معرفی سایت مطمئن برای خرید مواد و تجهیزات دندانپزشکی(دنتیوا)

hana joon

Member

بهترین نوع کامپوزیت در مناسب‌ترین قیمت کدام است؟​


کامپوزیت‌ها را می‌توان به طور کلی در دو دسته رزین‌های فعال شده به روش شیمیایی (سلف کیور) و رزین‌هایی که از طریق واکنش‌های فتوشیمیایی فعال می‌شوند (لایت کیور) جای داد. رزین‌های سلف کیور به صورت دو نوع خمیر کامپوزیتی تولید می‌شوند و هنگام ترکیب این دو خمیر فرآیند پلیمریزاسیون فعال می‌گردد.

از معایب این روش آن است که ممکن است هوا در حین این فرآیند با مواد دیگر ترکیب شده و موجب تضعیف ساختار کامپوزیت گردد. به علاوه، اپراتور قادر به پیش‌بینی ورکینگ تایم کامپوزیت بعد از مخلوط شدن آن نخواهد بود.

رزین لایت کیور به صورت یک نوع خمیر توسط سیستم آغازگر حساس به نور تولید شده و توسط یک منبع نورانی فعال می‌گردد. این رزین احتیاجی به مخلوط‌سازی نداشته و این امر موجب می‌گردد که ترکیبات کامپوزیت لایت کیور استحکام بالاتر و لکه‌پذیری کمتری داشته باشند. به علاوه ورکینگ تایم این مواد کاملاً قابل کنترل است. علی رغم این مزایا، رزین لایت کیور معایبی نیز دارد. از جمله اینکه در حین فرآیند آماده سازی آن استرس مارژینال بالایی قابل انتظار بوده و کیورینگ آن تنها در عمق محدود (۲ الی ۳ میلی‌متری) رخ می‌دهد.

برخی از محصولات جدید عمق کیوری تا ۴ میلی‌متر را تبلیغ می‌کنند (در حقیقت عمق کیور در رزین‌های دوال کیور نامحدود است؛ چراکه ترکیبی از تکنولوژی کمیکال و لایت کیور در آن به کار رفته)؛ با این حال عملکرد بالینی این ترکیبات هنوز به طور کامل مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

هزینه ترمیم با کامپوزیت در مقایسه با دیگر روش‌های بازسازی دندان مانند لمینت پایین‌تر بوده و به همین جهت این ترکیبات جایگزین مناسبی برای تکنیک‌های پیچیده ترمیم دندان به حساب می‌آیند.

برندهای تولیدکننده کامپوزیت بسیار فراوانند و هر یک در کاربرد مشخصی در مصارف دندانپزشکی به کار برده می‌شوند. به عنوان چند مثال محدود می‌توان به برندهایی چون ایوکلار و کولزر آلمانی، توکویاما و گرادیای ژاپنی، السودنت فرانسه، دنتکس چین و نیز کامپوزیت‌های پلی‌استری ماکوئرا و برند اف جی ام ساخت کشور برزیل اشاره کرد.
برای خرید بهترین مواد دندانپزشکی به فروشگاه مواد دندانپزشکی دنتیوا مراجعه کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا