چرا کارهای سه بعدی من ،طبیعی نمی شه؟

goodzila46

Active Member
در نظر دارم تا طی جلسات متعددی ، دلایل عدم طبیعی شدن کارهای 3d رو برشمارم و از همه دوستان دعوت به همکاری می کنم تا یک تاپیک فعال و عالی در ارتباط با این موضوع که مشکل خیلی از سه بعدی کارهاست راه بیندازیم.:oops:
 

goodzila46

Active Member
دلایل متعددی می تونه باعث غیر طبیعی شدن یک کار باشه ، که من ابتدا تعدادی از فاکتورهایی که در ابتدای هر کار باید بهش توجه بشه رو می گم و بعد می رم سراغ عیب یابی کارهایی که طبیعی نشدن ، بهمراه مثال تصویری.

1- در ابتدای هر پروژه باید بدونید که اصلاً می خواید کارتون طبیعی باشه یا نه!!( تکلیف این رو که روشن کنید خیلی چیزهای دیگه هم مشخص می شه.

2- قبل از اینکه بخواید یک کار سه بعدی رو شروع کنید، ابتدا خوب جنبه های مختلفش رو در نظر بگیرید و از نهایت امکانات خودتون در برنامه ای که درش تخصص دارید استفاده کنید( یعنی چپ و راست فایلتون رو توی این برنامه و اون برنامه آواره!! نکنید)

3- بعد از اینکه دو مرحله بالا رو بخوبی انجام دادید، به این موضوع توجه کنید که می خواید کارتون تو چه فضایی باشه؟ ( یعنی از خودتون بپرسید که ژانر کار شما ترس هست یا رویایی یا هر چیز دیگه) و بعد از اینکه از فضای کارتون اطمینان حاصل کردید برید به مرحله بعد.

4- از خودتون بپرسید کار شما رو قراره چه نوری روشن کنه؟ ( بطور مثال 1- تنها نور روز 2- نور روز و خورشید 3- نور روز و نورهای داخلی 4- نورهای داخلی سرد ( منظور نورهایی که به رنگ آبی نزدیک می شن) 5- ترکیبی از نورهای سرد و گرم ...

5- از خودتون سوال کنید کار شما قراره روی چه چیزی شکل بگیره ؟ یعنی محور اصلی صحنه شما کجا یا چه چیزی از اون هست. ( گاهی ممکنه یک کاراکتر در یک استدیو باشه ، گاهی ممکن یک دست مبلمان درون یک اتاق باشه ، یا مثلاً یک آباژور یا هر چیزی) و بعد شروع کنید به شکل کلی کارتون جزئیات بدید.

6- از خودتون سوال کنید چقدر می خواید کارتون جزئیات داشته باشه؟ ( از اونجایی که این جزئیات هستند که در دنیای واقعی برای ما صحنه های واقعی رو می سازند و این یعنی هر چیزی که شما تا به حال به اون نگاه نمی کردید و تنها ضمیر ناخود آگاه شما اون ها رو شناسایی می کرده ، مثل رفلکت یک کف پارکت یا سایه یک درخت روی زمین در روزی که هوا پر از ابره!!

7- از خودتون سوال کنید نقطه جیغ کار شما کجاست؟ کجای صحنه و یا کار شما قرار ضمیر خود آگاه مخاطبتون رو از همه چیز منحرف و به خودش جذب کنه. یک شعبده باز رو در نظر بگیرید که با استادی تمام می خواد تا ذهن شما رو با حرکات ، دود و یا نورپدازی ، از حقه ای که قراره سوار کنه ، منحرف کنه. صحنه ی سه بعدی رو در نظر بگیرید که نورپردازی فوق العاده اون شما رو از همه چیز منحرف و به خودش جلب می کنه.

8- در ارتباط با هم نشینی رنگها مطالعه کنید و یاد بگیرید که چطور رنگها رو در کنار هم استفاده کنید. ذهن شما به سرعت متوجه غیر عادی بودن هم نشینی رنگها می شه و خیلی سریع دست شما رو می شه!!

9- بازیه نور و سایه رو یاد بگیرید. می پرسید چطور؟ از امروز هر جایی که نشستید به دنبال سایه بگردید، در طول روز ، شب ، و یا حتی عصر . در رستوران ، کلاس درس و حتی سرویس بهداشتی!! . اینقدر نگاه کنید تا متوجه بشید که چه نورهایی در چه محیط هایی چه سایه هایی رو می سازند. ( این قسمت یکی از مهمترین فاکتور ها برای طبیعی شدن کار شما خواهد بود. از اونجایی که ذهن ما عمق و طبیعی بودن رو ابتدا با نور و سپس با سایه می سنجه. پس حسابی بازیه نور و سایه رو یاد بگیرید.

10- در نهایت ، پروژتون رو کاملاً صحیح و بدون نقص نرمال!! و یا مدل سازی پیاده کنید( به این معنی که مقیاس ها رو در نظر بگیرید و از مدل سازی های غیر طبیعی انتظار طبیعی بودن نداشته باشید، که در غیر این صورت مجبورید حقه های دوربین فیلم برداری یا عکاسی رو یاد بگیرید.) در اکثر کارهای سه بعدی که غیر طبیعی به نظر می رسن و مصنوعی بودن خودشون رو به رخ می کشن ، نا صحیح بودن مقیاس ها خودشون رو کاملاً نشون می دن و این شما هستید که باید ابعاد و مقیاس صحیح آبجکت ها رو در نظر بگیرید.

این نکته آخر رو واقعاً خواهش می کنم خوب دقت کنید تا کارهاتون طبیعی بشه.
 

goodzila46

Active Member
http://img.majidonline.com/pic/288176/04.gif



می خوایم روی این تصویر کمی صحبت کنیم.

شما هم مثل من می بینید که وسایل آشپزخانه در صحنه وجود ندارند، رنگها بسیار مرده و هیچ نقطه جیغ و یا جلوه ی خاصی در صحنه وجود ندارد. هیچ اثر بی نظمی و یا اثری از زندگی درصحنه نمی بینید. و مسائل بی شماری که اگر به آنها دقت کنید می بینید که در کارهای شما نیز این موارد وجود ندارند.

شاید اگر شما بودید:
1- از رنگهای زنده تری استفاده می کردید.
2- قدری انعکاس در نواحی مختلف صحنه به کار می بردید.
3- کمی بازی نور و سایه رو فعال تر و کاربردی تر ، در صحنه استفاده می کردید.
4- قدری وسایل آشپزی و یا صرفاً وسایل آشپزخانه را در نواحی مختلف قرار می دادید.
5- مقدار بسیار کمی از بی نظمی در قسمتی از صحنه به منظور طبیعی تر شدن کار استفاده می کردید.
6- از یک گیاه به منظور عنصر زنده و فعال تر کردن صحنه استفاده می کردید.
7- از تعدادی تابلو و یا دیوار پوش زیبا و شاید یک کاغذ دیواری و هر چیزی که دیوار ها را موثر تر جلوه دهد استفاده می کردید.
8- چند منبع نور مانند روشنایی های سقفی و همچنین دیواری بر روی دیوار ها و سقف استفاده می کردید و شاید یک یا دو عدد از آنها را روشن می نمودید.
....
 
آخرین ویرایش:

goodzila46

Active Member

http://img.majidonline.com/pic/288178/01.gif

می خوام تا روی یه تصویر دیگه با هم صحبت کنیم.

در این تصویر تنها چیزی که می شه دید ، نقطه جیغ هست و دیگر هیچ!!
خوب قطعاً اگر شما بودید حداقل کمی جزئیات درون صحنه به کار می بردید و اجازه می دادید تا نور و سایه بیشتر خودشون رو نشون بدن و خیلی از مسائلی که در تصویر قبل روشون صحبت کردیم. اما شاید نقطه دومی که این کار رو از کار قبل متمایز می کنه ، کمی زنده تر بودن تصویر اونهم به دلیل زنده تر بودن رنگهاست. و شاید نمای خوب دوربین هم مزید بر علت شده باشه.
 
آخرین ویرایش:

goodzila46

Active Member
خوب قبل از اینکه بخوام تصاویر بهتری رو نشونتون بدم می خوام تعداد دیگه ای از فاکتور های طبیعی شدن یک کار رو برشماریم و اونها رو بررسی کنیم.

نور، روز
به نظر شما نور درون یک صحنه چطور باید خودش رو نشون بده و اصلاً یک نور روز خوب چه نوریه؟
اگر قصد دارید تا صحنه ای داشته باشید که نور روز بدون ایجاد سایه های تیز وارد فضا شده باشه، این به این معنی هست که این نور روز شما ، در واقع نور خورشیدی هست که از پشت چند لایه ابر در آسمان داره به سمت صحنه شما می رسه و این نور می تونه تداعدی کننده نور خورشید در هنگام صبح زود باشه، پس اگر قصد ندارید که اینطور به نظر برسه که زمان در کار شما صبح زود هست کمی از رنگ سرد نور خودتون کم کنید و اون رو به سمت گرمی هدایت کنید. و اجازه بدید سایه ها کمی تیز تر باشند.
پس بطور کلی اینطور می شه نتیجه گیری کرد که هر چقدر نور با قدرت بیشتری داره وارده صحنه شما می شه به این معنی هست که ابر کمتری در سر راه نور وجود داشته و نور خورشید به رنگ گرمتری داره تابیده می شه ، در نتیجه سایه ها هم باید تیز تر باشند.

اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این هست که هر چه اجسام درون صحنه شما از محل ورود نور خورشید و یا نور روز دور تر هستند ، باید سایه های نرم تری داشته باشند. ( این رو به این دلیل می گم که خیلی از شما دوستان ، به جای اینکه اجازه بدیده تا نور صحنه تون رو ، منابع نوریی تامین بکنند که در بیرون از صحنه شما و در محل درست مانند پنجره و یا در قرار گرفته اند ، تامین بشه ، از نورهایی که خودتون درون صحنه قرار می دید و هیچ دلیلی بر وجود اونها وجود نداره استفاده می کنید و فراموش می کنید که این نورها سایه هایی غیر منطقی نیز علاوه بر روشنایی که برای شما به ارمغان می آرن ، ایجاد می کنند.

نتیجه= ابتدا تصمیم بگیرید که زمان صحنه شما کی هست؟ و سپس از منابع نوری، تنها در مکان های صحیح استفاده کنید.( و نه هرجایی که نور کم داشتید یا دلتون خواست!!! بعد نگید چرا کار من طبیعی نمی شه هاااااااااااااا!!!)
 

goodzila46

Active Member

http://img.majidonline.com/pic/288184/22.jpg

خوب توی این تصویر می تونید ورود نور لطیفی رو توی صحنه مشاهده کنید ، اما مشکلی که اینجا وجود داره این هست که این لطافت نور خیلی بیش از اندازه هست و اگر مقدار کمی کمتر بود و ما شاهد مقدار بیشتری از مرز سایه ها در صحنه بودیم ، این کار می تونست نشون دهنده چگونگی ورود یک نور لطیف واقعی در صحنه های ما باشه.

اما سوای بحث نور مبحثی که توی جلسه های بعدی میخوام بهش اشاره می کنم که توی این کار هم ازش استفاده شده، حضور قرینه هاست. که البته این یک بحث بیشتر هنری است. اما از آنجا که خود حضور قرینه ها بیشتر به مصنوعی بودن کار اشاره می کنند ، باید خیلی هوشیارانه از این ترفند استفاده کرد. کما اینکه در همین کار هم می شه مشاهده کرد که حضور گلدان در دو طرف کانتر آشپزخانه ، در عین زیبایی که به صحنه داده اما بیشتر ذهن ما رو متوجه مصنوع بودن صحنه می کنه!!
 

goodzila46

Active Member
کمی هم از متریال ها و یا مواد صحنه

می خوام کمی هم از تاثیر مواد در طبیعی شدن کارهای سه بعدی صحبت کنم.
تا حالا به نرمی پتویی که روی خودتون می اندازید توجه کردید؟ تا حالا شده با دستتون پارکت یک محل رو لمس کرده باشید؟ شده براتون اتفاق بیفته که به انعکاس های دیوارهایی که رنگ روغن شدند و یا شیشه های ساختمان ها توجه کرده باشید؟ خوب اگه این کار رو نکردید ، بهتره که از همین الان شروع کنید به لمس کردن و دیدن!!!

یکی از دلایل شایعی که باعث غیر طبیعی شدن کارهای سه بعدی هست، شناخت کم ما از مواد و مقدار سختی و نرم و انعکاس و خواص دیگه اونهاست!! اگه خوب توجه کنید می بینید که در خیلی ازکارهای سه بعدی ، موادی ساخته و استفاده شدند که رفلکت و یا انعکاس بیش از اندازه ای دارند. که این علاقه وافر سه بعدی کار ها به نسبت دادن انعکاس بیش از اندازه به مواد ، از طرز تفکر اونها بر می خیزد( مثل کلاغی که فکر می کنه هر چی که زرق و برق داره خوشگله!!)

به جای استفاده ی یلخی و بدون تفکر از خواص مواد، کمی به اطرافتون بیشتر دقت کنید، اونوقت هست که می بینید کف پارکت شده ی هیچ منزل مسکونی و یا اداره ای ، آینه یا محل اسکی و پاتیناژ!! نیست. بلکه قراره اونجا با احساس امنیت بشه قدم زد . پس خودتون رو با انعکاس های بیش از اندازه گول نزنید. در خیلی از مواقع هم دیده می شه که شخص سه بعدی کار بعد از اعمال بیش از اندازه رفلکت به ماده ، اون رو با گلاسینس بیش از اندازه ای رفع و رجو می کنه ، به قول خودش حالا دیگه همه چیز درست شده.

دوست خوبم :یک بار و برای همیشه ، اگه می خوای کارهات طبیعی بشه، ابتدا خوب مواد اطرافت رو لمس کن و بعد هم از همه انعکاس هایی که می خوای استفاده کنی نصفش رو در نظر بگیر و بکار ببر تا کم کم به اندازه معقول دست پیدا کنی.

 

goodzila46

Active Member

http://img.majidonline.com/pic/288243/fgh.jpg


http://img.majidonline.com/pic/288245/home.jpg


http://img.majidonline.com/pic/288247/office new2.jpg

خوب با یه مقایسه ساده بین این تصاویر می شه نکات خیلی مفیدی رو بدست آورد که شاید یکی از دلایلی باشند که کار شما طبیعی نشده.
1- در هیچکدام از این تصاویر ، بازی نور و سایه رو نمی بینید( در واقع نور حضور خودش رو بخوبی نشون نمی ده، و شاید بشه این تصاویر رو جزو تصاویر تجاری دانست که صرفاً می شود به روشن بودن کل صحنه اکتفا کرد)
2-در هیچکدام از این تصاویر، جزئیات زیادی رو شاهد نیستیم، و تقریباً می شه گفت که صحنه لخت هستند.
3-در هیچکدام از این سه تصویر ، از رفلکت خاص و مشخصی استفاده نشده!! ( به نظر شما امکان اینکه در یکی از این سه صحنه ، ماده ای که حاوی رفلکت بالایی باشد در کف ، دیوارها و یا برگ گیاه و ... وجود دارد؟ و آیا این در دنیای ما صحت دارد؟)

بقیه موارد رو شما بگید
 

goodzila46

Active Member
اما یکی دیگه از دلایل غیر طبیعی شدن تصاویر 3 بعدی، درک غلط ما از ذهن بیننده است!!

به این معنی که چون خود ما از ابتدای کار درون گود قرار داریم، کم کم چشممون به کار عادت می کنه و ایرادات و اشکالاتش رو نمی بینیم. اما در این رابطه دو تا نکته حائز اهمیت هست که با فونت درشت می نویسم تا خوب ببینید!!

1- حتماً برای یک کار خوب ، باید صبر و تحمل کرد و کم کم به کار جزئیات رو جنبه های مختلف رو اضافه کرد.
2- حتماً برای اینکه چشم به کار عادت نکنه ، باید در خلال کار ، به کارهای خوب هنری سه بعدی نگاه کرد، و کمی از کار بر روی پروژه چشم پوشید، و به طبیعت نگاه کرد.

اینطوری می شه که بهتر ایرادات کارتون رو می بینید!!، اما اگر با صبر و حوصله جلو نرید، هیچوقت یک کار کاملاً طبیعی نخواهید داشت. دوست خوبم حوصله داشته باش.
 

goodzila46

Active Member
دلایل دیگری از مواردی که با به کار نبستنشان ، کار ما طبیعی نخواهد شد.

توجه داشته باشید که کار های سه بعدی، به هیچعنوان نمی تونن در وحله اول و در واقع خام ، یک کار ایده آل و طبیعی باشند. مگر اینکه شروع به یادگیری مباحث پست پروداکشن یا پس از تولید بکنید. درواقع به زبان ساده تر می شه گفت که برید سراغ نرم افزارهایی مثل افتر افکت ، فتوشاپ و .... تا پس از اینکه کار شما از مرحله رندر خارج شد، یکسری نواقصی که در تصویر وجود دارند رو از بین ببرید ، ضمن اینکه می شه یکسری نواقص رو بر طرف کرد، باید مواردی رو که به هر دلیلی در تصویر ندارید، چه به دلیل بصرفه نبودن زمان در حین رندر و یا نداشتن اطلاعات کافی برای ایجاد جلوه های جوی و چه به دلیل خواست خود شما جهت کنترل هر چه بهتر تصویر در نرم افزارهایی که مخصوص این امور ساخته شده اند.
 

goodzila46

Active Member
خوب وقت این رسیده تا کمی هم ترفند!! بزنیم

رفیق خوب من، اگه کارت طبیعی نشده و اگه کارت رو در حد اندازه ی کار حرفه ای ها نمی دونی حالا دیگه وقتش شده که یکم به کارهات رنگ و لعاب!! اضافه کنی. پس شروع می کنیم.
1- کارت رو وارد نرم افزار افتر افکت کن، نیازی نیست که حتماً حرفه ای باشی، فقط کافیه بتونی افکت اعمال کنی، اگه یکم سرچ کنی، توی همین سایت می تونی خیلی سریع و راحت نحوه اعمال افکت ها رو در افتر افکت یاد بگیری. فقط افکت ها رو یکی یکی روی کارت امتحان کن!!
2- حالا نوبت به سلطان ادیت در حد پیکسل!! هست ، یعنی فتوشاپ. کارت رو وارد فتوشاپ کن ، یک یا دو تا مقاله خیلی ساده راجع به کار توی فتوشاپ پیدا کن، اون روهم می تونی توی همین سایت خیلی سریع پیدا کنی، نیازی نیست که حتماً دنبال کار خاصی با فتوشاپ باشی، هر پروژه آموزشی رو که پیدا کردی روی کارت اعمال کن!! هر چیزی که بود اهمیتی نداره.
3- حالا و توی مرحله آخر فقط کافیه یه امضاء واسه خودت درست کنی و روی کارت اعمال کنی، می پرسی چطور؟ خب خیلی ساده !! با هر نرم افزاری که بلدی!!! حتی برنامه نقاشی پینت ویندوز!!، فقط یه چیزی بساز و توی فتوشاپ یه لایه جدید ایجاد کن و امضایی که ساختی رو توی اون لایه وارد کن. بقیه اش هم که دیگه همه بلدن.
4- در نهایت می تونی یه لایه رنگی مثل قهوه ای یا نارنجی با اپاسیتی پایین روی لایه نهایی کارت اعمال کنی.

خوب به همین سادگی یکم کارت رو تغییر دادی و از لخت بودن درش آوردی، حالا دیگه کارت دارای شناسنامه شده و می تونی اون رو توی دنیای اینترنت پخش کنی. اینقدر این مراحل رو انجام بده تا کم کم یاد بگیری که از خلاقیت خودت استفاده کنی ( البته من بر خلاف خیلی ها پیشنهاد می دم که از کارهای دیگران که خوشت می آد کپی کنی و سعی کنی اون کار رو درک کنی تا کم کم استعداد و سلیقه خودت شکوفا بشه)

موفق باشید.
 

goodzila46

Active Member
یکی از اساسی ترین موضوعاتی که می تونه باعث بشه تا کارهای ما طبیعی نشه!!

دوست خوبم می دونی عمده مشکل ما در عدم درک صحیح از دنیای طبعییه؟؟؟ بله دقیقاً همینطوره!! حالا کامل می گم برات تا متوجه بشی دارم از چی صحبت می کنم. خیلی از ما ها ، وقتی می خوایم یک تصویر سه بعدی رو به واقعیت نزدیک کنیم، سوای اینکه به تکنیک ها آشنایی نداریم، و یا از تنظیمات صحیح موتور رندر بی اطلاع هستیم، خودمون به این موضوع دامن می زنیم ، و شبیه سازیمون رو به درستی انجام نمی دیم!! ، الان بازهم موضوع رو می شکافم تا دقیق و برای همیشه مشکلت حل بشه!!

1- تا حالا از خودت پرسیدی چرا از نورهای تخت و یا بدون کیفیت محاسباتی دقیق ( مثل نورهای استاندارد مکس ، و یا در موتور رندر وی ری ، وی ری لایت) استفاده می کنی؟؟؟ واقعاً چرا از منابع نوری محدب و یا مقعر و حتی گرد و دیگر اشکال استفاده نمی کنی؟؟؟ ، چرا نورهای غیر مستقیم بیشتری توی تصاویرت استفاده نمی کنی ( بطور مثال یک پلین ساده رو بهش نور بتابون تا نور انعکاسیش به صحنه برسه، نه اینکه خود نور رو مستقیماً به طرف صحنه بگیری!!)

2- تا حالا از خودت پرسیدی چرا فقط از منابع نوری با رنگ سفید، و یا مثلاً صرفاً آبی!! و یا زرد ، و امثالهم استفاده می کنی؟؟؟ ( چرا از اینها بصورت ترکیبی استفاده نمی کنی؟، بطور مثال 60 درصد آبی و 30 درصد زرد و 10 درصد سفید، و یا هر نوع ترکیبی که خودت مایل هستی) اما می پرسی خوب چه دلیلی داره که اینکار رو بکنم؟ جواب خیلی ساده است، ما در دنیای واقعی فقط نور سفید یا مثلاً فقط نور زرد نداریم، بلکه همیشه ترکیبی از این نورهاست که محیط رو برای ما روشن می کنه. و در موارد خیلی خاص هست که ما صرفاً یک رنگ رو داریم اما خیلی خاص!!

3- تا حالا از خودت پرسیدی چرا موتور رندری که دارم باهاش کار می کنم رو بصورت اصولی و از روی کتاب مرجعش ، باهاش کار نمی کنم؟؟؟ ، بله این درست که شما تا هارمونی رنگها ، دیزاین مناسب ، مقیاس های صحیح و غیر و ذالک رو در نظر نگیری و اونها رو درست به کار نبندی ، کارت طبیعی نمی شه ، اما در نهایت این موتور رندر هست که حتی یه کار مزخرف غیر طبیعی رو می تونه کاملاً طبیعی جلوه بده!! ( البته این هم واقعاً با مواردی که ذکر شد بشدت درگیر و علت و معلول هست ، اما باید این رو قبول کرد که اگه شما حتی بخوای یه کار مزرخف رو هم به کسی نشون بدی، ترجیح می دی با بهترین کیفیت!! این کار رو انجام بدی. ( حالا بماند اونهایی که بطور عمد کیفیت کارشون رو با نویز و هر چیزی که توی برنامه های مثل فتوشاپ و افتر افکت می شه انجام داد، پایین می آرند و اینقدر بلور به تصویر می دن که به قول خودشون کارشون منتالیتی بشه!!)

امید وارم یک بار و برای همیشه این دو سه نکته رو یاد بگیرید، هم شما و هم من!!
:cool:
 

goodzila46

Active Member
نکاتی اساسی جهت طبیعی شدن هرچه بیشتر کارها!!

1- نورهارو توی محیط هاتون دقیقاً در محل درست خودشون قرار بدید و از یک روش اصولی نورپردازی استفاده کنید، نه اینکه هر دم بیل هر جوری که دلتون خواست محیط هاتون رو نورپردازی کنید، بطور مثال چند صحنه آماده از اینترنت دانلود کنید و روی نورپردازی هاشون و تنظیماتشون دقت کنید.

2- موتور رندری که باهاش کار می کنید و بخوبی هر چه تمام تر بشناسید و از قابلیتهاش جهت طبیعی شدن کارتون بهره ببرید اما نکته ای که می خوام بگم اینه که اینقدر به شارپ شدن کار و یا منتالیتی شدن ( همون حالت روانی رویایی منظور هست) کار حساس نشید، یک اعتدال توی استفاده از هر دو بکار ببرید.

3- کیفیت هاتون رو در تمامی موارد ( چه در نورها و چه در متریال ها و یا موتور رندر) کم در نظر نگیرید و خسیس بازی در نیارید، به این صورت که چند تا رندر تست خوب بگیرید و در صورتی که کار ایراد نداشت ، یه کیفیت خوب برای همه قسمت ها در نظر بگیرید و از زمان طولانی رندر نترسید!! ( حالا باز نیاید بگید آقا بالا بردن کیفیت ها حتماً به معنی خوب شدن کار نیست!!، بنده هم این رو می دونم و منظورم این هست که یک کیفیت یکدست و نسبتاً خوب در همه جا بکار ببرید.)

4- سعی کنید تا حتماً از متریال های آماده ای که وجود دارند استفاده نمایید. بطور مثال می توانید از متریال های آماده شرکت اورموشن و یا هر شرکت دیگری استفاده نمایید. و دلیل هم کاملاً واضح و ساده است ، چون هم در وقتتون جهت ساختن متریال ها صرفه جویی می کنید، هم نیاز نیست که حتماً در زمینه ساخت متریال حرفه ای باشید و تمامیه اون تنظیماتی که حتی فکرش!! رو هم نمی کنید ، براتون توی این متریال ها در نظر گرفتند و کافی فقط شما از کاتالوگ های همراه این متریال ها ، متریال مورد نظرتون رو انتخاب و استفاده کنید. (البته آنرپ صحیح متریال بروی آبجکتها الزامیست)

5- از ترفند هایی که در قسمت پست پروداکت با استفاده از برنامه هایی همچون فتوشاپ و یا افترافکت می توانید استفاده کنید قافل نشوید!! بطور مثال یکی از ترفندهایی که با استفاده از فتوشاپ می توان کار را طبیعی جلوه داد!! ، دادن فیلتر نویز و سپس دی نویز در فتوشاپ ، و با استفاده از پلاگین گلر در افتر افکت به نورها می توان کار را طبعی تر نشان داد.

6- به همنشینی رنگ ها در کار دقت کنید و سعی نکنید چیزی کاملاً خاص و متفاوت از رنگها در بیارید!! به این دلیل که این کار مستلزم دانش و تجربه زیاد و یا ذوق و استعداد در زمینه رنگ شناسی و همنشینی رنگها با یکدیگر دارد. واضح تر اینکه اگر کار شما رنگ گرمی دارد ، پس از رنگهای طیف گرم در کار استفاده کنید.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

چه تاپیک خوبه ، افرین ، چرا تشکر نداره ؟؟؟ :mad:
 
آخرین ویرایش:

Mehran coyote

Well-Known Member
تاپیک خوبیه خسته نباشید؟
متن ها از خودتون هست؟
من از پست 13 برای پایان نامم استفاده کردم
اگر ایرادی داره بگید تا بردارم و از خودم بنویسم :د
 

goodzila46

Active Member
تاپیک خوبیه خسته نباشید؟
متن ها از خودتون هست؟
من از پست 13 برای پایان نامم استفاده کردم
اگر ایرادی داره بگید تا بردارم و از خودم بنویسم :د

مهران عزیز
مطالبی که بنده توی این تاپیک عرض می کنم ، متنش از خودم هست اما اطلاعاتی که می رسونه کاملاً علمی و عملی و چکیده ای از کتابهای حال حاضر و مقاله های افراد حرفه ای در این زمینه است، که با اعمال نظر خودم ترکیب و در اینجا به عرض دوستان می رسونم.
خیلی خوشحالم که مورد استفاده شما قرار گرفته
 

goodzila46

Active Member
یک درس فراموش نشدنی عنوان درس بعدی است.

حتماً پست بعدی رو دنبال کنید.


 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
گودزیلا جان ، من نمیخواستم اینو بگم اما خیلی هاشون اشتباست و حس میکنم به بچه بازی گرفتنه شده !!!:mad:
تو بعضی توضیحات هیچ قانونی به کار برده نشده !
- در نهایت می تونی یه لایه رنگی مثل قهوه ای یا نارنجی با اپاسیتی پایین روی لایه نهایی کارت اعمال کنی.

یعنی چی ؟ مگه پست پرو بچه بازیه :green: ؟ این باید طبق اصول انجام بشه ...:sad:
 
آخرین ویرایش:

Mehran coyote

Well-Known Member
به نظر من پست پرو هیچ اصولی نداره حمید

منظور گودزیلا اینه که توی بعضی رندرها اگه یه ته رنگ قهو ه ای هم داشته باشه خوبه(بعضی پوسترهای بازی ها و هالیود) ولی خب تو بیان رسوندن مطلب خوب کار نکردن
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
نه کی گفته ××!!!!×××
کلی اصول داره قهوه ای !!!
روان شناسی رنگ پس چی میشه ؟؟؟
ته رنگ قهوه ای کلی میتونه کار رو خراب کنه ، حالا چون تو هالیود میزنن دلیل میشه ما هم رو هر کاری بزنیم ؟؟؟!!!
اصلا مهران ، این خیلی غیر اصولیه چون اون پوستر هم با قواعد اینجوری شده !!!
دقت کردی چرا هیچوقت فیلم های ایرانی نمیتونن به 1% پست پروی امریکایی برسن با اینکه تمام پریست های اون ها هم دارن ؟؟؟
به خاطر همینه که رو هوا میزنن تا فقط خوشگل شه و شبیه اون کار عالی در بیاد اما بازم در نهایت کار میلنگه !!!
:green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا