هر سوال از 3Ds Max دارید پپرسید ؟؟؟

شروع موضوع توسط LinkinForEver ‏13 سپتامبر 2011 در انجمن برنامه‌ها و مسائل مربوط به گرافیک سه‌بعدی

کلمات کلیدی:
?

نظرتون در باره ی این تاپیک چیه ؟؟؟؟؟

  1. خوب

    71.0%
  2. متوسط

    22.6%
  3. بد

    6.5%
  1. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,020
    امتیاز دستاورد:
    113
    هر سوالی از مکس دارید پپرسید جواب کامل بگیرید !!!
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏13 سپتامبر 2011
    Matin.B، مُرَبَع، miladmk و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. jeyson

    jeyson Member

    ارسال‌ها:
    317
    تشکر شده:
    232
    امتیاز دستاورد:
    16
    همه میان تاپیک می زنن سوال می پرسن ، شما اومدی تاپیک زدی که جواب بدی؟؟؟؟ :green:
    باحاله!
     
    نوشته شده توسط jeyson در ‏13 سپتامبر 2011
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  3. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,020
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام Jeyson جان ! بله خوب اینم کاریه دیگه ! شما تو زمینه ی 3D هم فعالیت داری ؟؟؟
     
    آخرین ویرایش: ‏13 سپتامبر 2011
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏13 سپتامبر 2011
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  4. amorus

    amorus Member

    ارسال‌ها:
    58
    تشکر شده:
    63
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام...
    خدا این تاپیک رو برام فرستاد:دی
    چون کلی سوال بدون پاسخ دارم....


    اولین سوال که خیلی ذهنمو مشغول کرده !

    موقع استفاده از sun light رندر هام ته رنگ آبی به خودش میگیره و رنگ های سفیدی که استفاده کرده ام هم کرم رنگ میشن...
    فردا چند نمونه رو می ذارم تا بیشتر متوجه بشین....
     
    نوشته شده توسط amorus در ‏13 سپتامبر 2011
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  5. jeyson

    jeyson Member

    ارسال‌ها:
    317
    تشکر شده:
    232
    امتیاز دستاورد:
    16
    بله اگه خدا بخواد با 3ds max شخصیت سازی می کنم برای طراحی کاراکتر های بازی!
     
    نوشته شده توسط jeyson در ‏13 سپتامبر 2011
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  6. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,020
    امتیاز دستاورد:
    113
    با چه engine ای بازی می سازی ؟؟؟ اگه کمک خواستی بگو :)
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏13 سپتامبر 2011
    taghi abbas از این پست تشکر کرده است.
  7. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,020
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوست عزیز اگه میشه نام موتور رندرتم بگو !
    منظورت اینطوریه :


    [​IMG]
     
    آخرین ویرایش: ‏13 سپتامبر 2011
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏13 سپتامبر 2011
    taghi abbas و hamed.f از این پست تشکر کرده اند.
  8. amorus

    amorus Member

    ارسال‌ها:
    58
    تشکر شده:
    63
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام...
    موتور وی ری

    البته این مورد رو فقط وقتی بهش برمی خورم که از نور sun light استفاده می کنم ...



    چند نمونه کار می ذارم :
     

    پیوست ها:

    • Bozorge 1.jpg
      Bozorge 1.jpg
      اندازه فایل:
      1.6 MB
      نمایش ها:
      108
    • Bozorge 3.jpg
      Bozorge 3.jpg
      اندازه فایل:
      1.4 MB
      نمایش ها:
      92
    • 1.jpg
      1.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 304.4
      نمایش ها:
      70
    • 4.jpg
      4.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 251.2
      نمایش ها:
      92
    • 2.jpg
      2.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 269.3
      نمایش ها:
      81
    آخرین ویرایش: ‏14 سپتامبر 2011
    نوشته شده توسط amorus در ‏14 سپتامبر 2011
    taghi abbas و RUBY-01 از این پست تشکر کرده اند.
  9. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,020
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوست عزیز amorus !

    جواب شما قسمت یک :

    این مشکل چند دلیل داره :

    اگر می خوای راهنمایم کامل تر بشه فایل مکستم بزار چون با گفتن دقیق منظور نمیرسه.

    - نور خورشید کم تر از نور آسمونه ( چون هر sunlight متشکل از یک skylight و یک sunlight هست که اگر نور خورشید کم باشه حالت هوا ابری میشه ) برای حل این مشکل نور خورشید رو زیاد تر کن (Multiply)
    - رنگ صحنه تنظیم نیست که برای تنظیمش 8 رو بزن و از قسمت Exposure Control قابل تنظیمه .
    - میزان کلوین خورشیدت کمه که باید روی 6500 تنظیم شده باشه.

    شما یکبار با منتال ری هم امتحان کن ببین چی میشه :

    اول هر اثری از وی ری هست پاک کن بعد F10 رو بزن و از پایین صفحه قسمت Assign Renderer گزینه ی mental ray renderer رو انتخاب کن . بعد یک Daylight از قسمت system بساز.

    در مرحله دوم توی تنظیمات daylight رو مثل زیر درست کن.
    sunlight : mrsun
    skylight : mrsky
    بعد یک سوال می پرسه yes رو بزن.
    ادامه :
    Multiplly : 1.5
    Softness : 0.4
    Softness Sample : 10
    Mr Sun Photons : 100
    Haze : 0.2
    Red/Blu Tint :0.1
    Indirect Illumination : Set Manual Settings




    حالا دوباره F10 رو بزن بعد توی تب Indirect Illumination این جوری تنظیم کن:

    Initial FG : 1.5
    Rays Per FG : 60
    Interpolates Over Num : 35

    و یا میتونی از درجه ی بالا متناسب با سیستمت یکی رو انتخاب کنی . پیشنهاد من Mediume
    بعد به تب Renderer برو و توی قسمت Camera Effect اینجوری تنظیم کن :

    Lens : mr Physical Sky
    Output : Glare
    Volume : mr Physical Sky

    یک رندر تستی بگیر.

    بعد تمام پنجره هار ببند و 8 رو بزن.
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏14 سپتامبر 2011
    taghi abbas، hamed.f، m-115 و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,020
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوست عزیز amorus !

    جواب شما قسمت دوم :

    اگر متریال هات مال وی ریه مهم نیست به تب Processing توی تنظیمات رندر برو یک متریال کاملا سفید و ساده از Standard بنداز توی Material Override

    حالا این قسمت متوجه گزینه ی دوم میشی چون من با مال وی ری کار نکردم با منتال بهت نشون میدم ولی دقیقا مثل وی ریه.

    ادامه ی ((بعد تمام پنجره هار ببند و 8 رو بزن.)) :

    توی قسمت Exposure Control گزینه ی mr photometric Exposure Control رو انتخاب کن.
    اینجا باید نور و رنگ رو تنظیم کنی که یک گزینه به اسم Whiepoint این رنگ رو تنظیم میکنه اگه زیاد بشه رنگ صحنه , ته رنگ زرد و اگه کم بشه ته رنگ آبی.

    حالا اینطوری تنظیم کن :

    Exposure Value (EV) : 14
    Highlights (burn) : 0.1
    Midtones : 0.8
    Shadows : 0.2
    Colour ... : 0.8
    *Whitepoint : 7800.0 kelvin

    حالا یک رندر بگیر نور صحنه تنظیم شده .

    این توضیحات برای درک رنگ کلوین بود . شما فایل مکس رو بده تا آموزش کاملشو بزارم.
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏14 سپتامبر 2011
    مُرَبَع، taghi abbas، hamed.f و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. amorus

    amorus Member

    ارسال‌ها:
    58
    تشکر شده:
    63
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام... مرسی از جواب خیلی دقیقت... من امشب این کارایی که گفتی رو انجام میدم و خبرشو بهت میدم....

    یه سوال دیگه : به نظر تو برای ساخت قالیچه از وی ری فر استفاده بکنیم یا نه ؟؟؟


    و یه درخواست... یه سری نمونه کار داخلی میذارم ... می دونم که خیلی ضعیف هستن... اما لطفا بگین تو کدوم قسمت ها ضعف های بیشتری دارم؟
    ممنون
     

    پیوست ها:

    • 11.jpg
      11.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 298.2
      نمایش ها:
      61
    • 21.jpg
      21.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 274.8
      نمایش ها:
      43
    • 20.jpg
      20.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 288.7
      نمایش ها:
      53
    نوشته شده توسط amorus در ‏14 سپتامبر 2011
  12. hamed.f

    hamed.f Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    639
    تشکر شده:
    1,466
    امتیاز دستاورد:
    93


    سلام استاد،خيلی لطف ميکنيد که ميخواهيد به من(شاگرد کوچيکتون) و بقيه ی دوستان کمک کنيد:rose:
    ولی چرا اين تاپيک رو در بخش مربوط به مکس ايجاد نکرديد تا همه ی مکس کارها ببينند؟ در اين بخش در مورد مباحس عمومی 3d بحث يا سؤال ميپرسند.
    لينک بخش مکس
    [​IMG]برنامه 3DStudio MAX

    با تشکر:rose:
     
    نوشته شده توسط hamed.f در ‏16 سپتامبر 2011
    LinkinForEver از این پست تشکر کرده است.
  13. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,020
    امتیاز دستاورد:
    113
    Doste Aziz Man Ziad Ba Vray Kar Nakardam Pas Dar Khode Max Va MR Mitonam Komak Konam
    Emkane Hair And Fur Max Az Vray Behtare Va Saritare.
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏17 سپتامبر 2011
    amorus از این پست تشکر کرده است.
  14. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,020
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوست عزیز amorus !
    نه خیر استفاده نکنیم !!!!
    کارات خوبه ولی یک حالت گیم مانند داره سعی کن کیفیت رندرتو ببری بالا !
    یکم Highpoly بزار و جزئیات رو بالا ببر ولی در کل خوبه .
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏17 سپتامبر 2011
    amorus از این پست تشکر کرده است.
  15. amorus

    amorus Member

    ارسال‌ها:
    58
    تشکر شده:
    63
    امتیاز دستاورد:
    6
    ممنون بابت پاسخت...

    یه سوال دیگه که خیلی دنبالش گشتم اما نتیجه ای پیدا نکردم...
    چطوری میشه از آبجکت های rpc استفاده کرد؟
    شنیدم یک پلاگین بایداضافه شه بعد میشه از اونا استفاده کرد....درسته ؟؟؟
     
    نوشته شده توسط amorus در ‏18 سپتامبر 2011
  16. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,020
    امتیاز دستاورد:
    113
    این کاره جدیدمه !!
    با منتال ری رندر و با مکس ساختمش ! نظرتون چیه ؟
    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏21 سپتامبر 2011
    amorus از این پست تشکر کرده است.
  17. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,020
    امتیاز دستاورد:
    113
    توی مکس 2011 و 2012 Rpc توی بخش Tools توی Setup مکسه !
    جدا نیست و با خود مکس نصب میشه اگه پیدانکردی بگو آدرس دقیقشو بگم /
    اگر برای درخت می خوای یه پلاگین هست که خیلی عالیه و حدودا 40 مگه و اسمش Tree Strom بود فکر کنم.
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏21 سپتامبر 2011
    amorus از این پست تشکر کرده است.
  18. Lord Voldemort

    Lord Voldemort Banned

    ارسال‌ها:
    1,889
    تشکر شده:
    2,613
    امتیاز دستاورد:
    36
    نوشته شده توسط Lord Voldemort در ‏21 سپتامبر 2011
    LinkinForEver، hamed.f و *farshid* از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. MTP1376

    MTP1376 Member

    ارسال‌ها:
    54
    تشکر شده:
    76
    امتیاز دستاورد:
    6
    یه سوال:
    چطوری میشه از مکس برای matte painting استفاده کرد؟
     
    نوشته شده توسط MTP1376 در ‏21 سپتامبر 2011
  20. pooyantizkar

    pooyantizkar Member

    ارسال‌ها:
    38
    تشکر شده:
    27
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام . من هم 2 تا سوال دارم . ممنون میشم دوستان جواب بدن . :rose:

    1 . پلاگین های Fumefx و AfterBurn روی چه موتور رندر هایی کار می کنند ؟ من با منتال کار می کنم ولی توی منتال هیچی نمیاد ازشون .

    2. توی بخش نور ها توی قسمت سایه ها من AB Ray Trace Shadow ندارم ؟
     
    نوشته شده توسط pooyantizkar در ‏21 سپتامبر 2011

به اشتراک بگذارید