پایانی برای Flash Platform

Nitron

Member
از شما آقای spryboy بسیار ممنونم
صحبتای شما خیلی جالب بود!
درکل میتونم بگم که من در پست قبلی اشاره کردم که شاید این خبر یک شایعه باشه و من خواستم تا با ارائه دادن این مطلب اولین نفری باشم که بحث رو پیرامون این مسئله باز میکنه! همین!
همچنین باید عرض کنم که نه من ، نه شما و نه هیچ کس دیگه نمیتونه یک خبر رو تصویب ، تصدیق یا تکذیب کنه! پس بهترین کاری که میتونیم انجام بدیم اینه که بشینیم و تماشا کنیم که آخر ماجرا چی میشه!
و در ضمن باید بگم که من از مثال زدن Java قصد داشتم تا موضوع را روشنتر کنم ، نه اینکه به مقایسه بپردازم و بحث رو به حاشیه ببرم!
در نهایت باید بگم که وقت چیز فوق العاده مهمیه ، مهم تر از Flash و یا HTML5 و یا هر چیزه دیگه! پس باید روی چیزی وقت بذاریم که ارزش وقت گذاشتن رو داشته باشه! به زور و ضرب اجرا کردن حاکی از این هستش که Flash به این راحتی حذف نمیشه و فعلا تا دنیای وب برگرده Flash هنوز بخاطر استفاده زیادی که ازش شده کاربرد داره نه اینکه Flash آینده داره! باز هم میگم به تکنولوژی های دیگه هم دقت کنید ، شما همش از بدی های HTML5 میگید و با این کار قضیه رو به نفع Flash تموم میکنید! به قول دوستمون آقای Akherat: دوستان HTML5 رو دسته کم نگیرید!
در آخر از همه ی شما دوستان بخاطر نظرات خوبتون تشکر میکنم.
 
آخرین ویرایش:

mehdadoo

Member
شمایی که بزرگترین پروژه ای که برای فلش انجام دادی ساخت بنر ایرنسل بوده، فکر نمیکنم نظرت هیچ اهمیتی داشته باشه
به عنوان کسی که تو ساخت بزرگترین پروژه فلش تاریخ دنیا همکاری داشته میگم: برید دنبال تیله بازیتون

تنها نقطه ای که فلش پلتفورم توش نقصی داره، Air برای لینوکس هست، همین.
به هر حال برنده نهایی Haxe NME هست
 
آخرین ویرایش:

Nitron

Member
شمایی که بزرگترین پروژه ای که برای فلش انجام دادی ساخت بنر ایرنسل بوده، فکر نمیکنم نظرت هیچ اهمیتی داشته باشه
به عنوان کسی که تو ساخت بزرگترین پروژه فلش تاریخ دنیا همکاری داشته میگم: برید دنبال تیله بازیتون

تنها نقطه ای که فلش پلتفورم توش نقصی داره، Air برای لینوکس هست، همین.
به هر حال برنده نهایی Haxe NME هست

شما متوجه هستی چی میگی؟
 
من هم html 5 کار کردم هم فلش مثل خیلی از شما

ولی واضحه که فعلا قابلیت های flash بیشتره

اما فرض کنیم که یه روز قابلیت های اونها برابر بشه، کار کردن توی فلش خیلی راحت تره...

فقط میشه به طور قطع گفت فلش از اینترنت ممکنه حذف شه ، ولی همچنان تو pc کاربرد خودش رو داره

تازه تا جایی که من امتحان کردم مرورگرها وقتی زیاد با افکت های css میوفتی به جون صفحه کلی از رم رو میگیرن و هی خودشتون هم قفل میکنن ولی فلش خیلی بهتره عمل میکنه
 

Nitron

Member
سلام به همه دوستان فلش کار
کسی درمورد نرم افزار Adobe Edge چیزی میدونه؟ گفته میشه که این نرم افزار جدید مثل Flash هست اما بجای اکشن از دو زبان HTML5 و JavaScript استفاده میکنه! همچنین نرم افزار Adobe Muse داره میاد که جای Flash Catalyst رو بگیره چون امکان ساخت محویات HTML5 بدون نوشتن هیچگونه کد رو به کاربران میده!
اگر کسی از دوستان در مورد این دو نرم افزار اطلاع دقیقی داره لطفا عنوان کنه!
(حالا مشخص شد که حرف Adobe در رابطه با سوئیچ کردن از Flash به HTML5 راست بوده!)
با تشکر از همه دوستان
 

Nitron

Member
فکر کنم دوستان اینجا رو ندیدن!
یا نه
یعنی کسی در مورد این دو نرم افزار چیزی نمیدونه؟
 

azAtaZ

New Member
سلام.

