کارکترهای انیمیشن منتور برای مکس

یکی به من بگه fbxمکس چه جوری میشه آورد
من کمپلت کل کاراکترو با همه چیش میارم تو مکس
بعد خواهید که میشه
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
یکی به من بگه fbxمکس چه جوری میشه آورد
من کمپلت کل کاراکترو با همه چیش میارم تو مکس
بعد خواهید که میشه

پسر گل شما هنوز یاد نداری توی مکس یک FBX بیاری ، بعد اظهار نظر هم میکنی مکس در پیته !:mad: اگه مکس در پیته پس چرا داری تلاش میکنی از اون مایای عزیز که درپیتم نیست بیاری تو مکس که در پیت ؟ چرا اینقدر تلاش برای مکس در پیت ؟

بله بله خواهیم که میشه :lol:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
مکس fbx ـش فعاله، مثل مایا نیست که بخوای از جاییی اول on تس کنی. فقط import ، من میگم target تی نیست و این که وقتی تنظمیات fbx در حد انیمیت، مدل unit
شما خودت نگاه بنداز اینها تنظمیات fbx ـه که خوب میدونی: geometry , animation camera light و چیزی برای این نوع ارتباطات نیست، چون تازه نرم افزارهای تولید شده توسط auto desk داری یا pipeline مشترک شدن که میتونی مثلا کاراکتر ریگ شده توسط cat رو بیاری تو مایا ، تازه این کاراکتری که الگریتم ارتباطاتش تعریف شده و شناخته شده هست نه ریگ های دستی و customize .

والا بعد این که شما گفتین واسه اولین بار تو عمرم چنین تستی رو کردم که مکس میپره بیرون و قبول نمیکنه، جالبیش اینجاس که همون fbx ـی که از مایا خروجی گرفتم دوباره وارد مایا کردم که همه constraint ـها و ارتباطات بین کنترلر ها و joint ـها از بین رفت. سعی نکن دوست عزیز اینی که میگی غیر ممکنه. اگه یه مقدار دقت کنید روی ایجاد ریگ و قرار دادن و نوع ارتباطات میتوجه میشین که این چیزی که میفرمایید یه امر غیر ممکنه.

پسر گل شما هنوز یاد نداری توی مکس یک FBX بیاری ، بعد اظهار نظر هم میکنی مکس در پیته !
mad_majidonline.gif
اگه مکس در پیته پس چرا داری تلاش میکنی از اون مایای عزیز که درپیتم نیست بیاری تو مکس که در پیت ؟ چرا اینقدر تلاش برای مکس در پیت ؟
حمید جان خودت رو اذیت نکن، انگار باید برای همه بیان کنی که گروه pixomondo با همین مکس در پیت دو سال پیش اسکار جلوه های ویژه توسط فیلم hugo ساخت اسکور سیزی رو گرفت.
حمید جان زمین کجه :lol:

قابل توجه دوست عزیزمون: تصاویری که در فیلم hugo مخصوصا فضا های بیرونی میبینید 90% VFX میباشد تا جلوه های میدانی
 
آخرین ویرایش:
پسر گل شما هنوز یاد نداری توی مکس یک FBX بیاری ، بعد اظهار نظر هم میکنی مکس در پیته !:mad: اگه مکس در پیته پس چرا داری تلاش میکنی از اون مایای عزیز که درپیتم نیست بیاری تو مکس که در پیت ؟ چرا اینقدر تلاش برای مکس در پیت ؟

بله بله خواهیم که میشه :lol:
داداش من مایا کارم ومکس خیلی کم بلدم تلاشمم برا این بود یه کمکی کرده باشم برا کسیکه این تاپیک زده وکسانی که تو مکس انیمیت می زنند وگرنه من حالا کاراکتر ریگ شده منتور تو مایا دارم و تو مایا هم انیمیت می کنم دیگه هم واسم مهم نیست
مکس ته نرم افزاره برو خوش باش
:lol:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
داداش من مایا کارم ومکس خیلی کم بلدم تلاشمم برا این بود یه کمکی کرده باشم برا کسیکه این تاپیک زده وکسانی که تو مکس انیمیت می زنند وگرنه من حالا کاراکتر ریگ شده منتور تو مایا دارم و تو مایا هم انیمیت می کنم دیگه هم واسم مهم نیست
مکس ته نرم افزاره برو خوش باش
پس خواهشا اگه مایا کار هستید و میخواین کمک کنید به دیگران توهین نکنید (( مثل این که یکی یه فحش یا بی احترامی به کار و یا اعتقاد یکی بکنه بعد بگه: ببخشیدا )) آهان الان این شد ادب.

درضمن شما این کار رو انجام ندادین که،.
من کمپلت کل کاراکترو با همه چیش میارم تو مکس
بعد خواهید که میشه
نمیخوایم تو مکس بیارید، همون رو fbx خروجی بگیرید از مایا و دوباره به همون ورژن مایا برگردونید با رگیش، این کار رو کردین شماره حسابتون رو برام پیام خصوصی کنی یه مبلغ خوبی به عنوان جایزه براتون بفرستم. همه این تیکه برای بی احترامی بود که کردین.
واقعا نرم افزار در پیتی این مکس_لطفا مکس کارا غیرتی نشن
یعنی ما درک نداریم یا نمیفهمیم چی خوبه چی بد، شما میدونی ، ما کلا انتخاباتمون در پیته.

اگه میتونید کاری که میگید رو انجام بدین توهین به دیگران نکیند، من خودم هم مایا کار میکنم حداقل از ورژن 4.5 پس بی احترامی ممنون، حرف و در ادامه حرف کار. اگه توانش رو دارید.
اگه جوابی هم بر اساس چیزی که گفتید هم ندید در ادامه این پست یعنی چیزی گفتید که منطقی نداشته و رو هوا بوده نه تفکر دقیق رو نرم افزار ها.

با احترام ،حق یارتون
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
حمید جان خودت رو اذیت نکن، انگار باید برای همه بیان کنی که گروه pixomondo با همین مکس در پیت دو سال پیش اسکار جلوه های ویژه توسط فیلم hugo ساخت اسکور سیزی رو گرفت.
حمید جان زمین کجه :lol:

قابل توجه دوست عزیزمون: تصاویری که در فیلم hugo مخصوصا فضا های بیرونی میبینید 90% VFX میباشد تا جلوه های میدانی

:lol:

:rose:
بســـــــــــیار عالی توضیح دادی جای حرفی نمیمونه :rose:
 
مکس fbx ـش فعاله، مثل مایا نیست که بخوای از جاییی اول on تس کنی. فقط import ، من میگم target تی نیست و این که وقتی تنظمیات fbx در حد انیمیت، مدل unit
شما خودت نگاه بنداز اینها تنظمیات fbx ـه که خوب میدونی: geometry , animation camera light و چیزی برای این نوع ارتباطات نیست، چون تازه نرم افزارهای تولید شده توسط auto desk داری یا pipeline مشترک شدن که میتونی مثلا کاراکتر ریگ شده توسط cat رو بیاری تو مایا ، تازه این کاراکتری که الگریتم ارتباطاتش تعریف شده و شناخته شده هست نه ریگ های دستی و customize .

والا بعد این که شما گفتین واسه اولین بار تو عمرم چنین تستی رو کردم که مکس میپره بیرون و قبول نمیکنه، جالبیش اینجاس که همون fbx ـی که از مایا خروجی گرفتم دوباره وارد مایا کردم که همه constraint ـها و ارتباطات بین کنترلر ها و joint ـها از بین رفت. سعی نکن دوست عزیز اینی که میگی غیر ممکنه. اگه یه مقدار دقت کنید روی ایجاد ریگ و قرار دادن و نوع ارتباطات میتوجه میشین که این چیزی که میفرمایید یه امر غیر ممکنه.


حمید جان خودت رو اذیت نکن، انگار باید برای همه بیان کنی که گروه pixomondo با همین مکس در پیت دو سال پیش اسکار جلوه های ویژه توسط فیلم hugo ساخت اسکور سیزی رو گرفت.
حمید جان زمین کجه :lol:

قابل توجه دوست عزیزمون: تصاویری که در فیلم hugo مخصوصا فضا های بیرونی میبینید 90% VFX میباشد تا جلوه های میدانی
اون که شمامی گی فلان فیلم فلان جا اسکار رو برده درست اما آیا با همین مکسی که اتودسک داده بیرون وهمین مکسی که منو شما کار می کنیم بوده مسلما نه
وگرنه مکس این قدری هم که فکر می کنی قدرتمند نیست ومقایسه این طوری درست نیست که اسکار فلان فیلمو برده مگه مایا کم برده
امکانات بیس دوتا نرم افزارو نگاه کن بعد قضاوت کن
بعدشم کار خوب خیلی به نرم افزار ربطی نداره مهم اینه کی پشت سیستم نشسته باشه
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
اون که شمامی گی فلان فیلم فلان جا اسکار رو برده درست اما آیا با همین مکسی که اتودسک داده بیرون وهمین مکسی که منو شما کار می کنیم بوده مسلما نه
وگرنه مکس این قدری هم که فکر می کنی قدرتمند نیست ومقایسه این طوری درست نیست که اسکار فلان فیلمو برده مگه مایا کم برده
امکانات بیس دوتا نرم افزارو نگاه کن بعد قضاوت کن
بعدشم کار خوب خیلی به نرم افزار ربطی نداره مهم اینه کی پشت سیستم نشسته باشه

عزیز جان موضوع رو بخون، حرفی که زدی رو عملی کن، من اینها رو همه برای بی احترامی که به بچه ها کردی بیان کردم نه برای مبارزه بین مکس و مایا چون خنده دار ترین و بچه گانه ترین بحث این رشته همینه.
شما کاری که گفتی رو عملی کن کاری نداشته باش مکس در پیته یا در قابلمه.

اگه در مورد چیزی که بیان کردی (( بردن ریگ به نرم افزارهای دیگه و حتی خود مایا )) جواب و نمونه کاری داری بسم الله وگرنه ممنون میشم این مبحث مسخره رو ادامه ندید.بچه ها میدون من کسی هستم که سعی میکنم کمتر با کسی بحث کنم حتی خیلی جاها اشتباهاتم رو بیان کردم، همین دوست عزیزمون آرمین امین جان هم میدونه ولی وقتی میان وسط بخش مکس به انتخاب و ابزار دیگرون توهین میکنید باید اینجوری هم ضربه بخورید تا دیگه به کسی بی احترامی نکنید.

پس بحث مکس یا مایا قطع میشه و فقط موضوعی که بیان کردین میمونه، حالا شما و این مایا و fbx و حرفی که از روی بی اطلاعی بیان کردین.

حق پشت و پناهتون
 
ببین همون مدل خامی که هیچکی ینتونست بیاره تو مکس ومن آوردمو ببین از پسش بر میای بیاری تو مکس تا بعدا در مورد بقیه اش حرف می زنیم
در ضمن سعی کن آرامش خودتو حفظ کنی:cool:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
درود بر حسین

1 - حرف حساب جواب نداره ، دوست عزیز ، بهنام جان خواهشن شما یا کار رو انجام بده که گفتی یا اگر میخوای هی سر بیس و فلان مکس و مایا بحث کنی این مبحث رو ترک کنی بهتره چون هم اختلال نظم و هم خوبیت نداره ، رابطه ی دوستانمون هم بهم میخوره:rose:
2 - بنده خدا ارمین اسمش بعدش نوشته انیم ، امین نیست :green: ( جسارت نشه ها :rose: )
Armin Animation
o_O


3 -
ببین همون مدل خامی که هیچکی ینتونست بیاره تو مکس ومن آوردمو ببین از پسش بر میای بیاری تو مکس تا بعدا در مورد بقیه اش حرف می زنیم
دوست عزیز لطفا درست صحبت کنید Bubo3D یکی از افراد برجسته این سایته ، اینکار ها هم واسش مثل اینه که بره شهره بازی ! کاری که کردی خیلی شاخ نبوده ، خیلی راحت میشد جسم رو اوارد الان مایا ندارم Shift+Delete ــش کردم سیستمم جا نداشت
خواستی نصبکنم واست به 100 تا فرمت خروجی بگیرم ؟ :mad:

4 - کاری که شما میخوای بکنی شاید با اسکریپت 10000 خطی دو طرفه مکس و مایا بشه ... شایدم نشه:wink:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببین همون مدل خامی که هیچکی ینتونست بیاره تو مکس ومن آوردمو ببین از پسش بر میای بیاری تو مکس تا بعدا در مورد بقیه اش حرف می زنیم
در ضمن سعی کن آرامش خودتو حفظ کنی

اولا من حرفی نزدم که بخوای چیزی رو ثابت کنم شما ادعا کردین. درضمن کی برات آپ کنم مدلش رو، یه کپی گرفتن از مدل بعد shift + P زدن و combine کردن مدل کاراکتر به یه box و خروجی گرفتنش فکر نکنم کار سختی باشه.

مراحل رو گفتم تا نگی بدل نیستی، اینجا گفتم که دوستان هم برن و خودشون انجام بدن فکر نکن رو هوا حرف زدم.

حالا نوبت شماست که کاری که گفتی رو عملی کنی دوست عزیز، البت معذرت خوای برای بی احترامی و قبول کردن این که حرف اشتباهی در مورد بردن ریگ به نرم افزار دیگه زدی هم کار چندان سختی نیست دوست عزیز.

حالا نوبت شماست که این کارایی که بالا گفتم انجام بدی.

در مورد آرامش هم باید بگم من هیچ وقت آروم نیستم جلوی کسی که به دیگران بی احترامی مکنه، تا اینجاش هم فقط برای بی احترامی که به دوستانم کردی امدم جلو و خواستم ضربه ای بهت بزنم تا دیگه جایی از این حرکات غیر حرفه ای نکنی و خارج از ادب نکنی.

شرمنده که ضایع شدی دوست عزیز خودت امدی جلو، من تو مبحث بی احترامی بد جوشی میشم و ببخشید که تیر بارون شدی توسط من، تقصیر حرف بدت بود.

با احترام یا علی
 
آخرین ویرایش:
اها معما چو حل گشت آسان شود چرا از اول این حرکتو نگفتی(البته من امتحان نکرذم ببینم چیزی که می شه یا نه)
تا کار به این جاها نکشه
ببین همچنان مکس من اصلا fbx نمیشناسه قبلا من این کار رو کردم می خوای بگی دروغ می گی خوب بگو مهم نیست
هم مدل میاد هم اسکین هم joint وهم کروای کنترلر به قول شما کانسترین نمیادباشه نیاد یه بار دیگه تو مکس انجام می دیم بالاخره بین دو نرم افزار چیزی جابه جا میکنی یه کم ادیت جزو روال طبیعی کاره
ثانیا اگه انجامش بدم مطمین باش نمی ذارم اینجا تا چهار تا مثل تو هم بگم این که کاری نداشت ما هم می تونستیم
متاسفم واست بعد که این که من از بحث خارج شدم بر می گرذی چهار خط آخر رو به حرفات اضافه می کنی اسم تو رو واقعا میشه گذاشت مرد
به خیال احمقانت فکر کن منو تیر بارون وضایع کرذی
انیمشین ایران به خاطر وجود چهار تا ااسکل و خود شیفته مثل تو درجا می زنه
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
نه خود مایا تو پنل Human IK من دیدم فرمت CAT هم داشت و CAT هم داره نوشته HIK Mechanism ایمپورت میکنه
اگه اشتباه نکنم میشد
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آرمین جان جان من یه دستی به انیمیت تو مایا بزن حتما نظرت عوض میشه.

خواستی ابزارهای فوقالعاده انیمیت تو مایا رو برات اینجا مینوستم، curve editor یا همون graph editor ـش یه سری ابزارها داره که فوق العاده ست برای اصلاح انیمیت.
motion trail یا مشابه تو مکس trajectory ـش از چند ورژن قبل یه قابلیت اورده که دیوانه میکنه آدم رو.
جدا از این که جابجایی کپی گرفتن و حرکت رو time line مکس خیلی راحت و را دسته باید بگم باز نکات خیلی خوبی مایا تو بخش time line داره.
توبخش channel box و گزینه های transform اجسام هم نکات ریز خوبی داره که باز شگفت زده ـت میکنه.

چون دوست دارم این رو دارم میگم و این که خودت بهتر از من میدونی انیمیت 99% به انیماتور ربط داره نه نرم افزار، یعنی یاد گیری انیمیت تو مایا ربطی به ناتوانی به انیمیت در مکس نداره ولی فرقش اینجاست که راحت تر سریع تر و لذت بخش تر میتونی انیمیت کنی عزیز

درضمن Auto rig ـای رایگان هم ریخته برای مایا اگه میخوای کاراکتر خاصی که ریگ نشده رو انیمیت کنی.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
اها معما چو حل گشت آسان شود چرا از اول این حرکتو نگفتی(البته من امتحان نکرذم ببینم چیزی که می شه یا نه)
چه معمایی؟ خواهشا حرفه ای باش حرفای بچه گانه نزن.
هم از حمید بپرس هم آرمین جان، من چندیدن پست قبل گفتم وین عوض کردم تازه دیشب ساعت 12 مایا رو نصب کردم همین الان هم گه ازم خواستی بدون خوندن مطلبی و در عرض دو دقیقه به این رسیدم. عزیز من شما رو در حدی نمیبینم که باهاتون بحث کنم.
درضمن اگه این روش رو نرفتین این جمله چون معما حل شود آسان شودتون چه معنی میده وقتی کسی این روش رو بیان نکره؟ کالا بی منطقیتون موج میزنه

ببین همچنان مکس من اصلا fbx نمیشناسه قبلا من این کار رو کردم می خوای بگی دروغ می گی خوب بگو مهم نیست
میگم همون خروجیت رو برگردون به مایا و به ما نشون بده. نمیخواد ببری مکس. خیر سرم 11 ساله دارم تو این بخش کار میکنم ضایع ست این چیزا رو ندونم.

هم مدل میاد هم اسکین هم joint وهم کروای کنترلر به قول شما کانسترین نمیادباشه نیاد یه بار دیگه تو مکس انجام می دیم بالاخره بین دو نرم افزار چیزی جابه جا میکنی یه کم ادیت جزو روال طبیعی کاره
بله عزیز مدل میاد CCـها یا همون curve control ـها میاد skin که یه deformer هست میاد و حتی joint ـها ولی هیچ ارتباطی بین CC ـها و joint ـها نیست دوست عزیز. شما گفتی ریگ رو میارم نه اجسام و geometry ـها.

ثانیا اگه انجامش بدم مطمین باش نمی ذارم اینجا تا چهار تا مثل تو هم بگم این که کاری نداشت ما هم می تونستیم
نذار دوست عزیز، البت اگه اگه اگه اگه ... تونستی، بذار تو کشوت لذتش رو ببر البت اگه تونستی.

در مورد خروجی کاراکتر هم باید بگم فکر کنم تازه اول کار هستی که انتقال یه obj برات انقدر لذت بخش بوده.

با همه احترام ولی به دلیل بی منطق بودن و نداشتن اخلاق حرفه ای دیگه شما رو در حدی نمیبینم که بخوام جوابتون رو بدم مگر این که همینجا از دوستانی که بهشون بی احترامی کردین معذرت بخواین.
 
آخرین ویرایش:
من حدم صفره شما حدت خیلی خیلی خیلی خیلی بالاست با همین خیال خوش باش زندگی کن
حیف وقتی که بابحث با تو تلف کردم
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
خوب، حمید جان ایشون که جوابی نداشتن ولی بگو ببینم مشکل همین انتقال مدل کاراکتر بود؟ دقیقا آرمین جان میخواد چیکار کنه؟
ریگ که آوردنش محاله ، target ـها هم که وجود خارجی ندارن.
امروز چون جمعه هست و خونه هم موندم وقت بیشتری دارم، کاری از پس من بر میاد براتون انجام بدم؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
با کمال احترام و ادب ، پر جناب عالی ... :rose:
وا ... :cool:
لطف کنید بروید کنار و بگذارید باد بیاد ، تابستونه گرمه خیلی ! :there::soot:
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خوب، حمید جان ایشون که جوابی نداشتن ولی بگو ببینم مشکل همین انتقال مدل کاراکتر بود؟ دقیقا آرمین جان میخواد چیکار کنه؟
ریگ که آوردنش محاله ، target ـها هم که وجود خارجی ندارن.
امروز چون جمعه هست و خونه هم موندم وقت بیشتری دارم، کاری از پس من بر میاد براتون انجام بدم؟

فکر کنم ارمین میخواد کاراکتر های منتور رو بیاره توی مکس انیمیت کنه ، خوب سخته یکهو سویچ کنه رو مایا ، چون کاراکتر های منتور استاندارده فکر کنم بهتره دیگه ! این چیزا رو شما استادی :cool:من که تو انیمیت بیام اینگار رفتم امریکا از در هواپیما میام بیرون :lol:
من خیلی سر این قضیه اعصابم بهم میریزه اگه این FBX یکم رو این قضیه کار کنه خیلی عالیه الان من از Poser که میارم تو مکس Bone خالی بعد میشینم رو Bone ها دقیقا یک CAT میسازم بعد Skin رو کپی Paste میکنم
راستی یک چیزی کشفیدم معرکست ، نمیدونم شاید قبلا شما فهمیده باشی من که نمیدونسم
الان یک کاراکتر اسکین شده High Poly رو ببر تو مکس بعد یک Copy از جسم بگیر Skin رو Collapse کن ، بعد با Optimize یا .. High Ploy رو بهینه کن بعد بهش Skin Wrap بده جسم اصلی رو انتخاب کن بعد پاین Weight To Skin رو بزن !
شاخ در میاری ! کل اون اسکین رو با تمام جزییات میاره روی جسم جدید که بهینه شده ! من که خیلی حال کردم از راز های کاریم بود که توی یک اموزش گذاشتم تو وبلاگم ، خواستی میتونی دانلود کنی linkinforever.blog.ir
:green:
شاید به کار این مبحثم بیاد ...
من خودم مثلا یک تناب میسازم بهش 10 تا Bone هم میدم بعد Skin معمولی میدم خاموشش میکنم
بعد با Cloth طناب رو Simulate میکنم
بعد Bone هارو روی اون طناب Skin wrap میکنم خلاصه با این Skin wrap کاری میکنم که Bone ها سیملیت طناب رو بگیرن بعد توی بازی های میشه شبیه سازی کرد طناب رو :cool:
(البته فکر کنم اینهارو بدونی :rose:)

من که امتحان دارم هیچی نخوندم :sad:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا