یک سوال در باره چگونگی روشن کردن اشیاء اطراف یک لامپ

3dmad

Well-Known Member
سلام دوست عزیز
شما بهتره از وی ری استفاده کنید چون آموزش هاش نخصوصا فارسی زبان هاش بیشترن و تو اینجور مشکلات بیشتر میشه کمک گرفت (از این هم که از موتور جدید میخواین استفاده کنید نترسید چون همین منتال هم به مرور یاد گرفتد.

اما این مشکلتون با glow حل میشه به این ترتیب که: دو مرحله داره:

1. اول اون آبجکتی که میخواین بسازید و یه منبع نور زیرش میزارید خودش باید نور بده
2. دوم اگه میخواین مسیر نورش هم مشخص بشه اونم یه راه دیگه داره.

خب قسمت اول:
یه متریال استاندارد انتخاب کنید و رنگی که میخواین داشته باشه رو به ambient نسبت بدید و تیک color رو در قسمت self-illumination فعال کنید و نوری هم که دوس دارید پخش کنه بهش نسبت بدید. در آخر هم به آبجکتتون ملحقش کنید. البته یک متریال آی دی هم از نوار بالای متریال ادیتور (مثلا 2) بهش بدین (اینجا شما اختیار دارید material id بدید یا .object id . متریال آی دی رو موقعی میدین که متریال شما multi sub باشه و اگر کل آبجکتتون رو میخواین روشن کنید رو اون کلید راست کنید و از پراپرتیزش شماره آی دی اون رو مشخض کنید)

کلید 8 رو بزنید تا پنجره environment & effect باز بشه
تو تب افکت کلید add رو بزنید و "glow" رو از لیست انتخاب کنید.
یک سری پارامتر ها و رول اوت ها پایینش اضافه میشه
از "glow element" >parameter" سایز نور، شدت و ... میتونید تنظیم کنید.
و از glow element" >option تیک material id رو بزنید و "همون آی دی ای که برای متریال آبجکتتون انتخاب کرده بودید اینجا هم وارد کنید.( که ما 2 رو انتخاب کرده بودیم). (اگر هم آی دی برای آبجکتتون مشخص کردید پس اینجا هم تیک object id رو بزنید و شماره ای که قبلا دادید رو اینجا هم وارد کنید).

اما قسمت دوم:
نوری که به صحنتون دادید رو روش کلیک کنین از رول اوت atmospher & effec کلید add رو بزنید و volume light رو انتخاب کنین

کلید 8 رو بزنید، تب environment، قسمت atmospher روی volume light کلیک کنید تا تنظیماتش فعال بشه، حالا میتونید شدت نور و.... رو تنظیم کنید

بازم تاکید میکنم منتال یه موتور خیلی کامل و بصرفه است ولی بنظر من بخاطر کمبود منابع آموزشی فارسی زبان بهتره وی ری رو انتخاب کنید.

موفق باشید.:wink:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا