نحوه ساخت جلوه های ویژه ویدیو کلیپ ها

khattesevom

Member
سلام دوستان امروز تصمیم گرفتم در مورد جلوه های ویژه آهنگ جدید tatalo & 2afm- Vaghti ke Baroon Migire
و بقیه خواننده هاش یادم نیست صحبت کنیم...!
هر کی هر قسمت از آهنگ رو که فهمید چقونه درست کردن بگه تا بقیه هم استفاده کنند...!
راستی کارگردان اون کلیپ برادران بوشهری بود...!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
توضیح کلیپ وقتی که بارون می باره.

سلام به همه دوستان عزیز.:rose:
خط سوم عزیز اول از همه بهتر بود چند تا ScreenShot میذاشتی ازش تا کسانی که ندیدن بهتر بتونن حرف بزنن.
حالا من یه چند تا از جاهای مهمش میذارم ، اگه کسی خواست لینک دانلود رو براش پ.خ می کنم:
اول بگم که گویا این کلیپ 2 ورژن داره.ورژن1اش همینه که می بینید و فقط از 1 سایت پخش شد و نهایت کیفیتش هم همین بود. تو هیچ شبکه ای هم پخش نشد.گویا آزمایشی بوده. بعد از چند روز ورژن اصلیش با حجم 50 مگابایت اومد و همه سایت ها گذاشتن ، راجع به شبکه ها چیزی نمیدونم خودم که ندیدم بذارن:-?حالا بعضی از مشکلات که اینجا بهش میپردازیم گویا تو اون ورژن حل شده که سعی میکنم اونم گیر بیارم بذارم.
این صحنه که تتلو گیتار و برمیداره و تبدیل به سعید SJ میشه :
ew8r1fexunlwuyc8ihnu.jpg


تو این صحنه کاری که کردن،این بوده که یه بار تتلو اینجا نشسته و گیتار رو آورده و یه بار هم اون بابا.دقیقا جاشون یه جا بوده. بعد اون گیتار رو ماسک کردن و به عنوان مرز بین 2 تصویر قرار دادن که اصلا کار سختی نیست و اتفاقا چند وقت پیش Andrew Kramer همین آموزش رو توی یکی از Blog Show هاش داد که یکی بود که از ژاپن فکر میکنم رد میشد و وقتی که رد میشد پشت سرش نیویورک بود ، البته اون صحنه آسون تر بود ، چون فقط پشت سر و کیف پشتی مرده رو ماسک کرد و OK.ولی این تکنیک همیشه جواب نمیده که توی این کلیپ هم بهش بر میخوریم:

2pxepu52jmfetzre69o.jpg


این صحنه بازگشت هست که سعید SJ گیتار رو بر میگردونه و تبدیل به تتلو میشه که دقیقا از همون تکنیک بالا استفاده شده ولی مشکلی که بهش اشاره کردم و اینجا تو تصویر دومی می بینیم که مچ سعید SJ ضایع هست چون کسی نمیتونه بازوش اونجا باشه و مچش اونجا:) و اگه هم تو ویدئو دقت کنید این صحنه رو خیلی زود رد میکنن و بعدشم با یه صحنه Blur شده شروع میکنن که اون قبلی زیاد تو چشم بیننده جا نگیره:green:

fzo69d05xj3hosrz6tb.jpg


این صحنه که استفاده خیلی قوی از پرده سبز رو میرسونه که واقعا روش کار شده مخصوصا المنت های پشت پنجره. البته خیلی خوب کارکردن ولی من خودم وقتی یک صحنه رو ببینم و بفهمم که پرده سبز بوده میگم که هنوزم جای کار داشته. برای مثال اون عکسی که دوستمون راجع به کروماکی فیلم ملک سلیمان گذاشته رو اگه به خود من نشون میدادن 100 سال هم نمیفهمدم که پرده سبزه:shock:

vj84f4jz7o90q7juse7y.jpg


این صحنه ای هست که 2afm عکس ها رو به طرف دوربین پرتاب میکنه و عکسها ثابت میشن و خودش به راهش ادامه میده.برای این کار (البته از نظر من) دو تا شات گرفتن با دوربین ثابت. که یکیش اینه که عکسها رو پرت میکنه جلو دوربین. و یکی دیگه که دقیقا در همون موقعیت گرفتن و حالا نمیدونم از صحنه خالی گرفتن یا با بازیگر ولی بدون عکسها. بعد اون شاتی که عکس پرت میکنه رو روی فریمی که خواستن عکسها تو هوا باشه نگه داشتن و ماسک کردن و (تو افتر افکت اینجوریه) Precompose کردن و این عکسها رو با استفاده از Time Remapping متوقف کردن.حالا جای عکسها تو فیلم خالی میشه ، اینجاس که اون شات دوم به کار میاد. اون رو رو قرار میدن لایه زیری و میشه مثل روز اولش:green:

pwwhhre7s11t4ren1d5m.jpg


اینجا هم که یه چند ثانیه بعد از صحنه بالایی هست و کاری کردن این بوده که یه بابایی اومده جلو دوربین و عکسها رو پرت کرده بعد فقط عکسها رو ماسک کردن و بعد هم 2afm میاد و راه میره و عکسها رو روی ویدئو میندازن. البته این که من دارم اینجوری میگم منظور این نیست که کار آسونی هست و کار 10 دقیقه خود این کلی کار برده که گوشه ها ضایع نشه یا اگه نور یکی از صحنه ها زیاد و کم بشه باید کلی Color Correction کرد تا طبیعی بشه:shock: چون من خودم تجربه یه چند تا از این کارار رو داشتم میدونم که خیلی پدر دربیاره:mad:
(P.s = تجربه ها همشون نا موفق بودن:lol:)

sv9k5ghynbm97kzeuj7.jpg


اینجا هم دوباره یه استفاده فوق العاده از پرده سبز که کاملا با اون نمای پشت و آسمون مچ شده که کلی کار برده و قطعا هم موقع فیلمبرداری هم از نورپردازی قوی بهره بده.:paint: ولی بازم پیداس که پرده سبزه و هنوز جای کار داشته.

2hj592h33cuqg487bjli.jpg


اینجا هم یه صحنه دیگه که از اون تکنیک ماسک کردن بالا (گیتار) استفاده شده و این بار اون دیوار رو به عنوان ماسک مرز بین دو لایه گذاشتن و دو شات گرفتن و.... اون قسمت آبی آخر صحنه هم که همه ازش میان بیرون که کار پرده سبز هست ولی بازم خیلی قشنگ درش آوردن.

4gzfyjo9pu067j8z3m4.jpg


قسمتنی که از اون بالا کفتر میایه:green:نه ببخشید بارون میایه:) این رو احتمال 99% با Particle درست کردن. چون خودمم یه همچین آموزشی دیدم آموزش ساخت بارون کاملا 3 بعدی و خیلی خفن فقط و فقط تو افتر که تمومش هم کردم ولی متاسفانه سیستم از پس رندر برنیومد:lol::-?البته یه چیزی که اون داشت این بود که وقتی به زمین میخورد برگردون یا همون Splash داشت ، آب که به زمین یا هر سطحی میخورد ، واکنش نشون میداد که تو این کلیپ میبینیم که همین جوری میره تو پسر مردم:green: به در ماشین هم که میخوره همینه و واکنشی نداره. البته همونجور که گفتم گویا این ورژن آزمایشی هست و تو ورژن اصلی این مشکلات حل شده:-?

8ntncv996fhth7jbf4re.jpg


این صحنه ای هست که شیشه ماشین رورد میکنه و میره تو که بازم Andrew Kramer یه آموزش برای همین مساله ساخته و طرز کار هم این هست که با شیشه پایین فیلم میگیرن ، بعد تو افتر افکت شیشه رو با استفاده از ماسک کردن لبه های پنجره میسازن ، بعد وقتی که میخوان برداشته بشه با یه Fractal Noise و چند تا افکت دیگه ازش رد میشن.:)که البته تو این کلیپ به نظر من خوب کار نشده و به شخصه از این قسمت خوشم نیومد.

9ii3txq6nh1oxnwfer7q.jpg


در آخر هم که صحنه خیلی زیبایی شده که از ابر های مجموعه Real Clouds و شاید چند تا مجموعه دیگه مربوط به Digital Juice استفاده کردن و با چند مرحله Color Correction این تصویر زیبا به وجود اومده.:cool:
خوب این نظر من بود راجع به ویدئو:) ببخشید اگه طولانی بود و سرتونو درد آوردم:mad:
امیدوارم که همه کسایی که علاقه به کلیپ سازی و کارگردانی و Compositing دارن بتونن به هدفشون برسن و اسم ایران و تو جهان ببریم بالا...
اگه وقت کردم یه روز براتون کلیپ Wayne Swiiz & Chriss Brown که اسم آهنگ I Can Transform Ya هست رو میزارم و نوبت استادان 3D اینجا هست که بیانو توضیحات رو ارائه بدن:shock:
موفق باشید:oops:
 
آخرین ویرایش:

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
ما چاکر همه دوستان هستیم.:rose:
بله موافقم. خیلی خوبم موافقم:rose:
فقط اگه بتونیم یه آپلودر دست به خیر پیدا کنیم که کلیپ ها رو آپ کنه خیلی خوب میشه...
شاید شب اون کلیپی رو که گفتم عکس هاشو گذاشتم...
موفق باشید:rose:
 

Maxoya

Active Member
خیلی خوب توضیح دادی
اما یک نکته دیگه تو این کلیپ اونجا بود که عینک به سمت دوربین میاد که باید بگم وقتی تتلو عینک رو پردت می کنه یک عینک واقعی هست بعد صحنه عوض میشه و تو صحنه بعد عینک میاد تو دوربین که اونو با نرم افزارهای سه بعدی درست کردن !

در این تصویر عینک واقعی هست :

Capture1.JPG


در این تصویر عینک توسط برنامه های سه بعدی ساخته شده

Capture2.JPG
Capture2.JPG

Capture2.JPG
 
آخرین ویرایش:

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
متاسفانه کلیپ سازی تو ایران شده استفاده از اموزش های موجود تو اینترنت و کپی برداری از نمونه های خارجی و هیچ ایده جدید تو کارها نیست
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
Wayne Swizz Beatz I Can Transform Ya

خوب به بچه ها قول داده بودم که ویدئو Wayne Swizz Beatz I Can Transform Ya رو بزارم که هم فرق خارج و ایران رو بدونیم هم استادان بیان و بگن که چجوری ساخته شده:shock:
میتونین اینجا ببینین :

http://www.vimeo.com/7391144
کلیپ واقعا خیلی خیلی عالی کار شده:shock:و حیف هست که با این کیفیت ها دید ولی چه کنیم؟
من یکی از دوستان برام فایل MKV شو آورد با کیفیت عالی:green:. یه چند تا Screen Shot میذارم برای اونایی که ممکنه نتونن ببینن:

c7ebfk0ezwdmmde0u7xa.jpg


zr3et5jsbobiypv2z00.jpg


1wqip11lbvszyd2be77w.jpg


cphdt8fe3x94hbp1j1ot.jpg


187s3n0x3isslxh1nr8n.jpg

ولی حتما ببینین. خیلی عالیه. منتظر نظرات استادان هم هستیم:paint:بله با خودتم! :دی
موفق باشید:oops:
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
عجباااااااااااااا:-?
برو بچه های 3D کار کوشن پس؟؟؟؟
بیاین توضیح بدین دیگه:green:
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
Wayne Swizz Beatz I Can Transform Ya Workflow

آقایون خانوما بگم نباشین نیستما:-?
یه چند تا عکس از Workflow یا همون مراحل ساخت کلیپ I Can Transform Ya میزارم. تا اونجایی که متوجه شدم با موتور رندر Ingenuity کار انجام شده و عکسهاش به 3D Max میخوره. احتمالا با همون کارکردن... عکسها یکم حجمشون بالاست ، ولی میارزه :wink:

screen_2.jpg



screen_4.jpg



screen_3.jpg



screen_1.jpg



ievfx_transformya_004.jpg



ievfx_transformya_001.jpg


اگه احیانا بعضیا نتونستن ببینن از این لینکای پایینی ببینن::rose:
عکس 1
عکس 2
عکس 3
عکس 4
عکس 5
عکس 6

موفق باشید:rose:
 

khattesevom

Member
دوستان به نظر من لنک کار ما اینجاست چون تو ایران ..!
ساخت چنین آهنگ هایی غیر قانونی است و...!
و یرای ساخت این نوع آهنگ ها باید یک گروه کار کنند و هر نفر یک قسمتشرو کار کنه مثلا یکی کار های 3d یکی کاره ای مربوط به مونتاژ ،یکی کارهای مربو به جلوه های ویژه رو...!
و به نظر من تو ایران چنین گروه هایی وجود نداره که به تمام این برنامه ها آشایی کامل داشته باشه ...!
و در ایران همه خود خواهند و هیج کس دوست نداره چیزی که میدونه به دیگری یاد بده...!
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
سلام دوست عزیز.
من با اجازه حرفتون رو کاملا نقض می کنم...
اولا که مگه این موزیک ویدئو چشه؟:green:این دختره از کل هیکلش فقط صورت و موهاش مال خودش هست ، بقیه همه 3D هست.راجع به موزیک ویدئو هایی که تو ایران جدیدا پرمیشه و وضع دختر ها هم صحبت نمیکنم خودش معلومه ... محض اطلاعتون هم همین ویدئو "وقتی که بارون میگیره" که تو صفحه اول همین تاپیک بحثش بود هم کاملا غیر قانونی هستش... و همین کارگردانا با ترس و لرز این کارا رو میدن بیرون. شما شاید ندونی که همین برادران بوشهری یه سری که خارج بودن موزیک ویدئو تهی " این چیه؟" رو ساختن و به اسم Rayan Brothers دادن بیرون که وقتی میان ایران بهشون گیر ندن... کلا تو ایران همه جور هنر غیر از اونایی که مربوط به خلیج فارس و رشادت شهیدای 8 سال دفاع مقدس و گل و بلبل هست غیر قانونیه:lol:
راجع به تیم هم کاملا در اشتباه هستی دوست من... خیلی تیم های جدیدی دارن کار میکنن و خیلی هم در حال شکل گیری هستن. یه نمونه که تو همین سایت هست دوستمون "MoralistBoy" که کار مگان رو گذاشتن و با با یه تیم کارکرده بون و خیلی هم عالی شده بود:rose:راحع به یاد دهی مطلب هم شما خودت قبول داری که بچه های اینجا خوب به هم مطلب رو انتقال میدن ، چجوری میگی "در ایران همه خود خواهند و هیج کس دوست نداره چیزی که میدونه به دیگری یاد بده...!" ؟؟ تازه اینجا که با وجود اینکه یه انجمنه ولی اندازه یه دانشگاه مطالب علمی و پیشرفته توش هست ، چه برسه به کلاس های آموزشی و....
ولی در کل ممنون که حداقل یکی یه تگاه به این بحث انداخت:sad:
موفق باشید:oops:
 

khattesevom

Member
سلام .
بله حق با شماست ...!
ولی شما منظور منو خوب متوجه نشدید منظور من این بود که تو ایران خیلی از خواننده ها به صورت صوتی کار میکنند و زیاد دنبال ویدیو کلیپ نمیرن چون هم هزینه زیادی داره و هم یک کار غیر قانونی است...!
و قتی یک خوانده وقتی یک ویدیو کلیپ درست میکنه این ویدیو کلیپ برای اون درآمدی نداره چون تو ایران قانون کپی رایت وجود نداره و اگه هم وجود داشت اجازه اداره ارشاد برای تکثیر وجود نداشت پس چرا عاقل کند کاری که...!
و در مورد انجمن هم حق کاملا با شماست و این انجمن هم کل ایران نیست...!
 

khattesevom

Member
سلام .
بله حق با شماست ...!
ولی شما منظور منو خوب متوجه نشدید منظور من این بود که تو ایران خیلی از خواننده ها به صورت صوتی کار میکنند و زیاد دنبال ویدیو کلیپ نمیرن چون هم هزینه زیادی داره و هم یک کار غیر قانونی است...!
و قتی یک خوانده یک ویدیو کلیپ درست میکنه این ویدیو کلیپ برای اون درآمدی نداره چون تو ایران قانون کپی رایت وجود نداره و اگه هم وجود داشت اجازه اداره ارشاد برای تکثیر وجود نداشت پس چرا عاقل کند کاری که...!
و در مورد انجمن هم حق کاملا با شماست و این انجمن هم کل ایران نیست...!
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام .
بله حق با شماست ...!
ولی شما منظور منو خوب متوجه نشدید منظور من این بود که تو ایران خیلی از خواننده ها به صورت صوتی کار میکنند و زیاد دنبال ویدیو کلیپ نمیرن چون هم هزینه زیادی داره و هم یک کار غیر قانونی است...!
و قتی یک خوانده وقتی یک ویدیو کلیپ درست میکنه این ویدیو کلیپ برای اون درآمدی نداره چون تو ایران قانون کپی رایت وجود نداره و اگه هم وجود داشت اجازه اداره ارشاد برای تکثیر وجود نداشت پس چرا عاقل کند کاری که...!
و در مورد انجمن هم حق کاملا با شماست و این انجمن هم کل ایران نیست...!


ویدیو کلیپ بیشتر برای تبلیغ یک البوم تا در امد زایی اون

ارشاد که به فیلم هم مجوز نمیده پس فیلم هم غیر قانونی

در مورد انجمن هم بخشی از جامعه است :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا