مشکل در ایمپورت کردن

mojtaba 3d

Member
سلام .واسه ساخت انیمیشنم وقتی میخوام ماشین رو داخل محیط ایمپورت کنم ماشین بعد از ایمپورت به کلی خراب میشه تمام poly هاش به هم میریزه یا بالاعکس وقتی میخوام محیط رو تو فایل ماشین وارد کنم محیط به هم میزیزه.دوستان میشه بگید این اتفاق برای چیه وو چطور درستش کنم ممنون از لطفتون
 

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام همشهری. شاید اون ماشین پروکسی هستش که اینطوری میشه. و فرمتش object هستش دیگه!؟
 

mojtaba 3d

Member
سلام همشهری. شاید اون ماشین پروکسی هستش که اینطوری میشه. و فرمتش object هستش دیگه!؟

نه همشهری ماشین ها رو به پروکسی تبدیل نکردم وقتی تو 3dmax مدل کردم یدنه و چرخ هارو جدا گروپ کردم و بعدش فایل محیط رو باز کردم که ایمپورت کنم نشد وکارو خراب کرد.دوستان لطف کنید راهنمایی کنید چیکار کنم آخه . این پروزه برای تست و استخدام من در شرکت است لطف کنید کمکم کنید همه چیز آمادس فقط برا انیمیتش این مشکل برام پیش اومده:cry:.من شکست نمیخورم:idea:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز یعنی جسمت رو merge میکنی و بهم میریزه؟
شما یه تستی بزن، قبل از این که ماشینت رو merge کنی از اون یه snap shot بگیر و بعد جسم snap shot ـت رو save selected کن و بعد این فایل save selected شدت رو merge کن تو صحنت.
به احتمال زیاد توی scene ماشینت باگ افتاده.
و یه نکته دیگه، این ماشینت رو که merge میکنی قبلا توی مکس ورژن پایین تر نه ساختی؟ چون مکس این باگ رو هم داره که بعضی وقتا اجسامی که با ورژن های پایین تر ساخته شدن بیان تو ورژن بالاتر توشون باگ می افته

حق یارت
 

madmaster_3d

Well-Known Member
نه همشهری ماشین ها رو به پروکسی تبدیل نکردم وقتی تو 3dmax مدل کردم یدنه و چرخ هارو جدا گروپ کردم و بعدش فایل محیط رو باز کردم که ایمپورت کنم نشد وکارو خراب کرد.دوستان لطف کنید راهنمایی کنید چیکار کنم آخه . این پروزه برای تست و استخدام من در شرکت است لطف کنید کمکم کنید همه چیز آمادس فقط برا انیمیتش این مشکل برام پیش اومده:cry:.من شکست نمیخورم:idea:
همشهری چه زود رفتی تو یک شرکت :)
 

mojtaba 3d

Member
عزیز یعنی جسمت رو merge میکنی و بهم میریزه؟
شما یه تستی بزن، قبل از این که ماشینت رو merge کنی از اون یه snap shot بگیر و بعد جسم snap shot ـت رو save selected کن و بعد این فایل save selected شدت رو merge کن تو صحنت.
به احتمال زیاد توی scene ماشینت باگ افتاده.
و یه نکته دیگه، این ماشینت رو که merge میکنی قبلا توی مکس ورژن پایین تر نه ساختی؟ چون مکس این باگ رو هم داره که بعضی وقتا اجسامی که با ورژن های پایین تر ساخته شدن بیان تو ورژن بالاتر توشون باگ می افته

حق یارت



آره آره bubo3d جان وقتي مرج رو ميزنم که وارد بشه .وقتي وارد ميشه تمام ماشين رو به هم ميريزونه .ماشين ها وکلا محيط رو تو ورژن 2012 ساختم.و اينم بگم اولش محيطم خيلي حجمش سنگين بود يعنس ميخواستم تمام انيميشن رو تو يه محيط پياده سازي کنم که خيلي سنگين بود و ديدم اينطور نميشه پس يه جاهايي رو دوباره حذف کردم و سکانس سکانسش کردم.که قبلش البته اين مشکل خراب شدن بودا.ذاستي اين snap کجاست داداش من با ابزارهاي زيادي آشنا نيسم.در ضمن من اين طوري ايمپورت ميکنم ببينيد درسته؟؟؟




 

mojtaba 3d

Member
همشهری چه زود رفتی تو یک شرکت :)

همشهری اگه وقت داشتی یا اگه دوست داشتی تو صفائیه کوچه 19 موئسسه کوثر داره یه تیم بازی سازی میسازه که به افراد 3d کار با استعداد احتیاج داره .و خودشون از بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیرو آوردن که به ما یاد بده بعد 2 ماه آموزش شروع به کار کنیم.خوشحال میشم ببینمت.و موتور بازی udk راستی اون ماشین سیاه تو کارام کاره دوستم بود لامبورگینی کار من بود.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
همشهری پول چقدر میدن؟!. آره با udk قدیم یکمی کار کردم. اتفاقا به بازی سازی هم علاقه دارم از هر کنسولی که ملت تو ایران نشنیدن هم بازی کردم بازی هاشو :)) . ولی فعلا دانشگاه خیلی اذیت می کنه. حالا اگر شما رفتی ازت آمار میگیرم ببینم چه جوریه ؟! . ولی خوشم میاد زرنگی. ایول. همینطوری ادامه بده
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
مجتبی جان اون گزینه های merge موقعی پیش میاد که یه جسم یا متریال هم اسم تو صحنه داشته باشی شما برای راحتی کار تو هردوشون گزینه ی Auto rename رو بزن البت با زدن همون check box ـــــ Apply All.

گزینه snap shot هم تو منو Tools بالا قرار داره عزیز ، البت بعد از snap shot گرفتن جسم جدیدت تبدیل به Mesh میشه نه poly. البت دو روش دیگه برتی از بین بردن باگ scene ـت وجود داره، یک: این که جسمت رو export obj بگیری و باز وارد کنی یا یه روشی که حمید جان nc_hamid توی یه پست دیگه گفته بود اون هم این که یه box ساده بذاری و جسمت رو به اون attach کنی و بعد box رو از توی edit poly جسمت پاک کنی. اینها همه روش های باگ ضدایی مکسه که تا به حال من تو این مدت کارم تجربه کردم ولی به احتمال زیاد باگ از scene ـه در هر صورت عزیز بعد از تبدیل جسمت حتما جسم جدیدت رو یا به صورت save selected یا merge و یا export گرفتن وارد یه scene تازه و خالی بکن.

حمید جان خودت که میدونی من اطلاعاتی که در مورد مکس دارم همش تجربیه ولی اصولا snap shot یه نوع قالب گیریه از جسم جدیدته بدون خصوصات اون ، بذار اینجوری بگم: مثلا تو وجود یه ویروس ایدز وجود داره :snap: ، خوب؟ وقتی از من یه قالب 3D یا عکس بگیری ویروس تویبدن من توی اون تصویر و قالب وجود نداره. snap shot هم تغریبا چنین کاری میکنه.

اگه اشتب میگم بگو تا یه وقت دوستان 2 ـ 4 مشکل نشن عزیز چون اطلاعاتم تجربیه. :rose:

حق یارت
 

nc_hamid

Member
سلام
واقعا هنگ کردم:shock:

اول اینکه هر چی از دیروز سرچ می زنم بفهمم چرا SnapShot این خصوصیت رو داره چیزی پیدا نمی کنم آخه این که کارش فقط کپی گرفتنه و فقط با یه خط اسکریپت می تونستن برنامه نویسای Autodesk اینو اجرا کنن حالا چرا لقمه رو دور سرشون چرخوندن و آخر تبدیل شده به روش باگ گیری نمی دونم !!!!
دوم اینکه Bubo جان تو چطوری اینو فهمیدی !!!!!!!!!!!
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
حمید جان منظورت رو خوبه خوب نفهمیدم، منظورت اینه که تو جستجوهات به چنین چیزی نرسیدی؟ یعنی این کار رو نمیکنه؟ منظورم باگ گرفتنه؟

درضمن فکر نکنم فقط یه کپی گرفتنه چون مکل به اندازه ی کافی روش هایی برای کپی گرفتن داره به نظر من بیشتر یه چور همونطور که گفتم قالب گیریه تا کپی گرفتن.
در مورد فهمیدن هم فقط تجرببه البت اگه حرف درست باشه. حالا با سرچ هایی که کردی نتیجش چی بود؟ اشتب میکنم یا درسته؟
 

nc_hamid

Member
سلام
نه حرف تو که کاملا درسته روشت مثل همیشه درسته درسته
منظورم اینه که وقتی یه ابزار ساخته می شه خوب مطمئنا برای هدفی ساخته شده
چه نیازی بوده که قالب گیری بشه ؟!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا