مدلسازی؟؟

Art.L

New Member
سلام
سوالم راجع به تفاوت nurbs,poly,و mesh ها هست....
از کجا باید تشخیص داد که چه موقع از poly یا mesh و کی از nurbs ها استفاده کرد....
خیلی دوست دارم به صورت جامع اطلاعاتی داشته باشم...
و کدام ابزار برای مدلسازی بهتره؟...
دوستان اگر مطالبی دارن راجع به سواام یا اطلاعاتی دارن...ممنون میشم راهنماییم کنن :rose:
 
آخرین ویرایش:
سلام تا جایی که من می دونم خروجی آخر باید polygon باشه (‌بصورت quad )‌ معمولا مدل هایی که نیاز به nurb دارد را ابتدا مدل می کنیم و سپس به polygon تبدیل می کنیم .
 

Art.L

New Member
ولی خیلی از مدل ها رو دیدم که به صورت مش بوده...از ابتدای مدلسازی
چه تفاوت هایی توو مدلسازی ایجاد میکنه poly یا mesh??!

ممنون از دوستانی که وقت میزارن برای پاسخ.... :rose:
 

saloolish

New Member
ادیت مش دیگه قدیمی شده و ادیت پلی به جای اون اومده.پلی قویتر و منعطف تر از مش هستش و اگه خوب وارد باشی میتونی با پلی خیلی از کارهارو انجام بدی.نربز هم برای کارای خاص استفاده میشه و نسبت به پلی و مش سخت تره...
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
مش و پلی هردو قدرتمند هستند اما فرقشون اینه که Poly خودش تشکیل شده از Mesh هست .
سه ضلعی + سه ضلعی = چهار ضلعی --------> Mesh + Mesh = Quad
یا هر چند ضلعی متشکل از سه ضلعی های متفاوته ... همون Poly

موفق باشید
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
دوستان توضیحات کاملی دادن
اینم بگم که editable mesh دیگه توی مکس پیشرفتی نداشته و کار باهاش بی فایدس
nurbs هم پیشرفت زیادی نداشته
الان editable poly هست که با امکانات جدیدش به غول مدلسازی تبدیل شده. در کنارش هم spline پرکاربرده
 

جدیدترین ارسال ها

بالا