هر سوالی در مورد 3D Max دارین بپرسین

وضعیت
موضوع بسته شده است.

pouria_ddd

Active Member
متريالي كه به آبجكت آبت ميدي به صورت متحرك باشه
اگه در مورد طریقه ی ساخت آبجکت متحرک بیشتر توضیح بدی ممنون می شم:wink: :-?
 

NAKOOT

Well-Known Member
بهترین تنظیمات Vray برای رندر ماشین رو می خواستم ...
فوریه !!
ممنون ...
 
سلام دوست عزيز

وقتي يه فايل avi درون مكس به عنوان bitmap و يا به عنوان environment وارد مي كنم در زماني كه render از كار مي گيرم سرعت avi كه وارد كردم خيلي تند ميشه و غير طبيعي جلوه مي ده . آخه علت اين چي مي تونه باشه لطفا راهنمايي كنيد . متشكرم .
 

Nala

New Member
وقتي يه فايل avi درون مكس به عنوان bitmap و يا به عنوان environment وارد مي كنم در زماني كه render از كار مي گيرم سرعت avi كه وارد كردم خيلي تند ميشه و غير طبيعي جلوه مي ده . آخه علت اين چي مي تونه باشه لطفا راهنمايي كنيد . متشكرم .


دوست عزیز
شما زمان فیلمی که به عنوان Bitmap در نظر گرفتی را اندازه بگیر بعد زمان انیمیشن خودت رو هم اندازه بگیر به ازای هر 30 فریم 1 ثانیه در نظر بگیر احتمال زیاد تعداد فریم انیمیشن شما کمتر از فیلمیه که به عنوان Bitmap
در نظر گرفتی و این باعث می شه که در تعداد فریم کم شما فیلم نمایش داده می شود و این باعث می شود تا فیلم با دور بند دیده بشه
 

Nala

New Member
متريالي كه به آبجكت آبت ميدي به صورت متحرك باشه
اگه در مورد طریقه ی ساخت آبجکت متحرک بیشتر توضیح بدی ممنون می شم:wink: :-?

دوست عزیز
در قسمت Map متریالی که انتخاب کردی در قسمت Bump گزینه Noise را انتخاب کند و قسمت Offset را انیمیت کن و متریال را به موضوع نسبت بده
موفق باشی
 

hiter

New Member
سلام
اگه به این سوال من کمک کنید به خودا سواب داره :cry:
تصور کنید من یک دروازه ساختم و یه توپ با reactor کار کردم زمانی که کار تموم میشه تقریبا همچی درسته الا یک چیز تور به سمت پاین حرکت میکنه ( gravity )
اگه کمک کنید ممنون میشم مرسی :D
 

hamed-ddd

Well-Known Member
کاری نداره...
خیلی ساده است

شما تو زیر مجموعه اون مدیفایری که به رکتور ربط داره گزینه ورتکس رو انتخاب کن (پیداش کردی؟؟؟!!)یعنی مثلا شما مدیفایر cloth راکتور رو استفاده کردی روی علامت +کنار اسم مدیفایر کلیک کن تا باز بشه و گزینه زیری یعنی vertex رو انتخاب کن....ok? ........
خب حالا شما بیاد تصمیم بگیری که این تور از کجاها باید ثابت بشه(درست مثل دنیای واقعی که باید به جایی ببندینش تا پایین نیافته)
اون ورتکسهایی که میخوای نقش نگه دارنده رو داشته باشن انتخاب کن...و بعد در آخرین قسمت پایین مدیفایر در فسمت constraints 'روی fix vertices کلیک کن و عملیات شبیه سازی رو دوباره اجرا کن و نتیجه رو ببین
ان شاالله کارت رو راه بندازه
 

pythoN

Active Member
با این توضیهی که hamed-ddd عزیزکرد به نتیجه میرسی اما اگر نشد برو کتاب اصول و مبانی 3dsmax نوشته ی تد بورد من رو تهیه کن حتما نتیجه میگیری .
 

NAKOOT

Well-Known Member
والا ما هرچی سئوال کردیم کسی ندیدمون ...
hamed-ddd جون قربون دستت متریال Vray برای ماشین سراغ داری ؟
راستی من می خوام به یک تاکسی متریال بدم ... اون حالت شطرنجی رو چطوری بدم ؟
یعنی چطوری چندتا متریال به یک آبجکت بدم ؟
ممنون ...
 

hamed-ddd

Well-Known Member
متریال vray که نه !! :neutral: از آقا سعید یا آقا احسان بپرس ببین دارن ....خودم با vray کار نکردم ولی تنظیماتش فکر نکنم زیاد پیچیده باشه که نیاز به متریال آماده باشه....همون متریال ها که در متریال ادیتور نصب میشه(البته vray ها) کفایت میکنه...

اون قضیه شطرنجی رو درست متوجه نشدم ولی فکر کنم این باشه:
1.شما در ابتدا باید جسم خودتون رو تحت یک مدیفایر که توانایی انتخاب و id گذاری رو داشته باشه قرار بدید...یعنی تمام مدیفایرهایی که این قسمت رو دارن

البته این قسمت فقط وقتی ظاهر میشه که در مدیفایر مربوطه polygon...face...patch یا element انتخاب شده باشه.....
من edit poly رو انتخاب کردم ولی شما بسته به کارت میتونی از edit mesh ....edit patch ...
اول اون بخشی رو که میخوای متریال بدی انتخاب کن و بعد روی set id کلیک کن (شماره روبروی این قسمت ارتباط مستقیم با متریال داره پس هر عدد دلخواهی که زدی باید تو متریال ادیتور هم همون رو انتخاب کنی) خب حالا این قسمت از ابجکت شما دارای شناسه مخصوص خودش شده.
بقیه قسمتها رو هم به همین ترتیب انتخاب و با شماره متفاوت id گذاری کن
یعنی ---> انتخاب پلی گان >> انتخاب شماره شناسه >> کلیک روی set id

مرحله بعدی که مورد سوال شما بود اون متریال چند گانه است جواب در انتخاب متریال multi/ sub-object است.... شما مراحل رو مثل شکل زیر دنبال کن

کار در اینجا ساده است :lol: ....خب با توجه به عکس به طور کامل برات توضیح میدم
شما در قسمت set number تعداد متریالی که میخوای به کار ببری تعیین میکنی ...این تعداد باید به تعداد شناسه هایی که تعیین کردی باشه....
در قسمت 1 میتونی یک متریال خاص رو حذف و یا اضافه کنی (برای حذف متریال روی اون عکس متریال کوچک که بارنگ سبز مشخص کردم و بعد روی delet کلیک میکنید)
در قسمت 2 شما شناسه متریال رو تعیین میکنید ....
درقسمت 3 میتونید متریال رو در صحنه به طور موقت فعال و یا غیر فعال کنید
در قسمت 4 میتونید به طور موقت یه رنگ به هر متریال بدبد تا بعد از نسبت دادن متریال بفهمید که شناسه درست بوده یا نه.......

خب حالا اگر شناسه نادرست بود باید چکار کرد ...
*تغییر عدد شناسه
*جابجایی متریال (متریال هایی که جابجا هستند رو در نظر بگیر و یکی رو بکش و روی اون یکی رها کن و از کادر سوالی باز شده گزینه swap رو انتخاب و ok کن)

خب اگر باز سوالی بود در خدمتیم....موفق باشی
 

Nala

New Member
والا ما هرچی سئوال کردیم کسی ندیدمون ...
hamed-ddd جون قربون دستت متریال Vray برای ماشین سراغ داری ؟
راستی من می خوام به یک تاکسی متریال بدم ... اون حالت شطرنجی رو چطوری بدم ؟
یعنی چطوری چندتا متریال به یک آبجکت بدم ؟
ممنون ...

دوست عزیز
در قسمت زیر مجموعه ابجکت بخش PolyGon را انتخاب کن و Face هایی که می خواهی متریال متفاوت داشته باشند را انتخاب و متریال را نسبت بده در قسمت Surface Properties می تونی مجددا بر اساس ID متریال بخشهای مختلف رو عوض کنی در لیست بخشهای مختلف آبجکتت که متریال متفاوت دارن دسته بندی شدن
موفق باشی
 

NAKOOT

Well-Known Member
حامد جان کمکی که بهم کردی دیدم یکبار زدن دکمه "تشکر" براش کافی نیست ...
رو این حساب گفتم ازت شخصا تشکر کنم ...
تنها کسی هستی که با عکس و توضیح کامل بچه ها رو مفهوم می کنی ...
خلاصه ممنون آقایی کردی ...
در مورد متریال VRay هم چندتا آموزش توپس پیدا کردم ... باید ببینم چی از آب در میاد ...
چون می خوام بالاترین کیفیت رو داشته باشم ... آخه قرار ماشین ها توی بازی استفاده بشه ...
یه تنظیمات خوب برای رندر ماشین با VRay نداری ؟
احسان گفتش با تست کردن بدستش بیارم ... ولی من زیاد به option های VRay وارد نیستم ...
smile.gif


راستی Nala جان از شما هم تشکر می کنم ...
 
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
خواهش میکنم .......کاری نکردم .....
گفتی مدلها تو بازی میخواد استفاده بشه....نکنه منظورت دموی بازیه !!!!!!.....تو بازی که باید از مدلهای lowpoly حرفه ای استفاده بشه ....
متاسفانه نه ....من تنظیمات حرفه ای vray رو بلد نیستم (ساده اش رو هم بلد نیستم چون تازه نصبش کردم)
مملی و مجتبی بلدند البته اگه گیرشون بیاری
 

ehsan_3dmax

Active Member
حامد جان کمکی که بهم کردی دیدم یکبار زدن دکمه "تشکر" براش کافی نیست ...
رو این حساب گفتم ازت شخصا تشکر کنم ...
تنها کسی هستی که با عکس و توضیح کامل بچه ها رو مفهوم می کنی ...
خلاصه ممنون آقایی کردی ...
در مورد متریال VRay هم چندتا آموزش توپس پیدا کردم ... باید ببینم چی از آب در میاد ...
چون می خوام بالاترین کیفیت رو داشته باشم ... آخه قرار ماشین ها توی بازی استفاده بشه ...
یه تنظیمات خوب برای رندر ماشین با VRay نداری ؟
احسان گفتش با تست کردن بدستش بیارم ... ولی من زیاد به option های VRay وارد نیستم ...
smile.gif


راستی Nala جان از شما هم تشکر می کنم ...

شهرام جان منظورم از تست کردن بدست آوردن نور مناسب هست والا متریال ماشین که کافیه واسش یک سرچ بزنی. تو سایت evermotion هم زیاده. اگه پیدا نکردی بگو تا آپلود کنم.
راستی از حامدجان و nala هم تشکر میکنم بابت اینکه با صبر و حوصله زیاد اشکالات دیگران رو برطرف میکنن و با اجازتون من این تاپیک رو قفل میکنم چون دیگه داره خیلی بهم ریخته میشه و اینطوری مشکل ایجاد میشه. و دوستان عزیزی هم که سوال دارن لطف کنن برای سوالاتشون تاپیک جداگانه ایجاد کنن.
موفق باشید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا