كدام بهتره canon ‎5D‏ يا canon ‎7D؟

blizzard

Member
درست میگی قطعا Raw 4:4:4 زمین تا آسمون با H.264 8bit 4:2:0 فرق داره ولی دلیل اصلی که تو پروژه های سینمایی از 5D استفاده شده سنسورش بوده چون عمق میدان و میدان دید ی که 5D میده که این اجازه رو میده تا از لنز های سینمایی سریع و واید استفاده کرد رو

با یه دوربین با سنسور کوچیک نمیده و گر نه بود دوربین هایی که Raw می گیرن و اندارشون هم کوچیک تر از 5D بوده در ضمن 5D سنسور 14bit داره که به 8bit تبدیل میشه و همون طور که میدونی تو کار حرفه ای صدا جدا گرفته میشه پش زیاد فرقی نمی کنه ،شما

Act Of Valor رو ببین که 70% اش DSLR هست متوجه میشی که اون صحنه هارو bolex ام اگه اون زمان وجود داشت نمی تونست بگره لیست چنتا از فیلم هایی که با DSLR گرفتن اینجا هست:

http://www.tahastudio.ir/تحول-در-سینما/

با وجود Black Magic Cinema Camera تو چرا از Bolex خوشت میاد؟ :)

قطعا فیلم ساختن با 5D خیلی سخت تره

راستی 5D تو حالت عادی 9stop Dynamic range داره و با تجربه و استفاده از Picture Style مناسب تا 12.5 Stop میشه گرفت. نمونش همون act of Valor تو tahastudio.ir پایین تو منو ها مقایسه دوربین ها رو بزن پایه Dynamic Range ها دستت میاد.

حالا باز بیا جواب بده :shock:
D:
 
آخرین ویرایش:

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
BLIZZARD جان نه واقعا اون موقع نبود دوربین های کوچیک تر از 5D که 444 RAW ریکورد کنه.
در مورد Dynamic range باید بگم در فلت ترین حالت ممکن هم نمی تونی به 12 استاپ داینامیک رنج برسی تو 5d . اینها میاد شارپنس و کنتراستو تا آخر میدن پایین که یه مقداری افزایش بدن داینامیک رنجو . از 8.5 برسن به 12؟ می دونی این حرف یعنی چی؟ یه دوربین فول فریم 12 استاپی یه جور جُکه برا 5d .
من از black magic هم دقیقا به همون اندازه بولکس خوشم میاد. حتی بولکس شاید منصرف شه و دوربین دیجیتالشو توزیع نکنه. بلک ماجیک بدون شک انتخاب بهتری نسبت به 5d هستش. نویز احمقانه ی h.264 رو هم به مشکلات dslr اضافه کن.
full frame بودن یه مزیته ولی کفه ی ترازوی کدک ، رولینگ شاتر ، عمق رنگ ، شارپنس ، داینامیک رنج به نفع 5d نیست عزیزم.
 

blizzard

Member
دوربین کوچیک تر از 5D که 4:4:4 میگیره: http://www.iconixvideo.com/products.html

حرف منو که قبول نداری بورو بلاگ Shane Hurlbut ASC یخون ،من بگیرم حتما نصف حساب میشه!

Picture Style Technicolor یه سری جاها خیلی خوب جواب میده ولی همه چی picture style نیست در حالت عادی ام گفتم stop 9، لینکا که

میدم نمی خونی؟ منم دیگه لینک نمیدم :sad:



Rolling Shutter ام تو Post قابل اصلاح

Noise احمقانه ام تو 5D Mark III کم شده که اونم تو Post کاملا رفع میشه

بدشم تو چرا اسرار داری 2 تا دوربین رو با حداقل 5 6 سال اختلاف زمانی مقایسه کنی؟! زمانی که 5ِD اومد سینما رو تکون داد digital bolex و black magic تصمیم ساخت دوربین هم نداشتن , الان هم حرفه ای ها با وجود 1DC سراغ اینا نمی رم ولی برای یه آماتور Cinema Camera قطعا دوربین بهتریه.

gl.
 
آخرین ویرایش:

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
blizzard
طرز نوشتن جالبی نداری .
جوری حرف میزنی انگار فقط خودت 5D کار کردی و کیفیتش رو میشناسی .
در مورد 1DC = نسبت به قیمتش اصلا مقرون به صرفه نیست و فکر نمیکنم کسی بره طرفش .
حتی از 1d mk III , 1d mk IV هم مثل 5d MKII استقبال نشد . ( چون 2-3 هزار دلار گرون تر بود )
d800 نیکون چیزی کم نداره نسبت به 5d MKIII
الان شرکت OmniVision سنسور برای تلفن های همراه ساخته که 4k رکورد میکنه ( 30 فریم ) و تو 3k ، با 60 فریم بر ثانیه .

چیزی که از تو در چند پست اخیرت و همینطور از بلاگی که به نوعی همش داری تبلیغشو تو پستهات میکنی ، حس می کنم که بیشتر تو سایت های ویدئوگرافی چرخ می زنی و همینطوز یه سری ویدئو از ویمئو و...
تو عمل حرف زیادی واسه گفتن نداری .
در ضمن در مورد بلاگت ، اول اون بخشی که digital cinema , bolex رو مقایسه کردی رو اصلاح کن که هر دو دوربین رو 2k معرفی کردی . !!!!
black magic digital cinema 2.5 k

hdr یا High Dynamic Range هم خیلی قضیه ساده ای نیست که فقط تو آمار و ارقام بخوای خلاصه کنی و نتیجه گیری کنی .
با magic lantern ورژن جدید هم میشه تا حدودی رو 550d , 600d , حتی 5d ، ویدئوی HDR در اورد که هم post production زیادی داره و هم دردسرهای موقع ضبط
اما بازم hdr به اون نحو نمیشه که دوربین هایی مثل alexa , red epic می تونن hdrx خروجی بدن .
تا 22 jul صبر کن که black magic عرضه بشه و تست های دقیقتر و بیشتری بیاد بیرون . اونوقت شروع کن به مقایسش با 5d .
فعلا که روی کاغذ خیلی خیلی برتری داره نسبت به خیلی از دوربینهای توی بازار و همینطور 5d .
احتمال زیاد خودمون digital cinema رو بگیریم و در اولین فرصت تست هاش و همینطور مقایسه اش با 5d , 550d ,7d میذاریم .

موضوع تاپیک هم خیلی منحرف شده . سر فرصت یه تاپیک باز میکنم و پست های مربوط به بحث در مورد دوربینها رو از این تاپیک به اونجا انتقال میدم .

الان هم سعی نکن با لحن خیلی ندافعی جواب بچه ها رو بدی .
ما اینجا دعوا نداریم با هیچ کس .
اگه واقعا قوی هستی با نمونه کار واقعی از خودت اینو به همه نشون بده .
این اطلاعات رو همه می تونن با خوندن به دست بیارن . ولی بازم میگم هیچی عملی نمیشه .

موفق باشی . :rose:
 

blizzard

Member
:rose:

منم وقتی کامنتتو خوندم مخصوصا وقتی با طرز نوشتن جالبی نداری شروع شد تا پابان حس می کردم خیلی لحن بدی داری تا آخرش که

موفق باشی با گل دادی فهمیدم اشتباه کردم.

از دوستان مخصوصا mooli63 آگه احساس کردن لحن بدی دارم معزرت می خوام

همون طور که گفتم حرفه ای ها میرن سراغ 1dc و 10K برای حرفه ای ها تو کار در برابر کیفیت مقرون به صرفست

از بابت 2.5k بودن Cinema Camera هم گفتم دیگه مهم نیست تو Spec اش نوشته متوجه میشن ولی ممنون که گفتی فهمیدم که مردم باهوشن و دقت می کنند (اصلاحش می کنم).

حرفه ای ها از 1D Mark IV هم استقبال کردن به خاطر حساسیت بالاترش و Rolling Shutter کمترش به جهت Sensor ،
1D Mark III فیلم نمیگیره.

D800 زمان زوم کردن تصویر خوبی نسبت به 5D Mark III نمیده و 5D
noise کمتری نسبت به D800 در صدا داره

D800 مشکل White Balance داره که احتمالا با firmware حل میشه

D800 Aliasing داره به نسبت 5d Mark III که تقریلا نداره

D800 Clean HDMI هست البته در مقابل 5d ،بله منم موافقم D800 ام دوربین خوبیه .

سنسور شرکت Omnia Vision الان در Iphone 4s استفاده میشه که از 4K بودنش فقط برای استیبلایز کردن تصویر استفاده میشه(Gyro)

باز دست شما درد نکنه گذاشتین 4 تا تبلیغ کنیم Akkasse که اخطار کرد دیگه تکرار نشه مام گفتیم چشم! اصلا دیگه پست نمیدیم!

تو عمل حرفی واسه گفتن ندارم..؟ باشه!

ما در مورده Dynamic Range حرف زدیم نه High Dynamic Range(HDR(

magic lantern ام خوبه !!

صبر میکنم دوست دارم Review تونو دربارش ببینم Cinema Camera واقعا دوربین خوبیه(شمام که اشتباه mooli63 کردی ، 5D خیلی قدیمی تره معلومه حتی Bolex هم از یه سری جهات از 5D بهتره.

من کجا خواستم با لحن تدافعی جوای کسی رو بدم همون اولم معزرت خواستم

منم با کسی دعوا ندارم

راستی خوب شد گفتی چند نمونه از کارام تو سایت هست تا بیرونمون نداختی بذار یه بار دیگه تبلیغ سایتو کنم پس!!
TahaStudio.ir

:rose:
 
آخرین ویرایش:

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
همین دیگه پسر خوب من گفتم بلک ماجیک انتخاب بهتریه در حال حاضر . کی گفتم 5 سال پیش. آره اگه 4سال پیش می خواستم پیشنهاد دوربین دیجیتال بدم می گفتم 5d.
در مورد اصلاح نویز واقعا فکر می کنی 4تا پلاگین denoiser یا neat video و امثال این می تونن نویز رو واقعا برطرف کنن؟ اونها میان با بازکردن پیکسل گرینی تو کل تصویر نویز رو برطرف می کنن که در این حالت شارپنس تصویر افت می کنه. شما یه تصویر دینویز شده رو با تصویر خام مقایسه کن تو جفتشون زوم کن مخصوصا توی موهای بازیگر می فهمی چقدر افت شارپنس داری.

در مورد iconix. نمی دونم وسط بحث دوربین های سینمایی این iconix رو از کجا در اوردی. یه دوربین کوچولو که صرفا برای استفاده در جاهایی که دوربین های معمولی به علت بزرگی جا نمی شن درست شده مثلا روی سر حیوانات یا به دورچرخه . چترباز و امثال این . ما داشتیم در مورد دوربین های دیگه ایی حرف می زدیم . ضمنا این ورژن iconix دوربین جدیدتریه نسبت به 5d . من گفتم اون موقع نبود. آخه کی میاد برای ساخت فیلم و موزیک ویدیو با این دوربین فیلمبرداری کنه؟ حالا 2k نه 100k بگیره. فقط برای یک سری نمای خاص کاربرد داره.
لینکایی که میدی رو نگاه می کنم
 

blizzard

Member
:rose:

شارپنس رو همون طور که میشه خراب کرد میشه تقویت هم کرد شرکت هایی دیگه ای ام برای noise reduction هستند مثل Cinnafilm که تو فیلم های مثل act of valor و last three minutes ازشون استفاده شده که در نهایت بعد از ReGain کردن و تصحیح رنگ به 2K و 35mm تبدیل شده و الان تو دنیا روی پرده هاست.
(ولی در نهایت حرف شما هم درسته)

وسط بحث گفتی فک نکنم دوربین کوچیک تر از 5D بوده باشه
iconix سال 2007 منتشر شده و آدم هایی مثل Peter Jackson میان تو فیلمThe Lovely Bones ازش استفاده می کنند
http://www.imdb.com/title/tt0380510/technical
درضمنiconix 4.4.4 میگیره و recorder اش هم باید باهاش باشه قیمتش هم بالاتره برای صخره نوردی و از این چیزا GoPro Hero مناسبه.
در آخر اگر کسی بلد باشه میتونه با همین 5D تصویری رو بگیره که حتی مدیر فیلم برداری ها ام نمی تونن تشخیص بدن که با Digital گرقته شده یا 35mm در آینده تو سایتم یه سری آموزش می ذارم .
:rose:
 
آخرین ویرایش:

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
در آخر اگر کسی بلد باشه میتونه با همین 5D تصویری رو بگیره که حتی مدیر فیلم برداری ها ام نمی تونن تشخیص بدن که با Digital گرقته شده یا 35mm در آینده تو سایتم یه سری آموزش می ذارم .!!!!!!!!!!
تورو خدا دیگه اغراق نکن. مدیر فیلمبرداری نفهمه؟ اون دیگه مدیر نیست دستیار 4 تدارکاته.
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
واقعا تاسف آوره بحثو مدام منحرف می کنی. آخه فیلم The Lovely Bones کلا چند درصد نماهاش با ICONIX گرفته شده ؟ فقط نماهایی که دوربین اصلی به علت بزرگی نمی تونسته بره.
داشتیم می گفتیم چرا اون زمان با 5D فیلم سینمایی هم می ساختن من گفتم چون دوربین دیجیتال کوچیک که 444 RAW ریکورد کنه نبود. بعد تو میای ICONIX رو که فقط برای نماهای خاص کاربرد داره مثال می زنی؟ خندت نمی گیره از این چرندیاتی که تحویل می دی؟
دیگه هم نیا گله کن چرا لینکاتو نمی خونم. لینکایی که می دی مربوط به سایت خودته و به هیچ وجه منبع موثقی نیست. من اگر لینکی اینجا برای کسی می زارم مستقیم ارجاع می دم به سایتای معروف و مهمی که همگان به صحت و اعتبارشون ایمان دارن.
 
آخرین ویرایش:

hamedset

Member
ببخشید مزاحم بحث تخصصی تون میشم ولی تو مطالب دیدم که برا دوربین ها رقم های 5 . 6 میلیونی مینویسید که با قیمت واقعی اون دو و بعضی مواقع سه برابر بیشتر هست.
حتما که نباید دوربین رو از ایران بخرید . به ترفندهای مختلف فکر کنید. اقتصادی باشید.
مثلا یه ترفند اینه که پولتو بریز تو بانک ملی یا صادرات و بعد برو امارات - دبی. اونجا پولتو به پول امارات تبدیل و دوربین رو اونجا بخر. میتونی پول امارات رو به دلار تبدیل و دوربین رو گرفت.
اینجوری هم یه 1.5 تا 2 میلیونی صرفه جویی می کنید و هم یه صفر رفتید دبی.
 

transformer

New Member
سلام دوستان

من میخوام یه دوربین دیجیتال بخرم واسه فیلمسازی ، و دلم میخواد اینقدر کیفیت داشته باشه که بشه حتی فیلم رو توی سینما پخش کرد . قبلا هم شنیده بودم یه فیلمهایی مثل اخراجی های 3 رو (البته نه به طور کامل) با 5d گرفتن . حالا با توجه به چند سالی که از موضوع گذشته و برند های بیشتری هم وارد کشور شده و محصولات جدید هم اومده (و البته قیمت ها سر به فلک کشیده) هنوزم 5d برای کار سینمایی بهترین انتخابه؟ اصلا میشه فیلم سینمایی رو کلا با 5d گرفت یا یه جاهایی کم میاره و حتما باید از یه دوربین دیگه استفاده کرد؟

بودجه من 15 میلیون هست ، اما اگر مجبور شم دیگه نهایتا میتونم 20 تومن بدم ، البته دوربین با لنز . نمیدونم چیز خوبی میتونم تهیه کنم یا نه؟

من تا به حال چندتا فیلم کوتاه ساختم و با دوربین های pd150 , mc1500 ,z7 , fx-1 کار کردم . اما الان میخوام یک تله بسازم و اگر خوب شد تبدیل به نگاتیو کنم واسه سینما . یا اگر تله اول نشد ، تله دوم رو به نیت سینمایی بسازم . میخوام دوربین رو هم بخرم (البته اگر با بودجه ای که گفتم بشه خرید)

نظر اساتید چی هستش؟
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
با این بودجه پیشنهاد می کنم دوربین Blackmagic Cinema 4K رو تهیه کنی. البته هنوز تو پیش فروش هست و تا ماه آینده وارد بازار می شه.
مزایای این دوربین نسبت به 5D
1. رزولیشن 4K که در برابر 1080P تفاوت زیادی داره.
2. خروجی RAW
3. داینامیک رنج 13 استاپی که در مقایسه با 5D سه استاپ بالاتره
4. تخصصی برای فیلمبرداری ساخته شده اما 5D هرچه هم خوب اما بالاخره یه دوربین عکاسیه مشکل اصلی رولینگ شاتر رو داره اما شاتر این دوربینی که اسم بردم Global هست .

معایب :
1. باید از بازار خارج از کشور تولید کنی.
2. به درد عکاسی نمی خوره
3. در مرحله ادیت چون خروجی RAW هست یک مقداری پروسه طولانی تر خواهد شد و البته سنگین تر و نیاز به باکس ادیت قوی دارید.
4. در صورت مشکلات فنی و یا قصد فروش به علت کم بودنش تو ایران مشکلاتی پیش رویتان بوجود میاد.

قیمت دوربین 4000 دلار.

تو این رنج دوربین های sony fs700 .. fs100 . , و یا کنون c100 هم می تونی بخری.. که همگی دوربین های خوبی هستند. canon c300 با قیمت حدودی 30 تومن هم انتخاب مناسبیه که تصویر فوق العاده تمیزی می ده. جدیدا هم که شرکت بولکس یه دوربین 2K داده بیرون و نسبت به قیمتش 3000 دلار تصویر حرفه ایی داره اما سنسورش کوچیکه (Super 16)
 

transformer

New Member
ممنون دوست عزیز

یعنی دوربین blcmagic نماینده یا وارد کننده رسمی تو ایران نداره ؟ اتفاقا منم از همینش میترسیدم و البته قیمتش نسبت به 4k های دیگه خیلی ارزونتر هست و همین شک آدم رو بیشتر میکنه که چرا اینطوری هستش ؟ آیا فقط به خاطر نامش هست که شاید مثل برند های سونی و کانن اعتبار نداره یا دلایل دیگه ای داره و امکانات کمتری داره ؟

یا اینکه کسی تجربه استفاده ازش رو داشته یا نه ؟
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
ممنون دوست عزیز

یعنی دوربین blcmagic نماینده یا وارد کننده رسمی تو ایران نداره ؟ اتفاقا منم از همینش میترسیدم و البته قیمتش نسبت به 4k های دیگه خیلی ارزونتر هست و همین شک آدم رو بیشتر میکنه که چرا اینطوری هستش ؟ آیا فقط به خاطر نامش هست که شاید مثل برند های سونی و کانن اعتبار نداره یا دلایل دیگه ای داره و امکانات کمتری داره ؟

یا اینکه کسی تجربه استفاده ازش رو داشته یا نه ؟

نه هیچکدوم از اینها نیست... بلک ماجیک یه نام شناخته شده در امریکاست... کلا سیاست بر اینه که دوربین هایی با رزولیشن های 2k 4k و حتی بالاتر با قیمت های زیر 5 هزار دلار تولید بشه... بولکس 2k زده 3 هزار دلار.. پاناسونیک داره یه 4k چهار هزار دلاری تحت نام GH4 می ده بیرون. Kine Raw mini هم یه دوربین ارزون قیمت با رزولیشن 2k هست. از اونطرف هم بازار TV تو 2K , 4K داغه برای این تلویزیون ها باید خوراک تهیه کرد و این یه سیاست کلیه که گروه های کوچکتر با بودجه های پایین بتونن متریال برای این تلویزیون ها درست کنند. و از همه مهمتر 1080P یه استاندارد کهنست که حتی خیلی از گوشی های موبایل به این رزولیشن رسیدن .
 

transformer

New Member
پس چرا دوربین های canon , sony , red و .... با همین رزولوشن ، قیمتشون چند برابر هست؟
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
پس چرا دوربین های canon , sony , red و .... با همین رزولوشن ، قیمتشون چند برابر هست؟

اون به دلیل اینه که همه چیز فقط رزولیشن نیست... اندازه ی سنسور ..latitude ... آپشن های ریکورد ... فریم ریت.. نوع شاتر (رولینگ یا گلوبال)..شارپنس .. عمق رنگ .. جنس رنگ ..ساپورت اکسسوریس .. و خیلی آپشن دیگه که فرای رزولیشن در حرفه ایی بودن تصویر از خود رزولیشن می تونن مهمتر باشند. دوربین Red Epic با رزولیشن 5k فیلمبرداری می کنه .دوربین Red Scarlet هم با رزولیشن 5k. هر دو هم از کمپانی Red هستن اما هزاران دلار تفاوت قیمت دارند. از اون طرف یه دوربین مثل Arri Alexa بالاترین رزولیشن که می گیره 1080p هستش ولی دوربین فوق العاده گرون و حرفه اییه.. حتی از Red هم تصویر حرفه ایی تری می ده.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا