کپی اخبار سایت دیگر تو سایت خود

guilanict

Member
راستش در موزد زيپها خوب شما مي توانيد يا آدرس دريافت مستقيم بذاريد و بعد حتي با بعضي برنامه ها آدرس را كوچك كنيد كه در اينصورت در فضا صرفه جويي كرده ايد و يا فايل را دريافت و بعد آپلود كنيد.
اگر منظورتان را درست نفهميده ام توضيح دهيد.
 

dotiran

New Member
نه مثلا ناك رو كه زيپ شده و من ميخوام بريزم رو سايتم رو اول بايد دانلود كنم بعدا آپلود ولي اگر راهي باشه كه مستقيمن ريخته بشه رو هاست خيلي خوب ميشه
 
guilanict گفت:
مي شه لطفا واضح بگين منظورتون رو؟
آيا شما مي خواهيد اخبار سايت مثلا ... تو يك بلوك در سايت شما نمايش داده شود؟
اگر سوال اين است كه خوب بابا بريد بخش اضافه كردن بلوك و به جاي انتخاب يك بلوك ادرس rss را بدهيد. همين.
اگر چيز ديگري مي هواهيد لطفا دقيقتر بگيد.
اقا منظور ما اينكه شما مثلا تو قسمت اخبار يه چيزي را نوشته اي.. حالا ما مي خواييم ببينيم چطوري مي تونيم از ديتا بيس اخبار شما استفاده كنيم تا به صورت خودكار اخبار شما در سايت ... نمايش پيدا كنه
 

guilanict

Member
البته دوست عزيز dotiran يه چيز ديگه مي خوان ولي حواسته شما چيز ديگري است.
اگر به بخش بلوك در بخش ادمين بريد .
در بخش اضافه كردن بلوك در قسمت نام اسم يك بلوك جديد و در قسمت آدرس rss يك آدرس rss مال سايت مقصد را بدهيد. مثلا براي همين فروم بنويسيد:
http://forum.majidonline.com/rdf.php
بعد ايجاد بلوك را بزنيد و تمام. باز هم سوالي بود هستم.
اما dotiran
تا بحال امتحان نكرده ام ولي تنها صورتي كه عقلا امكان پذير است اينه كه در سي پنل بري و از اونجا مديريت فايل و بعد شايد امكانپذير باشه. اگراطلاعاتي بدستم رسيد مي گم بهت.
 
guilanict گفت:
البته دوست عزيز dotiran يه چيز ديگه مي خوان ولي حواسته شما چيز ديگري است.
اگر به بخش بلوك در بخش ادمين بريد .
در بخش اضافه كردن بلوك در قسمت نام اسم يك بلوك جديد و در قسمت آدرس rss يك آدرس rss مال سايت مقصد را بدهيد. مثلا براي همين فروم بنويسيد:
http://forum.majidonline.com/rdf.php
بعد ايجاد بلوك را بزنيد و تمام. باز هم سوالي بود هستم.
اما dotiran
تا بحال امتحان نكرده ام ولي تنها صورتي كه عقلا امكان پذير است اينه كه در سي پنل بري و از اونجا مديريت فايل و بعد شايد امكانپذير باشه. اگراطلاعاتي بدستم رسيد مي گم بهت.
دوست عزيز اينو همه ميدونند... منظور من يه چيز ديگه هست
 
منم منظورم دقیقا همونیه که iranianitc عزیز گقت.
یعنی اخبار سایت هدف به صورت اتوماتیک تو اخبار سایت من وجود داشته باشه یعنی اینکه سایت من دیتا بیس اخبار هدف را بخونه. در اینصورت احتیاجی به روز رسانیی دستی نیست.
 

guilanict

Member
iranianitc عزيز
مي شه لطفا بگيد دقيقا چي مي خواهيد؟
آيا منظورتان اين است كه مثلا با query اطلاعات را از بانك طرف بيرون بكشيد و نمايش دهيد؟ يا به sql دسترسي داشته باشيد؟؟؟
 

izone

Active Member
iranianitc گرامي. من منظور شما را فهميدم و برنامه اونرا هم احتمالا دارم فقط اينكه اين بلوك كه من ميگم آخرين اخبار روز مثلا BBC را از خاورميانه به انگليسي روي سايت شما مي اورد و اصلا فارسي نيست. وقتيكه هم كسي روي اون اخبار كليك كنه ميره روي سايت مثلا bbc تا بقيه اخبار را بخونه. من با bbc و چند تا سايت ديگه در تماسم كه بتونم اخبار فارسي را از اونا بگيرم.

حالا چرا ميره روي انگليسي براي اينه كه اين صفحات را bbc به حالت LOW source درست كرده براي همين منظور و از اين كار براي سايت فارسي زبان خودش استفاده نكرده هنوز.

اگر روي سايت bbc بري يا روي اين لينك بري ميبيني چي ميگم.
http://news.bbc.co.uk/1/low/default.stm

اگر شما سايتي را ميشناسيد كه مانند اين كينك بالا صفحه اي درست كرده به من هم بگيد تا شايد مشگل هر دويمان حل بشه.

با درود
 

guilanict

Member
مطلب 1 -اگر از اينترنت برای خواندن خبرها استفاده کرده باشيد حتما متوجه شده ايد که متن بسياری از خبرها در سايتهای مختلف يکی هستند. اين سايت ها از RSS استفاده می کنند. RSS يا Rich Site Summary مجموعه ای از تيتر اخبار (همراه با لينک به تمام متن خبر) است که توسط برخی از منابع خبری از طريق اينترنت در دسترس عموم قرار می گيرند. البته چون RSS اخبار خالص و بدون آگهی است معمولا مستقيما به RSS دسترسی نداريد و اين منابع با ارزش جايی در اين سايتها مخفی هستند.

چگونه از اخبار RSS استفاده کنيم؟

ابتدا بايد نرم افزاری برای خواندن اخبار RSS نصب کنيد. برنامه های فراوانی برای اين کار وجود دارد (بخصوص برای لينوکس) و من چند برنامه خوب را معرفی می کنم:

اگر از لينوکس استفاده می کنيد KNewsTicker برنامه کوچک و بسيار خوبی است که اخبار را در نوار باريکی در پائين صفحه نشان می دهد. برای استفاده از اين برنامه در KDE روی Taskbar کليک کرده و در Add à Applet آنرا انتخاب کنيد. اين برنامه منابع خبری زيادی دارد ولی اکثر آنها مربوط به کامپيوتر هستند. شما ميتوانيد منابع دلخواه خود را براحتی به آن اضافه کنيد.

کاربران ويندوز می توانند نرم افزار رايگان InfoBar را از sourceforge.net/projects/win32-infobar دريافت کرده و از آن استفاده کنند. اين برنامه نيز مانند KNewsTicker اخبار را در يک نوار باريک نشان می دهد.

برنامه ديگری که برای ويندوز نوشته شده KlipFolio است. اين برنامه نيز خبرها را در گوشه ای از صفحه نشان می دهد. اين نرم افزار را ميتوانيد از وب پيج اين شماره يا www.serence.com دريافت کنيد. علاوه بر اخبار، اين نرم افزار هوای شهر انتخابی شما و قيمتهای سهام را نيز نشان می دهد. اشکال بزرگ اين نرم افزار اينست که فقط می توانيد از بين منابعی که در اين سايت ارائه می شود انتخاب کنيد. برای مثال اخبار مربوط به ايران در آن پيدا نخواهيد کرد. در ضمن اين نرم افزار فضای زيادی از صفحه را پر می کند.

بعد از اينکه نرم افزاری برای خواندن RSS پيدا کرديد ميتوانيد منابع خبری دلخواهتان را به آن اضافه کنيد. اگر سايتی اين سرويس را مستقيما ارائه دهد در قسمتی از آن ميتوانيد کلمات RSS News Feed يا XML را ببينيد. اگر چنين چيزی پيدا نکرديد سايت را برای اين کلمات جستجو کنيد.

سايتهای ديگری نيز هستند که در آن ميتوانيد برای منبع خبری مورد نظر جستجو کنيد. بهترين اين سايتها www.newsisfree.com است که نزديک ٦ هزار منبع خبری از جمله خبرگذاری ايرنا و منابع کانادايی را بر اساس موضوع طبقه بندی کرده است و امکان جستجو نيز دارد.

برخی سايتها از RSS علاوه بر اخبار برای ارسال اطلاعات هواشناسي، سهام و حتی وبلاگ ها نيز استفاده می کنند که با کمی جستجو در گوگل منابع فراوانی پيدا می کنيد. اگر از Linux استفاده می کنيد حتی ميتوانيد از Script ها استفاده کنيد تا هرنوع منبع را به فرمت RSS تبديل کنيد.

مطلب 2- اما در ناك شما مي توانيد براحتي و با داشتن آدرس مربوطه يك بلوك تعريف كنيد و ان را مانند تمام بلوكها مديريت كنيد. حالا بعضي سايتها مثل bbc خودشون اين بلوك را درست كرده و در اختيار گذاشته اند. كاري كه شايسته است سايتهاي خبري ما هم انجام بدهين و كار شاقي هم نيست .

مطلب 3- حالا نمي دونم منظورتون اين بوده يا نه و اگر نبوده ببخشيد.
 

guilanict

Member
البته
ناك در هنگام اضافه كردن بلوك مي تواند آدرس بگيرد و خودش بلوك مربوطه را بسازد.
 
از توصيحات شما ممنون
حالا يك سوال ديگر
ما چگونه ميتوانيم يك RSS را در يك فايل htm , Html صدا كنيم؟
 

guilanict

Member
بعضي سايتها مثلا آي تي ايران - ايتنا و پارسيك براحتي يك اسكريپت به شما مي دهند كه با جاگذاري در كد صفحه مي تواني اخبار آنها را نمايش بدهي.
اما در مواردي كه آدرس صفحه بصورت ايكس ام ال يا آر اس اس باشد فكر كنم گزينه فريم راه حل مناسبي باشد. البته اين نظر منه تا دوستان برنامه نويس نظرشون چي باشه.
 

guilanict

Member
عزيز ايتنا به شما جاوا اسكريپت مي ده كه بايد اول به پي اچ پي تبديل كني و بعد به بلوك تبديلش كني.
اينهم اسكريپتها:
اخبار:
<script language="JavaScript" src="http://itna.ir/news.js"></script>
مقالات:
<script language="JavaScript" src="http://itna.ir/article.js"></script>
مصاحبه ها:
<script language="JavaScript" src="http://itna.ir/interview.js"></script>
گزارش ها:
<script language="JavaScript" src="http://itna.ir/report.js"></script>
اسناد و قوانين:
<script language="JavaScript" src="http://itna.ir/documents.js"></script>
اخبار شركتها:
<script language="JavaScript" src="http://itna.ir/companies.js"></script>
خواستي بگو يه بلوك نمونه هم بدم برات.
 

guilanict

Member
اينم نمونه:
کد:
<?php
#### Generated by Guilan ICT  ###
if (eregi("block-itna.php",$PHP_SELF)) {
    Header("Location: index.php");
    die();
}
$content  =  "<script src=\"http://itna.ir/companies.js\"> </script>";
?>
 

جدیدترین ارسال ها

بالا