دوست عزیز توضیح بسیار مختصر و کلیش اینه:
لایه بندی که در تری دی مکس از قسمت layers قابل دسترسیه، دقیقاً مثل اتوکد برای مدیریت بهتر صحنه هست. به طور مثال تو کارهای معماری می تونی اجسامی که از یک سنخ هستند رو در یک لایه قرار بدی، مثلا دیوارها تو یک لایه، پنجره ها تو یک لایه دیگه، مبلمان تویه لایه مجزا و ... این کار برای اینه که بتونی هر لایه ای رو که نخواستی خاموش کنی تا موقتاً توی صحنه نبینیش تا فضای بیشتری داشته باشی و بتونی رو بقیه قسمت ها راحت تر کار کنی و بعد که کارت تموم شد دوباره اون لایه ر و روشن کنی. در کل برای اینه که کار منظم تر بشه و در هم و بر هم نباشه. ضمن این که خصوصیت های مثبت دیگه ای هم دارهدر کل از پشتکارت برای یادگیری خوشم اومد
![]()
قربانت
آره میشه این کارو هم کرد ولی همون طور که گفتم برای مدیریت صحنه بهتر تو پروژه های بزرگ هست. مثلاً تو یه پروژه شما 50 تا پنجره داری و می خوای که hide شون کنی، اگه همشون تو یه لایه باشن با یه کلیک میشه اون لایه و در نتیجه کل 50 تا پنجره رو hide کرد در صورتی که اگه بخوای تک تک اونا رو hide کنی باید 50 بار کلیک کنی و خب به دلیل زمان زیادی که میبره منطقی نیست.
دوست عزیز توضیح بسیار مختصر و کلیش اینه:
لایه بندی که در تری دی مکس از قسمت layers قابل دسترسیه، دقیقاً مثل اتوکد برای مدیریت بهتر صحنه هست. به طور مثال تو کارهای معماری می تونی اجسامی که از یک سنخ هستند رو در یک لایه قرار بدی، مثلا دیوارها تو یک لایه، پنجره ها تو یک لایه دیگه، مبلمان تویه لایه مجزا و ... این کار برای اینه که بتونی هر لایه ای رو که نخواستی خاموش کنی تا موقتاً توی صحنه نبینیش تا فضای بیشتری داشته باشی و بتونی رو بقیه قسمت ها راحت تر کار کنی و بعد که کارت تموم شد دوباره اون لایه ر و روشن کنی. در کل برای اینه که کار منظم تر بشه و در هم و بر هم نباشه. ضمن این که خصوصیت های مثبت دیگه ای هم دارهدر کل از پشتکارت برای یادگیری خوشم اومد
![]()