مهمترین نکات و دلایل اساسی استفاده از ویدئو بک گراند (Video Background) در طراحی سایت

webmac

Member
409.jpg

آیا از ویدئو بک گراند (Video Background) در طراحی سایت استفاده کنیم یا خیر؟در چه سایت هایی استفاده نماییم؟حجم فایل ویدئو چه قدر باشد؟نکات مهم و اساسی در استفاده از ویدئو بک گراند در طراحی سایت

استفاده از ویدئو بک گراند (Video Background) در طراحی سایت آری یا خیر؟
در اینکه استفاده از ویدئو بکگراند در طراحی سایت می تواند بسیار زیبا باشد و یک تجربه کاربری خوبی را منتقل نماید شکی نیست. اما عدم رعایت نکات کلیدی و استاندارد لازم و مهم میتواند نتیجه عکس نیز به مخاطب ارایه نماید.
گروه وب مک اکنون توانسته است در نسخه جدید وب سایت خود با رعایت نکات لازم در استفاده از ویدیو بکگراند رابطه کاربری زیبایی را ارایه نماید

استفاده از ویدئو بکگراند در نسخه جدید وب مک
مهمترین اصول اساسی و مهم در استفاده از ویدئو بک گراند در طراحی سایت
استفاده از ویدئو بکگراند, خوب و بسیار زیبا میتواند باشد اما به شرط رعایت تمام نکات اساسی ومهم آن . به عنوان مثال تنها حجم کم ویدیو دلیلی کافی برای استفاده از ویدیو بک گراند نمی باشد و اینکه اصولا در چه سایت های خوب هست استفاده شود و در چه سایت هایی نباید استفاده شود و سایر نکاتی که در زیر مطرح خواهد شد میتواند به شما کمک نماید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.


• حجم ویدئو شما باید پایین باشد

در صورتی که حجم ویدیو شما بالا باشد طبیعی هست که سرعت لود سایت در زمان بازید پایین باشد و همانطور که میدانید سرعت لود یکی از فاکتورهای مهم رضایت مشترین در بازید از یک سایت می باشد. در صورتی که شما ویدیو با حجم بالا در سایت قرار دهید و سایت به خوب و سریع لود نشود احتمالا تعداد زیادی بازدید کننده را از دست خواهید داد.یعنی کاربران پیش از لود شدن وب سایت شما را ترک خواهند کرد. دقت کنید نباید ویدیو شما از 500 کیلو بایت بیشتر باشد.


• ویدئو بکگراند حتما باید بی صدا باشد

استفاده از صدا در ویدئو بکگراند دو ضعف اصلی دارد : 1- حجم فایل ویدیو شما را بالا می برد و در نتیجه سرعت لود و مخاطرات ترک بازدید کننده از سایت را به دنبال خواهد داشت. 2- بسیاری از کاربران در محیط کار یا فضاهای عمومی به سایت شما مراجعه میکنند و آمادگی پخش صدا از دستگاه خود را ندارند. در نتیجه با شروع ویدیو برای جلوگیری از پخش صدای آن مجبور به بستن صفحه و خروج از سایت میشوند. در بهترین حالت کاربران صدای دستگاه خود را قطع خواهند کرد.



9QcaM7lrgk.jpg



• از تصویر پیش فرض برای ویدئو خود استفاده نمایید

شما به عنوان طراح سایت که از ویدیو بکگراند استفاده نموده اید هرچه قدر هم که حجم فایل را کم نموده باشید بازهم بلافاصله در هنگام لود صفحه, احتمالا ویدیو لود نخواهد شد در این مدت فضای در نظر گرفته شده خالی می ماند یا تصویر سیاه به کاربر نمایش داده میشود. در این شرایط کاربران تصور میکنند طراحی سایت شما ایراد داشته و یا زیبایی لازم را ندارد. برای جلوگیری از این مشکل یک تصویر پیش فرض بعنوان پوستر ویدیو قراردهید که تا زمان لود شدن کامل ویدیو به کاربر نمایش داده شود.


• ویدئو را حتما از نسخه موبایل حذف نمایید

سایز صفحه نمایش در موبایل و سرعت اینترنت در تلفن های همراه موجب میشود شانس دیده شدن ویدیوی شما بسیار کاهش یابد. همچنین بیشتر ویدئوها برای صفحه نمایش wide تهیه میشوند و زمانیکه کاربر گوشی خود را به صورت عمودی در دست گرفته بخش هایی از ویدیو را مشاهده نخواهد کرد. پیشنهاد میشود یک تصویر جایگزین برای ویدیو بک گراند خود در نظر بگیرید که در نسخه موبایل به کاربران نمایش داده شود.


• در صورت نیاز پیام تبلیغاتی یا درباره ما خود را را بر روی ویدئو قرار دهید

هدف ما از ویدئو جلب توجه کاربران و افزایش زیبایی سایت است ولی پیامی که هر کاربر از یک ویدئو دریافت میکند ممکن است متفاوت با هدف اولیه شما باشد. در نتیجه بهتر است ویدیوی شما به صورت بک گراند و با لایه ای تیره به کاربر نمایش داده شده و پیام مورد نظر شما به صورت متنی بر روی آن قرار بگیرد. این پیام باید به راحتی قابل خواندن بوده و از ویدیوی زمینه قابل تفکیک باشد.


• از چهره ها در صورتی که ممکن هست در ویدئو استفاده نمایید

دیدن چهره یک فرد در ویدیو میتواند حس اعتماد و آشنایی در مخاطب ایجاد کند. به همین منظور پیشنهاد میشود ویدیوی شما از محیط کار واقعی و چهره افراد فعال در شرکت یا مجموعه شما تهیه شده باشد. هرچقدر ویدیو به فضای واقعی نزدیک تر باشد شانس ایجاد ارتباط با کاربر در آن افزایش خواهد یافت.


• از ویدئو کوتاه استفاده نمایید

مدت حضور کاربر در سایت طولانی نمی باشد بنابراین سعی نمایید از ویدیو کوتاه استفاده نمایید تا بتوانید هدف خود را در همان مدت کوتاه به کاربر منتقل کنید پیشنهاد ما به شما این هست ویدیو حداثکر 10 ثانیه بیشتر نباشد . به یاد داشته باشید در طراحی سایت زمان بسیار مهم می باشد.



eOKBzJfZj3.jpg



• از ویدئو بی پایان استفاده نمایید

توصیه اکید ما به شما این هست که به دو دلیل زیر حتما از ویدیو استفاده نمایید که بی پایان باشد و در لوپ تکرار شود 1- حضور کاربر در صفحه بیشتر از زمان ویدیو باشد 2- زمانیکه به بخش نمایش ویدیو میرسد مقداری از آن عبور کرده باشد نمیتواند پیام شما را به درستی دریافت کند.


به همین منظور معمولا در بک گراند از ویدیوهایی استفاده میشود که آغاز و پایان مشخصی ندارند و با تکرار مداوم آنها مفهوم آنها همچنان حفظ میشود. شاید تولید چنین ویدیو سختتر باشد!!!
اکنون نکته مهمی دیگر باقی مانده است ... در چه سایت های از ویدیو بکگراند استفاده نمایید و در چه سایت های استفاده نکنیم و بهتر است از اسلایدشو استفاده شود.


به صورت کلی ما توصیه می نماییم سایت های که محتوا محور و یا محصول محور می باشد از ویدیو استفاده نشود چرا که اینگونه سایت ها بیشتر نیازمند لود سریعتر و سرعت بالاتر می باشد تا استفاده از ویدیو بکگراند زیبا که احتمالا سرعت لود را کاهش میدهد.
شرکت های تبلیغاتی، آژانس های مسافرتی، رستوران ها، طراحی سایت شرکتی و سایت های شخصی فضای مناسبی برای ویدیو در زمینه هستند ولی در بسیاری موارد بهتر است از آن چشم پوشی کنید.
یکی از فضاهایی که استفاده از ویدیو در بک گراند توصیه نمیشود طراحی سایت فروشگاهی است. در چنین سایت هایی عموما تجربه کاربری و سرعت بالای سایت اهمیت بسیار بالایی داشته و تلاش میشود محتوا و تصویر در ساده ترین حالت ممکن در اختیار مشتریان قرار داده شود. هرچیزی که کاربر را از مسیر انتخاب و خرید محصول دور کند یک اشتباه استراتژیک در طراحی فروشگاه اینترنتی محسوب میشود.

مهمترین سایت هایی که ویدئو برای آنها توصیه نمیشود عبارتند از:
1. فروشگاه های اینترنتی
2. سایت های خبری
3. فروم و شبکه های اجتماعی
4. سایت های نقد و بررسی محصولات
5. سرویس های آنلاین
6. سایت های آگهی


تهیه شده توسط گروه وب مک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا