معرفی پرده های اداری (مناسب فضای سازمان ها)

mina bahari

New Member
برخلاف آنچه که تصور می‌شود؛ فضاهای اداری هم مانند ساختمان‌های مسکونی برای داشتن یک چیدمان اصولی و حرفه‌ای نیاز به پرده ، میز اداری ، صندلی اداری دارند. اما هر پرده‌ای قابل استفاده در این محیط‌ها نیست. ما در این مقاله چند مدل پرده پرکاربرد اداری را معرفی کرده‌ایم.

پرده شید

پرده شید جدیدترین نسل از محصولاتی است که در طراحی دکوراسیون اداری به عنوان پرده روی پنجره‌ها استفاده می‌شود. این پرده برای افرادی که زیاد به طرح‌های کلاسیک مانند پرده‌های پارچه‌ای و کرکره‌ای علاقه ندارند یک انتخاب عالی است. در تولید این محصول سبک معمولا از متریال نرم مانند پنبه، کتان یا پلی استر استفاده می‌شود. ساختار این مدل پرده از یک تکه پارچه تشکیل شده که توسط یک محور بالا برنده و به کمک مکانیزم چرخ حول یک محور دایره جمع شده و با این روش نور محیط را تنظیم می‌کند. لایه بیرونی پرده‌های شید از پارچه تشکیل شده و به همین دلیل با بستن آن، دید بسیار محدود می‌شود. این پرده خودش چند محصول زیر مجموعه دارد که شید رول، شید رومی، شید زبرا و شید سان اسکرین پرفروش‌ترین‌ها از بین آنها هستند. البته پرده شید زبراها به دلیل مزایای که دارد؛ نسبت به مدل‌های دیگر پرکاربردتر است.

پرده شیدرول

همانطور که اشاره شد؛ پرده شیدرول زیر مجموعه پرده شید است که در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. جنس اکثر شیدرول‌های موجود در بازار از جنس پارچه پلی استر است که به کمک یک ساختار رولی جمع‌شونده، رول شده و سایه ایجاد می‌کند. تنظیم این مدل پرده به صورت عمودی است و می‌توان علاوه بر مکانیزم دستی، آن را به مکانیزم کنترل از راه دور نیز تجهیز کرد. پرده شیدرول مدل‌های متنوعی از جمله بلک اوت، سان اسکرین و ساده دارد.

پرده بلک اوت

در پشت پارچه‌ای که برای ساخت مدل بلک اوت پرده شیدرول استفاده می‌شود فومی وجود دارد که می‌تواند از ورود نور به داخلی ساختمان تا 90 درصد جلوگیری کند. بنابراین اگر در محیط کارتان زیاد از مانیتور استفاده می‌کنید و به دنبال پرده‌ای هستید که بتواند از تابش مستقیم نور خورشید به صفحه نمایش پیش‌روی‌تان جلوگیری کند؛ پرده شیدرول مدل بلک اوت را انتخاب کنید.

پرده سان اسکرین

مدل سان اسکرین این محصول نیز که به پرده خورشیدی شهرت دارد؛ علاوه بر جلوگیری از ورود نور، اجازه نمی‌دهد اشعه مضر فرابفش به رنگ تجهیزاتی مانند پارتیشن اداری آسیب برساند. ضمن اینکه با نصب این پرده منظره بیرون را هم می‌توانید به راحتی مشاهده کنید. هنگام خرید این مدل پرده به این موضوع توجه کنید که درصد عبور نور در مدل‌های سان اسکرین متفاوت است. بنابراین حتما با فروشنده در مورد میزان نوری که تمایل دارید در محیط کارتان جریان داشته باشد صحبت کنید.

پرده زبرا

پرده زبرا با تکیه بر قابلیت‌های خود این روزها نه تنها به عنوان پرده خانگی، بلکه به عنوان پرده اداری نیز بسیار پرکاربرد و محبوب شده است. این محصول به صورتی طراحی شده که می‌توان با حرکت دادن دو لایه موازی که در ساختارش وجود دارد؛ میزان نور محیط محیط را به دلخواه تغییر داد و تنظیم کرد. یکی از این لایه‌ها از جنس پارچه و لایه دیگر از جنس تور است. این دو لایه به صورتی به هم متصل هستند که با چرخاندن دستگیره‌ای که به مکانیزم چرخانش متصل است می‌توان آنها را روی هم انداخت. با این کار نور ورودی زیاد می‌شود. ضمن اینکه هر وقت نیاز به مسدود شدن جریان نور باشد با چرخاندن این دستگیره می‌توان این دو لایه را در موقعیتی قرار داد که جلوی نور تا حدود زیادی گرفته شود. ساده، طرح چوب، گلدوزی و چاپی(تصویری) از جمله مدل‌های محبوب این مدل پرده اداری هستند که با قابلیت خود در ایجاد سایه روشن باعث می‌شوند که بتوانید نور اتاق را به دلخواه تنظیم کنید. یکی از عمده تفاوت‌های بین پرده شیدرول و زبرا، کیفیت تصویری است که روی پارچه آنها چاپ می‌شود. روی پرده‌های شیدرول می‌توان تصویری را باکیفیت‌تر چاپ کرد. اما پرده‌های زبرا به دلیل اینکه از دو لایه تشکیل شده‌اند؛ قابلیت چاپ تصاویر باکیفیت را ندارند.​
 

جدیدترین ارسال ها

بالا