نکاتی در مورد عکسبرداری از گل

omidrap

New Member
جای تعجب نیست که تصاویر گل بسیار محبوب هستند و یکی از رایج ترین تصاویر چاپ شده و فروخته شده است. گل ها راهی برای پرواز دادن روح هستند. از آنجا که انواع مختلفی وجود دارد ، نوع گل هایی که می توانید از آنها عکس بگیرید متفاوت خواهد بود و احساسات مختلفی را در پی خواهد داشت.
1: برای جزئیات بیشتر بزرگنمایی کنید

بزرگنمایی هرچه بیشتر ، چشمگیرترین جلوه ها و جزئیات را به شما می دهد. تنها راه واقعی برای گرفتن عکس های گل نزدیک و با کیفیت بالا ، استفاده از لنزهای مخصوص ماکرو (50 تا 200 میلی متر) است. لنزهای ماکرو جزئیات را کشف می کنند که با چشم غیر ممکن است. دسته های گلبرگ و جوانه های گل یا قطرات آب می توانند از صفحه پرش کنند.
7g3q_1.jpg


2: به صورت انتخابی متمرکز شوید
پس از داشتن لنزهای کلان ، استفاده از فوکوس انتخابی مهم است. نگه داشتن همه چیز در تصویر به این معنی است که هیچ کانونی وجود ندارد. بنابراین یک نقطه از موضوع را انتخاب کرده و روی آن متمرکز شوید. در حالت ایده آل ، ایزو کم را برای کیفیت انتخاب کنید و از سه پایه یا مونوپود استفاده کنید تا هیچ لرزش دوربین وجود نداشته باشد - تاری در عکس های ماکرو بسیار مشهود است. DOF کم عمق (عمق میدان) را انتخاب کنید ، به طور معمول f / 2.8-f / 8 تا به همه چیز یه مقدار حالت مبهم بدهد.
gklb_2.jpg


3: روشنایی
هنگام عکاسی در فضای باز با انواع شرایط آب و هوایی مواجه خواهید شد. در روزهای آفتابی ، باید تعادل خورشید شدید را در نظر بگیرید. برای روشن کردن موضوع و حفظ جلوه ها و پیش زمینه ها از فلاش استفاده کنید. برای بازتاب نور از تصویر ، از یک بازتاب کننده طلا برای گرما و بازتاب های با نقره یا سفید استفاده کنید. بازتابنده ها همچنین به عنوان سپر در برابر باد کار خواهند کرد.
y8qk_3.jpg


4: زاویه های مختلف را امتحان کنید
اگر می خواهید جذابیت بیشتری ایجاد کنید ، به نحوه به اصطلاح آهنگسازی عکس فکر کنید. قانون سوم را به یاد داشته باشید و با چارچوب دادن موضوع خود به یک طرف قاب ، با کنوانسیون بازی کنید. دوربین خود را شیب کنید تا یک دیدگاه جالب و افق کمی کج به دست آورید. شما همچنین می توانید از خورشید به صورت خلاقانه استفاده کنید. دوربین را به سمت خورشید قرار دهید و حالتی مانند پرتوهای نور روی تصویر ظاهر می شود.
3pmb_4.jpg


5: ایده های پس زمینه
یک راه عالی برای جلب نگاه استودیوی سرپوشیده به فضای بیرون استفاده از کارتهای رنگی است (در بعضی مواقع می توانید گل ها را به راحتی به استودیو بیاورید). کارتهای رنگی به راحتی پیدا می شوند و می توانید آنها را در یک فروشگاه لوازم التحریر یا فروشگاه لوازم هنری خریداری کنید. برای استفاده از آنها ، کارت را در پشت گل قرار دهید و یک رنگ مکمل یا متضاد را برای بیرون آوردن گلبرگ ها انتخاب کنید. اگر در داخل خانه هستید ، از یک نورافکن که مستقیماً در قسمت پشت و مرکز تصویر قرار داده شده است استفاده کنید ، تا جلوه هاله ای ملایم و یک پس زمینه دو رنگ ایجاد کنید.
bw4o_5.jpg


6:جزئیات و الگوها
گلها فقط مربوط به گلبرگها نیستند بلکه در مورد برگها نیز وجود دارند. با استفاده از یک چشم خلاق ، جزئیات دقیق و الگوهای تکراری را که می بینید ، با دقت انتخاب کنید. برای بدست آوردن بهترین بزرگنمایی از لنزهای ماکرو استفاده کنید. برای افزودن تضاد به تصویر می توانید از فلاش چراغ رینگ استفاده کنید ، اما مطمئن شوید که هیچ تاری یا لرزش دوربین وجود ندارد - یک مشکل شایع در تصاویر بسیار نزدیک است. روی ISO کم یا 50 یا 100 عکسبرداری کنید.
URL]
[/COLOR]
[/B]


منبع:sanazresi
منبع:dooorbin







 

جدیدترین ارسال ها

بالا