کارکترهای انیمیشن منتور برای مکس

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بچه ها من نتونستم مدلشو بیارم توو مکس، کسی تونسته؟؟؟

من سیستمم جا نداشت دیدم چی اضافیه مایا رو حذفیدم ، الان ندارم ...
الان مدل تو مایا بیار مای 2013 یا 2014 بعد Send to max رو بزن با Skin میاره ، ببین کار میکنه ؟
 

arminAnim

کاربر متخصص
من سیستمم جا نداشت دیدم چی اضافیه مایا رو حذفیدم ، الان ندارم ...
الان مدل تو مایا بیار مای 2013 یا 2014 بعد Send to max رو بزن با Skin میاره ، ببین کار میکنه ؟

جدی مایا 2013 چنین قابلیتی داره؟ واجب شد نصبش کنم، الان داشتم با 2011 کار میکردم...
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
از 2013 به بعد تمام محصولات اتودسک هماهنگ شدن ف میتونی از سافت ایمیج به مکس ، مکس به مایا ، مایا به مکس ، خیلی چیز هارو انتقال میده و مثلا میتونی تو مایا اسکین کنی بعد خودش تو مکس هم اسکین میشه و ...
فقط یه مشکل داره که RIG رو نمیاره اما Bone ها و Skin ــش رو میاره :)
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

از شانس شما من سرم بد شلوغه وگرنه پست اول همه کاراکترهای منتور رو براتون آپ میکردم.

من که آخر نفهمیدم آرمینی یا امین ولی عزیز چرا تو خود مایا انیمیت نمیکنی؟ من خیلی سعی کردم خودم رو وابسته به یه نرم افزار نکنم مخصوصا تو انیمیت، یه انیمیت با کاراکتر Ballie زدم همی بس لذت بردم.

اگه وقتش رو کردی تو مایا هم انیمیت کن لذت خاص خودش رو داره، اینو برای این میگم که خیلی شده پیشنهاد انیمیت تو شرکت هایی که با مایا کار میکنن رو داشتم، الان هم داریم پروژه جدیدمون رو تو مایا کار میکنیم.

مخ کارگردانمون رو زدم تا بخش هایی از کار رو بعدا اینجا آپ کنم. انشا الله مقداری از early animation رو که زدیم براتون میذارم تا ببینید نظراتتون بدین.

من هم سیستمم ویروسی شده تازه وین عوض کردم وگرنه obj یا obj همراه با joint ـها رو برات میذاشتم.

حق یار همه
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
مخ زدنت رو عشقه !:green:
سلام حسین ، اقا این MotionBuilder چجوریه ؟:)
من الان واسه انیمیت یه کاری بین مکس و مایا و موشن بیلدر موندم ؟:sad:
میشه یک راهنمایی بکینی ، شرمنده اینجا گفتم دوستان ، اما جای دیگه سید رو نمیشه پیدا کرد ... :cool:
:rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
آقا شرمنده، بابات دیر کرد هام.

در مورد Motion Builder : اگه فقط انیمیته اصلا نمون که تو کدوم بزنی، ببین تو کدوم یه ریگه درست حسابی بهت میده.

ولی MB باید بگم خودم یه پروژه رو کاملا تو MB انیمیت کردم، MB در اصل برای maya ساخته شد تا بتونه clip ـهای mocap رو تو مایا استفاده کنن، چون خود مایا سیستمی مثل bip مکس نداره تا بتونه مستقیم از این فایلها استفاده کنه.
MB و مایا هم توسط سیستم full body IK با هم دیگه در ارتباط هستن، حالا اگه ابزارهایی برای انیمیت تو MB ایجاد شده خوب باید گفت اگه من هم بودم اضافه میکردم چون یه نرم افزار stand alone ـه برای انیمیت و ترکیب clip ـها خوب هم برای اصلاح و اضافه کردن انیمیت به clip ـها نیاز به چنین ابزاری هست هم میتونه رضایت بعضی ها رو تو انیمیت جلب کنه ولی من تا بحال ندیدم کسی کل انیمیت یه پروژه رو تو MB بزنه.
من خودم ماسه آخرین بار بود که تو MB انیمیت کردم، منظورم این نیست که نرم افزار کم توانیه، نه، آدم باید انیماتور باشه و خودش مزه مزه کنه تا ببینه چیه.
البت که کارهای کارتونی و فانتزی رو که اصلا نمیشه با MB کار کرد.

بین مکس و مایا هم هیچ فرقی نمیکنه، اگه میخوای با CAT یا bip کار کنی یا Auto rig تو مکس داری تو مکس کار کنم و اگه نه Auto rig تو مکس نداری و با CAT و Bip هم حال نمیکنی تو مایا کار کن.

آقا شرمنده من و حمید رضا گند زیدم تو پستت :green:
 

arminAnim

کاربر متخصص
سلام مجدد
نه بابا این چه حرفیه ، تاپیک واسه صحبت کردنه دیگه.
راجع به نرم افزار مورد استفاده برای انیمیت کردن هم قضیه اینه که من فعلا قصد دارم به انیمیت مسلط بشم و آگاهی و تواناییم رو ببرم بالا که لازمه ی این موضوع اینه که با نرم افزاری که مسلط هستم این کارو بکنم تا درگیر جزئیات تکنیکی یه نرم افزار دیگه نشم چون در اون صورت کلی از وقت و انرژیم برای تسلط به زوایای تکنیکی ِ یه نرم افزار جدید اتلاف میشه.

و اما
آقا من آخر این مدلو نتونستم بیارم! مکس و مایا 2013 نصب کردم اما نمیاد! Send to max میزنم ، بار اول که مکس ارور داد ، دیگه بعد از اونم اصلا هیچ اتفاقی نمی افته فقط مکس رو باز میکنه بدون هیچ چیز خاصی!
 
سلام من اتفاقی این تاپیکو دیدم
اتفاقا در به در ذنبال کاراکترهای منتور میگشتم ولی پیدانمی کردم اولا تشکر
دوم این که من سعی کل مدل با ریگشو بیارم تو مکس اما نشد چون احتمالا این یه ریگ معمولی نیست و مل داره خراب میاد تو مکس
وگرنه مدلای دیگه رو با ریگش می شه جابه جا کرد
ولی مدل خالیشو با کمی دردسر تونستم بیارم
منتظر مدل ریگ شده هستم
 

پیوست ها

  • BISHOP.rar
    149.5 کیلوبایت · بازدیدها: 23

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
دوم این که من سعی کل مدل با ریگشو بیارم تو مکس اما نشد چون احتمالا این یه ریگ معمولی نیست و مل داره خراب میاد تو مکس
وگرنه مدلای دیگه رو با ریگش می شه جابه جا کرد

سلام
دوست عزیز من بعد خوندن این مطالبتون این حالت بهم دست داد :shock:
بخشیدآآآ ، بی احترامی نشه ولی شما چجوری تونستی ریگ دستی یه کاراکتر رو از یه نرم افزار به نرم افزار دیگه بیاری؟ bone و joint ـها رو میشه اورد ولی ریگ به هیـــــــــــــــــــچ وجه من الوجوحی.

چطور میشه کدهایی ککه تو یه ریگ نوشه شده رو به زبان برنامه ی دیگه تغییر داد؟ یا چطور constraint ـهای یه ریگ میتونه از نرم افزاری به constraint نرم افزار دیگه تبدیل بشه؟ درصورتی که constraint ـها تو مکس مایا به شدت با هم متفاوت هستن.

به احتمال زیاد منظور شما همون استخون ها بوده نه ریگ کاراکتر، چون حتی مایا و motion builder هم توسط FBIK با هم در ارتباط هستن نه هر ریگی که هر شخصی برای خودش customize ایجاد کنه.

حق یارت
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
دوست عزیز من بعد خوندن این مطالبتون این حالت بهم دست داد :shock:
بخشیدآآآ ، بی احترامی نشه ولی شما چجوری تونستی ریگ دستی یه کاراکتر رو از یه نرم افزار به نرم افزار دیگه بیاری؟ bone و joint ـها رو میشه اورد ولی ریگ به هیـــــــــــــــــــچ وجه من الوجوحی.

چطور میشه کدهایی ککه تو یه ریگ نوشه شده رو به زبان برنامه ی دیگه تغییر داد؟ یا چطور constraint ـهای یه ریگ میتونه از نرم افزاری به constraint نرم افزار دیگه تبدیل بشه؟ درصورتی که constraint ـها تو مکس مایا به شدت با هم متفاوت هستن.

به احتمال زیاد منظور شما همون استخون ها بوده نه ریگ کاراکتر، چون حتی مایا و motion builder هم توسط FBIK با هم در ارتباط هستن نه هر ریگی که هر شخصی برای خودش customize ایجاد کنه.

حق یارت

سلام بر حسین عزیز:rose:
کم پیدایی ، دیگه به رفیق فقرا سر نمیزنی :green:
حسین این پلاگین Exocortex Alembic رو نصبیدی خیلی خفنه !
پارتیکل هارو از Pflow و Krakatoa و Thinking Partice و سیستم nCache و Houdini به هم تبدیل میکنه
کاراکتر هم تا حدوده خیلی خوبی جابه جا میکنه ولی ریگ رو امتحان نکردم ..
این رو همه نرم افزار ها به جز Houdiini نصب میشه ... اخه Houdini خودش داره تو Import و Export هاش
من که خیلی ازش راضی ام ، شما هم امتحان کنید واسه اینکار شاید شد ...
اگه خواستین اپش کنم ...واسه مکس 2014 و 2013
حق یارت :دی
:rose:
 

arminAnim

کاربر متخصص
ولی مدل خالیشو با کمی دردسر تونستم بیارم

بسیار عالی ممنون... ریگش هم چشم در اولین فرصت، قول میدم به محض انجام اول همه توو سایت بذارم قبل از اینکه خودم انیمیتی باهاش بزنم.

کسی هست که بتونه Morph های صورتش رو از مایا بیاره که من دیگه توی مکس نزنم اون مرف ها رو؟
 
توحالت عادی مورف ها رو بعد از این که برروی کاراکتر اعمال کردند برای سبک شدن سین مورف ها رو پاک می کنند
وتا جایی من میدونم حدود چهار سال با مایا کا می کنم نمی شه اونا برگردوند تنها راه اینه که با کروهای کنترلر صورت رو جابه جا کنی بعد هی کپی بگیری
من بعضی از مورفای اصلی رو کپی گرفتم وچه مصیبتی کشیدم تا همینا رو بیارم تو مکس(یکی یکی آوردم_واقعا نرم افزار در پیتی این مکس_لطفا مکس کارا غیرتی نشن:green:)
آرمین fbxمکس من تو لیست پلاگینا موجود نیست اگه بهم بگی چه طور میشه راش انداخت بقیه چیزا رو هم تا حد ممکن میارم تو مکس(مکس 2010)
 

پیوست ها

  • bishop_morph.rar
    260.9 کیلوبایت · بازدیدها: 16

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
توحالت عادی مورف ها رو بعد از این که برروی کاراکتر اعمال کردند برای سبک شدن سین مورف ها رو پاک می کنند
وتا جایی من میدونم حدود چهار سال با مایا کا می کنم نمی شه اونا برگردوند تنها راه اینه که با کروهای کنترلر صورت رو جابه جا کنی بعد هی کپی بگیری
من بعضی از مورفای اصلی رو کپی گرفتم وچه مصیبتی کشیدم تا همینا رو بیارم تو مکس(یکی یکی آوردم_واقعا نرم افزار در پیتی این مکس_لطفا مکس کارا غیرتی نشن:green:)
آرمین fbxمکس من تو لیست پلاگینا موجود نیست اگه بهم بگی چه طور میشه راش انداخت بقیه چیزا رو هم تا حد ممکن میارم تو مکس(مکس 2010)

دوستان من با FBX که خروجی میگیرم تیک Deformation و Morph ها رو که میزنم رو کاراکتر های دیگه یا یک توپ مورف ها رو خودکار میاره که تو مکس 2014 !
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

به غیر از گزینه ای که حمید جان گفت یعنی FBX و Deformation باید بگم خوب مگه نمیتونید obj کاراکتر و target ـهای blend shape رو بفرستین تو مکس؟ اگه موقع خورجی تنظمیات رو جوری انجام بدین که برنامه دستی به vertex ـها نزنه، یعنی یا triangle یا quad ـش نکنه کارکتر و target ـها بدون تغییر ID ـ Vertex ـها به برنامه دیگه منتقل میشن و شما راحت اونجا میتونید morph رو روی کاراکتر اعمال کنید.

من تازه وقت کردم مکس و مایا رو بعد وین عوض کردن نصب کنم. (( قابل توجه حمید جان، داداش دیر امدنم و جواب ندادن هام رو روی بی معرفتیم نذاری، انقدر سرم و فکرم شلوغه که حتی برنامه هم نمیتونم نصب کنم ))
منظور، من تازه برنامه ها رو نصب کردم، الان مشکلی هست که بتونم براتون حل کنم؟

حمید جان اسم اون پلاگین رو برام بفرست ببینم خودم میتونم DL کنم که دیگه تو زحمت نکشی.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام

به غیر از گزینه ای که حمید جان گفت یعنی FBX و Deformation باید بگم خوب مگه نمیتونید obj کاراکتر و target ـهای blend shape رو بفرستین تو مکس؟ اگه موقع خورجی تنظمیات رو جوری انجام بدین که برنامه دستی به vertex ـها نزنه، یعنی یا triangle یا quad ـش نکنه کارکتر و target ـها بدون تغییر ID ـ Vertex ـها به برنامه دیگه منتقل میشن و شما راحت اونجا میتونید morph رو روی کاراکتر اعمال کنید.

من تازه وقت کردم مکس و مایا رو بعد وین عوض کردن نصب کنم. (( قابل توجه حمید جان، داداش دیر امدنم و جواب ندادن هام رو روی بی معرفتیم نذاری، انقدر سرم و فکرم شلوغه که حتی برنامه هم نمیتونم نصب کنم ))
منظور، من تازه برنامه ها رو نصب کردم، الان مشکلی هست که بتونم براتون حل کنم؟

حمید جان اسم اون پلاگین رو برام بفرست ببینم خودم میتونم DL کنم که دیگه تو زحمت نکشی.

سلام نه بابا این چه حرفیه ، شوخی نمودیم :green:نو پرابلم !:cool:
اسمش رو گفتم فکر کنم Exocortex Alembict
توی Cgpeers هست بگیرش در نره :دی
امیدوارم زود تر اینکارت حل بشه بره :rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آقا من یه نگاه به ریگ bishop انداختم، باید بگم با احتمال 99% هیچ target ـی نمیتونید از توش در بیارید، یعنی تو فایل object ـایی ببینید به عنوان target برای blend shape ، چون همون طور که میدونید شما وقتی target ـهایی رو به جسمی معرفی میکنید برای سبک شدن صحنه هنگام انیمیت و خلوت شدن صحنه میتونید target تا رو پاک کنید درصورتی که target ـها تو حافظه جسم اصلی میمونه، الان این کاراکتر هم همین بلا سرش امده، البت بعضی از قسمت های این کاراکتر توسط curve ریگ شده نه blend shape . مثلا بینی و دور چشم.

فکر کنم دردسر این که بخواین target ـها رو از این بگیرین خیلی سخت تر و پر درد سر تره تا این که بخواین خیلی تر و تمیز ریگ رو تو مکس بزنید.

اگه من جای شما بودم بیخیل ریگ میشدم.

من بعضی از مورفای اصلی رو کپی گرفتم وچه مصیبتی کشیدم تا همینا رو بیارم تو مکس(یکی یکی آوردم_واقعا نرم افزار در پیتی این مکس_لطفا مکس کارا غیرتی نشن
:green:
)
دوست عزیز چار اذیت شدین برای جابجایی target ـها؟


حق یارتون
 
سلام

به غیر از گزینه ای که حمید جان گفت یعنی FBX و Deformation باید بگم خوب مگه نمیتونید obj کاراکتر و target ـهای blend shape رو بفرستین تو مکس؟ اگه موقع خورجی تنظمیات رو جوری انجام بدین که برنامه دستی به vertex ـها نزنه، یعنی یا triangle یا quad ـش نکنه کارکتر و target ـها بدون تغییر ID ـ Vertex ـها به برنامه دیگه منتقل میشن و شما راحت اونجا میتونید morph رو روی کاراکتر اعمال کنید.

من تازه وقت کردم مکس و مایا رو بعد وین عوض کردن نصب کنم. (( قابل توجه حمید جان، داداش دیر امدنم و جواب ندادن هام رو روی بی معرفتیم نذاری، انقدر سرم و فکرم شلوغه که حتی برنامه هم نمیتونم نصب کنم ))
منظور، من تازه برنامه ها رو نصب کردم، الان مشکلی هست که بتونم براتون حل کنم؟

حمید جان اسم اون پلاگین رو برام بفرست ببینم خودم میتونم DL کنم که دیگه تو زحمت نکشی.
سلام
اولا ابتدای مبحث گفتم که این یه کارکتر معمولی نیست وگرنه با یه objساده کل کار حل می شد امتحان کن می بینی که خراب میاد من تو مایا نشستم از outlinearکل ات اشغالاشو پاک کردم تا تونستم ازش با سلام صلوات خروجی بگیرم(حتی نمیشه مدل رو تو view port select کرد شاید بگی اینکه کاری نداره تو outlinear پیدا می کنی وunlock میکنی اگه تونستی فقط تو مایا از view port انتخابش کردی روششو بگو ما هم یاد بکیریم جابه جایی بین دو نرم افزار پیشکش
در ضمن 0bjتو مایا 2012چنین تنظیماتی نداره اون واسه fbx است
 

جدیدترین ارسال ها

بالا