هم فلش و هم HTML5 یه سری معایب و مزیت دارن ولی اگه بخوای حساب کنی فلش تا چند سال دیگه هم از صحنه خارج نمیشه چون:
1. مرورگرها کم و کاست از HTML5 حمایت میکنند. مثلا نسخه ی 17 موزیلا کمتر از نسخه 16 از html5 حمایت میکنه.
2. هر بازی html5 دارای چندین فایله (جاوا اسکریپت،کتابخانه جی کوئری ، سی اس اس و اچتمل) خوب واضحه که این طوری سرعت لود بازی کمتره.
3. فلش مستقل از وب هم میشود ولی بازی کردن یک بازی html5 به صورت آفلاین خنده داره.
4. بیشتر سنگینی بازی html5 روی دوش همون جاوااسکریپته، که از قدیم ندیما هم بوده فقط html5 یه اسمه، اگر نه زیادهم خبری ازش نیست چون کارها بعهده CSS و JavaScript است.
5.فلش رو میشود غیرفعال کرد.
6. فایلهای فلش قابلیت فشرده کردن داره و کم حجم تره.
7. برنامه نویسی فلش هنوز هم قوی تره
8. اینترنت اکسپلور از خیلی از ویژگی های CSS3 حمایت نمیکنه .
9.امکان اینکه عملکرد بازیها در مرورگرها تفاوت داشته باشه زیاده.
10. میلیون ها بازی فلش زیبا وجود داره که مطمئنا خیلیا نمیذارن از وب منقرض شه.

توجه : مطلبها کپی نیست لطفا تهمت نزنید.
 

++Hadi++

Active Member
به نظر میاد،html5 تو شروعش خیلی غوغا کرد و دیگه خیلی سر و صدایی ازش نیست.
یاد اون قضیه 2012 می افتم که خیلیا رو به مرگ گرفتن که به تب راضی باشن.ولی خبر خیلی زیادی در حد انقلابات جهانی و ... نشد.
مزایای flash رو به نسبت خیلی چیزا می شه تو اینا پیدا کرد:
1- اسکریپت نویسی ساده و خوش دست اکشن اسکریپت 3
2- امکان نوشتن نرم افزار های تحت دسکتاپ (air) و تحت وب (swf )
3- امکان استفاده از gpu و برخی منابع سیستم
4- سبکی از نظر حجم
5- راحتی در استفاده (جمع و جور بودن)
6- سرعت فریم ریت بالا
7- عدم نیاز به تنظیمات در مرورگر های مختلف و مشکلاتی در حد html
8- داشتن چیزی شبیه به virtual machine شبیه به جاوا (البته نه با اون قدرت که مثل جاوا بتونی اونو رو سماور برقی هم ران کنی) که swf یا air رو رو سیستم عامل های مختلف ران کنه.
9- راحتی در طراحی همه چیز حتی ایده های خاص به دلیل اینکه اکشن اسکریپت 3 حاوی تمام کلاسهایی است که بدون نیاز به اینترفیس ،همه پروژه ها رو از اول طراحی کنی نه مثل انجین ها و sdk هایی که وابسته به توانمندی های خود انجین یا sdk باشی.
10- ...
قدرتهای دیگه ای هم داره ولی در نهایت اگه نشه کاری رو توش انجام داد،با ابزار دیگه ای مثل qt و ... می شه توانایی های جانبی دیگهای هم بهش افزود.
با تشکر...
 
مقاله Nitron تایید میشود و این موضوع مربوط به چند ماه پیش می باشد و خبر تازه ای نیست
اما گفته های Adobe در این باره بیشتر برای طراحی وب می باشد چرا که مشتریان تمایل بیشتری به وبسایتهای HTML و Wordpress و ... داشته
شرکت ادوبی اعلام کرده که در آینده بیشتر بر روی قدرتمند کردن فلش برای طراحی بازی تمرکز خواهد کرد

با ورود 3D به فلش، برتری خاصی در فلش ایجاد شد اما از آنجایی که وبسایتهای فلش در سرچ جایگاه خوبی پیدا نمی کرده مشتریان تمایل چندانی برای سایتهای فلش ندارند
از طرفی همانطور که میدانید HTML زبان برنامه نویسی نیست بلکه زبان نشانه گذاری می باشد
حال Actionscript زبان برنامه نویسی با ویژگی هایی منحصر بفرد می باشد

اگه یه سر به سایت فیس بوک بزنید و در اونجا بازیها رو ببینید خواهید دید که تمانی بازیها به صورت فلش می باشند پس فعلا نمیتوان گفت که فلش حذف شده یا به زودی حذف خواهد شد

دوستان یه سایت معرفی میکنم تا به قدرت فلش بیشتر پی ببرید

www.thefwa.com
در این سایت میتونید خلاقیتهایی که با فلش در وبسایتهای که طراحی شده رو ببینید (برخی از این وبسایتها برای شرکت های معروف می باشند)

فکر کنم بعد از دیدن این نمونه ها هنوز به فلش امیدوار بشین! :)
 

nasimebehesht

New Member
سلام به همه دوستان فلش کارکسی درمورد نرم افزار Adobe Edge چیزی میدونه؟ گفته میشه که این نرم افزار جدید مثل Flash هست اما بجای اکشن از دو زبان HTML5 و JavaScript استفاده میکنه! همچنین نرم افزار Adobe Muse داره میاد که جای Flash Catalyst رو بگیره چون امکان ساخت محویات HTML5 بدون نوشتن هیچگونه کد رو به کاربران میده!اگر کسی از دوستان در مورد این دو نرم افزار اطلاع دقیقی داره لطفا عنوان کنه!(حالا مشخص شد که حرف Adobe در رابطه با سوئیچ کردن از Flash به HTML5 راست بوده!)با تشکر از همه دوستان
سلامراجع به Adobe muse چیزی نمی دونمولی Adobe edge ظاهرا یه پک نرم افزاری روی creative cloud هست که یکی از اونا یعنی edge animate همین کاری که می گید رو می کنه.یعنی یه stage در اختیارتون می ذاره با یه بخش خوبی از امکانات flash به جای action scriptهم از java script استفاده می کنه.حقیقتش این نرم افزار حدود دو ماهه که از حالت preview در اومده و پولی شده و اینایی که گفتم از روی جستجو ها و آموزشاییه که دیدم و الا دو ماهه که دنبالشم.ولی علی الحساب یه راه خوب دیگه برای متحرک سازی تو html5هست و اون استفاده از تگ canvas و کتابخونه ی جاوا اسکریپت createjsهست که این کتاب خونه به شدت APIش شبیه فلشه و آموزشای خوبی داره. علی رغم یه سری ضعفاشدر ضمن برای دوستانی که ضعف html5رو بهش اشاره می کنن بگم که html5قابلیت های زیادی داره و من این رو تو 2ماهی که رفتم سراغش دیدم.پیشنهاد: خوب نیست یه بخشی برای انیمیشن سازی رو وب بدون فلش ایجاد بشه؟ ظرفیتش هستا!پ.ن. کسی راهی برای دانلود edge animate نمی شناسه؟
 

JavidFlasher

کاربر فعال
edge animate چیز خیلی خوبیه اینطور که معلومه.در کل adobe کل نیروشو گذاشته روی استاندارد های وب ،air هم دیر به دیر داره آپدیت میشه
الان به نظر من امید فلش به stage3dیه ولی اونم هنوز محدوده ...سطح پایین بودن AGAL ورجیستر ها و opcode های محدود باعث شده انچنان که انتظار میرفت توسعه دهنده نداشته باشه...اما باز خوبیش اینه که برای وب گیم حرف اولو میزنه
البته وب جی ال و html5 هم خوب دارن پیش میرن تو وب گیم، pixi.js انچین دو بعدی برای گیم که از webgl بهره میگره و در صورت عدم پشتیبانی میره رو html5 canvas...و چند هفته پیش Starling.js رو هم ریلیز کردن که بر پایه typescriptه.که خوراک ASکاراست!و سرعت توسعش هم نسبت به pixi.jsباید خیلی بهتر باشه..
خلاصه من آینده خوبی تو فلش نمیبینم...به نظرم فلش کارایی که میخوان وب کار کنن با برنامه های adobe پیش برن خیلی عالیه و کسایی که هدفشون اپلیکیشن و گیم های موبایله haxe nme و playscriptرو امتحان کنن.البته با در نظر گرفتن سابقشون میگم وگرنه هیچ چیز native نمیشه.
 

nasimebehesht

New Member
edge animate چیز خیلی خوبیه اینطور که معلومه.

خب خیلی راحت نمیشه راجع بهش نظر داد چون تازه ریلیز شده و هنوز قدرتنمایی جدی ای نکرده. تو ایران هم بعید می دونم آدمای زیادی باهاش کار کرده باشن.
ولی خب در هر صورت چیز جالبی باید باشه مخصوصا از این جهت که نیاز به کدنویسی ها رو کمتر می کنه.
اگر کسی تونست پیداش کنه به ما هم خبر بده لطفا! :)
 

Insomnia

کاربر فعال
بله ولی اینجا هدف بررسی چند ابزار بوده بس...و اصلا نخواستیم وارد فلسفه کار بشیم...
عنوان تایپک مفهومی رو در بر داره که باعث میشه خیلی ها کارشون رو فقط به خاطر اینکه فلش ، کار نمی کنند عوض کنند. جواب بنده نیز بیشتر به عنوان تاپیک برمیگرده. و برای منی که فلش کار نمیکنم ، فلش برام نمرده.
 

++Hadi++

Active Member
دوستان
اپیک گیم مثل اینکه اولین دموی تحت html5 رو تو یه کنفرانس به نمایش گذاشت ...
منبع :
http://www.unrealengine.com/news/epic_games_releases_epic_citadel_on_the_web/
مسلما دارن سعی می کنن با همکاری تیم فایر فاکس ، در آینده بازیهای خروجی Unreal Tournamen رو برا html5 هم منیج کنن...
از طرفی unity3d هم مثل اینکه برا این کار تلاش هایی رو انجام می دن.از طرفی crytek هم مسلما تو این حوزه تلاش هایی رو خواهد کرد و شرکت های دیگه مثل یو بی سافت و infinity ward و rockstar و EA و ....
فعلا html5 یه سری نواقص داره تا به اون جا برسه.ولی مسلما اگه ادوب می یومد و به همراه رفع محدودیات و نواقص فلش ، با یه سری شرکتهای سازنده مرورگر های وب مثل فایر فاکس صحبت می کرد و قرارداد می بست تا مثلا flash player11 رو به صورت پیش فرض نصب کنند خیلی عالی می شد.چون در هر صورت اگه بخوای تو مرورگر وب ،یه بازی 2 یا 3 بعدی html5 هم بازی کنی باید یه سری توابع مثل webgl رو نصب کنی و این می شه همون قضیه فلش پلیر...یکی از برتری های فلش هنوز هم اینه که خیلی ساده هست.طوری که هر بی سوادی می تونه باش کار کنه....
در کل همیشه فکر می کنم اگه کل دنیا برای ساخت و رشد و گسترش یه چیز خفن جهانی جمع می شدن و همه فقط به دنبال منافع خودشون نبودن چی می شد.مثلا همه می یومدن و فلش رو به سبک html5 گسترش می دادن...!
 
آخرین ویرایش:

benyamin_pc

Well-Known Member
اگر C# هم امروز میامد یک خروجی native میداد خوشحال میشدم . لایبرری creatjs برا اینه که یک مزیت به فلش اضافه کنه ....
خرج اضافه کردن و پافشاری بیش از حد ادوب برای موندگار کردن فلش پلیر چیز اضافه ای نمیداد ..
فلش جایگاه خودشو داره : وب اپلیکیشن html5 , موبایل اپ نیتیو فایل , اینترفیس شدن برای وین اپ و وب اپ , کمک به مالتی مدیای وین اپ , کمی تو حوزه بازی و احتمالا بیشتر در آینده , پلاگین بودن از لحاظ توسعه کامپوننتی همگانی تحت همه زبان های برنامه نویسی و محیط های توسعه مثل انجین های بازی و .....
 

nasimebehesht

New Member
البته این طور که معلومه Adobe می خواد بخش بزرگی از سرمایه گذاریشو منتقل کنه روی html5. چون html5 علی رغم استقبال زیاد و گسترش سریعش هنوز یه gui و ادیتور درست و حسابی و کامل و ساده نداره و پک نرم افزاری Adobe edge ظاهرا برای پر کردن این خلأ داره میاد بیرون.چون قراره از طراحی فونت سازگار با وب تا انیمیشن و طراحی css و حتی ابزار تبدیل html5 به اپ های موبایل رو شامل بشه و این احتمالا یعنی قبضه کردن بازار طراحی وب با html5 توسط Adobe.البته از اون طرف هم شنیدم (مطمئن نیستم) که شاید یه نسخه فلش پلیر برای سرور ها ارائه بشه که دیگه نیاز به پلاگین کلاینت ساید نباشه. به هر حال هر چی باشه فلش علی رغم اپن سورس نبودن هنوز قوی تر از html5 هست.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا