تفاوت ظروف بامبو و ظروف چوبی

تفاوت ظروف بامبو و ظروف چوبی

ظروف بامبو و چوبی هردو طبیعی و از دل طبیعت می باشند اما با این حال دارای تفاوت هایی نیز هستند. این تفاوت ها از نظر دوام، وزن، قیمت، کاربرد و غیره می باشد که ما به طور جداگانه هرکدام را توضیح خواهیم داد.

◘دوام و مقاومت ظروف چوبی و بامبو

ماندگاری و دوام ظروف بامبو نسبت به ظروف چوبی بیشتر می باشد. همچنین بامبو انعطاف پذیری بیشتری نسبت به چوب دارد.

◘وزن

ظروف بامبو نسبت به ظروف چوبی وزن کمتری داشته و سبک تر هستند. از این رو حمل و جابجایی ظروف بامبو راحت تر است.

◘قیمت ظروف چوبی و بامبو

قیمت ظروف بامبو به دلیل فراوانی گیاه بامبو و سرعت تکثیر بالای آن در برابر قیمت ظروف چوبی مناسب تر می باشد. برخی از انواع ظروف چوبی برحسب چوب به کار رفته در ان ها، قیمت بسیار بالایی دارند.

◘قدرت نفوذ پذیری نسبت به آب و رطوبت

ظروف چوبی قدرت نفوذ پذیری بالایی داشته و ممکن است در اثر جذب رطوبت و قرار گرفتن در معرض آب تغییر سایز داده و کوچک شوند، اما ظروف بامبو قدرت نفوذ پذیری بسیار کمی در برابر آب و رطوبت داشته و آب نرفته و تغییر سایز نخواهند داد.

◘سرعت تجدید پذیری ظروف چوبی و بامبو

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، گیاه بامبو به سرعت رشد و تکثیر می یابد و پایداری زیادی در طبیعت دارد. این در حالی است که سرعت رشد و تکثیر یک درخت برای تولید ظرف از چوب آن بسیار پایین تر از گیاه بامبو خواهد بود.

تفاوت ظروف بامبو و ظروف چوبی 3


◘سالم بودن ظروف چوبی و بامبو

به طور کلی ظروف چوبی و بامبو از ظرف های پلاستیکی و برخی ظروف دیگر سالم تر خواهند بود. اما در بین این دو، ظرف هایی که از جنس بامبو هستند، سالم تر و بهداشتی می باشند. زیرا هنگام رشد و تولید چوب بامبو از سموم و آفت کشی استفاده نمی شود و این چوب به طور ذاتی دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشد ولی در پرورش چوب درختان مختلف دیگر برای تولید ظروف از سموم، آفت کش و دیگر مواد شیمیایی مختلف استفاده می شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا