مشکل در اکسپورت texture extraction در pftrack 2011

quickneed

Member
سلام دوستان من بعد از تراکینگ صحنه texture extraction از زمین رو انجام دادم و روی سطح پروجکت شده .. حالا میخوام اکسپورت انجام بدم تا گره ی اکسپورت رو در انتهای کار میارم تکسچر پروجکت شده روی plane بهم میریزه! نمیدونم این سوال رو باید اینجا مطرح میکردم یا نه .. لطفا از دوستان کسی میدونه نحوه ی ذخیره رو توضیح بده ممنون میشم :rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
الان ساعت 1:1 شبه و تو خونه pft ندارم، فردا رفتم دفتر اونجا دارم یه تستی میزنم ببینم جواب میگیرم یا نه ریفیق
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
خواهش رفیق، استاد کجا بود :green: نظر لطفته عزیز
من تو دفتر تست کردم ولی مشکلی توش پیدا نشد
میشه بگی دقیقا چه اتفاقی می افته؟ Node ـهایی که گذاشتی به ترتیب چیا هستن؟ ورژن PFT چنده؟
 
آخرین ویرایش:

quickneed

Member
سلام
خواهش رفیق، استاد کجا بود :green: نظر لطفته عزیز
من تو دفتر تست کردم ولی مشکلی توش پیدا نشد
میشه بگی دقیقا چه اتفاقی می افته؟ Node ـهایی که گذاشتی به ترتیب چیا هستن؟ ورژن PFT چنده؟

سلام bubo جان .. ممنونم .. ورژن 2011 هست .. نود ها ها به ترتیب : اول خود sequence دوم user track سوم : camera solver چهارم : orient scene پنجم: image modeling ششم: texture extraction و هفتم : export
نمیدونم چرا اینجوری میکنه تا export رو میارم texture به هم میریزه! :sad:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
من ستس زدم مشکلی نداشتم
حالا مشکلت یا بهتر بگم منظورت از بهم ریختگی اون سیاه شدن بعضی قسمت ها به صورت ذره ایه یا این که کلا زنگ ها میرن تو هم یا تکسچری که می افته اون تکسچر واسه اون قسمت نیست؟
اگه بتونی یه تصویر از مشکلت بذاری شاید بهتر بشه روش نظر داد رفیق

حق یارت
 

quickneed

Member
من ستس زدم مشکلی نداشتم
حالا مشکلت یا بهتر بگم منظورت از بهم ریختگی اون سیاه شدن بعضی قسمت ها به صورت ذره ایه یا این که کلا زنگ ها میرن تو هم یا تکسچری که می افته اون تکسچر واسه اون قسمت نیست؟
اگه بتونی یه تصویر از مشکلت بذاری شاید بهتر بشه روش نظر داد رفیق

حق یارت
آره تا نود export رو میاوردم تکسچر روی plane کشیده میشد و بهم میریخت ولی از اونجایی که تو تکسچر اکسترکت تازه کارم و هم تو پی اف 2011 .. انگار باید تنظیمات uv ش رو دستکاری میکردم فکر نمیکردم باید اونم دستکاری کرد چون من palne رو انتخاب میکردم و در uv plane رو انتخاب و بعد generate میزدم و بعدش هم texture extracte روی all frames .. مشکل یو ویش همونجا دیده نمیشه و با نود اکسپورت دیده میشه .. یه کم خوب شده ولی بازم یه قسمتایی مورد داره ! یعنی فقط مورد یو وی داشتم به نظر شما بهتر نیست جسم تو مکس یو وی بشه بعد تو پی اف اکسپورت و اکسترکت بشه تکسچر یا نه حتما باید تو همین پی اف یو وی کنم ؟ چون باید بعد جسم باید تیکه تیکه بشه و فکر کنم اگه اینجا یو وی بشه و بعد بخوام تو مکس مثلا با rayfire روش fragment انجام بدم دوباره تکسچرش خراب بشه چون edge های جدیدی به وجود میاد! گیج شدم :sad: مرسی از وقتی که میزاری
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
راستش رو بخوای من تکسچر رو با paint روش کشیدم و مشکلی نداشت و در مورد UV ، خوب مگه جسمت فقط یه plane ساده نیست !! فکر نکنم نیاز آنچنانی به UV داشته باشه
در مورد تکسچر روی جسمی که میخواد خورد بشه
بببینم رفیق این کار تو بیشتر برای خروجی گرفتم تکسچر میخوای و نیازی به خود اون plane نداری، بعد این که نکسچر رو گرفتی حالا میری با مقیاس همون plane یه box با ضخامتی که میخوای خورد بشه درست میکنی و بعد خوردش میکنی و حالا همه اجزا و تیکه رو میگری و تکسچر رو به همشون به صورت مشترک میدی و بعد یه UV palne ساده به همه ، برای بهتر شدن کار هم میتونی UV رو Box بدی و بعد قسمت لبه و ضخیم جسمت رو یه بافت دیگه بدی، شبیه به بافت بالا یا حتی ترکیب بافت سطح رویی با یه تکسچر دیگه که هم شبیه باشه هم جدا و خوش رنگ تر به دلیل بخورد نکردن با نور محیط ایجاد کنی.

تو فقط باید اون قسمت هایی که خورد میشه رو با مقداری از اطراف از تصویر 3D ـت استفاده کنی نه کل سطح رو ، فقط با کلک هایی گاف های ارتباط دو تصویر رو ببپوشونی.

باز اگه خورد شدن هم تو یه لحظه ایتفاق می افته بگم نیازی هم آنچنان به تکسچر متحرکت نداره رفیق. تو فقط یه تکسچر میخوای که شبیه اون قسمت باشه، یعنی اگه موقع فیلم برداری از اون فسمت هم عکس نداخته بودی اصلا به این چیزا یعنی گرفتن تکسچر از تصویر احتیاجی نداشتی.

حق یارت
 

quickneed

Member
راستش رو بخوای من تکسچر رو با paint روش کشیدم و مشکلی نداشت و در مورد UV ، خوب مگه جسمت فقط یه plane ساده نیست !! فکر نکنم نیاز آنچنانی به UV داشته باشه
در مورد تکسچر روی جسمی که میخواد خورد بشه
بببینم رفیق این کار تو بیشتر برای خروجی گرفتم تکسچر میخوای و نیازی به خود اون plane نداری، بعد این که نکسچر رو گرفتی حالا میری با مقیاس همون plane یه box با ضخامتی که میخوای خورد بشه درست میکنی و بعد خوردش میکنی و حالا همه اجزا و تیکه رو میگری و تکسچر رو به همشون به صورت مشترک میدی و بعد یه UV palne ساده به همه ، برای بهتر شدن کار هم میتونی UV رو Box بدی و بعد قسمت لبه و ضخیم جسمت رو یه بافت دیگه بدی، شبیه به بافت بالا یا حتی ترکیب بافت سطح رویی با یه تکسچر دیگه که هم شبیه باشه هم جدا و خوش رنگ تر به دلیل بخورد نکردن با نور محیط ایجاد کنی.

تو فقط باید اون قسمت هایی که خورد میشه رو با مقداری از اطراف از تصویر 3D ـت استفاده کنی نه کل سطح رو ، فقط با کلک هایی گاف های ارتباط دو تصویر رو ببپوشونی.

باز اگه خورد شدن هم تو یه لحظه ایتفاق می افته بگم نیازی هم آنچنان به تکسچر متحرکت نداره رفیق. تو فقط یه تکسچر میخوای که شبیه اون قسمت باشه، یعنی اگه موقع فیلم برداری از اون فسمت هم عکس نداخته بودی اصلا به این چیزا یعنی گرفتن تکسچر از تصویر احتیاجی نداشتی.

حق یارت

خیلی ممنونم bubo جان از وقتی که گذاشتی و راهنماییت ایشالله امتحان میکنم و اگه مشکلی داشتم دوباره مطرح میکنم و از استادیت استفاده میکنم موفق باشی رفیق :D
 

جدیدترین ارسال ها

بالا