چین و چروک روی صورت کاراکتر

moeinkarimi

Member
باز هم سلام.من برای اینکه بخوام روی صورت کاراکترم چین و چروک بندازم باید چی کار بکنم ؟؟؟؟؟؟؟
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
ميتوني مدلتو با فرمت obj خروجي بگيري و وارد نرم افزار zbrush يا modbox كني
اين 2 تا نرم افزار تخصصشون اضافه كردن جزئيات به مدله، البته با خود مكسم ميتوني، ولي يكم درد سر داره
بعد چون با اين كار مدلت خيلي سنگين ميشه، بهتره يه normalmap از اين مدل با جزئيات بگيري و بعدش به عنوان bump وارد متريال پوستت تو مكس كني
Advanced modeling and normal mapping techniques master class آموزش خيلي جالبيه، ميتوني از سايتايي كه آموزشهاي ويدئويي مي فروشن تهيش كني
 

mkf.cgi

Member
دو راه وجود داره(فكر كنم):wink:
!: بشيني مثل يه بچه ي گل چين و چروك ها رو مدل كني كه اشكت در مياد ولي كارت عالي ميشه وخيلي طبيعي و پيشرفتت ده برابر.ميتوني از zbrush استفاده كني .
2:از يه بافت آلفا(سياه و سفيد) براي اين كار استفاده كني و اون رو توي قسمت بامپ قرار بدي.
ميتوني از يه صورت چين و چروك دار عكس بگير يا يه سرچ كني و كلي عكس گيرت مياد كه اونارو توي فتوشاپ سياه و سفيد كن.
از همين بافت ميتوني براي تفكيك ميزان روشناييه قسمت هاي مختلف پوستت استفاده كني.
يه نكته:
سعي كن كارت رو مدل كني,چون تنها راه طبيعي جلوه دادن مدل هاي ارگانيك(موجودات زنده) شباهت اون ها با مدل هاي واقعيه.
فعلا همين.
تابعد.
موفق باش.
:D
 

AVGHH

Member
Advanced modeling and normal mapping techniques master class آموزش خيلي جالبيه، ميتوني از سايتايي كه آموزشهاي ويدئويي مي فروشن تهيش كني
محسن جان این جزو Master Classهای خود اتودسکه؟
 
آخرین ویرایش:

moeinkarimi

Member
مرسی از همه . انشاالله با وجود شماها تا 2ماه دیگه در سطح حرفه ای Character میسازم. البته اگر همینجوری من رو حمایت کنید !!!
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
محسن جان این جزو Master Classهای خود اتودسکه؟
آره
در ضمن اين آموزش در مورد normalmapping , projection , render to Texture صحبت ميكنه
به درد خودم كه خيلي خورد
 
آخرین ویرایش:

davoodice

Well-Known Member
هر آموزش ویدیویی خواستین از این سایتها دانلود کنین gfxworld.ws gfxtoday.com
اما اگه یه نفر کار normal map رو به من بگه ممنون می شم
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
كار normal map اينه كه به جاي اينكه از يه مدل پر جزئيات توي صحنه استفاده كنيم ميايم اين جزئياتو در قالب تكسچر به bump اضافه ميكنيم
اين عمل اونقدر خوب انجام ميشه كه با اينكه چين و چروك واقعي در محيط وجود نداره ولي با نور پردازي بسيار طبيعي ميشه و حتي سايه اونا ديده ميشه
 

moeinkarimi

Member
كار normal map اينه كه به جاي اينكه از يه مدل پر جزئيات توي صحنه استفاده كنيم ميايم اين جزئياتو در قالب تكسچر به bump اضافه ميكنيم
اين عمل اونقدر خوب انجام ميشه كه با اينكه چين و چروك واقعي در محيط وجود نداره ولي با نور پردازي بسيار طبيعي ميشه و حتي سايه اونا ديده ميشه

اون راهی که دوستان گفتند جواب نداد. میتونی درباره این راه یکمی توضیح بدی ؟
 

davoodice

Well-Known Member
برای ایجاد چین و چروک صورت بهترین گزینه استفاده از یه بافت مناسب به همراه طرح بامپ هست آخه شما فکر کن چند سال باید کار کنی تا بتونی چین و چروکای صورتو مدل کنی . البته استفاده از zbrush قضیش جداست
 

davoodice

Well-Known Member
چینو چروک صورت رو با استفاده از بافت مناسب ایجاد کن مدل کردنش وقت تلف کردنه مگه اینکه با zbrush کار کنی
 

davoodice

Well-Known Member
باز هم سلام.من برای اینکه بخوام روی صورت کاراکترم چین و چروک بندازم باید چی کار بکنم ؟؟؟؟؟؟؟
برای ایجاد چین و چروک صورت بهترین گزینه استفاده از یه بافت مناسب به همراه طرح بامپ هست آخه شما فکر کن چند سال باید کار کنی تا بتونی چین و چروکای صورتو مدل کنی . البته استفاده از zbrush قضیش جداست
 

moeinkarimi

Member
مرسی بابت آموزشی که گذاشتی.اما این آموزش ربطی به چین و چروک صورت نداره !!!
 

davoodice

Well-Known Member
عزیز لپ کلام این بود که بدونی چه جوری از بافت استفاده کنی تو می تونی رو اون بافت تو فتوشاپ چروک اضافه کنی یا از یه بافت چروک دار استفاده کنی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا