یه سوال ساده دارم

N.Abedi

Well-Known Member
دوست عزیز توضیح بسیار مختصر و کلیش اینه:
لایه بندی که در تری دی مکس از قسمت layers قابل دسترسیه، دقیقاً مثل اتوکد برای مدیریت بهتر صحنه هست. به طور مثال تو کارهای معماری می تونی اجسامی که از یک سنخ هستند رو در یک لایه قرار بدی، مثلا دیوارها تو یک لایه، پنجره ها تو یک لایه دیگه، مبلمان تویه لایه مجزا و ... این کار برای اینه که بتونی هر لایه ای رو که نخواستی خاموش کنی تا موقتاً توی صحنه نبینیش تا فضای بیشتری داشته باشی و بتونی رو بقیه قسمت ها راحت تر کار کنی و بعد که کارت تموم شد دوباره اون لایه ر و روشن کنی. در کل برای اینه که کار منظم تر بشه و در هم و بر هم نباشه. ضمن این که خصوصیت های مثبت دیگه ای هم داره :wink: در کل از پشتکارت برای یادگیری خوشم اومد :rose:
 
آخرین ویرایش:

shsh5

Member
دوست عزیز توضیح بسیار مختصر و کلیش اینه:
لایه بندی که در تری دی مکس از قسمت layers قابل دسترسیه، دقیقاً مثل اتوکد برای مدیریت بهتر صحنه هست. به طور مثال تو کارهای معماری می تونی اجسامی که از یک سنخ هستند رو در یک لایه قرار بدی، مثلا دیوارها تو یک لایه، پنجره ها تو یک لایه دیگه، مبلمان تویه لایه مجزا و ... این کار برای اینه که بتونی هر لایه ای رو که نخواستی خاموش کنی تا موقتاً توی صحنه نبینیش تا فضای بیشتری داشته باشی و بتونی رو بقیه قسمت ها راحت تر کار کنی و بعد که کارت تموم شد دوباره اون لایه ر و روشن کنی. در کل برای اینه که کار منظم تر بشه و در هم و بر هم نباشه. ضمن این که خصوصیت های مثبت دیگه ای هم داره :wink: در کل از پشتکارت برای یادگیری خوشم اومد :rose:


دوست عزیز مرسی از این که لطف میکنی و ج میدی و از انرژی دادنت ممنونم
فقط من یه چیزیو درست متوجه نمیشم
اگه برا freeze کردن و hide کردن object این کارو میکنیم میتونیم رو یه لایه همه چیو design کنیم بعد اگه نمی خوایم روش راست کلیک کنیم و hide یا freeze کنیمشون....همم؟
 

N.Abedi

Well-Known Member
قربانت :wink:
آره میشه این کارو هم کرد ولی همون طور که گفتم برای مدیریت صحنه بهتر تو پروژه های بزرگ هست. مثلاً تو یه پروژه شما 50 تا پنجره داری و می خوای که hide شون کنی، اگه همشون تو یه لایه باشن با یه کلیک میشه اون لایه و در نتیجه کل 50 تا پنجره رو hide کرد در صورتی که اگه بخوای تک تک اونا رو hide کنی باید 50 بار کلیک کنی و خب به دلیل زمان زیادی که میبره منطقی نیست.
 
آخرین ویرایش:

shsh5

Member
قربانت
آره میشه این کارو هم کرد ولی همون طور که گفتم برای مدیریت صحنه بهتر تو پروژه های بزرگ هست. مثلاً تو یه پروژه شما 50 تا پنجره داری و می خوای که hide شون کنی، اگه همشون تو یه لایه باشن با یه کلیک میشه اون لایه و در نتیجه کل 50 تا پنجره رو hide کرد در صورتی که اگه بخوای تک تک اونا رو hide کنی باید 50 بار کلیک کنی و خب به دلیل زمان زیادی که میبره منطقی نیست.



آهاااا.کاملا undrestood شد
thamks ALOT
 

arash3d

New Member
دوست عزیز توضیح بسیار مختصر و کلیش اینه:
لایه بندی که در تری دی مکس از قسمت layers قابل دسترسیه، دقیقاً مثل اتوکد برای مدیریت بهتر صحنه هست. به طور مثال تو کارهای معماری می تونی اجسامی که از یک سنخ هستند رو در یک لایه قرار بدی، مثلا دیوارها تو یک لایه، پنجره ها تو یک لایه دیگه، مبلمان تویه لایه مجزا و ... این کار برای اینه که بتونی هر لایه ای رو که نخواستی خاموش کنی تا موقتاً توی صحنه نبینیش تا فضای بیشتری داشته باشی و بتونی رو بقیه قسمت ها راحت تر کار کنی و بعد که کارت تموم شد دوباره اون لایه ر و روشن کنی. در کل برای اینه که کار منظم تر بشه و در هم و بر هم نباشه. ضمن این که خصوصیت های مثبت دیگه ای هم داره :wink: در کل از پشتکارت برای یادگیری خوشم اومد :rose:

آقا ممنون خیلی لطف می کنی به سوالای بچه ها جواب میدی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا