Fa وژن بعدی بیلدر

splinter cell

Well-Known Member
تا اونجایی که ما میدونیم شرکت مدیاچنس اعلام کرده بود دیگه این برنامه رو دنبال نخواهد کرد.به نوعی میشه گفت کرکره اش رو کشیده پایین...
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
کمپانی MediaChance رسما اعلام کرد که MMB دیگه توسعه داده نمیشه, پس ورژن بعدی هم وجود نخواهد داشت.

[امان از سرعت عمل محسن :دی]
 

MVGM_Soft

Active Member
الان یک نرم افزار جایگزین برای mmb اومده که تمام امکانات mmb درش گنجانده شده و خیلی امکانات بیشتری هم داره علاوه بر این از پلاگین های ءmb هم پشتیبانی می کنه
به نام آپادانا که در همین فروم هم تالارش هست
درضمن این برنامه ایرانی هم هست
 

loo30fer

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
دوست عزیز اگه با نرم افزار آپادانا کار کنید مطمئن باشید دیگه کم کم از بیلدر خسته میشین و فقط با آپادانا کار میکنید
 

ansoft

Active Member
با نظر loo30fer موافقم
زبان آپادانا خوبه و در کنار اون میخوام دلفی رو هم یاد بگیرم
 

pcj

Member
بله وقتی آپادانا اومده دیگه دلیلی برای کار با بیلدر وجود نداره فقط باید کم کم جا بیفته
 

محمدمهدی

Well-Known Member
فروم جدید ام ام بی رو دیدین؟
حرفهای اسکار رو درباره ام ام بی دیدین؟
خیلی بده که ام ام بی رو توسعه نمی دن و می دونم که تلاش و این چیزا یه مقداری خنده داره اما کسی که از گنده های ام ام بی هست(اسکار) فکر نکنم دلش نخواد ام ام بی توسعه پیدا کنه. نمی دونم چرا؟ اما فکر می کنم فقط شرکت مدیا چنس نمی خواد ام ام بی توسعه پیدا کنه اما سارنده هاش فقط پشتیبان ندارن. ما که کاری نمی تونیم بکنیم اما من میگم توی فروم ما شاید بالای 100 نفر آدم فعال برای ام ام بی وجود داشته باشه و قطعا همه مایل هستند که ام ام بی پیشرفت بکنه. پیشنهاد می کنم به مدیرهای خبره ای که توی mmbforum هم فعالیت داشتن مثل آقای سیلور بگید که پل ارتباط ما با اونا بشن(چون من خودم ایمیل زدم و جواب نگرفتم) و ببینیم مشکل واقعا از کجاست. البته می دونم مسخرست اما شاید اگر ببینن ام ام بی اینهمه طالب داره و حاظریم برای پیشرفت ام ام بی کمک بکنیم یه جرقه های بخوره.
نه؟
 

loo30fer

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
دوست عزیز درسته MMB یکی از بهترین برنامه های چند رسانه ایه ولی ما چرا نمیایم بیلدر رو فراموش کنیم که و نمیریم طرف آپادانا که یک ایرانی این برنامه رو نوشته و همش میخوایم خودمون اذیت کنیم اونم به خاطر چیزی که تهش بی فایدست مثلا وقتی یه جا میریم و یکی بیلدر رو کامپیوترش نصب کرده و اگه بخوایم براش چیزی درست کنیم تهش باید بگیم اههه فلان پلاگینش یادم رفت بیارم و برای اینکار پلاگین میخواد یا فلان پلاگین کامل نیست مشکل داره و برای هر پروژه که میخوایم درست کنیم باید از ده تا پلاگین استفاده کنیم اگرم بیلدر توسعه پیدا کنه هیچ فایده ای نداره آخه هرچیزیش رو درست کنه یه چیز دیگش مشکل نداره نمونش امنیتش که حتی کسی یکم در مورد کامپیوتر بدونه فایل ما رو دکمپایل میکنه و به ما میخنده من هر روز میرم تو انجمن آپادانا میبینم فقط خودم هستم و خودم و یکی دوتا سوال بیشتر نیست واقعا آدم افسوس میخوره آخه جناب JavidX اومدن اینقدر زحمت کشیدن که ما بیلدر با این همه ضعف رو رها کنیم و با برنامه توسعه یافته و حرفه ای شون کار کنیم که دیگه نیازی به این همه سختی نباشه باز مادنبال بیلدریم , من خودم تا دیروز با بیلدر کار میکردم دیگه گفتم حداقل برنامه رو یه تستی بزنم دیدم واقعا عالیه خیلی از امکانات داشت که واقعا خوشم اومد و نمره 20 به این برنامه میدم درسته هنوز کامل کامل نشده ولی فکر کنم نسخه 2 که بیاد دیگه هیچ مشکلی نداشته باشه
دوستان بیاین آپادانا رو حمایت کنیم و بیلدر رو کنار بذاریم :rose:
 
آخرین ویرایش:

pcj

Member
لوسیفر راست میگه این مشکل ما نیست ما دیگه در دوره ای قرار داریم که دیگه نیازی به برنامه های خارجی نداریم تنها به حمایت از برنامه های ایرانی نیاز داریم

چرا اینقدر برنامه های ایرانی رو ضعیف میدونیم و یک خود کم بینی مفرد در جامعه رو رواج دادیم
 

hr1510

Active Member
چرا از ام ام بی حمایت کنیم و خودمونو به حرفه ای های ام ام بی وصل کنیم ؟
از آپادانا حمایت می کنیم و خودتون حرفه ای که شدید تو بقیه ی فروم ها (مثلا ام ام بی فروم و ...) آپادانا رو معرفی و توسعه بدید . . .
خودتون خواهید دید که آپادانا چقدر طرفدار پیدا میکنه و چقدر محبوب می شه . به خصوص این که نرم افزار رایگان هست مورد پسند همه ی کاربران . چرا کاری نمی کنید که از این به بعد به جای ام ام بی فروم همه بگن "آپادانا فروم" ؟ ؟ ؟
 

محمدمهدی

Well-Known Member
هر برنامه ی مولتی مدیایی که قابلیتهای خوبی داشته باشه سزاوار حمایته و اگر آپادانا به این سطح برسه من حتما حمایتش می کنم. اما وقتی این نرم افزار رو دانلود کردم فهمیدم خیلی باید تغییر بکنه و پیشرفت بکنه تا جای ام ام بی رو بگیره. اما میتونه.

در ضمن این قسمت از انجمن مخصوص ام ام بی هست. خواهش می کنم بس کنید. خودم میدونم که ام ام بی با این وضعیت یکی دو سال دیگه دوام نمیاره. اما لیقات این رو داره که پیشرفت کنه. و واقعا با ارزشه. شاید راهی باشه که اسکار و ... دوباره روش کار کنن. اونا خیلی نقشه داشتن. می خواستن توی ام ام بی 5 کلی از قابلیتهای flash رو توش بزارن.
(البته من خودم تصمیم گرفتم که C رو کامل یادبگیرم اما بازم ام ام بی یه چیز دیگست)
از مدیران خواهش می کنم که پل ارتباطی ما با اونا بشن و این رو بگششون برسونن که اگه بخوان برای پیشرفت ام ام بی کمکشون می کنیم.
البته قبلا گفتم که دور از انتظاره که جوابی بگیریم اما امتحانش ضرری نداره.

با تشکر!
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
ببینید, حرفی که مدتها پیش توسعه دهندگان MMB گفتند رو براتون نقل میکنم "هزینه ای که از فروش MMB درمیاد حتی کفاف هزینه ی قهوه ای که متو شرکت مصرف میکنیم رو هم نمیده !"
حالا که فقط و فقط برنامه نویس اصلی و موسس مدیا چنس یعنی اسکار مونده و دو توسعه دهنده ی دیگه هم از گروه جدا شدن, و رفع ایرادات MMB هم نیاز به این داره که هسته ی برنامه بازنویسی بشه
از طرفی بنا به دلایلی که اسکار گفته بودن امکان Open Source کردن MMB هم وجود نداره...
همه ی اینها باعث شده که شرکت مدیا چنس رسما پایان عمر MMB رو اعلام کنه, وگرنه تمام این بحث ها برای مدتهای مدیدی در فروم انگلیسی جریان داشته....

باید بپذیریم که MMB دیگه توسعه داده نمیشه

در مورد آپادانا هم باید عرض کنم که بنده از نزدیک شاهد پیشرفت این برنامه هستم و آینده ی روشنی رو براش تصور میکنم, اما با ارائه ی نسخه ی ۲ که خیلی کاملتر هست میتونه جایگزین MMB باشه, اونهم جایگزینی بسیار قدرتمند (البته درحال حاضر هم خیلی از ایرادات MMB رو آپادانا نداره و خیلی امکانات دیگه هم داره, ولی از دید من هنوز بعنوان جایگزین ۱۰۰ درصد نیست)
باید امیدوار باشیم که با ارائه ی نسخه ی ۲ آپادانا شاهد یک برنامه ی خیلی قویتر از MMB باشیم که روز به روز توسعه داده میشه...
 

ansoft

Active Member
دوستان من با سخن جنابnevercom موافقم
و به جای این حرف ها برید و آپادانا رو دانلود کنید و با اون کار کنید
 
با تمام تبلیغاتی که تو تالار شد ، ظاهرا به سرنوشت mmb پیوست. چون کسی حتی جوابی در مورد وضعیت این پروژه ارائه نمیکنه
 
با تمام تبلیغاتی که تو تالار شد ، ظاهرا به سرنوشت mmb پیوست. چون کسی حتی جوابی در مورد وضعیت این پروژه ارائه نمیکنه

یکی از علتهای کم حمایتی کاربران از نرم افزارهای ایرانی همین بی تخصصی و بی تعهدی ها و سستیهاست
زمانی که مجید آنلاین و حتی خود مجید علویزاده ی عزیز در دانشگاه دولتی درس برنامه نویسی رو نخونده بود و حتی مدتها قبل برنامه نویسان خارجی تولید نرم افزار میکردند و میکنند و این کمال قدر نشناسی و کم لطفیه که چون اونها از مرز خارجند و زبان فارسی ندارن بعد اینهمه سو استفاده از نرم افزاراشون به صورت کرک بگیم ام ام بی رو بزاریم کنار
ام ام بی برای من نوعی نون شب ام بود و واسه خیلیا.اخلاقی و انسانیش این بود که مبلغ نرم افزار رو فراخوان بدیم جمع کنیم بدیم به مجید علویزاده به عنوان یک سایت از ایران و یک مرجع به نمایندگی اعضاش پرداخت بشه به حساب این برشکسته ی توانمند ( اسکار یا هر کی ) که اگه همه کسانی که از ام ام بی استفاده کرده بودند الان این پرداختارو داشتن شاید انگیزه این تیم قدرتمند از بین نمیرفت و الان شاهد ورژن جدید ترش بودیم.خود مجید علویزاده این پیام من رو امید وارم بخونه و نظرشو همین جا بده.از مدیران ارشد هم میخوام که بگوشش برسونن گرچه همسایمونه !
:wink:
خواهشا نگید همین کار رو برای تولید کننده های داخلی میشه کرد و ازین حرفا.... ما اگر کننده بودیم الان وعضمون این نبود که هر کدوممنون جند صد میلیون دین نرم افزار به گردنمونه
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
در مورد آپادانا که خب بهتره از توسعه دهندش، آقاس شعاعی دلیلش رو جویا بشید، تو مجیدآنلاین هم انجمن مخصوص به خودش رو داره.

اما در مورد MMB اینطور نیست که گفته باشیم بزاریمش کنار و از یه چیز دیگه استفاده کنیم، MMB برای چندسال توسعه داده نمیشد (گرچه هنوز امکان خریدش موجود بود) تا این که توسعه دهنده ی MMB رسماً اعلام کرد که امکان ادامه ی توسعه ی MMB براش موجود نیست، شاید یکی از دلایلش این بوده که از نسخه های کرک شده استفاده می کردن، اما مهمترین دلیلش این بوده که MMB از ابتدا برای این منظوری که ازش استفاده میشه ساخته نشده بوده، و چون محبوبیت پیدا کرده به مرور امکانات اسکریپت نویسی بیشتری بهش اضافه شده. اما برای اینکه بتونه در چرخه ی رقابت بمونه و نسخه ی جدیدش نیازهای روز رو پوشش بده، به همون دلیلی که عرض کردم نیاز بود که از نو بازنویسی بشه و حتی با این وجود هم با توجه به حضور موبایل ها و گرایش بیشتر کاربران به سکوی وب، نرم افزارهای دسکتاپ نقششون کم رنگ از تر از گذشته شده.

به همه ی این دلایل شرکت تصمیم گرفت که MMB رو توسعه نده و روی نرم افزارهای گرافیکیش تمرکز کنه، حتی خاطرم هست تو فروم انگلیسی MMB حرف از حمایت برای توسعه ی MMB هم بود.

در مورد کاربران ایرانی هم خود من به شخصه زمانی که مدیر این انجمن بودم با Oscar مکاتبه کردم که کاربران ایرانی علاقع دارن لایسنس MMB رو تهیه کنن اما نمیتونن چون MMB از لیست فروش خارج شده. در چواب گفتن که راهی وجود نداره و دیگه MMB به فروش نمیرسه.
و در ادامه ی مکاتبات هم خودشون یک لایسنس برای مصارف آموزشی و غیرتجاری به من دادن که تو انجمن بزارم که کاربران استفاده کنن تا لااقل احساس نکنن برای استفاده از MMB حقی رو ضایع می کنن، تو تاپیک دانلود MMB که تو صفحه ی اول انجمن مهم شده هم اطلاعات لایسنس موجود هست.

اگر واقعاً قصد حمایت دارید، با توجه به اینکه MMB به هیچ وجه نسخه ی دیگه ای نخواهد داشت، با آقای شعاعی صحبت کنید، ازشون بخواید تا جزئیات آپادانا رو در اختیارتون بزارن، اگر آینده ای براش دیدید همین حمایت رو از آپادانا انجام بدید.

علاوه بر اون MMB هنوز هم کاربردهای زیادی داره و میشه ازش استفاده کرد و برنامه های خوبی رو باهاش نوشت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا