مراحل و چالش های تهیه یک فیلم کوتاه (pro rigger)

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام بروبچحسین من اون فایل پلی که ساختی رو لازم دارم واسه ادامه حتما بفرست .حمید این کارت خیلی خوب بود اما تست من رو نگا ، کنترل جای پا و تعداد Bone ها رو بیشتر کن .بارانارا ی عزیز فکر نمیکنم کمکی به RealTime شدن بکنه .
 

پیوست ها

  • _scene(1).rar
    137.3 کیلوبایت · بازدیدها: 32

Mostafa-3D

Well-Known Member
bubo3d این کار پلی که با cloth زدی خیلی باحال شده . اصلا این cloth برای خودش فیزیکی شده ها !!! دیگه فقط مونده mirvadim هم برای Rayfire به جای انویدیا فیزیک بیاد از cloth استفاده کنه . والاااا

ولی میدونید مساله اصلی توی این پل real time بودنش نیستا ! البته من نمیدونم دقیقا قراره برای این پل چه اتفاقی بیوفته ولی مثلا فرض کنیم که کارکتر میخواد از روش رد شه . خب اینجا شبیه سازی باید دو حالت داشته باشه .

هم کاراکتر باید روی پل تاثیر بزاره و هم پل روی کاراکتر .

اگه بخوام یه مثال خیلی خوب برای اینجور شبیه سازی بزنم مثلا انیمیشن "پاندا کونگ فو کار 1" توی اون صحنه نبرد روی پل . فکر کنم شما هم یه چنین پلی رو در نظر دارید . درسته ؟
شرکت DreamWorks داستانی داشت سر شبیه سازی اون پل ولی به خوبی درش اوردن . اگه اشتباه نکنم با مایا کار کردن . توی این پی دی اف یه توضیح خیلی خوبی در باره روند این شبیه سازی نوشتن که خوندنش خالی از لطف نیست .

یه انیمیشن دیگه هم بود که نامش دقیقا یادم نیست ولی یه کارکتر فیل داشت به نام هورتون ( شاید اسم انیمیشن هم همین بوده ! ) که اون هم تا اونجایی که یادم میاد یه سکانس داشت برای عبور از روی یه چنین پلی . ( سکانسهای این انیمیشن ها میتونه برای کارتون یه رفرنس خوب باشه . خیلی به کار میاد تا حالا تجربه کردم )

ولی فکر میکنم الان مهمترین چیزی که نیاز دارید یه استوری برد دقیقه . چون این پلی رو که hamid ساخته و LinkinForEver هم روش کار کرده خیلی عالیه ولی تا وقتی دقیق ندونید قراره چه اتفاقی روی اون پل بیوفته کارتون سخت میشه . ( البته فضولی منو میخشید ، شما ها خودتون استادید )

امیدوارم توی این تاپیک مفید ، پارازیت نداخته باشم .

براتون آرزوی موفقیت دارم
 

nc_hamid

Member
سلام بروبچحسین من اون فایل پلی که ساختی رو لازم دارم واسه ادامه حتما بفرست .حمید این کارت خیلی خوب بود اما تست من رو نگا ، کنترل جای پا و تعداد Bone ها رو بیشتر کن .بارانارا ی عزیز فکر نمیکنم کمکی به RealTime شدن بکنه .
فایل های پیوستی
_scene(1).rar (137.3 کیلوبایت, بازدیدها: 4)
سلام
خوشم می اد نکته سنجی ! دیشب اصلا وقت نداشتم یه تست زدم گفتم فایل رو بذارم ما هم نخودمون رو تو آش انداخته باشیم !
جالب شده بود بهم حس خوبی داد . اون آخرش که تخته حرکت بد داره به راحتی درست می شه . برای ریگ صورت یه جور Spline Ik با Script نوشتم که Bezier ها رو هم می شه کنترل کرد
از اون می شه استفاده کرد .
البته هنوز سید حسین چیزی نگفته . چون فیلم نامه و دکوپاژ رو می دونه حتما خوب و بدیش رو میاد و می گه . فکر می کنم به جاهای خوبی می رسیم .

ولی میدونید مساله اصلی توی این پل real time بودنش نیستا ! البته من نمیدونم دقیقا قراره برای این پل چه اتفاقی بیوفته ولی مثلا فرض کنیم که کارکتر میخواد از روش رد شه . خب اینجا شبیه سازی باید دو حالت داشته باشه .

هم کاراکتر باید روی پل تاثیر بزاره و هم پل روی کاراکتر .
ممنونم .
خدا رو شکر چون رشتم مکانیک بوده درک مناسبی نسبت به مسائل فیزیکی دارم . (هر چند بچه تنبل بودم!)
اگه ما بخوایم پارامترهایی مثل وزن یا جاذبه رو به کار اضافه کنیم ، خوب چون حوادث بر هم کنش دارند ( اثر متقابل وجود داره) داینامیک RealTime نمی شه و فقط باید تو یه پرسه پردازش بشه .
اما می شه یه چیزایی رو گذاشت دست انیماتور . مثلا برای وزن بیشتر point رو بیشتر جابجا کنه یا یه پارامتر رو افزایش یا کاهش بده . که اینجا اینجوریه



ولی فکر میکنم الان مهمترین چیزی که نیاز دارید یه استوری برد دقیقه . چون این پلی رو که hamid ساخته و LinkinForEver هم روش کار کرده خیلی عالیه ولی تا وقتی دقیق ندونید قراره چه اتفاقی روی اون پل بیوفته کارتون سخت میشه . ( البته فضولی منو میخشید ، شما ها خودتون استادید )

خواهش می کنم خودت استادی من که به شخصه فقط بازی بازی میکنم .
حرفت کاملا درسته . من هم منتظر نظر سیدم تا ببینم چی می گه . هر چندمی دونم اگه این روش رو مناسب بدونه . خودش تا تهش رو گرفته .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
خوووب این همه کامت رو موندم باید تا کی بنویسم تا جوابشون تموم بشه.

اول این که حمید جان، اون یکی حمید فایل رو پیوست کردم بردار، اون رو save نکرده بودم دوباره زدم برات.

این جمله ـت رو هم Skin MassFX و Bones فکر کردم منظورت SkinFX ـه ولی خودم اون چیزی که منظورم بود و فکر کردم منظور تو هم همونه رو video کردم گذاشتم ببین.


من یه تست زدم . 10 دقیقه ای !!! هیچ کار خاصی نکردم . جالب شد !!! به خندش می ارزه !! فایل رو می گذارم . به نظرم با این روش هم جواب میده .
سید حمید جان، این هم خیلی خوب بود تنها مسئله ـش اینه که باید برای حالت Dynamic خود انیماتور اون حرکت و حس رو در بیاره ولی خلی چیز خوبی بود.


اگه بخوام یه مثال خیلی خوب برای اینجور شبیه سازی بزنم مثلا انیمیشن "پاندا کونگ فو کار 1
دقیقا منظور همینه، اون موقع هم دهنم باز موند اینجا رو چیکار کردن تنها چیزی که به ذهنم رسید ایجاد یه Dynamic به روشی که نمونه ـش رو تو video زیر گذاشتم و بقیه ـش هم کار انیماتوره، یعنی جوری کاراکتر رو انیمیت کنه که حس استادگی رو پل به همراه مچ بودن با حرکت داینامیک رو القاء کنه.
تو هورتون هم همینطور، به نظرم اینها حد نهایی کشش پل رو محاسبه میکنن و بعد انیماتور توسط اون مرز کشش فرضی اون رو انیمیت میکنه.

ولی فکر میکنم الان مهمترین چیزی که نیاز دارید یه استوری برد دقیقه . چون این پلی رو که hamid ساخته و LinkinForEver هم روش کار کرده خیلی عالیه ولی تا وقتی دقیق ندونید قراره چه اتفاقی روی اون پل بیوفته کارتون سخت میشه . ( البته فضولی منو میخشید ، شما ها خودتون استادید )
اولا فضولی چیه رفیق، محبت میکنی، راستش ما نمیخوایم تو این کار خیلی از مشکلات در بریم و برای حلش با دو تا close up سر طه مشکل رو هم بیاریم. چون نمونه یه کار بزرگه و باید تو همین کوچیکیش کارای خوبی توش انجام بشه. برای پل هم باید بگم کاراکتر روش راه میره و حتی جایی دو تا کاراکتر روی پل قرار میگیرن که نمیخوایم از این مشکل در بریم. خیلی ممنون عزیز که اطلاعات دادی.

ولی باز میگم به نظر من 90% تو همون پاندا هم از روشی که video ـش رو گذاتشم استفاده کردن، چون هر کاری کنی باز بخشی از کار دستی انجام میشه منظورم انیمیت کاراکتره و باید انیماتور اون شختی رو بکشه ولی این روش خیلی خیلی کمک میکنه تا هنگامی که انیمیاتور مثلا پای کاراکتر رو روی پل قرار میده ، پل اون رو یه سطح برخورد کننده تشخیص بده و جابجا شه مثل video.

حالا شما این فیلم رو ببنید

[video]http://www.4shared.com/video/pI1diw2X/SkinFX.html[/video]

Bridge 3ds scene
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
من هرچی فکر میکنم میبینم کار خودت بهتره حسین تا اینیکه من ساختم .:-?

راستی واسه اینکه راحت باشی واسه حمید و اینها ::neutral:
1 - اسم کاملم حمید رضا ست .
2 - میتونی از واژه ی پر مفهموم و مفید H13 استفاده کنی .:cool:
 
آخرین ویرایش:
اساتید چرا از ragdoll استفاده نمی کنید ؟ dynamic motion builder هم خوراک این کاره این ویدیو را ببینید از روشی که موهای این دختره را به هم لینک می کنه به نظرتون نمیشه واسه ساخت این پل استفاده کرد ؟
http://www.youtube.com/watch?v=sQDmXhnu_Xc این تو مکسه و پل یک نواخته اونی که مد نظرم هست را هرچی گشتم پیدا نکردم از تو هاردم واستون پیداش می کنم میزارم اما دیدن این هم خالی از لطف نیست مال موشن بیلدر هم real time هست هم کنترل زیادی رو قوانین فیزیکش دارین هم اینکه می تونیم پل چند تکه باشه مثل نمونه کار خودتون یعنی پل از چوب کوچولو کوچولو ساخته شده باشه تا شب واستون میزارم ویدئوش را از موشن بیلدر البته فکر کنم باخود ragdol مکس هم باید بشه ساختش اما مال موشن بیلدر خوراکه این کاره
این ویدئو هم از مکسه با ریکتور http://www.youtube.com/watch?v=ajMdmn_iMlM رئال تلیم نیست اما یه وقت به درد بخوره : )
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
من هرچی فکر میکنم میبینم کار خودت بهتره هسین تا اینیکه من ساختم
اوه اوه اوه، انقدر پست ها با هم قاطی شده بود واسه تو یادم رفت، کارت خوب بود حمید جان ولی نگفتی با چه سیستمی کار کردی و خاصیت real time بودن رو داره یا نه.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اوه اوه اوه، انقدر پست ها با هم قاطی شده بود واسه تو یادم رفت، کارت خوب بود حمید جان ولی نگفتی با چه سیستمی کار کردی و خاصیت real time بودن رو داره یا نه.
اول عذر خواهی حسین رو نوشتم هسین !!!!!!!!! اوووووووووو


ریل تایم نیست
از Cloth
و MassFX واسه طناب ها استفاده کردم
RealTime نیست اما خیلی سریع کار انجام میشد .
من دارم الان کار میکنم با Cloth و MassFX که یه چیزی درارم کاملا داینامیک بدون هیچ دخالتی از سوی انیمیتور !!!!!!!!!!!!!!!!!!! دیشب تا ساعت 4.5 صبح داشتم روش کار میکردم
الان فهمیدم اول کار اشتباه شده دوباره دارم از اول کار میکنم .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
dynamic motion builder هم خوراک این کاره

بابت توضیجات و کمکت خیلی خیلی ممنون دوست عزیز در مورد MB که کار ما تو مکسه و ریگ دستی و همین همخوان بودن این دو یهنی پل و حرکت کاراکتر برامون مهمه ولی نمیتونیم کاراکتر رو تو مکس انیمیت کنیم و بعد بیاریم تو MB چون این باز مفهموم real time بودن رو از دست میده.
در مورد video ـی هم که گذاشتی نمیدونم چرا p.r.o.x.i من UTube رو وا نمیکنه واسه همین نمیتونم ببینم که چیه :sad:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بابت توضیجات و کمکت خیلی خیلی ممنون دوست عزیز در مورد MB که کار ما تو مکسه و ریگ دستی و همین همخوان بودن این دو یهنی پل و حرکت کاراکتر برامون مهمه ولی نمیتونیم کاراکتر رو تو مکس انیمیت کنیم و بعد بیاریم تو MB چون این باز مفهموم real time بودن رو از دست میده.
در مورد video ـی هم که گذاشتی نمیدونم چرا p.r.o.x.i من UTube رو وا نمیکنه واسه همین نمیتونم ببینم که چیه :sad:

سلام ادرس فایل یوتیوب رو تو اینجا بزن فایل رو دانلود کن :

http://savefrom.net/
 

Mostafa-3D

Well-Known Member
دقیقا منظور همینه، اون موقع هم دهنم باز موند اینجا رو چیکار کردن تنها چیزی که به ذهنم رسید ایجاد یه Dynamic به روشی که نمونه ـش رو تو video زیر گذاشتم و بقیه ـش هم کار انیماتوره، یعنی جوری کاراکتر رو انیمیت کنه که حس استادگی رو پل به همراه مچ بودن با حرکت داینامیک رو القاء کنه.
تو هورتون هم همینطور، به نظرم اینها حد نهایی کشش پل رو محاسبه میکنن و بعد انیماتور توسط اون مرز کشش فرضی اون رو انیمیت میکنه.

آره البته پروژه پاندا یه خورده متفاوت بوده . یعنی حرکتهایی مختفلی قرار بود توش اتفاق بیوفته . از شکستن چوبها گرفته تا پیچوندن طناب پل دور گردن همدیگه و... خب کار شما قطعا این چیز ها رو نداره .

یه انیمیشنی هست به نام Tortoise vs Hare توش سکانسی داره که قراره خرگوش و لاک پشت با هم از روی پل رد بشن . از اونجایی که گفتی قراره دو نفر از روی پل رد بشن فکر کنم خیلی به کارتون نزدیک باشه . سیمولیتش هم کیفیت نسبتا خوبی داره . اون سکانس رو براتون کات زدوم و آپلود کردم .
http://www.4shared.com/video/5STu0h6m/Tortoise_vs_Hare_-_Segment1_00.html

اولا فضولی چیه رفیق، محبت میکنی، راستش ما نمیخوایم تو این کار خیلی از مشکلات در بریم و برای حلش با دو تا close up سر طه مشکل رو هم بیاریم. چون نمونه یه کار بزرگه و باید تو همین کوچیکیش کارای خوبی توش انجام بشه. برای پل هم باید بگم کاراکتر روش راه میره و حتی جایی دو تا کاراکتر روی پل قرار میگیرن که نمیخوایم از این مشکل در بریم. خیلی ممنون عزیز که اطلاعات دادی.

ولی باز میگم به نظر من 90% تو همون پاندا هم از روشی که video ـش رو گذاتشم استفاده کردن، چون هر کاری کنی باز بخشی از کار دستی انجام میشه منظورم انیمیت کاراکتره و باید انیماتور اون شختی رو بکشه ولی این روش خیلی خیلی کمک میکنه تا هنگامی که انیمیاتور مثلا پای کاراکتر رو روی پل قرار میده ، پل اون رو یه سطح برخورد کننده تشخیص بده و جابجا شه مثل video.
البته من منظورم از استوری برد فقط دور زدن نبود . اگه استوری برد باشه میشه فهمید که انعطاف های پل قراره چه قدر باشه و... . البته یه خورده از منظورم هم دور زدن بود :green: خب آخه اینکه بخواید توی این شبیه سازی کاری کنید که کل ذره ذره این شبیه سازی پرفکت انجام بشه در صورتی که ممکنه در خیلی از شات ها این شبیه سازی ها حتی دیده هم نشه که کار بیهوده اییه . game که نیست !

این ویدئویی که گزاشتی خیلی باحاله . کار خودته ؟
توی یوتیوب از این تیپ ویدئو ها خیلی میزارن که معمولا توی شبیه سازی طناب و ... استفاده میشه . تیپ کارش خیلی شبیه به فیزیکه .
یه کار تست با فیزیک زدم توی سه دقیقه ببینید : http://www.4shared.com/video/upfiy42v/rope-test-mostafa3d.html
ولی خب میدونی چیه اگه همه چی داینامیک باشه خودش میشه یه دردسر .
با حرف حمید کاملا موافقم که باید یه سری کنترلر هایی وجود داشته باشه :
خدا رو شکر چون رشتم مکانیک بوده درک مناسبی نسبت به مسائل فیزیکی دارم . (هر چند بچه تنبل بودم!)
اگه ما بخوایم پارامترهایی مثل وزن یا جاذبه رو به کار اضافه کنیم ، خوب چون حوادث بر هم کنش دارند ( اثر متقابل وجود داره) داینامیک RealTime نمی شه و فقط باید تو یه پرسه پردازش بشه .
اما می شه یه چیزایی رو گذاشت دست انیماتور . مثلا برای وزن بیشتر point رو بیشتر جابجا کنه یا یه پارامتر رو افزایش یا کاهش بده . که اینجا اینجوریه

در کل امیدوارم موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
تست دوم

سلام بهمگی ، یه تست دیگه زدم فقط با massfx :
واسه پاره شدن خواستم مثل صحنه ی پاندا یه چیزی رو درارم اما این شد ، به قول حمید واسه خنده خوبه !!!

این صحنه کاملا داینامیکه و با زدن BakeAll کلش ساخته شده .
 

پیوست ها

  • _scene.rar
    317 کیلوبایت · بازدیدها: 51

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
تست سوم

سلام به همگی اینو ابتکاری زدم و دستی هم کار شده
طناب هارو پاره نکردم اما پل خراب میشه
و طناب ها ریش ریش میشن

ابن دیگه عند خندست ببنین !!!
 

پیوست ها

  • _scene(2).rar
    476.7 کیلوبایت · بازدیدها: 39

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اینم خیلی جالب بود، فقط پل حالت معلق نداشت مشکلش همین بود.
آب رو با چی شبیه سازی کردی؟ دستی؟
سلام ممنون اب دستی بود و خیلی بد درومد الکی بود بابا
پل هم مربوط میشه به چند باگ MassFX
میگم تو عمرتون نرما فزاری مثل Max دیدین اینقدر باگ بده ؟؟؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
با Flex میتونستی بصورت داینامیک شبیه سازیش کنی، می ارزه یه تست بکن.
آره ویژوال استودیو 2010، یه پروژه ASP.Net با #C نوشتم چها بار پروژه رو از اول انجام دادم. باگ میداد که دیگه پروژه غیر قابل بازگشت میشد.
من 3 سال با مکس 2011 کار کردم مشکل نداشت، اما 2012 و 2013 زیر باگ غرق شدن. ایشالا 2014 درست میشه:cool:
 

nc_hamid

Member
سلام
حمید جان داینامیک کارت خوب شده اما اشکالاتی هم داره . فکر کنم روش یکم کار کنی جواب می ده .( البته من نه با Cloth کار کردم نه با MassFx)
این دو روز تعطیل نشستم و رو ریگ پل بیشتر وقت گذاشتم . یه سری چیزا بهش اضافه کردم که فکر می کنم بهتر شده اما هنوز جای کار داره .
یه سری اشکالاتم داره که به خاطر اشتباهاتم در حین ریگ به وجود امده.
یه سری کنترلر هم هنوز بهش اضافه نکردم . کنترلر هایی برای کنترل حالات داینامیک و نوع حرکت طناب ها .
کنترل پذیریش به نظرم مناسبه اما خوب هنوز محتاج خلاقیت و هنر انیماتور برای در آوردن فرم مناسبه .( هر چند سعی کردن کار انیماتور رو به حداقل برسونم)
ببینین ...
SoftBridge-Test_2.max

یه Wind هم اضافه کردم به کار بد نشد . خیلی کارا می شه کرد ...
SoftBridge-forceTest.max
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
مصطفی جان ممنون رفیق بابت video ـی که گذاشتی و توضیحات و پیگیریت :rose:

این ویدئویی که گزاشتی خیلی باحاله . کار خودته ؟
نه ، گفتم ، با SkinFX کار شده

یه کار تست با فیزیک زدم توی سه دقیقه ببینید
خیلی خوب بود دستت درد نکنه ولی میبینی ؟!! constraint ـهای massFX یه مشکلی دارن اون هم لرزش بی مورده که کار رو خراب میکنه وگرنه همین خیلی خوبه.

ولی خب میدونی چیه اگه همه چی داینامیک باشه خودش میشه یه دردسر .
من نمیخوام همه چی داینامیک باشه، میخوای پل مقداری live باشه تا با قرار دادن کاراکتر روی قسمت های پل متوجه بشم حد نهایی کشش پل کجاست و پل چه حالتی میشه که مثلا پای بعدی رو چجوری روی پل قرار بدم و بعد از اون sim اصلی انجام بشه.

سلام به همگی اینو ابتکاری زدم و دستی هم کار شده
طناب هارو پاره نکردم اما پل خراب میشه
و طناب ها ریش ریش میشن
حمید رضا جان ممنون، ولی تو زدی پل رو ترکوندی که :green: بابا طفلک فقط میخواد روش راه بره ولی دستت درد نکنه عزیز که پی کار رو میگیری

این دو روز تعطیل نشستم و رو ریگ پل بیشتر وقت گذاشتم . یه سری چیزا بهش اضافه کردم که فکر می کنم بهتر شده اما هنوز جای کار داره .

حمید خیلی خوب شده رفیق، خلی خوب شده ولی نکاتی که به نظرم باید توش اعمال بشه:

  • اول این که تخته ها باید به سمت شیب و پایین ترین چون چرخش داشه باشن الان تو کار تو جابجایی Pos دارن ولی raot ـشون برای شیب تنظیم نیست و موازی با خط افقه ولی در کل کار خیلی خوبی شده
  • نکته دوم این که به نظر من طناب های نباید ریگ بشن به این صورت، یعنی تخته ها و سطح اصلی پل به این صورت ریگ بشه ولی طناب ها به نوعی وصل شن به چوب ها ولی در آخر سر sim بشن.


حالا باز خودم رو اون skinFX کار میکنم ببینم میتونم چیزی از توش در بیارم یا نه ولی کارت خیلی خوبه امیدوار شدم :cool: که میشه درش اورد.

باز ممنون از همه
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
حالا باز خودم رو اون skinFX کار میکنم ببینم میتونم چیزی از توش در بیارم یا نه ولی کارت خیلی خوبه امیدوار شدم که میشه درش اورد.

باز ممنون از همه

خواهش رفیق کاری نبود ، اقا مگه SkinFx رو گیراواردی ؟؟؟؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا