Mahdi_Rashed
Well-Known Member
شاید شما هم به این مشکل بر خورده باشید که نمیدونید باید چطوری طراحی یک بازی رو شروع کنید. منظور طراحی و مدل سازی اشیای داخل صحنه هست. ممکنه از یک تصویر story board یا sketch کمک بگیرید و شروع به طراحی یک صحنه ویا اشیای مورد نیاز بشین ولی وقتی پای بازی استراتژیک وسط میاد ریزه کاریها با حجم کم مهمه. من از روش خاصی برای مدل سازی استفاده نمیکنم. اگر از روش مثلاً go on design listing استفاده کنید باید تک تک چیزایی رو که میخواین با توضیحات و اندازه توی یک لیست بنویسن و بعد هم طراحی کنید. این کار زمان زیادی میخواد. من چه کار میکنم؟ من یک صحنه رو طراحی میکنم با توجه به چیزی که در ذهنم دارم که اینجا ساختمون مرکز فرماندهی هست. در یک ساختمان که به صورتی شناخته شده هست و جز اشیای اصلی و طابع اسکریپتهاست مدل رو طراحی میکنم. در عکسی که میبینید و عکسهایی که در پست قبلی گذاشتم شما اسکلت کلی یک ساختمون رو میبینید. در عکس زیر من جزییاتی شبیه پست نگهبانی و از این میله هایی که راه و میبنده ( اسمش چی بود؟ ) طراحی کردم. ولی نه فقط مخصوص این ساختمون. بلکه ساختمون به صورت یک مجموعه یا گروه طراحی میشه و اسکریپتهای مورد نظر بهش داده میشه. بعد در صحنه بازی قرار میگیره. اگر موتور طراحی بازیی که استفاده میکنید از سیستم مدیریت صحنه خوبی برخوردار باشه ( تبلیغات برای Main Core ) و خود شما هم سعی کنید که در نام گذاری اشیایی که طراحی میکنید یک الگوی مشخصی داشته باشید ممکن نیست که به صورت ناخداگاه از یک شی دو یا چند بار طراحی کنید. یک خوبی دیگه هم که هست دیگه وقت زیادی صرف فکر کردن به اشیای و جزییات مورد نیاز ندارین و وقتی دارین یک شی اصلی رو طراحی میکنین بدون این که فکر کنید یک سری جزییات و ... میان جلوی چشمتون که اونا رو طراحی میکنین و به جز استفاده در اون شی اصلی در جاهای دیگه هم استفاده میکنید. مثلاً در طرح من پست نگهبانی یا اون جعبه کلیدهای برق به صورت جداگانه ذخیره و متریال دهی میشن و بعد در جاهای دیگه مورد استفاده قرار میگیرن. الگوی مشخص برای نام گذاری مدل ها هم به این درد میخوره که مثلاً برای یک شیی شبیه پست نگهبانی همیشه از اسم های جورواجوت و حتی الامکان کوتاه استفاده کنید. مثلاً postguard یا pgmodel یا guardbox و ... . هر چیزی و مهم هم نیست که معنی داشته باشه. این الگو در سیستم مدیریت صحنه کمک میکنه که اگر دوباره نامهای بالا رو برای یک شی جدید انتخاب کردید به شما اخطار بده که در پایگاه داده ی پروژه بازی شما این مدل با این اسم مشابه هست. شاید الان بگین اینا چه اهمیتی داره یا ایمیل بزنین بگین چرت نگو ولی در بازی استراتژی هر شی کوچکی یک بخشی از پردازش رو میگیره. اگر این شی کوچک صد تا کپی داشته باشه باز هم همون مقدار پردازش رو میگیره با کمی بیشتر شدن ولی اگر از یک شی دو تا با دو شناسه مختلف در پایگاه داده بازی و صحنه بازی باشه پردازش دو برابر میشه. پس مهمه ایمیل نزنین