معرفي درگاه پرداخت اينترنتي بانك ملت
پرداخت اینترنتی یعنی انتقال وجه از حساب خریدار یا دریافت کننده خدمات به حساب فروشنده یا ارائه دهنده خدمات در محیط اینترنت در قبال کالای خریداری شده و یا خدمات دریافتی.
ابزار مورد نیاز برای خریدار اینترنتی:
کارت بانکی دارای پارامتر cvv2 و رمز اینترنتی. (در حال حاضر اکثر کارتهای بانکی عضو شتاب دارای این قابلیت می باشند)
مزایای استفاده از سامانه پرداخت اینترنتی:
· خرید کالا و خدمات در هر لحظه از شبانه روز و بدون داشتن محدودیت مکانی.
· خرید کالا و خدمات در هر لحظه از شبانه روز و بدون داشتن محدودیت مکانی.
· افزایش تنوع و قدرت مقایسه در فروشگاههای اینترنتی بدون داشتن محدودیت زمان.
· کاهش هزینه های مرتبط بامراجعه حضوری.
· عدم محدودیت در پاسخگویی به مراجعین حاضر در هر فروشگاه اینترنتی.
· کاهش هزینه های جانبی نسبت به یک فروشگاه سنتی مانند اجاره محل ، هزینه ویترین و انبارداری، هزینه فروشنده ، استهلاک سرمایه و ...
· امکان ارائه خدمت و یا فروش کالا بر روی اینترنت بدون نگرانی از نگهداری وجوه دریافتی.
متقاضیان این خدمت:
تمامی دارندگان فروشگاه های اینترنتی (اشخاص حقوقی)، شرکتها ، موسسات آموزشی و خدماتی که اقدام به فروش کالا یا خدمات خود از بستر اینترنت می نمایند می توانند از این امکان در جهت تسهیل امور مرتبط با خرید و فروش خود استفاده نمایند.
ابزار مورد نیاز برای فروشنده اینترنتی:
هر یک از متقاضیان استفاده از سامانه خرید/ پرداخت اینترنتی می بایست مجهز به سایت اینترنتی عرضه محصولات خود باشند، تا مشتریان ایشان بتوانند با مراجعه به نشانی سایت مورد نظر، خدمات و محصولات منتخب خود را خریداری و نسبت به پرداخت اینترنتی وجه آن از طریق کارت بانکی معتبر (دارای cvv2 و رمز اینترنتی) اقدام نمایند.
هر یک از متقاضیان استفاده از سامانه خرید/ پرداخت اینترنتی می بایست مجهز به سایت اینترنتی عرضه محصولات خود باشند، تا مشتریان ایشان بتوانند با مراجعه به نشانی سایت مورد نظر، خدمات و محصولات منتخب خود را خریداری و نسبت به پرداخت اینترنتی وجه آن از طریق کارت بانکی معتبر (دارای cvv2 و رمز اینترنتی) اقدام نمایند.
برای دریافت "راهنمای نحوه اخذ رمز اینترنتی و CVV2 کارتهای صادره بانک ملت" اینجا کلیک نمائید.
نحوه و مراحل دریافت خدمت:
الف) ارسال درخواست استفاده از سامانه پرداخت اینترنتی بانک ملت به همراه اطلاعات مورد نیاز این سامانه که متقاضی برای این منظور می تواند به یکی از دو روش زیر اقدام نمایند:
روش اول) تکمیل فرم درخواست پذیرندگی (با مراجعه به سایت شرکت به پرداخت ملت به نشانی الکترونیکی : ww.behpardakht.com).
روش دوم) ارسال درخواست نامه به همراه مشخصات مورد نیاز به نشانی: تهران، خیابان طالقانی، نبش خیابان موسوی (فرصت)، ساختمان مرکزی بانک ملت، طبقه ششم، اداره کل توسعه بازار یا دورنگار آن به 82962201 یا 82692202.
مشخصاتی که باید در نامه ذکر شود:
- شرح فعالیت شرکت، سازمان و ...
- آدرس سایت
- آدرس IP وب سرور
- شماره حساب متمرکز نزد بانک ملت ( جام ، کوتاه مدت یا قرض الحسنه الکترونیک )
- نام ، شماره تماس ( ثابت و همراه ) و آدرس پست الکترونیک نماینده شرکت
ب) دریافت مستندات مربوط به نحوه فعال سازی خدمات از طریق پست الکترونیک ، پس از ارائه درخواست و پیمودن گام های تعیین شده در آن توسط متخصصین برنامه نویسی.
ج) انجام اقدامات مقتضی جهت مراحل تست و تکمیل سامانه با همکاری شرکت به پرداخت ملت (شرکت تخصصی بانک در زمینه ارائه خدمات پرداخت).
د) عملیاتی نمودن سامانه در سایت مربوطه و انجام تراکنش های واقعی خرید/ پرداخت اینترنتی.
جهت رویت اسامی دانشگاه ها و مراکز دریافت کننده خدمت پرداخت اینترنتی بانک ملت بر روی نشانی زیر کلیک نمائید:
http://www.behpardakht.com/internet_acceptors.htm
منبع:
http://www.bankmellat.ir/portal.aspx?tabid=470