کمکککککککککککک!!

ninjas

Member
سلام دوستان.
من چگونه میتونم این نوع نوری رو در v-ray.3d max شبیه سازی کنم .
ممنون می شم راهنماییم کنید.
 

پیوست ها

  • 31859-BigPic.jpg
    31859-BigPic.jpg
    74.7 کیلوبایت · بازدیدها: 92

amir.nemati63

کاربر VIP
به نظر من با استفاده از ID در render pass این نقطه ها رو توی یه کانال مجزا درست کنید و این کانال رو در یه نرم افزار کامپوزیت مثل fusion به نور تبدیل کنید.
هم زمان رندر و حجم کار فوق العاده میاد پایین و هم کیفیت بهتری بدست میارید.
موفق باشید
 

davoodice

Well-Known Member
به نظر من با استفاده از ID در render pass این نقطه ها رو توی یه کانال مجزا درست کنید و این کانال رو در یه نرم افزار کامپوزیت مثل fusion به نور تبدیل کنید.
هم زمان رندر و حجم کار فوق العاده میاد پایین و هم کیفیت بهتری بدست میارید.
موفق باشید
دقیقا
 

ninjas

Member
به نظر من با استفاده از id در render pass این نقطه ها رو توی یه کانال مجزا درست کنید و این کانال رو در یه نرم افزار کامپوزیت مثل fusion به نور تبدیل کنید.
هم زمان رندر و حجم کار فوق العاده میاد پایین و هم کیفیت بهتری بدست میارید.
موفق باشید
ممنون دوست عزیز.
می تونی توضیح کاملتری بهم بدی؟
:-?
:shock:
 
می شه کاملتر توضیح بدین
من این نقطه هارو به صورت کره کوچیک درست میکنم بعد متریال vray light mtl می دم ولی خیلی واقعی به نظر نمیرسه:shock:
 

sajad_VFX

Member
سلام،
شما میتونید با استفاده از Video Post توی منوی Rendering این کارو انجام بدید
هر آبجکتی که رنگش تفاوت داره یه ID مجزا بهش اختصاص بدید
در ضمن نیازی به متریال نداره، مقدار روشنایی و گٍلو و رنگش رو همونجا تعیین کنید
 

ninjas

Member
سلام دوستان.
ممنون میشم یه مثال کوچیک برام بزنید.
ممنون:green:
 

sajad_VFX

Member
سلام
روی ابجکت راست کلیک کن و Properties رو انتخاب کن بعد یه ID دلخواه بهش بده ( هر رنگی یه آی دی مثلا تموم ابجکت هایی که میخوای نور قرمز داشته باشن رو آی دی یک بده )
از منوی Rendering گزینه Video Post رو انتخاب کن
این فایل رو دانلود کن طبق این برو جلو
 

پیوست ها

  • sajad.jpg
    sajad.jpg
    24.1 کیلوبایت · بازدیدها: 24
  • Desktop.zip
    328.2 کیلوبایت · بازدیدها: 101

ninjas

Member
سلام
روی ابجکت راست کلیک کن و Properties رو انتخاب کن بعد یه ID دلخواه بهش بده ( هر رنگی یه آی دی مثلا تموم ابجکت هایی که میخوای نور قرمز داشته باشن رو آی دی یک بده )
از منوی Rendering گزینه Video Post رو انتخاب کن
این فایل رو دانلود کن طبق این برو جلو
سلام
سجاد جان دمت گرم خلی با آموزشت حال کردم .
ممنون.:oops:
 

amir.nemati63

کاربر VIP
سلام دوباره.
اول باید بگم برای اینکه passهای مختلف رو export کنیم2 راه متداول تر وجود داره
1- استفاده از material ID
2- استفاده از Object ID
________________
من توی این اموزش از هر دوی این راهها استفاده کردم.
از راه اول برای نور های ستاره مانند روی سقف و از راه دوم برای لامپهای بزرگتر کنار سقف.
________________
توضیح در مورد صحنه :
برای این کار من با استفاده از یه plane ساده یه سقف ساختم و در کناره ی سمت چپ با استفاده از یه سری circle چراغها رو شبیه سازی کردم.



________________
در قسمت تنظیمات رندر ، ابتدا از قسمت render element در گزینه های Vray Mtl ID.....Vray Object ID رو برای موتور Vray انتخاب کردم.
البته میتونید مشابه این قسمتها رو برای موتور های رندر دیگه هم اضافه کنید.
مثلا اگر قصد رندر با Mental Ray رو داشته باشید میتونید قسمتهای Object ID و Material ID رو جایگزین کنید.
بعد از اضافه کردن این قسمتها، وقتی رندر تموم شد؛ یه سری تصویر به همراه رندر میبینید که ممکنه زیاد چیز جالبی به نظر نیان... ولی به خیلی مهم و کمک کننده هستند.
اونها رو با همون اسمی که بالای پنجره شون میبینید save کنید تا بعدا استفاده بشه.

برای متریال؛ چون میخواستم از راه اول یعنی material ID استفاده کنم، باید دو متریال رو با دو ID جدا گانه ترکیب میکردم. به این ترتیب که مثلا " نقاط نورانی که بعدا" قراره بوجود بیاد با ID متفاوت از بقیه جاها باشه.
برای ترکیب متریال ها از گزینه Blend استفاده کردم.
دو متریال کاملا" مشابه ( به غیر از ID متریالها) در زیر شاخه های اون اضافه کردم و از یه map به عنوان mask برای ترکیب این دو متریال بهره بردم.



_________________

در تصویر زیر میتونید ببینید که ID سقف رو به حالت پیشفرض یعنی(0) و ID چراغها رو تغییر دادم(9).



_________________

همون طور که قبلا" گفتم، برای قسمت لامپها از راه دوم یعنی Object ID استفاده میکنیم.
برای این کار من لامپها رو انتخاب میکنم و بعد از کلیک راست روی اونها؛ از قسمت Object properties عدد object ID اون رو تغییر میدم.(1)
و این عدد رو برای سق به حالت پیشفرض میذارم.
با اینکار نواحی ای که قراره روشن باشه رو مشخص میکنم.



___________________

تصاویر زیر به تر تیب Pass های material ID....Object ID..... و render نهایی رو نشون میدن.









_________________________
حالا این pass ها و رندر نهایی رو به یه برنامه ای که بشه باهاش کار پست پروداکشن رو انجام داد (مثل PhotoShop....After Effects.....Apple Shake.....Nuke.....Fusion) و غیره انجام داد وارد میکنیم.

من برای این کار از نرم افزار Fusion استفاده کردم.
با استفاده از کارهایی مثل تصحیح رنگ، ترکیب و high lights به تصویر زیر رسیدم

عکس نهایی:



موفق باشید.
 

ninjas

Member
سلام امیر جان
دمت گرم حال کردم با این آموزش کاملی که گزاشتی.
:oops:
خیلی ممنون.
مرسی.
 

sajad_VFX

Member
از پس ها توی فتوشاپ فقط تک فریمی میشه استفاده کرد، برای ویدئو نمیشه ( میشه البته باید تک تک فریم ها رو بسازیم ) برای عکس مناسبه، هر پس یک لایه، بعد با Mode که بعضی نرم افزارا بهش میگن Blend میشه درست کرد!
همونطور که توی افتر فیلمشو میسازیم توی فوتوشاپ عکسش رو میسازیم :wink:
 

sajad_VFX

Member
انتخاب با خودتونه !
برای کسایی که با نرم افزارای پست پروداکشن آشنا نیستند، تک فریم نه، فریم به فریم!
 
سلام دوباره.
اول باید بگم برای اینکه passهای مختلف رو export کنیم2 راه متداول تر وجود داره
1- استفاده از material ID
2- استفاده از Object ID
________________
من توی این اموزش از هر دوی این راهها استفاده کردم.
از راه اول برای نور های ستاره مانند روی سقف و از راه دوم برای لامپهای بزرگتر کنار سقف.
________________
توضیح در مورد صحنه :
برای این کار من با استفاده از یه plane ساده یه سقف ساختم و در کناره ی سمت چپ با استفاده از یه سری circle چراغها رو شبیه سازی کردم.



________________
در قسمت تنظیمات رندر ، ابتدا از قسمت render element در گزینه های Vray Mtl ID.....Vray Object ID رو برای موتور Vray انتخاب کردم.
البته میتونید مشابه این قسمتها رو برای موتور های رندر دیگه هم اضافه کنید.
مثلا اگر قصد رندر با Mental Ray رو داشته باشید میتونید قسمتهای Object ID و Material ID رو جایگزین کنید.
بعد از اضافه کردن این قسمتها، وقتی رندر تموم شد؛ یه سری تصویر به همراه رندر میبینید که ممکنه زیاد چیز جالبی به نظر نیان... ولی به خیلی مهم و کمک کننده هستند.
اونها رو با همون اسمی که بالای پنجره شون میبینید save کنید تا بعدا استفاده بشه.

برای متریال؛ چون میخواستم از راه اول یعنی material ID استفاده کنم، باید دو متریال رو با دو ID جدا گانه ترکیب میکردم. به این ترتیب که مثلا " نقاط نورانی که بعدا" قراره بوجود بیاد با ID متفاوت از بقیه جاها باشه.
برای ترکیب متریال ها از گزینه Blend استفاده کردم.
دو متریال کاملا" مشابه ( به غیر از ID متریالها) در زیر شاخه های اون اضافه کردم و از یه map به عنوان mask برای ترکیب این دو متریال بهره بردم.



_________________

در تصویر زیر میتونید ببینید که ID سقف رو به حالت پیشفرض یعنی(0) و ID چراغها رو تغییر دادم(9).



_________________

همون طور که قبلا" گفتم، برای قسمت لامپها از راه دوم یعنی Object ID استفاده میکنیم.
برای این کار من لامپها رو انتخاب میکنم و بعد از کلیک راست روی اونها؛ از قسمت Object properties عدد object ID اون رو تغییر میدم.(1)
و این عدد رو برای سق به حالت پیشفرض میذارم.
با اینکار نواحی ای که قراره روشن باشه رو مشخص میکنم.



___________________

تصاویر زیر به تر تیب Pass های material ID....Object ID..... و render نهایی رو نشون میدن.









_________________________
حالا این pass ها و رندر نهایی رو به یه برنامه ای که بشه باهاش کار پست پروداکشن رو انجام داد (مثل PhotoShop....After Effects.....Apple Shake.....Nuke.....Fusion) و غیره انجام داد وارد میکنیم.

من برای این کار از نرم افزار Fusion استفاده کردم.
با استفاده از کارهایی مثل تصحیح رنگ، ترکیب و high lights به تصویر زیر رسیدم

عکس نهایی:



موفق باشید.




سلام این عکسارو چجوری باید ببینم هیچی دیده نمیشه چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا