هر سوالی در مورد 3D Max دارین بپرسین

وضعیت
موضوع بسته شده است.

reloto

Member
سلام
من ميخوام يك سطح با جزييات بسيار بالا(حدود 80000patch ) درست كنم.(حدود100 قطعه يكسان كه وقتي كنار هم قرار ميگيرن يك پرده رو تشكيل ميدن.) چيزي كه براي من مهمه، علاوه بر طرحش سوراخهايي بزرگ و كوچيك روي شكل هستن كه نور رو از خودشون عبور ميدن.ميخواستم بپرسم آيا راهي هست تا با استفاده از متريال اين خصوصيات رو روي يك باكس ايجاد كنم؟(چون كامپيوتر من توان پردازش چنين سطحي رو نداره بخصوص وقتيكه مديفاير cloth بهش ميدم.)
خيلي ممنون از كمكتون.
 

Nala

New Member
سلام
من ميخوام يك سطح با جزييات بسيار بالا(حدود 80000patch ) درست كنم.(حدود100 قطعه يكسان كه وقتي كنار هم قرار ميگيرن يك پرده رو تشكيل ميدن.) چيزي كه براي من مهمه، علاوه بر طرحش سوراخهايي بزرگ و كوچيك روي شكل هستن كه نور رو از خودشون عبور ميدن.ميخواستم بپرسم آيا راهي هست تا با استفاده از متريال اين خصوصيات رو روي يك باكس ايجاد كنم؟(چون كامپيوتر من توان پردازش چنين سطحي رو نداره بخصوص وقتيكه مديفاير cloth بهش ميدم.)
خيلي ممنون از كمكتون.

سلام
اگر شما یک تصویر داشته باشید یا اونو توی فتوشاپ بتونین درست کنین (یعنی تصویر اون سطحی که گفتین با سوراخهاش ) بعد توی فتوشاپ از او تصویر یک تصویر به صورت ماسک تهیه می کنین به این شکل که رنگ همه قسمتها به جز قسمت سوراخها مشکی باشد و سوراخها کاملا سفید
بع در قسمت متریال تصویر اول را در قسمت Setting کلید Diffuse و تصویر ماسک را در قسمت Setting کلید Opacity بزارین و بقیه خصوصیتهایی رو هم که می خواین به متریال داده و به یک باکس معمولی نسبت بدین
و با کمک UVW Map اندازه سوراخها را تعریف کنین
موفق باشی
 

hamed-ddd

Well-Known Member
برای عبور نور با این شرایط که nala گقت باید سایه نور مربوطه روی raytraced shadow تنظیم بشه( تنظیم نکردی مهم نیست چون بستگی به نظر و کاربد خودت داره)
 
آخرین ویرایش:

mrtstar

New Member
با سلام
لطفا اگر پلاگین humanik v1.1 را داری یا ادرسی داره که کار می کنه به من هم بده ، واقعا ممنون میشم از شما
 

Nala

New Member
با سلام
لطفا اگر پلاگین humanik v1.1 را داری یا ادرسی داره که کار می کنه به من هم بده ، واقعا ممنون میشم از شما

دوست عزیز
من این پلاگین رو فقط برای 3D Max 6 دارم ورژنهای بالاتر هنوز به صورت Free موجود نیست و فقط با پرداخت مبلغ پلاگین قابل دسترسی است
در هر صورت اگر این ورژن به درد شما می خوره بگین تا براتون Upload کنم
موفق باشی
 

reloto

Member
مشكل با بولين

سلام دوباره
چرا وقتي من ميخوام براي چند بار از كامپونت بولين(كم كردن دو آبجكت) استفاده كنم. براي بار 3 يا 4ام كار درست در نمياد و سوراخ روي شكل پايه بوجود مياد؟
خيلي ممنون از كمكتون
 

پیوست ها

  • Boolean1.jpg
    Boolean1.jpg
    63.5 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • Boolean2.jpg
    Boolean2.jpg
    78 کیلوبایت · بازدیدها: 6

hamed-ddd

Well-Known Member
مشکلی نداره
شما اول اشیا رو در محل مناسب بزار
بعد جسم پایه رو انتخاب کن
و هر دفعه که میخوای کم کنی روی کلید bolean باید دوباره کلیک کنی و بعد روی pick operand B
و جسم مورد نظر رو برداری
و بعد اینکه سعی کن در عملیات دو شی دارای مشخصات شبیه به هم باشند (یعنی سگمنتهاشون تقریبا به بخوره تا او لبه ها در محل عملیات بوجود نیاد)
 

hamed_r_1985

New Member
با سلام و خسته نباشيد خدمت دوستان عزيز و گرامي

يه سوال برام پيش اومده كدوم راه براي طراحي شخصيت مناسب تر ميباشد منظورم اينه كه براي ساخت سر از چي بايد استفاده بكنم از دايره يا استوانه يا مكعب مربع و يا .....

ممنون ميشم اگه لطف كنين و جواب منو بدين
 

nivan

Member
به نام خدا
سوال من پيش پا افتاده است
من تو پنجره رندرينگم VRay رو ندام
لطفاً كمكم كنيد
ممنون.
 
با سلام و خسته نباشيد خدمت دوستان عزيز و گرامي

يه سوال برام پيش اومده كدوم راه براي طراحي شخصيت مناسب تر ميباشد منظورم اينه كه براي ساخت سر از چي بايد استفاده بكنم از دايره يا استوانه يا مكعب مربع و يا .....

ممنون ميشم اگه لطف كنين و جواب منو بدين

اشار شما به روش Box Modeling هست. از هر object كه زمان ايجادش مي توينين چهر ه ي كاراكتري كه قصد دارين بسازينش ببينين.


به نام خدا
سوال من پيش پا افتاده است
من تو پنجره رندرينگم VRay رو ندام
لطفاً كمكم كنيد
ممنون.

متوجه نشدم. كجاش نيست؟

سؤال پيش پا افتاده و غير نداره. سوال، جمله ي حاوي كلماتيه كه براي كسب چيزي بيشتر از قبل، با جرات و جسارت گوينده از حالت خبري به پرسشي تبديل مي شه.
 

pouria_ddd

Active Member
زیر آب یا روی آب؟؟:wink:

سلام
با عرض شرمندگی:cry: زیر آب رو لازم دارم (ببخشید که خیلی دیر جواب دادم چند وقتی به اینترنت دسترسی نداشتم.)....راستی اگه میشه یه لینکی هم در مورد آموزش script نویسی بذارین..ممنون:D
 
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
خب پوریا جان
حالا بگو چه چیز زیر آب رو مد نظرته
حرکت جلبکها و گیاهان دریایی
حرکت ذرات زیر اب
حرکت نورها
اسکریپت رو هم شرمنده ام خودم صفر کیلومترم
 

nivan

Member
بنام خدا
به خاطر VRay ممنون حامد جان

راستي سوالي كه من هميشه داشتم اينه كه كمپاني هاي فيلم و كارتون سازي چطوري فريم هاي كار هاشون رو رندر ميكنن؟ به طور واضح منظورم اينه كه مثلاً من وقتي از يك فريم ميخوام خروجي خوووووووووووب بگيرم از 3 تا 6 ساعت رندرينگم طول ميكشه، حالا اگه بخوام مثلاً 1 ساعت خروجي بگيرم با احتساب 24 فريم درثانيه هر ثانيه اونم ميشه 72 ساعت و يك ساعت اون كه 60 ثانيه باشه ميشه 4320 يا به عبارتي 180 روز و به عبارت ديگه 6 ماه شبانه روز....
البته ميدوم تو اون كمپاني ها از سخت افزار هاي بهتري استفاده ميشه مثلاً از اينتل 4 هسته اي كه تازه اومده!!! ولي كلاً از همين روش هاي ما استفاده ميشه؟؟؟ و اينهمه زمان ميزارن؟
اگر 180 روز رو تقسيم كنيم بين 6 تا استيشن خيلي خوب بازم ميشه 1 ماه رندرينگ......
آيا همنطوره؟
ممنون از راهنمايي ها
 

hamed-ddd

Well-Known Member
خواهش میکنم کاری نکردم

من خودم مراحل ساخت انیمیشن مورچه ها ....و خارق العاده ها رو نگاه کردم ...تفاوت این دو تا در نور پردازی خیلی جالب بود...
اولی از یه نور پردازی ساده (ولی حرفه ای)استفاده شده بود
دومی از چیزی شبیه به vray
حود مسئول نور پردازی میگفت :من اول یه منبع نور که شبیه به نور طبیعی باشه در صحنه گذاشتم ولی اونجور که میخواستم در نیومد ...(در مورد نور پردازی یه صحنه تو جنگل داره صحبت میکنه)بعد دقت کردم به طبیعت و دیدم که در یک جنگل نور از روی سطح گیاهان و زمین و حتی خود کارکتر منعکس میشه و بر هم تاثیر میذارن ...بنابراین باید اینها رو در محاسبات میگنجوندم....
اینها ازسیستم شبکه ای برای رندر استفاده میکنند که سرعت کار رو خیلی بهبود میده
البته جناب مملی (از اعضای فعال و پرمشغله!!!!) در مورد یه کار مشابه توضیح داده بود که از رندر vray در ابتدا استفاده کرده و.....(اصلا خودت ببین)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا