اما مسائلی که بهش اشاره کردید در حیطه کاری من نیست . فقط یک چیز رو میدونم اونم اینکه این کاراکتر مورد تایید همه مراجع قرار گرفته و هیچ گونه ایراد و تغییری در اون دیگه لحاظ نمیشه
نقد بسیار زیبا و بجایی بود کلی از نوشته های منو کم کرد. دوست عزیز قدرت کار شما رو تو این چند تا عکس دیدیم. ( منظور از شما گروه شماست ) آیا نمیشه این زحمتو برای کاری انجام داد که بچه و بزرگسال با هم از دیدنش لذت ببرن. شاید بزرگترین مشکل نبود فیلمنامه در اون اندازه باشه که به راحتی قابل حله! کاری که گروه خونی از بهشت انجام داد این بود که فیلمنامه رو داد یه فیلمنامه نویس آمریکایی نوشت ولی از نظر من میشد که فیلمنامه رو برای یه کار جذاب نوشت نه یه کار سیاسی!؟ آیا برای یه پروژه به این عظمت که کلی پول داره توش خرج میشه ، نمیشه این کار رو کرد. فیلمنامه پایه اصلی یک فیلمه. بعد کارگردانی خوب و بعد از اونها همه تکنیک. فیلمهای هالیوودی با تکنیکهای خیلی بالا ساخته شدن که فروش بسیار پایینی داشتن و عملا شکست خوردن.چه عالی خسته نباشید. کار بسیار بسیار پر زحمتیه. این هم که رئال قرار باشه کار رو دوچندان سخت میکنه.
البته من هم خودم با انیمشین رئال مشکل دارم. من خودم یک کار فانتزی و ساده و جذاب رو به کارهای رئال پر جزئیات ترجیج می دم و بنظرم انیمیشن واقعی اونجاست. درک نمی کنم چرا کاری رو که می شه فیلم رئال ساخت ، آورد و با تکنیک cg کارش کرد. اگر برای کودکه پس چرا فانتزی نیست و اگر برای بزرگساله پس چرا فیلم نیست. و مهمتر اینکه از چه قابلیتی از انیمیشن میخواد استفاده کنه که با سینما و جلوه های ویژه قابل دستیابی نیست. بنظر من توی ایران ما بیشتر ولع ِ تجربه ی تکنیک داریم تا اینکه توجه به این مسائل داشته باشیم. البته اینها نقدی بر امین عزیز نیست و فکر نمی کنم ایشون تصمیم گیرنده بودن و این تقصیر کسی نیست، صرفا نقدیه که من به این تفکر انیمیشن رئال دارم. این پدیده ی تازه ای نیست ما سالها پیش هم شاعد مجموعه تلوزیونی فرمانرویان مقدس بودیم که در زمان خودش از تکنیک خیلی قابل قبولی برخوردار بود و سنگ بنای این تفکر ریشه در گذشته های دورتر داره. بهر حال امیدوارم به زودی هر تکنیک و تفکری سر جای درست خودش قرار بگیره و البته زحمت شما دوستان هم هدر نره. هرکاری که انجام میشه سنگ بنای انیمیشن ایرانه، و ما بیشتر داریم با آزمون و خطا راهمون رو پیدا میکنیم که البته می تونست اینطوری نباشه.
با آرزوی بهترین ها برای شما و تیم تون.
ایکاش بتوانید حرف های من رو به اون هایی که طراحی این شخصیت در حیطه کاری اون هاست برسانید. مراجع نظری که میدن بیشتر در این جهت هست که مثلا کاراکتری که طراحی شده خدای نکرده موجبات وهن آن شخصیت را به وجود نیاورد نه این که از نظر هنری و یا مفهوم و معنا را رساندن هم دقیق است یا نه! نظر مراجع همیشه در حیطه تخصصی خودشان است که ایکاش بقیه هم این کار را از آن بزرگواران می آموختند.
در ضمن مردم باید ارتباط روحی با کاراکتر برقرار کنند که این نکته بسیار مهمی است مثلا در فیلم مختار نامه شخصیت خود مختار و بازیگر آن به خوبی انتخاب شده بود مردم به خوبی با او احساس آشنایی و همراهی می کردند اما در مورد پهلوان ایرانی این فیلم یعنی کیان هیچ کس اصلا ارتباط لازم را برقرار نکرد و اصلا نمی شد بازیگر این نقش را در کسوت یک «پهلوان» تصور کرد (شاید مردم به عنوان یک ایرانی خوب با این شخصیت ارتباط گرفته باشند اما نه به عنوان یک پهلوان که حقیقت تاریخی این شخصیت بوده است). در مورد کاراکتر طراحی شده هم با سایه هایی که روی صورت این شخصیت گذاشته شده و همچنین خط چشم و گودی های صورتی که دارد هیچ کدام نمی تواند آن شخصیت بزرگواری را که از حضرت سلمان علیه السلام در اذهان نقش بسته که به عنوان مثال ایشان در مرتبه ایمان در بالاترین پله قرار داشتند و حتی حضرت رسول صلی الله علیه و آله نیز ایشان را از اهل بیت خویش معرفی نموده اند ترسیم نماید. من حتی طراحی شخصیت کاراکترهای کارتون های سه بعدی کاملا ضعیفی مانند حضرت سلیمان و داود نبی و ... علیهم السلام را به این طراحی ترجیح می دهم. از آنجایی که جای خالی چنین برنامه هایی را به طور کامل حس می کنم و دوست دارم که این کار به بهترین وجه باشد و بتواند از هر جهت با اقبال مخاطبین رو به رو شده و رسالتی را که بر عهده گرفته به درستی انجام دهد دوست دارم که این نظرم به گوش طراحان این شخصیت برسد.