مشاوره برندسازی؛ ایجاد و حفظ نام تجاری

littlebluelove

New Member
برند (نام تجاری) یک مفهوم کلیدی در محافل بازاریابی است، می‌توان از آن به‌عنوان گامی که می‌تواند کسب‌وکار شما روبه‌جلو و موفقیت ببرد و به شما یک مزیت رقابتی بدهد، یاد نمود.
برند که معمولاً با آرم، نشانه، نام و یا تصویر است و مصرف‌کنندگان با دیدنشان به یاد شرکت و محصولات آن افتاده و به‌اصطلاح همراه با تداعیات برند خواهد بود. اما درواقع، نام تجاری نیز شامل عوامل دیگری است ، که شامل آن دسته از ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که باعث تشخیص محصول شرکت از محصولات رقیب و یا محصولات نزدیک می‌گردد، که البته آن نیز به کیفیت محصول و سیاست‌های شما درزمینهٔ نحوه انجام کار تجاری شما، و اینکه شما چگونه توسط دیگران درک (درک مشتری از کسب‌وکار ما) شده‌اید.
نام تجاری قوی که به‌درستی و به روش علمی تعریف‌ شده باشد،باعث افزایش فروش، ایجاد وفاداری مشتری، ایجاد ارزش برای نام تجاری و مهم‌تر از همه،کاتالیزوری برای رشد کسب‌وکار خواهد بود از طریق ایجاد انگیزه در مصرف‌کنندگان برای خرید محصول شما.
برندینگ (برندسازی یا ایجاد نام تجاری) و فعالیت‌های مربوط به مدیریت برند قسمت مهمی از فرایند کسب‌وکار است. مدیریت برند به دلیل آن‌که با بازار ارتباط برقرار نموده و در مورد کسب‌وکار و محصول شما به بازار اطلاعات می‌دهد(در هر کسب‌وکار و بدون در نظر گرفتن اندازه آن)، فرآیندی بسیار مهم است.
مدیریت برند بر هزینه محصول، بسته‌بندی، بازاریابی و استراتژی‌های تبلیغاتی، کانال‌های توزیع، و سایر موارد تأثیر مستقیم خواهد داشت. ایجاد نام تجاری گامی است در جهت ایجاد یک هویت و به رسمیت شناخته شدن سازمان در بازار رقایت است.
بی‌هیچ تردیدی ایجاد نام تجاری یا برندینگ ، به‌ویژه برای کسب‌وکار کوچک بسیار حائز اهمیت است. مصرف‌کنندگان همیشه مایل به خرید محصولات بوده و به آن اعتماد می‌نمایند. تعریف نام تجاری خوب و قوی، یک مزیت رقابتی در بازار به شما می‌دهد. ایجاد نام تجاری این اجازه را می‌دهد تا شمارا برای محصولاتتان هزینه بیشتری متقبل شده اما باایمان به اینکه مصرف‌کنندگان حاضر است پول بیشتری خرج نماید و وفادار به برند باقی خواهد ماند، و خرید آن را به قیمت بالاتر خواهد پذیرفت. تقویت پایدار نام تجاری ، پاسخ مثبت از مصرف‌کننده را به دنبال خواهد داشت.
رمز حفظ مشتری و افزایش مشتری یعنی افزایش سهم از بازار پس از افزایش بهای تمام‌شده محصول برای مشتری، تنها در برندسازی یا ایجاد برند است.
نام تجاری یک‌راه برای جذب مشتریان جدید است. زمانی یک مشتری نزد شما می‌آید، که در مورد محصول و کسب‌وکار شما شنیده باشد و شما می‌توانید در مورد خرید این محصول از شما ، مطمئن باشید . هنگامی‌که شما برای اجرای مبارزات بازاریابی(اجرای کمپین‌های بازاریابی) اقدام می‌نمایید، درواقع شما به‌سادگی شروع به جذب تعداد زیادی از مشتریان نموده‌اید. بچه‌های بازاریابی وقت خود را باکسانی صرف خواهند نمود که معتقد هستند منجر به پیدا نمودن خریدارانی جدی خواهد شد.
ایجاد نام تجاری، وفاداری به نام تجاری و ایجاد ارزش، در جهت جذب مشتریان جدید، باعث افزایش توان ایستادگی در زمان رقابت خواهد شد. این‌ها همه مؤلفه‌های کلیدی در تضمین سودآوری مستمر کسب‌وکار شما است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا