کدهای آماده لینگو

شروع موضوع توسط mohammad.sub7 ‏12 آوریل 2011 در انجمن برنامه Director

  1. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    تنظیم صدا و کم و زیاد کردن صدا:

    PHP:

    on mouseUp
    set the volume of sprite 1 to 100
    end
     
     
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏14 آوریل 2011
    directorlove، webarts، silent.66 و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    پخش صدا :

    PHP:

    on startMovie
    sound(1).play(member("Song 1"))
    end
     
     
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏21 آوریل 2011
    directorlove، silent.66 و webarts از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    پخش 3 صدا همزمان:
    PHP:

    on startMovie
    sound(1).play(member("Song 1"))
    sound(2).play(member("song2"))
    sound(3).play(member("song3"))
    end
     
     
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏21 آوریل 2011
    directorlove، silent.66، webarts و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    قطع صدا
    PHP:

    on mouseUp me
    sound(1).stop()
    end
     
     
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏21 آوریل 2011
    directorlove، webarts و silent.66 از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    فید کردن صدا:

    PHP:

    on mouseUp me
    sound(1).fadeOut(2000)
    end
     
     
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏21 آوریل 2011
    directorlove، silent.66 و webarts از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    تغییر صدا فیلم :

    PHP:
    on mouseUp me
    -- set volume to half
    sprite(1).volume = 128
    end
     
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏22 آوریل 2011
    directorlove، silent.66 و webarts از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    برگرداندن مدت زمان فیلم:

    PHP:
    on mouseUp me
    trace(sprite(1).duration)
    end
     
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏22 آوریل 2011
    Pourya Pf، directorlove، silent.66 و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    پخش مجدد فیلم:

    PHP:
    on mouseUp me
    sprite(1).currentTime = 0
    end
     
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏22 آوریل 2011
    directorlove، webarts و silent.66 از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. smmousazadeh

    smmousazadeh Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    687
    تشکر شده:
    477
    امتیاز دستاورد:
    63
    با تشکر از Mohammad.sub7:rose:
    با اجازه من یه سری توضیحات کلی در مورد برنامه نویسی میدم.
    توی دایرکتور برنامه نویسی براساس شماره لایه ای که شی در اون هست نوشته میشه مثلا وقتی می نویسیم
    PHP:
    sprite(1).currentTime = 0
    یعنی این کد برای شی که در لایه شماره 1 است اعمال می شود و اگر در زمان فراخوانی این کد، در لایه 1 آبجکتی و شی نباشد یا این کد برای آن نوشته نشده باشد ( مثلا شی 1 currentTime نداشته باشد ) در زمان اجرا خطا می دهد.

    شماره لایه ( کانال ) برای صوتها نیز صادق است یعنی برای اجرای چند صوت باید انها را در لایه های مختلف بگذاریم که در کدهای بالا نمونه آن هست . برای کدنویسی روی صوت نیز کدنویسی بر اساس شماره کانال صوت است.
     
    نوشته شده توسط smmousazadeh در ‏23 آوریل 2011
    directorlove، sport414، webarts و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. smmousazadeh

    smmousazadeh Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    687
    تشکر شده:
    477
    امتیاز دستاورد:
    63
    و اما بعد :
    مدلهای کد نویسی در دایرکتور :
    1- کد نویسی در فریمها 2- کدنویسی بر روی آبجکتها
    این 2 مدل بیشترین موارد استفاده در کدنویسی دایرکتور رو دارن و از باقی حالات رایج تر هستن.

    از کدنویسی در فریمها ، زمانی که ما میخواهیم در فریم خاصی یک اتفاق بیفتد ،استفاده می کنیم مثل :
    PHP:
    on exitframe me
    go the frame
    end
    ولی در کدنویسی روی اشیا معمولا زمانی که اتفاق خاصی برای یک شی رخ بدهد ( موس روی آن برود، موس روی آن فشرده شود ...... که به آن Event می گویند) استفاده میشود.

    معرفی event ها :

    PHP:
    mouseUp
    mouseDown
    mouseEnter
    mouseWithin
    mouseLeave
    keyUp
    keyDown
    rightMouseUp
    rightMouseDown
    prepareFrame
    exitFrame
    beginSprite
    endSprite
    که با توجه به کاری که مد نظر ماست از انها استفاده می کنیم. با توجه به نام اسامی فکر نکنم خیلی توضیح بخوان، ولی اگر کسی از دوستان سوالی داره بپرسه
     
    نوشته شده توسط smmousazadeh در ‏25 آوریل 2011
    directorlove، sport414، sizanjavad و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. smmousazadeh

    smmousazadeh Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    687
    تشکر شده:
    477
    امتیاز دستاورد:
    63
    خصوصیات اشیاء :
    وقتی میخواهیم با کدنویسی خصوصیات اشیا را تغییر دهیم باید آن خصوصیات را بشناسیم و متغیرهایی که آنها را نگه داری میکنند را هم بشناسیم . قبل از مشخص کردن متغیرها و معرفی این خصوصیات ابتدا باید در مورد بعضی از آنها توضیحاتی را بدهیم :

    regPoint :
    به نقطه ای از شکل اطلاق میشود که ما آن را به عنوان مرکز ثقل آبجت معرفی میکنیم . این مرکز ثقل در هنگام چرخشها و جا بجایی ها تاثیر گذار است. مثلا اگر بخواهیم یک شی ( مثل عقربه ساعت) از ته بچرخد باید regpoint را در انتهای شکل قرار بدهیم. برای تغییر این نقطه می توانید در محیط ادیت Bitmap یا vector در داخل دایرکتور از ابزاری که شکل نشانه گیری است ( G ) استفاده کنید.

    blend:
    میزان شفافیت و ترکیب رنگی ابجکت با آبجکتهای زیرین را مشخص می کند. وقتی 100 باشد ابجکت 100 و کامل نشان داده می شود و اگر 0 باشد کلا نشان داده نمی شود. مقدارش می تواند بین 0 تا 100 باشد. برای دوستانی که فوتوشاپ کار کرده اند همانند opacity و در فلش همان Alpha است.

    Ink :
    نحوه نمایش شکل در صفحه و تاثیر گرفتن از ابجکتهای زیرین را مشخص می کند.این حالت در فوتوشاپ هم هست که می توان شکلی را normal,disssolve.reverse......نمایش داد.


    معرفی متغیرها:
    locH : برای نگهداری فاصله افقی محل regpoint شی، از گوشه بالا سمت راست stage است که همان x میباشد
    locV : برای نگهداری فاصله عمودی محل regpoint شی، از گوشه بالا سمت راست stage است که همان y میباشد
    width : طول شی
    height : ارتفاع شکل
    rotation : میزان چرخش . چرخیدن حول مرکزیت rogpoint است.
    skew : میزان خمیدگی
    flipH :حالت آینه ای در راستای افقی، که با true یا false مقدار میگیرد
    flipV :حالت آینه ای در راستای عمودی، که با true یا false مقدار میگیرد
    blend : میزان نمایش و ترکیب شی با عناصر زیر خودش. بین 0 تا 100 مقدار میگیرد.
    backcolor و forecolor : رنگ زمینه و رنگ خود شی را نشان می دهند . در عناصر vector و برای ساخت برنامه هایی مثل نقاشی کاربرد دارد.
    member : شماره خانه یا اسم شی در cast را نگهداری میکند.برای جابجا کردن شی با شی دیگر از cast یا اجرا کردن صوت از cast و .... کاربرد دارد.( مثال آقای mohammad.sub7 در مورد اجرای چند صوت با هم )
    moveable : اجازه درگ شدن توسط موس در زمان اجرا، که با true یا false مقدار می گیرد.

    ..... خسته شدم.باقیش بعد
     
    نوشته شده توسط smmousazadeh در ‏25 آوریل 2011
    directorlove، webarts، silent.66 و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. smmousazadeh

    smmousazadeh Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    687
    تشکر شده:
    477
    امتیاز دستاورد:
    63
    یکی از پنجره های مربوط به کد نویسی که من به دوستان توصیه میکنم حتما یکبار بهش سر بزنن و توش دقت کنن ، پنجره Library Palette در کنار دکمه Properties و به شکل یک کتاب باز است.
    در این پنجره یک سری تابع آماده در دسته بندی مشخص ( با توجه به نوع عملکرد) قرار دارد که کار دوستان رو برای بعضی از کدنویسی ها راحت میکنه

    توابعی مثل عوض شدن کرسر یا شکل شی وقتی موس روش میره یا توابع قسمت صوتش میتونه پر کاربرد باشه . کلا قسمت Animation ش مفیده.

    از هرکدام از توابعش که استفاده کردید، اون تابع رو اخل Cast میبره که برای استفاده های بعدی می تونید از همون دوباره استفاده کنید.
     
    نوشته شده توسط smmousazadeh در ‏1 می 2011
    mortezaghr1، yacom0036، directorlove و 7 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  13. hossein50099

    hossein50099 New Member

    ارسال‌ها:
    4
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام این لینگو در ساخت یه پازل استفاده شده میشه بگید منظورش چیه
    معنی لینگو زیر چیست

    global c,e
    on exitFrame me
    c=0
    e=0
    end
     
    آخرین ویرایش: ‏18 ژوئن 2011
    نوشته شده توسط hossein50099 در ‏14 ژوئن 2011
  14. َAmateur

    َAmateur New Member

    ارسال‌ها:
    15
    تشکر شده:
    30
    امتیاز دستاورد:
    1
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    حسین عزیز این چند خط کد ربطی به کد پازل نداره و فقط میگه که متعیره های C و E در اون فریم که این کد داخلشه برابر صفر باشه (احتمالا شروع پازل)، برای ساخت پازل میتونید این آموزش رو ببینید و فایل دایرکتور نمونه رو دانلود کنید، در این آموزش هر تصویری رو که به برنامه معرفی میکنید بصورت پازل در می آید:
    http://www.director-online.com/buildArticle.php?id=1127
    موفق باشید.
     
    نوشته شده توسط َAmateur در ‏15 ژوئن 2011
  15. hossein50099

    hossein50099 New Member

    ارسال‌ها:
    4
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    1
    global x1,y1,c,e
    on mouseDown me
    csn=the currentspritenum
    x1=sprite(csn).loch
    y1=sprite(csn).locv
    end
    on mouseUp me
    csn=the currentspritenum
    if sprite(csn).intersects(csn+12) then
    sprite(csn).loc=sprite(csn+12).loc
    e=e+1
    if e=12 then
    go frame 90
    end if
    else
    c=c+1
    if c=4 then
    alert ("You had more than 3 wrong,Please try again")
    go frame 1
    end if
    sprite(csn).loc=point(x1,y1)
    end if
    end
    سلام میشه بگید این لینکو که برای یه قطعه پازل نوشته شده برای چیست؟
     
    نوشته شده توسط hossein50099 در ‏16 ژوئن 2011
    silent.66 از این پست تشکر کرده است.
  16. directormx

    directormx Member

    ارسال‌ها:
    163
    تشکر شده:
    158
    امتیاز دستاورد:
    16
    دوست عزیز از این کد میشه در ساخت پازل استفاده کرد
    قطعات پازل را باید به صورت Drag & Drop در جای خودشون قرار داد
    این کد برای قطعات اسپرایت جاری و اسپرایت جاری + 12 هستش که اگر بخوای واسه یک پازل کامل ازش استفاده کنی باید یکم دستکاریش کنی

    موفق باش
     
    نوشته شده توسط directormx در ‏16 ژوئن 2011
    silent.66 و َAmateur از این پست تشکر کرده اند.
  17. hossein50099

    hossein50099 New Member

    ارسال‌ها:
    4
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام برهمه عزیزان
    یه سوال درام اگه میشه بگید این سه لینکو زیر که نوشتم لینکوهای اماده در دایرکتور هستند یا باید انها راخودمان دستی برنامه نویسی کنیم، اگه اماده هستند لطفا بگید از کجای دایرکتور میشه بهشون دسترسی پیدا کرد لطفا مسیر دسترسی ان را بنویسید.
    من این لینکو ها را از یه جا کپی کردم و نمیدانم از کجا امده اندوچون باید پروژه را ارائه بدم باید مسیر دسترسی به انها را بدانم.
    ممنون و متشکر
    لینکو اول
    global x1,y1,c,e
    on mouseDown me
    csn=the currentspritenum
    x1=sprite(csn).loch
    y1=sprite(csn).locv
    end
    on mouseUp me
    csn=the currentspritenum
    if sprite(csn).intersects(csn+12) then
    sprite(csn).loc=sprite(csn+12).loc
    e=e+1
    if e=12 then
    go frame 90
    end if
    else
    c=c+1
    if c=4 then
    alert ("You had more than 3 wrong,Please try again")
    go frame 1
    end if
    sprite(csn).loc=point(x1,y1)
    end if
    end
    لینکو دوم
    global c,e
    on exitFrame me
    c=0
    e=0
    end
    لینکو سوم
    global x1,y1
    on mouseDown me
    csn=the currentspritenum
    x1=sprite(csn).loch
    y1=sprite(csn).locv
    end
    on mouseUp me
    csn=the currentspritenum
    if sprite(csn).intersects(csn+12) then
    sprite(csn).loc=sprite(csn+12).loc
    else
    sprite(csn).loc=point(x1,y1)
    end if
    end
     
    آخرین ویرایش: ‏17 ژوئن 2011
    نوشته شده توسط hossein50099 در ‏17 ژوئن 2011
    silent.66 از این پست تشکر کرده است.
  18. webarts

    webarts Member

    ارسال‌ها:
    33
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    6
    کاش این تاپیک رو استیکی میکردین.
     
    نوشته شده توسط webarts در ‏7 آگوست 2011
  19. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوست عزيز منظورتو نفهميدم
     
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏7 آگوست 2011
  20. webarts

    webarts Member

    ارسال‌ها:
    33
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    6
    درخواست کردم تاپیک استیکی (چسبان) بشه . یعنی همیشه در بالای صفحه لیست تاپیک ها قرار بگیره.
    چون که مطالبش خیلی مهمه و پرکاربرده:rose:
     
    نوشته شده توسط webarts در ‏8 آگوست 2011
    mohammad.sub7 از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید