hamed.f
Well-Known Member
با اجازه ی اساتيد...
سلام خدمت همه ی دوستان
تو اين آموزش مختصر و مفيد ميخوام در مورد نوعی material حرف بزنم که برای خيلی ها مفيد و جالب خواهد بود.
فقط شايد کيفيت آموزش زياد خوب نباشه،چون محصول دو،سه ساعت کار هستش که از اين بابت معذرت ميخوام...
توضيح
اين نوع material سازی باعث کم شدن شديد زمان رندر برای موضوعات شيشه ايی ميشه،ior يا همون ضريب شکست، بيشترين زمان رو برای محاسبت شکست نور و جسم پشت سر شيشه،در موضوعات شيشه اي رو داره که ما ior رو در اين روش material سازی از کار ميندازيم!
ناگفته پيداست که اين نوع material رو نميشه برای همه چيز استفاده کرد،چون در بعضی چيز ها مثل ليوان،پارچ آب و چيز هايی از اين دست ما به IOR برای به دست آوردن نتيجه ی فيزيکی نياز داريم.
از اين نوع material ميشه استفاده های زيادی کرد که من به سه موردش اشاره ميکنم.
1- کاهش نويز بيش از 80 درصد در موتور رندر ها ی فيزيکی،برای صحنه های داخلی که نور از بيرون به داخل می تابه!
2-کاهش چند برابر زمان رندر در vray بدون افت کيفيت با روش محاسبات دقيق gi برای سيو کردن و استفاده کردن و در رندر نهايی!
3- حذف کردن ior در مواردی که باعث خراب شدن و شکست بيش از حد ميشه ،مثل شيشه ی ماشين که background ما از شيشه ی جلو و پشت عبور بکنه!
همه ی اينها رو با اين روش ساده و کاربردی که الان ميخوام بگم،شدنيه!
نکته،من اين توضيحات رو در مکس و vray ميگم،که شما ميتونيد همين ها رو در هر برنامه اي که دوست داريد پياده و اجرا کنيد.
خب بريم که شروع کنيم...
سلام خدمت همه ی دوستان
تو اين آموزش مختصر و مفيد ميخوام در مورد نوعی material حرف بزنم که برای خيلی ها مفيد و جالب خواهد بود.
فقط شايد کيفيت آموزش زياد خوب نباشه،چون محصول دو،سه ساعت کار هستش که از اين بابت معذرت ميخوام...
توضيح
اين نوع material سازی باعث کم شدن شديد زمان رندر برای موضوعات شيشه ايی ميشه،ior يا همون ضريب شکست، بيشترين زمان رو برای محاسبت شکست نور و جسم پشت سر شيشه،در موضوعات شيشه اي رو داره که ما ior رو در اين روش material سازی از کار ميندازيم!
ناگفته پيداست که اين نوع material رو نميشه برای همه چيز استفاده کرد،چون در بعضی چيز ها مثل ليوان،پارچ آب و چيز هايی از اين دست ما به IOR برای به دست آوردن نتيجه ی فيزيکی نياز داريم.
از اين نوع material ميشه استفاده های زيادی کرد که من به سه موردش اشاره ميکنم.
1- کاهش نويز بيش از 80 درصد در موتور رندر ها ی فيزيکی،برای صحنه های داخلی که نور از بيرون به داخل می تابه!
2-کاهش چند برابر زمان رندر در vray بدون افت کيفيت با روش محاسبات دقيق gi برای سيو کردن و استفاده کردن و در رندر نهايی!
3- حذف کردن ior در مواردی که باعث خراب شدن و شکست بيش از حد ميشه ،مثل شيشه ی ماشين که background ما از شيشه ی جلو و پشت عبور بکنه!
همه ی اينها رو با اين روش ساده و کاربردی که الان ميخوام بگم،شدنيه!
نکته،من اين توضيحات رو در مکس و vray ميگم،که شما ميتونيد همين ها رو در هر برنامه اي که دوست داريد پياده و اجرا کنيد.
خب بريم که شروع کنيم...
آخرین ویرایش: