پاسخ به سوالات مبتدی 3D Max

بازم سلام اینبار سه تا سوال دارم:
اول:چرا متریالی که به یک پلن اختصاص میدیم فقط یک طرف پلن رو میگیره؟ی ماشین طراحی کردم ولی بعضی قسمتها که پلن پشت و رو افتاده متریال فقط از زیر مشخصه چیکار کنم که دو طرف پلن متریال رو نشون بده؟
دوم:ی پلاگین بمن معرفی کنین که بتونم فایلهای سه بعدی رو از پوزر وارد تری دی کنم و طرز استفاده ازش رو
برای ساخت ی چنین نارنجکی مشکل دارم چطور سوراخهای سطح بدنه را بسازم؟ی بنده خدایی بولین رو بمن پیشنهاد کرد ولی نمیدونم چطور باهاش کار کنم ممنون
attachment.php
 

پیوست ها

  • flashbang.jpg
    flashbang.jpg
    36.3 کیلوبایت · بازدیدها: 160

Farrokh

Active Member
نارنجک را انتخاب کرده از پانل create منوی کرکره‌ای گزینه سومcompound objects را انتخاب کنید. Boolean را انتخاب ، pick operandB را برگزیده و روی استوانه ای که کمی از آن داخل نارنجک قرار گرفته کلیک کنید

حالا فضای مشترک بین نارنجک و استوانه خالی شده است و به صورت سوراخ دیده می شود
 

HOMAYOON.F

Member
سلام
اول: تو متریال ادیتور تیک گزینه ی 2Sided رو بزن.
دوم: تو پوزر با فورمت 3ds. خروجی بگیر و تو مکس ایمپورت کن. یادم نیست پوزر فرمت obj. رو هم خروجی میده یا نه، اگه بده اونم میشه.

اون بنده خدا کی بود؟:D
واسه بولین هم اگه عمری باقی بود توضیح میدم ولی دوستان دیگه هم هستن و حتما جواب میدن.:rose:
 

H.S

Member
سلام.

اولي :‌ 2 Side رو تيك بزن از Material Editor.

دومي : فايلت رو 3DS ذخيره كن و تو مكس Import كن.

سومي‌:‌ چند تا سيلندر درست كن. حالا ايونا رو مطابق شكل زير قرار بده. استوانه اصلي رو انتخاب كن و از منوي كركره اي Compound Object رو انتخاب كن. حالا در وضعيتي كه استوانه اصلي انتخاب شده Boolean‌رو بزن. گزينه Pick Operand B رو بزن. و استوانه كوچيكا رو انتخاب كن تا از شكل اصلي برداشته شن. اينكارو تكرار كن.

لينك عكس آموزش :‌http://img.majidonline.com/pic/199489/1.jpg
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
راستی
یک صفحه تنها در صورتی رندر می شه که نورمال اش (خط عمود بر صفحه) به سمت دوربین باشه

اگر می خوای هر دو بر اش رندر بشه باید برای متریالش گزینه ی 2sided رو تیک بزنی
البته رندر انجین ویری همه ی صفحات رو 2sided رندر می کنه
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
سلام دوستان . توی عکس زیر قسمتی که مشخص کردم مقداری درخشش هست که بر اثر تابش نور ایجاد شده . توی Game Engine ها برای این کار از Specular map و یک سری از Effect های Direct X استفاده میشه . ولی توی مکس نشد . لطفاً راهنمایی کنید که چطوری میشه این کار رو توی انیمیشن کرد :D

attachment.php

 

پیوست ها

  • MaxInfotainment3.JPG
    MaxInfotainment3.JPG
    61.7 کیلوبایت · بازدیدها: 148

H.S

Member
والا من خودم براي اينجور Glow ها فقط و فقط از فتوشاپ استفاده ميكنم،مثلا يه ناحيه رو انتخاب ميكني و Feather اون رو 20 ميذاري، چون ما نمي خوايم نواحي دور درخششمون تيز بشه. بعد هم يه نور زرد مايل به سفيد مثل نور خورشيد بهش ميدي و Blur ميدي و از تو Depending Option Outer Glow رو ميزني و مطابق ميلت تنظيماتش رو اعمال ميكني.

تو مكس هم تا حدودي ميشه از Effect ها استفاده كرد، مثلا Lens Effect و ‌Glow.

آميدوارم تونسته باشم كمكت كرده باشم، سوالي بود در خدمتم.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
یه سوال عجیب:shock:؟!
تو edit poly یا edit mesh وقتی روی حالت ورتکس میزارم این نقطه آبی ها غیب میشه!!!!
تو تنظیمات custumiz دست زدم اندازشو.یه لحظه خوب میشه دوباره می پره!!!چیکار کنم؟

فعلا برای اینکه کارم در بره تبدیل کردم به علامت + اما این نشد وضع.همش تقصیر این کاندیداهای دروغ.....ببخشید سیاسی شد!
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
من هم از این جور مشکلات دارم با مکس ، شاید از کرک باشه ، چون دوباره نصب میکنم درست نمیشه ، مثلا اگر زایدی زوم کنم نمیشه با snap کار کرد (خط میکشم اما نمیکشه ) باز بیشتر زوم میکنم درست میشه ، یا مثلاً اگر بخوام یک شیء کوچیک بکشم خودش پاک میشه ، مجبورم بزرگ بکشم بعد تو مدیفای کوچیکش کنم و .....
 

H.S

Member
ممكنه اشكال از ويندوز هم باشه كه احتمالا همينه، شايد از ويروس باشه، ماله من هم اينجوري شده بود.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
نه بابا نه از ویروسه نه از ویندوز.ولی امکان قفل شکسته بودنم بعیده.اما بعضی اوقات فایل مکس خراب میشه.اگه تو یه فایل دیگه این فایلو ایمپورت کنیم تقریبا مشکل حل میشه.خلاصه مرسی.
 

keanu0666

Member
سلام خسته نباشين
من به معناي واقعي مبتدي هستم! مي خواستم بژرسم چطور ميشه با rectangel و بعد outline يك مكعب مستطيل ساخت؟ هر چي از استادم مي پرسم ميگه يه مستطيل بكش بعد با outline مكعبش كن:mad: اما نمي تونم:-?اگه ميشه لطف كنين و سريع بهم جواب بدين بايد يك كمد بسازم
 

mohsen_blid

Active Member
چطور به یک باکس تکسچر یا متریال بدیم من هر کاری کردم نشد عکس رو هم انتخاب کردم ولی نشد
 

Farrokh

Active Member
سلام خسته نباشين
من به معناي واقعي مبتدي هستم! مي خواستم بژرسم چطور ميشه با rectangel و بعد outline يك مكعب مستطيل ساخت؟ هر چي از استادم مي پرسم ميگه يه مستطيل بكش بعد با outline مكعبش كن:mad: اما نمي تونم:-?اگه ميشه لطف كنين و سريع بهم جواب بدين بايد يك كمد بسازم


علاوه بر اون راهی که گفته شد

دو تا راه دیگه هم می تونم بهت پیشنهاد کنم
حواست باشه در مرحله ی اول راه دوم روی مستطیلی که داری باید راست کلیک کنی

 

H.S

Member
اول بايد كليد 'M' از كيبورد رو بزني تا Material Editor باز بشه بعد يه دونه از اون متريال ها رو با انتخاب جسمت و فشردن Assign Material رو نسبت بدي، حالا اگه جلوي Diffuce رو ببيني يه مربع كوچيكه كه لا انتخاب اون و Bitmat‌ميتوني عكس مورد نظرت رو به اون اعمال كني.
2.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا