سعی کن از mix تو تکسچرهات استفاده کنی.
برای مثال تکسچر خودت رو با Mask از نوع Nois میکس کن و در یکی تکسچر اولی و در دیگری همان تکسچر منتها با کمی چرخش قرار بده.
میتونی این کارو تو چند مرحله انجام بدی تا بافتها کاملا با هم قاطی بشن.
اگه میخوای کیفیت پایین نیاد توی قسمت bump و یا displase از falloff استفاده کن و نوع اون رو روی (Distance) تغییر بده بطوری که نقاطی که نزدیک بیننده هستند دارای برجستگی باشند و نقاط دور که زیاد در دید نیستند بدون برجستگی باشند.(این حالت حتی در انیمیشن هم خیلی کمکت میکنه) و باعث میشه سرعت رندر و مقدار حافظه درگیر در زمان رندر کم بشه.
متاسفم که نمیتونم دقیق تر بگم . من اینجا تریدی در کنارم نیست که نمونه نشون بدم