فلش خواهد مرد یا نه !؟ نظر بدهید

سلام ... بچه ها من 7 ساله با فلش کار میکنم و پروژه های مختلفی رو باش نوشتم و ازین راه پول درآوردم ... چند صباحی هست که دیگه کار فلش به اونصورت و روی سی دی انجام نمیشه و دقیقا میشه حس کرد که پای بازار موبایل و وب سایت وسطه و بازار فلش و مولتی مدیا داره از بین میره .. یکجورایی افسردگی گرفتم ! به نظرم باید ما هم همگام با بازار و راهی که گوگل میره بریم وگرنه به شکست میرسیم ..آیا موافقید یا خیر .. ؟ لطفا همه اسانید و بچه ها نظر بدهند
 

mohammad.sub7

کاربر فعال
سلام قبلاً اراجبه این مسئله کامل بحث شده و اساتید نظراشون رو دادن. به نظرم برو اون پست رو پیدا کن به جواب میرسی. اما تو زمینه مالتی مدیا فلش همچنان حرف اول میزنه مخصوصاً اگه با افتر افکت و 3d ترکیب بشه
 

++Hadi++

Active Member
همه چیز خواهد مرد به جز وجه الله.....اگه از بعد فلسفی - منطقی ببینی...
ولی اگه یه کم low level بخوام بگم ،خیر ...فلش هم هم سطح html5 و ... داره خوب پیش می ره و دیگه جوی مسخره ای که قبل از انتشار html5 برا تبلیغات اون ساخته شده بود ،مثل اون روزا نیست.هنوز هم که هنوزه بهترین ابزار برا نمایش ویدئو و خیلی مسایل تحت وب 2 و 3 بعدی همون فلش هست...
یه ابزار جدید بترکون تو حوزه فلش اومده که البته بنده اجازه ندارم بگم ولی انشاءال... مثل بمب صدا خواهد کرد. موفق باشید...
 

++Hadi++

Active Member
اگه این همه مرورگر ها و ... مثل html5 می یومدن و فلش پلیر رو دیفالت نصب می کردن...به نظرم بقیه چیزی واسه گفتن نداشتن...هن.ز که هنوزه html5 از خیلی لحاظ ها جلو فلش کم می یاره...بنده با دو دوست دات نت کار متعصبم یه سری کارهای فلش حرفه ای و یه سری html5 های حرفه ای رو تست کردیم دیدیم که پرفرمنس فلش تو همه حوزه ها بهتر از html5 بوده...البته بنده از روی تعصب نمی گم چون زمینه هامو کلا رو گیم انجین ها و Qt و ... بردم...
 
شاید براتون جالب باشه در انجین های بزرگی مثل udk و CryEngine و Unreal و ... برای افزایش سرعت پروژه ها و ایجاد جلوه های بصری و افکت ها
با کمترین هزینه در خیلی قسمت ها به طور مستقیم از فلش استفاده می شه هم در قسمت UI و هم GUI .
:wink:

 
من حرفم اینه آقا قبول دارید نسبت به قبل الان بازار فلش نمیگم از بین رفته میگم کمرنگ شده ! اینطور نیست ؟ در مقایسه با آندروید الان شما واقعا نگاه کنید ببینید کی برتره !؟
 

++Hadi++

Active Member
خیلیام با ایر واسه اندروید کار می کنن...ولی نه لزوما حرفه ای ها...حرفه ای ها می رن سراغ جاوا...البت کیوت قول داده تا کریسمس 2014 نسخه خروجی اندروید رو با ریلیز کردن Qt 5.2 نهایی و کامل کنه...البته کیوت برا این کار مسلما به android sdk , ndk , java ,.. نیاز داره...
 

massoudn

کاربر فعال
سلام،
دوست عزیز،
اینکه الآن تب وجود اندروید بالاست کسی نادیده نمیگیره،
ولی وقتی device هایی مثل محصولات سامسونگ سیستم عامل سفارش داده شده خودشون را با آخرین تکنولوژی برای رقابت با iOS به بازار ارائه کنند google مشتری خوبی رو از دست خواهد داد،
این بازار خیلی رقابتی شده، به خبر های منتشر شده از ادوب توجه کنید میبینید که واقعاً دارن کار میکنند که از رقابت جا نمونن،
و مطمئن باشید پلتفرمی با ارزش که سالها منبع درآمد خوبی واسشون بوده و هست را در رقابت با رقیب های خودش رها نخواهند کرد،
در نسخه های جاری مرتباً در حال رفع نیاز کاربر و ارتقای سطح کار با درخواست بازار رقابتی هستند،
پس منتظر مرگ این نرم افزار تا وقتیکه مجموعه بزرگ و قدرتمندی پشت اون هست نباشید،
موفق و مؤید باشید./.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
شاید براتون جالب باشه در انجین های بزرگی مثل udk و CryEngine و Unreal و ... برای افزایش سرعت پروژه ها و ایجاد جلوه های بصری و افکت ها
با کمترین هزینه در خیلی قسمت ها به طور مستقیم از فلش استفاده می شه هم در قسمت UI و هم GUI .
:wink:


سلام و درود خدمت شما

این روش کمی قدیمیح و دیگه از فلش استفاده نمیشه ؛ تکنولوژی خیلی بهتری اومده برای بازی ها ... از Smart ها استفاده میکنند که درون کرای انجین و یو دی کا ، انریل و یونیتی هم الان کمتر فلش استفاده میشه ... :rose:
 

++Hadi++

Active Member
@LinkinForEver
می شه یه کم بیشتر توضیح بدی؟
چون فعلا در زمینه UI رو دست فلش چیز قوی تری نیومده.حتی آنویل و rage هم از فلش برا UI و ... استفاده م یکنن معمولا...
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
@LinkinForEver
می شه یه کم بیشتر توضیح بدی؟
چون فعلا در زمینه UI رو دست فلش چیز قوی تری نیومده.حتی آنویل و rage هم از فلش برا UI و ... استفاده م یکنن معمولا...

بله هادی جان ، شما مثلا منوی بتلفیلد یا مثلا Remember Me رو ببنید یا بازی گرید اینها از تکنولوژی بهتری برخوردارند .
الان SmartGUI اومده که حالت همین فلش رو داره ، برای یونیتی و یو دی کی این تکنولوژی فعلا عرضه شده ، اما هنوز به دست ما نرسید ، شما توی این تکنولوژی از یک قابلیت GUI که بر پایه Node Base هست GUI خیلی زیبایی رو میتونید خلق کنید با حرکاتی کاملا استثنایی ...

هنوز زیاد تحقیق نکردم ، اما فلش یکمی داره قدیمی میشه ، اما قطعا باقی میمونه حتی توی صنعت بازی سازی ... @};-
 

++Hadi++

Active Member
اگه خروجی کار swf باشه ،قطعا با فلش یا فلش بیلدر نوشته شده (99 درصد) چون انجین های 3 بعدی مثل minko هم با ساختار نود بیس توسط فلش بیلدر نوشته شده...اگه چیز دیگه ای باشه نمیدونم...ولی خیلی دوست دارم بدونم غیر از ساختار ود بیس که با فلش بیلدر به راحتی می شه نوشت ،چه مزیت دیگه ای تو smart gui هست که تو فلش فریم ورک نیست؟
 
این روش کمی قدیمیح و دیگه از فلش استفاده نمیشه ؛ تکنولوژی خیلی بهتری اومده برای بازی ها ...
با سلام

بیشتر انجین های معروف دارن از Scaleform استفاده می کنند و در فلش هم می شه با Externalinterface در فلش به طور مستقیم با توابع آنریل ارتباط برقرارکرد
در آخرین نسخه انجین Udk بعد از نصب انجین بازی udk game در مسیر نصب انجین نصب می شود که interface کاربری اون کاملا فلشه و حتی بخش هایی از جلوه های داخلی.

در نهایت همونطور که دوستان گفتند
حرفه ای ها می رن سراغ جاوا...
پس چیزهای دیگه ای هم باید یادبگیریم و فکر می کنم همیشه تغییر بوده و هست
و بیشتر فلش کار های حرفه ای که می شناسم الان C++ , Python, java,javascript و ... هم می دونن
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اگه خروجی کار swf باشه ،قطعا با فلش یا فلش بیلدر نوشته شده (99 درصد) چون انجین های 3 بعدی مثل minko هم با ساختار نود بیس توسط فلش بیلدر نوشته شده...اگه چیز دیگه ای باشه نمیدونم...ولی خیلی دوست دارم بدونم غیر از ساختار ود بیس که با فلش بیلدر به راحتی می شه نوشت ،چه مزیت دیگه ای تو smart gui هست که تو فلش فریم ورک نیست؟

اینطور که من خبر دارم ، این اسمارت ، سیستمی جدا از Shokwave هست ، فکر میکنم با یک چیز دیگه کار میکنه ، اینم بگم این رو از دوستانی که تو کار ساخت گیم هستن ، شنیدم ، و خودم هم کلیپ هایی رو دیدم که اتفاقا بدونید بهتره ، که توی ویدیو ها شخصی که اومده بود برای معرفی از Autodesk بود ... شایدم بیسش روی فلش هست اما مگه فلش سه بعدی دایرکت ایکس داره ؟ مثلا یک ابجکت رو بچرخونید با متریال و ... که فقط تو DX11 هست . تا جایی که فلش کار کردم ، میدونم هست نرم افزار ها و توابعی که میتونن سه بعدی هم داخل فلش بیارند اما خوب محدودیت هایی هم داره ، اما در هر صورت از فلش هم که بگذریم ، جاوا اسکریپت هست و این رو نمیشه گفت از بین میره ، چون موتور های زیاده بازی هستند که جاوا بیس هستند مثل یونیتی و ... . اما این Smart ها فکر میکنم با زبان پایتون هستند . همونطور که گفتم من کارم برنامه نویسی بازی نیست ، ساختن گرافیک و شیدر نویسی هست و زیاد از این چیزا سر در نمیارم اما اینطور که شنیدم ، بازی های نسل بعد از فلش استفاده نمیکنند .

من این مبحث شرکت کردم تا خودم هم چیزی یاد بگیرم ، خوشحال میشم برام توضیح بدید کامل
:rose:
 

++Hadi++

Active Member
بیس یونیتی رو ++C هست.اصلا هیچ انجین خانواده دار بازی سازی نیست مگر اینکه بیسش رو ++C باشه.کلا بدونید هیچ زبونی از نظر قدرت گرافیکی و سیستمی به پای ++C و C نمی رسه.البته C که خیلی دنگ و فنگه ولی ++C منظورم بود.
همه انجین های قدرتمند بازی های معروف مثل انجین های anvil ,rage,unreal,cry,unity3d,flash,mt framework,iw engine,frostbite,ignit,... همه و همشون قدرت ++C رو یدک می کشند.قدرت جاوا تو مسایل اطلاعاتی و داده پردازی مثل بانک ها خیلی بزرگ و سیستم های چند منظوره اطلاعاتی جهانی و استفاده از بانکهای داده ای مثل oracle و .... هست.تو پروژه های اطلاعاتی با وسعت بینهایت بزرگ واقعا بی رقیبه...
فلش قبلا با استفاده از ریاضیات و توابع و فریم ورک های نوشته شده ،به وسیله CPU محور z رو شبیه سازی می کرد و توان 3 بعدیش ضعیف بود.از فلش پلیر 10 به بعد محور z هم به داخل فلش راه پیدا کرد که البته اون هم محور پایه ای قوی نبود و بلکه محاسباتی سطحی بود.مثلا عمق اشیا رو نمی فهمید و اتو ارنج نمی کرد.از فلش پلیر 11 به بعد پدیده ای به اسم مولهیل وارد فلش شد و stage3d و ... رو ساپورت کرد البته این بار نه به وسیله cpu بلکه با کمک گرفتن از gpu ...
اون autodesk scaleform رو هم شنیده بودم و البته اینکه مثلا افکت های بازی کرازیس 2 مثل منوی اول و تیتراژ 3 بعدی آخرشو با اون زدن.ولی بهتون اطمینان می دم که با فلش هم می شه همونا رو زد چه بسا اگه طرف حرفه ای تر بشه ،بهترش رو هم می شه زد.
بنده خودم کار 3 بعدی با فلش کردم که دور یه شی بچرخی و ... ولی تو مولهیل یه سمپل می تونم بهتون نشون بدم...

خود انجین نوشته شده با فلش بیلدر رو ببینید...


سمپل ماشین رو ببینید...

حتی همه اون انجین هایی که فرمودید علاوه بر اینکه می تونن از فرمت swf برا منو و scaleform و ... استفاده کنند ،می تونن خروجی فلش هم بدن که اینم به لطف مولهیل و ساپورت بوسیله gpu امکانپذیر شد.در ضمن از فلش می تونین چند منظوره استفاده کنین...هم 2 و 3 بعدی و هم فیزیک 2 و 3 بعدی و هم پارتیکل دو و 3 بعدی برا وب و اپلیکیشن تحت دسکتاپ و تبلت و گوشی ... برا تغییر غیر از یه سری ریزه کاری کافیه فقط مد خروجی رو عوض کنید تا برنامه تون برا اون پلتفرم پورت شه...
البته جدیدا کیوت بینهایت چشممو گرفته و دارم با کیوت یه پروژه رو پیش می برم...و البه اینکه داره رو خروجی اندروید برا کریسمس امسال کار می کنه تا به صورت کامل بدون هیچ مشکلی بده ....چرا که با کیوت می شه خود همین انجین ها رو نوشت ...و البته ذوق سرشار ما به خروجی های ماد انجین های بازی برای آینده ای نه چندان دور راضی نمی شه...بلکه به چیزی نزدیک به بازی Gta مایل هست...البته شاید از نظر شما گزافه گویی هست ولی من همه موانع رو تو ذهنم از سر راهم ورداشتم...موفق باشید....
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بله هادی جان حرف شما صحیح هست ، من منظورم از زبان پایه ، خودش نبود ، منظورم زبان اصلیش بود که برای کار باهاش اول اون رو باید یاد گرفت ، و گرنه ، 100 همشون با C++ هستند . درون انجمن یونیتی هم گفتند اول جاوا رو یاد بگیریید بعد سراغ C++ برید . :green:
اما باز هم حق با شماست . ممنونم از دادن اطلاعات :rose:
 
Wait… Isn’t Flash Dead?

سلام به همه دوستان بالاخره Adobe به همه بحث ها در این رابطه پایان داد

در آخرین نسخه بروز شده از Flash cc ورژن 13.1 فلش به طور مستقیم این امکان رو ایجاد کرد که کاربران خروجی Html5 Canvas رو بگیرند

در قسمت پروژه ها در کنار Action Script 3.0 و Air و ... از این پس شما می تونید پروژه Html5 Canvas در فلش ایجاد کنید و با Javascript کدنویسی کنید

تمام کلاس ها و توابع گرافیکی و تویینر ها رو هم حمایت می کنه

و در نهایت خروجی Export Html5 Canvas بگیرید با یک Ctrl + Enter ساده :


exporting javasvript-html.png

همچنین تمام Accets , App هایی که نیاز هست رو هم می تونید برای Html5 خروجی بگیرید

TimeLine به شکل چشمگیری بهبود پیدا کرده میانبر ها و قابلیت های زیادی به اون اضافه شده .

در قسمت Code Snippets نمونه کدهایی برای Html5 Canvas اضافه شده :


Code snipping.png

در قسمت Commands گزینه Convert To Html5 Canvas From Action Script 3.0 Document Formats برای پروژه های Action اضافه شده

و در نهایت لینک هایی رو برای دوستان گذاشتم تا استفاده کنند و تیتری که استفاده کردم رو از این لینک گرفتم :

Wait… Isn’t Flash Dead?


لینک ها :

http://helpx.adobe.com/flash/using/whats-new.html?PID=3662453

http://hemanthkumarr.wordpress.com/...is-html-canvas-document-in-flash-pro-cc-13-1/

http://hemanthkumarr.wordpress.com/...-adds-native-support-for-html5-canvas-export/

http://helpx.adobe.com/flash/using/creating-publishing-html5-canvas-document.html

:paint:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا