چاپ کارت ویزیت

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
دوست عزيز
شما مي تونيد با استفاده از پرينتر روميزي كارت ويزيت چاپ كنيد. البته بسته به نوع چاپگر كيفيت متفاوتي خواهيد داشت. عموما از چاپگرهاي جوهر افشان براي نمونه گيري استفاده مي شه. در اين مورد شما براي جنس و وزن مقواي كارتتون با محدوديت روبرو خواهيد بود. در واقع اصولا شما نمي تونيد كارت رو با چاپگر جوهر افشان روي مقواي گلاسه معمولي يا در وزن بالا چاپ كنيد. البته مقواهاي مخصوص براي استفاده در اين پرينترها در دسترس هستند منتهي قيمت اونها براي چاپ تعداد بالا مقرون به صرفه نيست. در حالت عادي با اين روش مقواي موسوم به كارتي كه نوعي مقواي بدون پوشش و غير گلاسه هست مي تونه مورد استفاده قرار بگيره.
در اين مورد چاپگرهاي تونري يا ليزري ( طبيعتا رنگي ) هم مي تونن گزينه مناسبي باشن. البته باز هم محدويتهايي در نوع و وزن مقواي مورد استفاده وجود خواهد داشت با اين حال كيفيت چاپ به روش‌هاي چاپ رايج نزديك تر خواهد بود.
در مجموع محدوديت اصلي تر تعداد و تيراژ مورد نظر شماست. اين تعداد اگر بالا باشه شايد مقرون به صرفه نباشه حتي باعث آسيب به چاپگر هاي روميزي بشه . منتهي از حيث زمان روشي سريع هست كه اگر تعداد بالا نباشه بهترين گزينه هم هست.
اگر مورد ديگري مد نظر شما بود بفرماييد تا توضيح داده بشه.

موفق باشيد
امين زردوزي
 

javany

New Member
با تشکر از راهنمایی شما بسیار مفید بود

اگر امکان دارد چند نمونه پرینتر معرفی بفرمایید که هم با انواع کاغذ بشه با هاش کار کرد و هم و مقرون به صرفه باشه البته در تیراژ بالا. باز هم سپاسگزارم.
 
راه های چاپ کارت ویزیت بدون بستن شیت افست

با سلام

کارت ویزیت برای کسانی که به میدان بهارستان تهران نزدیک باشند معمولا بدون درد سر بوده و میتوان و به راحتی به مراکزی که بصورت روزانه شیت کارت ویزیت افست می بندند سفارش کارت ویزیت داد و ارزانتیرین راه و با کیفیت ترین راه نیز همین می باشد .
ولی مشکل زمانی آغاز می شود که شما از مراکز چاپ در درون پایتخت دور باشید و از نظر حمل نقل اقتصادی نباشد که کار را به این مراکز سفارش دهید و یا اینکه قصد سرعت عمل در چاپ باشید و دیگر این که تعداد کمتر از 1000 عدد کارت ویزیت بخواهید.
دراین صورت چاپ طلا کوب - چاپ حک لیزری -چاپ دیجیتال - چاپ با جوهر افشانهای خانگی (رومیزی )-چلپ با پرینترهای لیزری رنگی و سیاه و سفید و -پرینترهای صنعتی جوهر افشان نقش بسیار مهمی میتوانند ایفاکنند البته کارت برینترهای pvc و ازاین دست تکنو لوژیها رانیز می توان برای این کار استفاده کرد .
ولی برای اقتصادی کردن این روش چاپ به عنوان یک شغل راه حلهای بسیار خاص و زیرکانه ای وجود دارد که می شود به کیفیتهای بال در کارت ویزیت و با مبلغ سرمایه گذاری نسبتا کمی دست رسی پیدا کرد .
برای مثال من یک روش را بیان می کنم و در صورت تمایل دیگر روشها اگر خواستید بصورت رایگان آموزش می دهم.
چاپ کارت وبزیت طلا کوب با داشتن یک دستگاه پرینتر لیزری سیاه و سفید و یک رول لمیناتور معمولی با قیمت تقریبی 50 هزار تومان
مقوای دورو کارتی 200 گرمی یا مقوای شمیز را درون پرینتر گذاشته و در درون کامپیوتر کارت ویزیت را در اندازه A4 شیت بندی کرده و پرینت می گیریم و سپس و رقه طلا کوب را بر روی مقوای پرینت شده گذاشته و بر روی ان نیز یک مقوای شمیز می گذاریم و حال دمای لمیناتور را چنان تنظیم می کنیم که فقط قسمتهای تونری مقوا طلائی رنگ ویا نقرهای رنگ بشود
و در نهایت بالمینت کردن کرم (پرس کردن ) و یا لمینیت کردن سرد ( چیزی شبیه به سلفونکش ) می توانیم به ار خود پایان دهیم واگر به این کاریه عنوان حرفه نگاه می کنیم می توانیم از قبل برای مشاغل مختلف بصورت چاپ افست کارتهایی را چاپ کرده و اماده داشته باشیم و سپس با پرینت لیزری بر روی ان نوشته را چاپ کرده و و یا ان را طلا کوبی کنیم.


با تشکر
محمد شکری
مدیر مرکز فوریتهای چاپ شکری و صنایع بسته بندی پک پک
[email protected]
www.shokri.7p.com
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
با سلام

کارت ویزیت برای کسانی که به میدان بهارستان تهران نزدیک باشند معمولا بدون درد سر بوده و میتوان و به راحتی به مراکزی که بصورت روزانه شیت کارت ویزیت افست می بندند سفارش کارت ویزیت داد و ارزانتیرین راه و با کیفیت ترین راه نیز همین می باشد .
ولی مشکل زمانی آغاز می شود که شما از مراکز چاپ در درون پایتخت دور باشید و از نظر حمل نقل اقتصادی نباشد که کار را به این مراکز سفارش دهید و یا اینکه قصد سرعت عمل در چاپ باشید و دیگر این که تعداد کمتر از 1000 عدد کارت ویزیت بخواهید.
دراین صورت چاپ طلا کوب - چاپ حک لیزری -چاپ دیجیتال - چاپ با جوهر افشانهای خانگی (رومیزی )-چلپ با پرینترهای لیزری رنگی و سیاه و سفید و -پرینترهای صنعتی جوهر افشان نقش بسیار مهمی میتوانند ایفاکنند البته کارت برینترهای pvc و ازاین دست تکنو لوژیها رانیز می توان برای این کار استفاده کرد .
ولی برای اقتصادی کردن این روش چاپ به عنوان یک شغل راه حلهای بسیار خاص و زیرکانه ای وجود دارد که می شود به کیفیتهای بال در کارت ویزیت و با مبلغ سرمایه گذاری نسبتا کمی دست رسی پیدا کرد .
برای مثال من یک روش را بیان می کنم و در صورت تمایل دیگر روشها اگر خواستید بصورت رایگان آموزش می دهم.
چاپ کارت وبزیت طلا کوب با داشتن یک دستگاه پرینتر لیزری سیاه و سفید و یک رول لمیناتور معمولی با قیمت تقریبی 50 هزار تومان
مقوای دورو کارتی 200 گرمی یا مقوای شمیز را درون پرینتر گذاشته و در درون کامپیوتر کارت ویزیت را در اندازه a4 شیت بندی کرده و پرینت می گیریم و سپس و رقه طلا کوب را بر روی مقوای پرینت شده گذاشته و بر روی ان نیز یک مقوای شمیز می گذاریم و حال دمای لمیناتور را چنان تنظیم می کنیم که فقط قسمتهای تونری مقوا طلائی رنگ ویا نقرهای رنگ بشود
و در نهایت بالمینت کردن کرم (پرس کردن ) و یا لمینیت کردن سرد ( چیزی شبیه به سلفونکش ) می توانیم به ار خود پایان دهیم واگر به این کاریه عنوان حرفه نگاه می کنیم می توانیم از قبل برای مشاغل مختلف بصورت چاپ افست کارتهایی را چاپ کرده و اماده داشته باشیم و سپس با پرینت لیزری بر روی ان نوشته را چاپ کرده و و یا ان را طلا کوبی کنیم.


با تشکر
محمد شکری
مدیر مرکز فوریتهای چاپ شکری و صنایع بسته بندی پک پک
[email protected]
www.shokri.7p.com

دوست عزيز
ممنون از مطلب جالب شما.
البته اين تكنيكي كه شما مي فرماييد بنده شخصا امتحان نكردم و يك سوالي براي من پيش اومده در اين بين:
در مرحله گذاشتن فيلم طلاكوب بر روي كارت در روش ياد شده چه عاملي جداي از حرارت دستگاه لمينت باعث انتقال اون درست منطبق بر حروف يا نقوش چاپ شده بر روي كارت مي‌شه؟ در واقع تا جايي كه بنده اطلاع دارم استفاده از نقاط برجسته يك كليشه در روش رايج طلاكوب در كنار حرارت باعث انتقال اون بر روي سطح چاپ شونده مي‌شه. حال در اينجا چطور هست؟ آيا حروف چاپ شده با تونر خاصيت خاصي دارند يا برجستگي ؟
اگر اطلاع داريد متشكر مي‌شم توضيح بدين
 
خاصیت فیلم طلا کوبی با تونر

تقدیم به تمامی کسانی که پنجه در پنجه چاپ سنگی انداختند و برای بالابردن فرهنگ چاپ و نشر انگشتان خود را درلای سنگ چاپ به یاد گار گذاشتند و باخون خود به کاغذها رنگ دادند.

سلام به تمامی دوستانی که از سراسر کشور تماس می گیرند و من را شرمنده محبت خودشان می کنند .



امین جان سلام


فیلمهای مخصوص طلاکوبی و نقره کوبی دارای چندین گونه متفاوت می باشند
ولی ساختار اصلی تمامی این فیلمها بر سه لایه اصلی ویک لایه فرعی رنگ می باشد
این لایه ها به ترتیب
پلی اتیلن حساس به حرارا ت
متالایز
فیلتر
فیلم
است.
دراین چهار لایه پلی اتیلن با حرارات بسیار پائینی ذوب شده و موجب چسبیدن به بیشتر سطوح را ایجاد می کند
متالایز به علت خاصیت انعکاسی خود موجب درخشندگی و یا فلز گونه شدن کار را می دهد
و فیلتر به رنگهای مختلف مثلا زرد طلائی را نشان می دهد واگر اصلا فیلتیری به کار برده نشود رنگ نقرهای را نشان می دهدو ...
و در نهایت فیلم کار نگهدارندگی مواد را انجام می دهد.
در زمانی که فیلم طلا کوبی را بر روی مقوای که پرینت لیزری بر روی آن انجام شده است قرار می دهیم و همراه با فشار و حرارت تحت کنترل و یکنواخت پرس را انجام می دهیم تونر که خود هم به حرارت حساس است و هم خاصیت چسبندگی دارد موجب می شود که در دمائی پائینتر از دمائی که نیاز است الیاف مقوا به پلی اتیلن بچسبند تونر و پلی اتیلن به یکدیگر چسبیده و پس از سرد شدن و در زمان جدا کردن فیلم طلا کوبی از روی مقوا متالایز وفیلتر لمینیت شده به متا لایز از روی فیلم جدا شده و بر روی قسمتهای تونری باقی می ماند.

چاپ طلا کوبی با این روش براساس حرارت و فشار می باشد و برجستگی تونر چندان نقش مهمی در این امر ندارد .
ولی اگر قصد برجسته شدن چاپ به صورت کلیشه ای را داید و نمی خواهید کلیشه فلزی برای آن بسازید بهترین کار ترکیبی از دو روش قدیمی چاپ سنگی و چاپ جدید امروزی لیزری است و با استفاده از حرارت و فشار شاهد یک چاپ بسیار زیبا و ارزان بصورت پست مدرن خواهید بود .

:paint:

لازم به ذکر است که اغلب افرا د فکر می کنند که چاپ سنگی از کنده کاری بر روی سنگ ایجاد می شود و در تفکر غلط خود آن را چیزی شیبه به چاپ سربی می دانند ولی اصلا چاپ سنگی به این گونه ها نیست.
اگر کسی تمایل دارد که در خصوص چاپ سنگی و تکنیکهای ان چیزی چیزی بداند آماده بحث می باشنم.

با تشکر
محمد شکری
مدیر مرکز فوریتهای چاپ شکر و صنایع بسته بندی پک پک
[email protected]
www.shokri.7p.com
 

javany

New Member
با تشکر از راهنمایی های شما عزیزان بسیار عالی بود.
اما برای تازه کارهای مثل من اگر توضیحات کمی هم در مورد اصطلاحات و واژه های تخصصی می دادید بسیار بهتر می شد در صورت
تمایل در مورد چاپ سنگی بیشتر توضیح بفرمایید
با تشکر
 
چاپ سنگی

با سلام به دوستان عزیز

امید وارم با استفاده از مطالبی همچون مطالب زیر علاقه شما به صنعت چاپ افزایش یافته و از ترکیب
تکنیکهای مختلف چاپ بتوانیم هنرمندانه و خلالقانه تر از قبل با تر کیب این روشها روشهای بهتر و زیباتر ی را به وجو بیاوریم.

قسمت اول

چاپ سنگی نخستين بار در سال 1250 قمری در تبريز داير شد . عباس ميرزا نايب السلطنه محمدصالح شيرازی که به ميرزا صالح تبريزی معروف بوده به روسيه برای فراگرفتن هنرهای جديده می رود وی با خود دستگاه چاپ سنگی را به تبريز می آورد چاپخانه سنگی تهران نيز ده سال بعد در سال 1260 قمری داير شد.
در صورتی که چاپخانه سربی 17 سال قبل از چاپخانه سنگی در ايران تاسيس شده است .
رواج چاپ سنگی 22 سال طول کشيد تا دوباره چاپ سربی در ايران احيا شود . در سال 1290 قمری ناصرالدين شاه در سفر خود به فرنگ از استانبول يک دستگاه چاپخانه سربی با حروف عربی و لاتين به قيمت پانصد ليره عثمانی خريده و دستگاه مزبور را با يک نفر حروف چين راهی تهران کرد .



استاد محيط طباطبائی در مقاله چاپ سربی و سنگی ذکر می کند
تا بازگشت ناصرالدين شاه از سفر اول اروپا کسی در صدد احيای صنعت چاپ سربی برنيامد چاپخانه سربی جديد عهد ناصری را هم که برای چاپ روزنامه سربی ايران آورده بودند به زودی شکست و از کار افتاد و بار ديگر اين کار تا سفر مضفرالدين شاه به فرنگ و خريد چاپخانه موسوم به شاهنشاهی موقوف ماند.
آقای حسين محبوبی اردکانی در کتاب تاريخ مؤسسات تمدنی جديد در ايران مطالبی چون دو مقاله ديگر می گويد و در دنباله آن می افزايد . . .
. . . چاپخانه سربی و آخرين بار در حدود سال 1296 قمری در تهران داير و س از مدتی تعطيل شد و آخرين بار در حدود سال 1314 قمری چاپخانه سربی در تهران تاسيس گشت و دنباله آن تا امروز ادامه يافت .
در چاپ سنگی هر 700 عدد چاپ را یک سنگ چاپ می نامند و در اصل ملاک دور چاپ 700 عددی م باشد مثلا اگر کسی بخواهد 1400 نسخه برگ را چاپ کند می گوئیم دو سنگ چاپ.
دستگاههای چاپ سنگی شامل چهارنفرخدمه بودند

1- کسی که کاغذ را به پنجه های دستگاه می دهد.
2- کسی که کاغذ چاپ شده را از روی سنگ چاپ بر می دارد .
3- کسی که با قدرت زیاد خود به عنوان موتور دستکاه دسته دستگاه را می چرخواند تا دستگاه کاربکند.
4- ناظر چاپ کسی که مواظب کیفیت کار می باشد و کنترل مرکب دستگاه و مواظب از بین نرفتن سمغ مو جود بر روی سنگ چاپ می شود .
بجز افراد فوق برخی از افراد نیز وظیفه لیتروگرافی چاپ سنگی را به عهده دارند.
مراحل کار در چاپ سنگی به این صورت است که ابتدا بر روی یک کاغذ نسبتا کلفت با استفاده از ترکیباتی همچون زعفران نشاسته و سمغ کاغذ را پوشش داده و سپس طراح و خطاط بر روی این کاغذ هنر مندانه تصاویر خود را ایجاد کرده و بعد این کاغذ را روی یک سنگ کلفت و ساف که روی ان را با سمغ اندود کرده اند می چسبانند و پس از برداشتن کاغذ از روی این سنگ تصاویر و نوشته ها بر روی سنگ به صورت برجسته منتقل می شود .
در هر چاپخانه سنگی تعدادی سنگ چاپ مو جود می بوده است که پس از استفاده شسته , و برای استفاده مجدد یک ادم پر قدرت ان را بعد از لیترو گرافی دو باره بر روی ذستگاه نسب می کرد.




ادامه دارد .


با ذکر منبع استفاده بلا مانع است .







با تشکر

تالیف محمد شکری

مدیر مرکز فوریتهای چاپ شکری و صنایع بسته بندی پک پک
[email protected]
www.shokri .7p.com
 
چاپ سنگی قسمت دوم

با سلام

شیوه چاپ‌ سنگی‌ یا لیتوگرافی‌ روش‌ كم‌هزینه‌ای‌ بود كه‌ نخستین‌ بار در 1211/1796 زنه‌فلدر، نمایشنامه‌نویس‌ مونیخی‌، تصادفاً به‌ آن‌ دست‌ یافت‌ و در 1233/1817 آن‌ را به‌ كمال‌ رساند. در این‌ روش‌، بخشهای‌ چاپی‌ و غیرچاپی‌، هر دو، به‌ صورت‌ هم‌سطح‌ بر روی‌ سنگ‌ لیتو یا سنگ‌ چاپ‌ قرار دارد و مرز میان‌ آن‌ مرزی‌ شیمیایی‌ است‌. بخشهای‌ چاپی‌ لوحه‌، آب‌ را دفع‌ و مركّب‌ را جذب‌ می‌كند و بخشهای‌ غیرچاپی‌، به‌عكس‌، آب‌ را جذب‌ و مركّب‌ را دفع‌ می‌كند. در دستگاه‌ چاپ‌ زنه‌فلدر، صفحه كاغذ با سنگ‌ آغشته‌ به‌ مركّب‌ تماس‌ پیدا می‌كرد و از پشت‌ فشرده‌ می‌شد. در 1268/1851، گئورگ‌ زیگل‌ نخستین‌ دستگاه‌ چاپ‌ سنگی‌ چندرنگ‌ را به‌كار انداخت‌. گام‌ بعد در تكمیل‌ چاپ‌ سنگی‌، ابداع‌ لوحه‌های‌ فلزی‌ به‌جای‌ سنگهای‌ گران‌وزن‌ به‌ وسیله آیرا ریوبل‌ امریكایی‌ و همكارش‌ در 1904/1322 بود. این‌ لوحه‌های‌ فلزی‌، كه‌ حامل‌ نقش‌ و تصویر بود، به‌ مركّب‌ آغشته‌ می‌شد. سپس‌ رطوبت‌ موجود، مركّب‌ اضافی‌ را دفع‌ می‌كرد و تصویر برجای‌ مانده‌ به‌ نوردی‌ پوشیده‌ از لاستیك‌ منتقل‌ می‌شد و سرانجام‌ این‌ نقش‌ به‌ صفحه كاغذ انتقال‌ می‌یافت‌. این‌ شیوه غیرمستقیم‌ چاپ‌، افست‌ نامیده‌ شد (دوما، ج‌ 3، ص‌ 971ـ972؛ مركلی‌، ص‌ 7).

چاپ‌ سنگی‌ كمتر از سی‌ سال‌ پس‌ از ابداع‌، به‌ سرزمینهای‌ اسلامی‌ راه‌ یافت‌ و به‌ زودی‌ بر چاپ‌ حروفی‌ برتری‌ پیدا كرد، چرا كه‌ با این‌ روش‌ می‌شد سنّت‌ دیرینه خوشنویسی‌ و حتی‌ كتاب‌آرایی‌ اسلامی‌ را تداوم‌ بخشید. كتابهای‌ چاپ‌ سنگی‌ دوره‌های‌ اولیه پیدایش‌ این‌ صنعت‌ به‌ تقلید از نسخه‌های‌ خطی‌، خوشنویسی‌ شده‌ و آراسته‌ است‌ (برای‌ نمونه‌هایی‌ از تزیینات‌ چاپهای‌ سنگی‌ دوره قاجار رجوع کنید به هاشمی‌ دهكردی‌، ص‌ 94ـ105).

منابع‌: الكساندر استیپچویچ‌، تاریخ‌ الكتاب‌، ترجمه محمد م‌. ارناؤوط‌، كویت‌ 1413/1993؛ دانیل‌جی‌ بورستین‌، «فن‌ چاپ‌ پیش‌ از گوتنبرگ‌»، ترجمه حسین‌ معصومی‌ همدانی‌، نشر دانش‌، سال‌ 7، ش‌ 2 (بهمن‌ و اسفند 1365)؛ خلیل‌ صابات‌، تاریخ‌ الطباعه فی‌ الشرق‌ العربی‌، [ قاهره‌ ? 1958]؛روژه‌ دروئه‌، «خوشنویسی‌ و طراحی‌ حروف‌ چاپی‌ در اروپا»، ترجمه مسعود سپهر، پیام‌ یونسكو، ش‌ 218 (مرداد 1367)؛ موریس‌ دوما، تاریخ‌ صنعت‌ و اختراع‌ ، ترجمه عبداللّه‌ ارگانی‌، تهران‌ 1378 ش‌؛ قاسم‌ سامرائی‌، «الطباعه العربیه فی‌ اوروبا»، در ندوه تاریخ‌ الطباعه العربیه حتی‌ انتهاء القرن‌ التاسع‌ عشر: 28ـ29 جمادی‌الاولی‌ 1416 ه = 22ـ23 اكتوبر/ تشرین‌ الاول‌ 1995 م‌ ، ابوظبی‌: منشورات‌ المجمع‌ الثقافی‌، 1996؛ شعبان‌ عبدالعزیز خلیفه‌، الببلیوجرافیا، او، علم‌الكتاب‌: دراسه فی‌ اصول‌ النظریه الببلیوجرافیه و تطبیقاتها، قاهره‌ 1417/1997؛ لویس‌ شیخو، تاریخ‌ فن‌ الطباعه فی‌المشرق‌ ، بیروت‌ 1995؛ وحید قدوره‌، «اوائل‌ المطبوعات‌ العربیه فی‌ تركیا و بلادالشام‌»، در ندوه تاریخ‌ الطباعه العربیه ، همان‌؛ ورنر مركلی‌، «از حروف‌ متحرك‌ تا ریزتراشه‌: رویدادهای‌ مهم‌ در تاریخ‌ چاپ‌»، ترجمه كاوه‌ بیات‌، پیام‌ یونسكو ، ش‌ 218 (مرداد 1367)؛ حسین‌ معصومی‌ همدانی‌، «حروف‌چینی‌ دستی‌»، نشر دانش‌ ، سال‌ 1، ش‌ 1 (آذر و دی‌ 1359 الف‌ )؛ همو، «حروف‌چینی‌ ماشینی‌»، همان‌، سال‌ 1، ش‌ 2 (بهمن‌ و اسفند 1359 ب‌ )؛ حسن‌ هاشمی‌ دهكردی‌، «چاپ‌ سنگی‌، حیات‌ تازه‌ای‌ در كتابت‌»، فصلنامه هنر ، ش‌ 7 (زمستان‌ 1363)؛

Thomas F. Carter, "Islam as a barrier to printing", The Moslem world , XXXIII (1943); GY. Kaldy-Nagy, "Beginnings of the Arabic - letter printing in the Muslim world", in The Muslim East: studies in honour of Julius Germanus , Budapest: Lorand Eotvos University, 1974.


محمد شکری
مدیر مرکز فوریتهای چاپ شکری و صنایع بسته بندی پک پک
[email protected]
www.shokri .7p.com
 
چگونه می توانیم ای اطلاعات خود ار در صنعت چاپ و بسته بندی افزایش دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این منابع مراجعه نمائید .


آموزش‌ چاپ‌ هم‌ اكنون‌ در چند سطح‌ جریان‌ دارد. هنرستان‌ امام‌ صادق‌، هنرستان‌ فنی‌ سروش‌ (اصفهان‌ 1366 ش‌)، هنرستان‌
شهید آقایی‌زاده‌ (مشهد 1370 ش‌) و هنرستان‌ والفجر (قم‌ 1373 ش‌) در سطح‌ دیپلم‌ فنی‌ چاپ‌ آموزش‌ می‌دهند (رجوع کنید به «رشته چاپ‌ در هنرستان‌ها»، ص‌ 19ـ22). سالانه‌ حدود سیصد هنرجو از این‌ هنرستانها فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند (كریمیان‌، ص‌ 549). دانشگاه‌ شهید رجایی‌ (تهران‌ ـ لویزان‌ 1374 ش‌) و مركز آموزش‌ عالی‌ فنی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ (تهران‌ 1376 ش‌) در مقطع‌ كاردانی‌، و مركز آموزش‌ علمی‌ ـ كاربردی‌ فرهنگ‌ (تهران‌ 1377 ش‌) در مقطع‌ كاردانی‌ و كارشناسی‌ ناپیوسته‌ دانشجو می‌پذیرد («مراكز سه‌گانه‌ آموزش‌ عالی‌ [چاپ‌]»، ص‌ 6ـ10).

موادی‌ از درسهای‌ مرتبط‌ با چاپ‌ در دانشكده‌های‌ هنر، ارتباطات‌ و علوم‌ كتابداری‌ و اطلاع ‌رسانی‌ در سطوح‌ كارشناسی‌ و كارشناسی‌ ارشد، و نیز در دوره‌های‌ آموزش‌ نشر و ویرایش‌ تدریس‌ می‌شود.

در زمینه چاپ‌ سه‌ نشریه تخصصی‌ و نیمه‌تخصصی‌ انتشار می‌یابد: ماهنامه صنعت‌ چاپ‌؛ ماهنامه چاپ‌ و بسته‌بندی‌ ؛ ماهنامه چاپ‌ و انتشار . اتحادیه‌های‌ دایر و فعال‌ در این‌ زمینه‌ عبارت‌اند از: اتحادیه صنف‌ چاپخانه‌داران‌؛ اتحادیه سازندگان‌ كلیشه‌ و لیتوگراف‌، مهر و پلاك‌، چاپ‌ اسكرین‌؛ اتحادیه صنف‌ صحافان‌؛ اتحادیه فروشندگان‌ كاغذ و مقوا؛ اتحادیه ناشران‌ و كتاب‌فروشان‌.




با تشکر


محمد شکری
مدیر مرکز فوریتهای چاپ شکری و صنایع بسته بندی پک پک
[email protected]
www.shokri .7p.com
 

Count Dracula

New Member
برای چاپ تعداد 100 کارت ویزیت دو رو بوسیله چاپ دیجیتال قیمت حدودا چقدر میشه؟!
ممنون
 

sunix

New Member
کمک

سلام دوستان
من یه طرح دارم میخواستم کارتش کنم ولی نمیدونم با چه نوع کاغذی تو چاپ بهتر در میاد ( کتان - لمینیت - مات . . . ) در ضمن کجا برم که کارو با کیفیت خوب برام در بیارن.

ntj33ocdplxt6s62p8o4.jpg



wbnnfoev0okmtm0rhh4x.jpg


اینم نمونه ها :rose:
 
قیمت 100 عدد چاپ کارت لمینیت دجیتال

قیمت 100 عدد چاپ کارت لمینیت دجیتال دورو 4500 تو مان است.

محمد شکری
مدیر چاپ شکری و صنایع بسته بندی پک پک
 
moz-screenshot.jpg
من یه طرح دارم میخواستم کارتش کنم ولی نمیدونم با چه نوع کاغذی تو چاپ بهتر در میاد ( کتان - لمینیت - مات . . . ) در ضمن کجا برم که کارو با کیفیت خوب برام در بیارن.

ntj33ocdplxt6s62p8o4.jpg



wbnnfoev0okmtm0rhh4x.jpg






جواب


با سلام
دوست عزیز

معمولا کارتهای ویزیت با رنگهای گرم و پر و تن پلات با سبفون مات پر حجمتر و شکیلتر به نظر می رسند

و در خصوص کارتهای ویزیت با بکگراند سفید و با نوشته های تنک کارتهای کتان بهترین نمود را دارند .


با تشکر
محمد شکری
مدیر چاپ شکری و صنایع بسته بندی پک پک
[email protected]
www.shokri.7p.com
 

Count Dracula

New Member
سلام آقای شکری
شما واقعا اطلاعات خیلی خوبی در اختیار ما قرار می دین واقعا از شما ممنونم
یک خواهش داشتم و اون هم این بود می تونید حالا به صورت کم کم یک اطلاعاتی در مورد جنس و شکل کاغذ ها هم بدین چون خیلی از تازه کارها مثل خودم فقط چند تا جنس محدود رو میشناسن
خیلی ممنون
 

sunix

New Member
ممنون آقای شکری عزیز:rose:
میشه لطف کنین بگین مورد صورتی که یکطرف سفید و یگطرف رنگیه با مات بهتر میشه یا با کتون.
بعد کجا برم واسه چاپ؟
در ضمن گوشه هاش که گردن مشکلی نداره؟ 1000 تاش چقدر درمیاد؟
شرمنده که اینقدر سوال میکنم:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا