نورانی یا نقاطی با کنتراست بالا که بعد از بلور شدن که توسط عمق میدان به وجود میاد در تصویر توسط دوربین تبدیل به یک شکل خاص مثلا دایره یا شش ضلعی یا ... میشن گفته میشه.
که در اصل در حالت عادی به شکل دایره در میان. اما با قراردادن یک صفحه مشکی که نور ازش رد نشه و ایجاد منفذ به شکل دلخواه و قراردادن جلوی لنز دوربین میتونید باعث بشید که بوکه شما به شکل منفذ ایجاد شده در بیاد. مثلا قلب یا ... که در شکل های زیر میتونید بهتر متوجه بشید:

bokeh.png


7.1.%20eirikso%20photo%20bokeh.jpg


bokeh_heart.jpg


http://www.google.com/images?q=boke...&source=og&sa=N&hl=en&tab=wi&biw=1280&bih=812
 

hellboy3d

Member
سلام
دقیقا سروش جان حق باشماست اما تو شیدر منتال اینطور تعبیه شده که شما اگه میخواین رندر کروماتیک داشته باشین
از همین روش استفاده کنید و تو قسمت بوکه اون جا داداه که توش میشه لنز هم تعبیه کرد
امین جان
اگر منظورتون اینکه این صحنه با همین سیستم میشه با زمان کمتری هم رندر کرد .نمی دونم
اما اگر مقدار radius of confusionبه مقدار واقعی بزارین طبیعتا مقدار سمپل ها کمتر میشه و تنظیمات رندر میشه پایین تر اورد
که حق با شماست
هدف منم اغراق بوده !!!
ممنون از همه ی دوستان
موفق باشین
 

جدیدترین ارسال ها

بالا