پاسخ به سوالات مبتدی 3D Max

شروع موضوع توسط Farrokh ‏2 ژوئن 2009 در انجمن برنامه 3DStudio MAX

  1. meqi

    meqi New Member

    ارسال‌ها:
    24
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    با سلام تعداد متریال های مکس حد اکثر 6*4 هستش نمیشه زیاد ترش کرد؟
     
    نوشته شده توسط meqi در ‏9 جولای 2009
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  2. HòóK

    HòóK Member

    ارسال‌ها:
    98
    تشکر شده:
    54
    امتیاز دستاورد:
    6
    داخل بخش انتخاب نوع متريال (Material/Map Browser) عنوان Multi/Sub-Object رو انتخاب كن. حالا مي توني با توجه به Material ID ها، تا حد اكثر 1000 متريال داشته باشي كه مجموعا ميشه ===> 1000 * 4 * 6 = 24000 متريال!!!

    فكر نكنم اون قدر ها هم كم باشه! :D

    تصحيح:
    هر متريال رو مي تونيد دوباره Multi/Sub-Object انتخاب كنيد، يعني هيچ محدوديتي نداريد!
     
    آخرین ویرایش: ‏9 جولای 2009
    نوشته شده توسط HòóK در ‏9 جولای 2009
    meqi از این پست تشکر کرده است.
  3. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام
    شما می تونید در یک صحنه بی نهایت متریال داشته باشید اما 24 عدد آنها را همزمان می توانید ببینید
    با این وجود اگر نیاز به متریال های بیشتری داشتید یک متریال را پاک کنید ، در این حالت پنجره ای باز می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید متریال از صحنه هم حذف شود یا نه
    شما فقط متریال را از متریال ادیتور پاک کنید و اسم متریال رو هم عوض کنید و متریال جدیدتان را بسازید
    اگر به متریال پاک شده نیاز داشتید با ابزار get material که شبیه یک قطره چکان است و از داخل متریال ادیتور قابل دسترسی است ، متریال خود را از سطح آبجکت بردارید
    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏9 جولای 2009
    meqi، Havvaa و HOMAYOON.F از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    جسارتا این راه اشتباه هست !
    چون مولتی ساب آبجکت متریال ماهیتا یک متریال با چند زیر متریال هست !
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏9 جولای 2009
    meqi و HòóK از این پست تشکر کرده اند.
  5. HòóK

    HòóK Member

    ارسال‌ها:
    98
    تشکر شده:
    54
    امتیاز دستاورد:
    6

    يه مقداري بيشتر توضيح ميديد؟
     
    نوشته شده توسط HòóK در ‏9 جولای 2009
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  6. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    ببین
    بذار یه مثال بزنم
    شما می تونید فایل های mp3 ئه جدا گونه ای داشته باشید
    و ضمنا می تونید یه play list درست کنید که با جرای اون هزاران ترک مورد علاقتون پخش بشه

    حالا در مکش هم شما می تونید یک متریال مولتی ساب آبجکت داشته باشید که مثل یک پلی لیست فقط آدرس متریال های مختلف رو داشته باشه

    مثال عملی:
    شما یک قوری دارید که می خواهید بدنش چوبی باشه دستش پلاستیکی و لوله اش شیشه ای
    متریال های شیشه و چوب و پلاستیک رو می سازید و اونا رو در یک متریال مولتی ساب آبجکت قرار می دید
    حالا قوری رو انتخاب می کنید و متریال مولتی ساب آبجکت رو بهش اختصاص می دید
    متریال هم می ره و بر اساس آیدی های پلی گان ها روی اونا می شینه
    این در واقع یه متریال ئه چند بخشی هست

    البته می شه که با یک سری ترفند هایی آیدی های مختلف رو خاموش و روشن کنید
    ولی این کاری که شما می گید هم حافظه ی سیستم رو برای هر متریال ، چندین برابر مشغول می کنه
    و هم کاربر رو گیج می کنه
    و هم زمان رو هدر می ده

    کلا مثل اینه که لقمه رو دور سرمون بچرخونیم
    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏9 جولای 2009
    3dartist، Havvaa و HòóK از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. ali_tavanaie

    ali_tavanaie Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    428
    تشکر شده:
    321
    امتیاز دستاورد:
    63
    منم موافقم ، اگه بخوایم 1000 تا متریال داریم هر کدوم رو متریال آی دیش رو عوض کنیم خیلی فاجعه میشه ، مخصوصاً اگر یادمون بره شماره متریال ها رو باید دنبالش بگردیم. بهترین راه همون حذف کردن هست و متریال جدید ساختن ، البته این multi/sub هم اگر آدم بتونه باهاش کنار بیاد زیاد بد نیست ، اما راه استاندارد همون حذف متریال و ساخت متریال جدیده ، تو help مکس هم همین راه رو گفته.
     
    نوشته شده توسط ali_tavanaie در ‏9 جولای 2009
    HòóK و Farrokh از این پست تشکر کرده اند.
  8. Havvaa

    Havvaa Member

    ارسال‌ها:
    63
    تشکر شده:
    65
    امتیاز دستاورد:
    6
    میبینم که اینجا هم تبعیض وجود داره

    داش فرخ
    ما که همشهریتیم کاکو
    چرو محلمون نمی ذاری ؟؟؟

    مگه اینجا برا مبتددیا نیس؟:sad:

    6 ماه پیش یه سوال پرسیدیم هیشکی جوابم نداد :mad:
    بابا مرامتونو ایول
     
    نوشته شده توسط Havvaa در ‏9 جولای 2009
    HòóK و Farrokh از این پست تشکر کرده اند.
  9. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    ای وای ببخشید کاکو
    خوب ببه ی گلم
    گمپه ی گلم شومو دوباره سالتو می پرسیدی تا من نرم از قعر تاپیک بیرونش بیارم
    شرمنده کاکو یادم رفت

    لنز افکت ها کلا چیز خیلی خوبین
    دیدی مثلا توی عکس دور منابع نوری یه هاله ی نوری بوجود میاد ( البته نه از نوع توهمی و جعلیش که بعدا دروغ هم بگیم که نه بابا چیزی نبوده :wink:)

    یا مثلا توی عکسای شب اگه نگاه کنی
    [​IMG]

    هم یک هاله ی حقیقی نور دور منابع نوری هست هم یک ستاره مانند

    کلا اینا برای ساخت تاثیراتی هست که نور مستقیم توی لنز دوربین می گذاره
    خیلی هم به طبیعی تر شدن رندر ها کمک می کنه
    البته باید بدونی همه ی اینا رو هم می شه توی پست پروداکشن به صورت دستی اجرا کرد
    همین
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏9 جولای 2009
    Havvaa و HòóK از این پست تشکر کرده اند.
  10. Havvaa

    Havvaa Member

    ارسال‌ها:
    63
    تشکر شده:
    65
    امتیاز دستاورد:
    6
    :lol::lol::lol::lol:

    ایول ایول از ای تیکه ی توهمو خیلی خوشوم اومه کارت درسته.
    ممنونم از توضیحاتتون.
    ولی شرمنده ببخشیدا من این پست پرو داکشن ی که گفتین نمیدونم چی چیه ؟؟

    منظورتون ویدئو پست ؟؟ اگه اینه آره تقریبا یه چیزایی بلدم

    ممنون که رفتین از قعر تاپیکا سوالمو پیدا کردین خودم هم یادم رفته بود:D


    و یه سوال دیگه :
    قسمت help 3d دارای دو بخش ریفرنس و توتوریال هست بعضی چیزا رو دقیقا همونی که تو ریفرنس هست تو توتوریالش هم همونه مثلا جنتا از ماده های متریال من میخواستم روش آموزشش پیدا کنم ولی توی هلپ وریفرنس
    مثل همدیگه بود وآموزشی ازش نبود.
    مگه هلپ تر دی کامل همه چیز رو آموزش نداده؟؟؟
    :rose::rose:
     
    آخرین ویرایش: ‏9 جولای 2009
    نوشته شده توسط Havvaa در ‏9 جولای 2009
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  11. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    چرا تقریبا همه چیز توی هلپ هست
    حالا اگه سوال مبتدی ای داری همین جا بپرس ولی اگه سوالت از مبتدی بالا تره یه تاپیک جدا براش بزن

    d
     
    آخرین ویرایش: ‏10 جولای 2009
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏9 جولای 2009
    Sherlock_Holmes و Havvaa از این پست تشکر کرده اند.
  12. Havvaa

    Havvaa Member

    ارسال‌ها:
    63
    تشکر شده:
    65
    امتیاز دستاورد:
    6
    Advance lighting override
    Architectural
    Light scape Mtl
    Vraylight mtl
    Xref material

    اینا ماده هایی هستند که من نتونستم جایی آموزشش رو پیدا کنم
    نه تو ی هلپ و نه توی کتاب .


    البته نمی خوام که توضیح کامل بدید اگه سایتی و یا جایی میشه پیداشون کرد معرفی کنید.
    ممنونم .
    :rose:
     
    نوشته شده توسط Havvaa در ‏10 جولای 2009
  13. Lord Voldemort

    Lord Voldemort Banned

    ارسال‌ها:
    1,889
    تشکر شده:
    2,613
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام

    سلام
    با vrayکار می کنم
    چطور میشه این نقطه ها را بر داشت؟

     

    پیوست ها:

    • 3.jpg
      3.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 11.9
      نمایش ها:
      25
    آخرین ویرایش: ‏10 جولای 2009
    نوشته شده توسط Lord Voldemort در ‏10 جولای 2009
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  14. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏10 جولای 2009
    HòóK، Havvaa و Lord Voldemort از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. kapi

    kapi New Member

    ارسال‌ها:
    18
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    3
    سلام دوستان،
    برای رندرهای خارجی می خوام درخت داشته باشم،
    غیر استفاده از درخت های خود مکس راه دیگه ای نیست که وقت کمتری بگیره؟
    تو فوتوشاپ هم خیلی واقعی نمی شه، چیکارکنم؟
    ممنون.
     
    نوشته شده توسط kapi در ‏11 جولای 2009
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  16. ali_tavanaie

    ali_tavanaie Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    428
    تشکر شده:
    321
    امتیاز دستاورد:
    63
    نرم افزار onyxgarden رو بهت توصیه میکنم ، یک نرم افزاره + پلاگین هاش ، میتونی درخت بسازی ، از درخت های موجود استفاده کنی ، چند مدل گل هم داری ، بعد که درختت رو از تو پلاگین لود کنی میتونی بهش random seed بدی حتی.
     
    نوشته شده توسط ali_tavanaie در ‏11 جولای 2009
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  17. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    سریع ترین راه استفاده از آبجکت های RPC هست که رندرشون به اندازه ی عکس سریعه

    اما اگه با کیفیت تر بخوای درخت های arch models کیفیت بالا تری دارند ولی زمان رندرشون فوق العاده بالا هست

    درختای اونیکس هم همین طور

    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏11 جولای 2009
  18. H.S

    H.S Member

    ارسال‌ها:
    840
    تشکر شده:
    1,348
    امتیاز دستاورد:
    16
    من همیشه از درخت های Arch Model استفاده میکنم، اما برای اینک حجم Stage ام کمتر بشه، اونا رو تبدیل به VRay Proxy میکنم.
     
    نوشته شده توسط H.S در ‏11 جولای 2009
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  19. Lord Voldemort

    Lord Voldemort Banned

    ارسال‌ها:
    1,889
    تشکر شده:
    2,613
    امتیاز دستاورد:
    36
    بابا ساده تر توضیح بدید من نفهمیدم چه طور استفاده کنم
    1- من می خواستم بدونم Vray Plan چه فایده ای داره ؟
    2- Booleanچه فرقی با pro Booleanداره؟
    ممنون
     
    نوشته شده توسط Lord Voldemort در ‏11 جولای 2009
  20. :Mohsen:

    :Mohsen: کاربر باتجربه

    ارسال‌ها:
    2,266
    تشکر شده:
    2,686
    امتیاز دستاورد:
    36
    pro boolean ورپن جدیدتره boolean هست, فرق زیادی نداره, یکم باگش کمتره وکار هم یه نمه باهاش راحت تره و البته امکاناتشم یکم بیشتره
    ولی اینم بعضی وقتا اعصابتو خورد میکنه
    همین

    vray plane هم یه زمین صاف به اندازه بی نهایت دست میکنه, البته فقط با رندر vray
    دیگه لازم نیست یه plane به اندازه بزرگ برای رندرای آزمایشی درست کنی
     
    آخرین ویرایش: ‏11 جولای 2009
    نوشته شده توسط :Mohsen: در ‏11 جولای 2009

به اشتراک بگذارید