مناسب ترین روش برای مدلینگ Curves

30min

Banned
سلام .
راستش میخوام بدونم به نظرتون بهترین روش برای ساخت منحنی های منظم یا انتزاعی چی هستش ؟
این طور که خودم متوجه شدم Nurbes هستش .
از طرفی خودم با Poly راحت ترم .
مثلا برای خطوط شیشه جلوی ماشین یا خطوط موج دار یک شیشه که طرح های سینوسی داره از Spline استفاده میکنم و نهایتا Surface .
اما گاهی اوقات اگر از همون اول Spline ها رو درست تنظیم نکنم ادیتش خیلی مشکل میشه اگه که بخوام یک سطح صاف داشته باشم .
وات دو یو فینک ابوت دیس ؟! :wink:
 

sharktech

کاربر فعال
منظورت از منحنی های منظم یا انتزاعی چی هست ؟؟! اگه نمونه ای چیزی داری نشون بده تا بشه راهنمایی کرد.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
درود...

من جواب عنوان تاپیک رو میدم...

خوب اکثرا با Poly کار میکنن
چون الگوریتم ساختش(اسکریپتش) برخلاف نارب ساده تر یا فرندلی یوزر تر هست که خیلی هم تو بیشتر اجسامی که انحنی دارن خوب جواب میده

البته نمیشه گفت تو اجسام منحنی وار بهتر از نارب عمل میکنه اما اگه مدلسازی و اون قلقش رو بدونی سراغ نارب نمیری

هر دو تا طرف داران خودشون رو دارن

به طوری که دوتا پلاگین مدلسازی به هر دو روش تولید شده که رو نت هست

یکی poly boost هست که همون روش پالی مادلینگ هست که آپشن های زیادی رو به کاربر داده
حتی نقاشی مستقیم هم میتونی باهاش بکنی

یکی دیگه هم ساخت شرکت npower به اسم Power nurbs هست که یه پلاگین سنگین و فوق العادست
یعنی هرچی به ذهنت میرسه رو میتونی مدل کنی

آموزششون هم تو سایتشون هست... کامل و جامع

اما...
هر کدوم یه مزیت و یه عیب دارن
poly : کاربر باهاش راحتر هست و یه روال مدلسازی خطی و بدون نیاز به دقدقه
اما تو کارای خوف و سنگین که منحنی از سر و کول آبجکت بالا میره کمی اذیت میکنه چرا که همراه مودیفایر mesh smooth یا turbo smooth همراه میشه و چون از مرحله ای به مرحله ی دیگه پرش میکنه و برخلاف نارب تک مرحله ای نیست کمی میتونه اذیت کنه

Nurb:نمیخوام بگم کاربر باهاش راحت نیس اما اگه پیش کاربر بگی کدوم روش رو میپسندی میگه پلی
چرا که حتما رفته سمت نارب و زیاد باهاش حال نکرده و چون انسان ذاتاً راحترین چیز رو انتخاب میکنه تا به مقصد برسه از این لحاظ میتونه عیب باشه
اما مزیت
خیلی خوبه :دی
منحنی ها رو فوق العاده در میاره
توش یه دستور بولین هست که بدون باگ واست آبجکت رو آبجکت رو برش میزنه .. کم میکنه... اضافه میکنه... کسر میکنه... اشتراک میگیره...اجتماع میگیره... مقسوم علیه دیگه نمیگیره :دی
کلا دستوراتش خیلی زیاده

آره دیگه همینا به ذهنم رسید
اما من همچنان با پلی راحترم...

موفق و ... باشید
 
آخرین ویرایش:

wild-mans

Member
سلام
دستتون درد نکنه ماهم استفاده کردیم فقط یه چندتا سوال:
1- این پلاگین npower و اموزشهاش برای مایا هم هست؟
2-این دستورات که میگید لیستشون رو دارید؟
یاحق
 

sharktech

کاربر فعال
من چقدر خنگم :دی

من خودم برای مدلینگ از پولی استفاده میکنم اما به نظر من اگه کار کردن با نورب رو یاد بگیری بنظر من از پولی بهتره!

نورب مخصوصا برای مدیلنگ ماشین عالیه, مثلا برای ایجاد هواکش یا سوراخ وسط کاپوت ماشین های خفن خیلی عالی عمل میکنه !

یادمه یه مقاله در مورد استودیو انیمیشن سونی میخوندم که اونا هم روش مدلینگ خودشون رو از پولی به نورب تغییر داده بودن و میگفتن که اوایلش یکم سخت بود ولی نتیجه کار خیلی عالی بود و ازش هم راضی بودن !
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
دستتون درد نکنه ماهم استفاده کردیم فقط یه چندتا سوال:
1- این پلاگین npower و اموزشهاش برای مایا هم هست؟
2-این دستورات که میگید لیستشون رو دارید؟
یاحق

متاسفانه من با گوگل مشکل دارم .. نمیدونم چرا باز نمیکنه
وگرنه برات سرچ میکردم و جوابتو میداد

برو تو گوگل بزن power nurbs for maya بیبن چیزی میاد

اگه بود که نصبش میکنی و میتونی دستورات وتوابع اون رو هم ببینی

موفق باشیا ... یادت نره :دی
 

wild-mans

Member
سلام
دستون درد نکنه پیداش کردم به قیافش که می خوره چیزه توپی باشه من از دیشب که کار با مایا رو شروع کردم تا امروز کل وسائل خونمون رو دارم با nurb مدلینگ میکنم ولی خوب یکسری سوالات واسم پیش میاد که اینجا هم به غیر از سروش جان کسی جواب بنده رو نمیده سروش هم که نمیرسه همه سوالام رو جواب بدم موندم چیکار کنم:-?.
یاحق
 

30min

Banned
تشکر از دوستان Shark و ReactorMaster با توضیح کاملش .
یک جورایی شروع کار با Nurbs مثل شروع کار با Pen هستش البته امیدوارم نهایتا بشه باهش راحت کار کرد چون آموزش هایی دیدم که واقعا نتیجه کارش فوق العاده هست .
بازم ممنون .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا