راهنمای خرید انگشتر فیروزه - چه نکاتی را در هنگام خرید انگشتر فیروزه باید رعایت کنیم؟

فیروزه یکی از سنگ های نیمه قیمتی است که از گذشته تاکنون مورد توجه مردم بوده است. انگشتر فیروزه یکی از معمول ترین جواهراتی است که مردم برای زیبایی اقدام به خرید آن می کنند. فیروزه علاوه بر زیبایی خواصی هم برای فرد در بر دارد که میتواند به جسم و روح او کمک کند. انرژی های منفی را دور می کند و احساس خوب به او می دهد. اما در هنگام خرید انگشتر فیروزه باید نکاتی را در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را در قالب راهنمای خرید انگشتر فیروزه بازگو کنیم تا شما عزیزان با اطمینان خاطر بهترین محصول را انتخاب و خرید کنید.

چه نکاتی را در هنگام خرید انگشتر فیروزه باید رعایت کنیم؟

روش های اصولی برای تشخیص سنگ فیروزه اصل از تقلبی وجود دارد که اگر آن ها را بدانید دیگر در خرید نگین فیروزه دچار مشکل نخواهید شد. از آنجایی که افراد سودجو و فرصت طلب در بازار دیده می‌شوند برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها بهتر است روش های تشخیص فیروزه اصل از تقلبی را بدانید که در ادامه هر یک را با هم بررسی خواهیم کرد:

رنگ فیروزه

توجه به رنگ یکی از روش های قدیمی و دشوار تشخیص فیروزه اصل است. سنگ فیروزه به دلیل داشتن مواد معدنی متفاوت شامل طیف وسیعی از رنگ‌هاست. هرچقدر فیروزه رنگ آبی‌تری داشته باشد باکیفیت‌تر است. رنگ فیروزه اصل کمی مات می‌باشد.

نکته قابل توجه دیگر، خطوط و نقوش روی سنگ فیروزه است. با لمس سنگ متوجه خواهید شد که واقعی هستند یا خیر. سنگ فیروزه اصل سنگی زنده است و با گذشت زمان تغییر رنگ پیدا خواهد کرد. عواملی که سبب تغییر رنگ آن می‌شود نور خورشید، موارد شوینده، عطر و چربی است.

نوع و جنس سنگ فیروزه

جنس سنگ فیروزه یکی دیگر از روش های تشخیص فیروزه اصل از تقلبی است. سنگ فیروزه از جنس سنگ های آذرین است و با گذشت زمان در اعماق زمین تشکیل می‌شوند. معادن تنها را راه دستیابی و استخراج این سنگ محبوب است.

در حالی که فیروزه های تقلبی با جنس پلاستیک فشرده، سرامیک و شیشه در بازار وجود دارند. این فیروزه ها نسبت به فیروزه اصل وزن کمتری دارند. در بعضی ازموارد سنگ فیروزه تقلبی تو خالی است که در سنگ های فیروزه اصل اصلا دیده نمی‌شود.

تست خراش فیروزه

قابل اطمینان‌ترین روش برای تشخیص فیروزه اصل از تقلبی روش تست خراش است. سنگ فیروزه تقلبی معمولا جنس نرم تری نسبت به سنگ فیروزه اصل دارند. برای استفاده از این روش به آرامی ناخن خود را به قسمتی از سنگ که کمتر قابل دیدن است بخراشید.

اگر سنگ به راحتی خراش برداشت، تقلبی است. اگر نتوانستید فیروزه را به راحتی تراش دهید سنگ فیروزه اصل می‌باشد.

انگشتر فیروزه مردانه

انگشتر فیروزه زنانه

نیم ست فیروزه



خرید انگشتر فیروزه از گالری مشاهیر

خرید سنگ فیروزه نیشابور از گالری مشاهیر، یکی از بهترین و امن‌ترین راه‌ها برای خرید این نگین با ارزش است. گالری مشاهیر، یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین فروشگاه‌های نگین در ایران است که مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.

در گالری مشاهیر، می‌توانید به راحتی به نگین فیروزه نیشابور با کیفیت بالا و با ارزش بالا دسترسی پیدا کنید. این فروشگاه، نگین‌های خود را از منابع معتبر و با کیفیت بالا تأمین می‌کند و همچنین با استفاده از تجهیزات و ابزارهای خاص، اصالت و کیفیت نگین‌ها را بررسی می‌کند. در گالری مشاهیر، می‌توانید به راحتی به نگین‌های با ابعاد دقیق، وزن مشخص، شفافیت بالا، رنگ آبی-سبز زیبا و خوش‌رنگ و کیفیت برش دقیق دسترسی پیدا کنید. همچنین، این فروشگاه امکان بازدید و بررسی نگین‌ها را برای مشتریان خود فراهم می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که نگینی که خریداری می‌کنند، اصل و با ارزش است.

قیمت نگین فیروزه نیشابور در گالری مشاهیر، بر اساس کیفیت و ارزش نگین تعیین می‌شود. با توجه به اینکه نگین‌های با کیفیت بالا و شفافیت خوب، با رنگ آبی-سبز و بدون خطوط درونی گران‌تر هستند، قیمت نگین فیروزه نیشابور نیز متناسب با کیفیت و ارزش آن تعیین می‌شود. در نهایت، خرید سنگ فیروزه نیشابور از گالری مشاهیر، یکی از بهترین و امن‌ترین راه‌ها برای خرید این نگین با ارزش است. با انتخاب این فروشگاه، می‌توانید به راحتی به نگین فیروزه نیشابور با کیفیت بالا و با ارزش بالا دسترسی پیدا کنید و به اطمینان حاصل شوید که نگینی که خریداری می‌کنید، اصل و با ارزش است.
 

aliali1313

New Member
با سلام
توضیحات بسیار کاملی بود. من از سایت زیر می خواهم انگشتر فیروزه بخرم. لطفا اگر کسی تجربه خرید داره، من رو راهنمایی کنه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا