یه سوال

hamidmianabadi

New Member
تو مکس برای texture انداختن روی یه دشت باید چکار کنیم که textur نه از بالا tile بیفته نه از نزدیک بی کیفیت باشه؟
 

geo_vahid

Member
سعی کن از mix تو تکسچرهات استفاده کنی.
برای مثال تکسچر خودت رو با Mask از نوع Nois میکس کن و در یکی تکسچر اولی و در دیگری همان تکسچر منتها با کمی چرخش قرار بده.
میتونی این کارو تو چند مرحله انجام بدی تا بافتها کاملا با هم قاطی بشن.
اگه میخوای کیفیت پایین نیاد توی قسمت bump و یا displase از falloff استفاده کن و نوع اون رو روی (Distance) تغییر بده بطوری که نقاطی که نزدیک بیننده هستند دارای برجستگی باشند و نقاط دور که زیاد در دید نیستند بدون برجستگی باشند.(این حالت حتی در انیمیشن هم خیلی کمکت میکنه) و باعث میشه سرعت رندر و مقدار حافظه درگیر در زمان رندر کم بشه.

متاسفم که نمیتونم دقیق تر بگم . من اینجا تریدی در کنارم نیست که نمونه نشون بدم
 

geo_vahid

Member
می بخشید من کلی جواب میدم . من یا اینترنت دارم مکس ندارم و یا برعکس

مثلا شما یک طرح آسفالت رو تحت عنوان diffuse به یک آبجکت دادین. حالا بر روی گزینه bitmap کلیک میکنید و گزینه میکس رو از داخل لیست انتخاب میکنید. زمانی که پیغام می آید گزبنه Keep Old Map را تیک بزنید و Ok کنید.
حالا شما یک متریال Mix دارید که Mix amount آن Noise و Color1 اون طرح اولیه شماست. طرح اول رو روی Color2 کپی کن. بعدش برو داخل تنطیماتش و مقادیر Angle و offset رو بطور رندوم تغییر بده.
همه مراحل بالا رو میتونی مجددا برای هر کدوم از طرح هات تکرار کنی تا اونا با هم قاطی بشن. همینطور هر بار مقدار Nois رو تغییر بدی


برای دادن Displace به متریال اگه بطور مستقیم Displace بدری هم زمان رندرت بالا میره و هم حافظه و ممکنه مکس بیرون بپره. برای جلوگیری از این کار اول به Displace خودت یک Falloff بده و مقدار Falloff Type رو بر روی Distance blend تنظیم کن. حالا به Map دومی طرحی که میخوای برجسته کنه رو بده.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا