معرفی دوربین مداربسته و انواع دوربین لامپی

najma44

Member

دوربین مداربسته چیست؟
در اصطلاحات فنی به دوربین مداربسته، cctv هم می‌گویند که مخفف closed-circuit television می‌باشد و معنی آن رسانه تلویزیونی مدار بسته یا به زبانی ساده‌تر، دوربین مداربسته است. عبارت “دوربین مداربسته” از دو بخش دوربین و مداربسته تشکیل شده است. با مفهوم دوربین که آگاه هستید. اما منظور از مدار بسته بودن این نوع دوربین‌ها این است که اطلاعات و داده‌ها در دسترس عموم نیست و افرادی خاص می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟
همانطور که می‌دانید؛ دوربین مداربسته جز سیستم‌های حفاظتی است که در کشور ما بسیار طرفدار دارد. این دوربین‌ها معمولا در بالای درب ورودی و داخل بانک‌ها، فروشگاه‌ها، منازل مسکونی و… نصب می‌شود تا در شرایط ضروری بتوانند اطلاعات را ثبت کنند. دوربین ها اگرچه نمی‌توانند از بروز حادثه جلوگیری کنند؛ اما می‌توانند با ثبت و ضبط کردن لحظات حادثه، سرنخ های خوبی در اختیار مامورین نیروی انتظامی بگذارند. بنابراین اگر قصد حفاظت از خانه، محل کار و… را دارید؛ وجود دوربین مداربسته یا دوربین لامپی در محل الزامی است. توجه داشته باشید که دوربین های مدار بسته صرفا جنبه حفاظتی ندارند و شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف نیز از آنها استفاده کنید. برای مثال، شما به عنوان یک کارفرما می توانید بر نحوه فعالیت پیمانکاران خود نظارت داشته باشید و… .
برای خرید انواع دوربین مداربسته به وب سایت آبی تک مراجعه کنید.
دوربین کابلی بهتر است یا بی‌سیم؟
دوربین مداربسته کابلی به واسطه کابل تصاویر را به پردازشگر(DVR) ارسال می‌کنند که همین موضوع می‌تواند معایب زیادی داشته باشد. برای مثال افزایش هزینه‌های خرید کابل، طولانی و سخت شدن مراحل نصب و… از جمله معایب دوربین‌های مجهز به سیستم کابلی هستند. اما مزایای دوربین‌های کابلی این است که احتمال تداخل سیگنال در مکان‌های شلوغ وجود ندارد و همچنین احتمال هک شدن شما بسیار کم است.
در طرف دیگر دوربین‌های مداربسته بیسیم وجود دارند که انتقال اطلاعات آنها به صورت وایرلس انجام می‌شود و دیگر دردسر خرید و نصب کابل را برای شما بهمراه نخواهد داشت. اما همانطورکه نقاط مثبت زیادی دارد؛ نقاط ضعف نیز دارد. برای مثال در سیستم‌های بیسیم احتمال تداخل امواج وجود دارد. اگرچه احتمال هک شدن هم وجود دارد؛ اما نفوذ در سیستم‌های دوربین مداربسته امروزی کار آسانی نیست. در کل اگر مایل به نصب و خریداری کابل نیستید؛ می‌توانید دوربین های مداربسته بی سیم خریداری کنید. اگر قصد خرید دوربین مداربسته بیسیم با بهترین کیفیت را دارید؛ می‌توانید به فروشگاه اینترنتی “کارپیما” مراجعه کنید.
اجزای دوربین مداربسته بیسیم
دوربین مداربسته از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که وجود هر کدام ضروری و حیاتی است. در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.
دوربین اصلی
مهم‌ترین بخش سیستم دوربین مداربسته، دوربین آن است. شما باید دوربین را در مکان مناسب تعبیه کنید تا دوربین بتواند فضای بیشتری را پوشش دهد. در حین خرید دوربین حفاظتی(مدار بسته) به میزان وضوح لنز و میزان چرخش آن نیز دقت کنید.
منبع تغذیه دوربین مداربسته
برخی از دوربین‌های به برقی شهری وصل می‌شوند و برخی دیگر دارای پنل خورشیدی می‌باشند. در مسیر انتقال جریان برق شهری، یک آداپتور وجود دارد که برق 220 ولت شهری را به میزان مناسبی(اکثرا 12 ولت) کاهش می‌دهد تا دوربین بدون هیچ گونه آسیبی از آن انرژی دریافت کند.
دستگاه‌های دریافت کننده اطلاعات(DVR یا NVR)دوربین مداربسته
در مدل‌های کابلی از DVR برای پردازش فیلم‌ها کمک گرفته می‌شود. همچنین برای دوربین‌های هوشمند وایرلس نیز برای نمایش فیلم، اطلاعات و داده از طریق دوربین به NVR ارسال می‌شود. وجود هر دو مدل از این سیستم‌ها برای ضبط تصاویر ضروری است. تفاوت این دو نوع دستگاه در این موضوع است که دستگاه DVR تصاویر را به نمایشگر خاصی(نمایشگری که به وسیله کابل به دستگاه DVR متصل شده است) انتقال می‌دهد. اما دستگاه NVR می‌تواند تصاویر را بر روی نمایشگرهای مجهز به اتصال وایرلس(تلفن‌های همراه، تبلت و لپ تاپ) نیز به نمایش در بیاورد. توجه داشته باشید که برای نمایش تصاویر به صورت وایرلس، باید رمز یا کد مدنظر را وارد کنید تا مجوز دریافت تصاویر را کسب کنید.
بهترین و مقرون به صرفه ترین پکیج دوربین مداربسته را چگونه می‌توان تهیه کرد؟
همانطور که در بالا عرض کردیم؛ اکثر دوربین‌های مدار بسته از مجموعه قطعات و لوازم جانبی مختلفی تشکیل شده اند. دوربین اصلی، کابل، هارد، منبع تغذیه، دستگاه DVR یا NVR، تقویت کننده سیگنال، مانیتور یا نمایش‌گر لوازم و… لوازم جانبی دوربین مداربسته به شمار می‌روند. شما می‌توانید این قطعات را به صورت جداگانه خریداری کنید یا اینکه می‌توانید به سایت “کارپیما” مراجعه کنید و پکیج دوربین مداربسته خود را تهیه کنید. در این پکیج‌ها، هر آنچه که شما برای نصب و راه اندازی سیستم حفاظتی خود نیاز داشته باشید؛ وجود دارد.
خرید پکیج چه مزایایی نسبت به خرید جداگانه لوازم دارد؟
  • قیمت تمام شده برای پکیج دوربین مداربسته بسیار کمتر از خریداری این قطعات به صورت جداگانه می‌باشد.
  • نه تنها در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌شود، بلکه زمان شما را نیز تلف نمی‌شود.
 

دوربین بیسیم لامپی چرخشی ایسان​



همان‌طور که در این مقاله بیان شد و شما نیز میدانید دوربین مداربسته امروزه به یکی از الزامات ساختمان‌ها تبدیل شده است که قادر است امنیت ساختمان را به طور کامل تامین کند. یکی از دوربین‌های مداربسته فوق العاده برای ساختمان‌های تجاری و مسکونی دوربین مداربسته دام و دوربین دید در شب رنگی دوربین مدار بسته سیم کارتی است
تعمیر دوربین مداربسته در تهران
، خرید دوربین مداربسته در تهران و نصب انواع دوربین مداربسته، دی وی آر، تعمیر انواع آداپتور و غیره نیز توسط مجموعه ارسان الکترونیک در محل مورد نظر صورت می گیرد. این یک امر طبیعی است که با زیاد شدن تعداد دوربین های مداربسته نیاز به سرویس کردن آن نیز زیاد شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نکته ها و همچنین تعرفه های تعمیرات دوربین مداربسته در تهران و نصب دوربین مداربسته در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا