بیس یونیتی رو ++C هست.اصلا هیچ انجین خانواده دار بازی سازی نیست مگر اینکه بیسش رو ++C باشه.کلا بدونید هیچ زبونی از نظر قدرت گرافیکی و سیستمی به پای ++C و C نمی رسه.البته C که خیلی دنگ و فنگه ولی ++C منظورم بود.
همه انجین های قدرتمند بازی های معروف مثل انجین های anvil ,rage,unreal,cry,unity3d,flash,mt framework,iw engine,frostbite,ignit,... همه و همشون قدرت ++C رو یدک می کشند.قدرت جاوا تو مسایل اطلاعاتی و داده پردازی مثل بانک ها خیلی بزرگ و سیستم های چند منظوره اطلاعاتی جهانی و استفاده از بانکهای داده ای مثل oracle و .... هست.تو پروژه های اطلاعاتی با وسعت بینهایت بزرگ واقعا بی رقیبه...
فلش قبلا با استفاده از ریاضیات و توابع و فریم ورک های نوشته شده ،به وسیله CPU محور z رو شبیه سازی می کرد و توان 3 بعدیش ضعیف بود.از فلش پلیر 10 به بعد محور z هم به داخل فلش راه پیدا کرد که البته اون هم محور پایه ای قوی نبود و بلکه محاسباتی سطحی بود.مثلا عمق اشیا رو نمی فهمید و اتو ارنج نمی کرد.از فلش پلیر 11 به بعد پدیده ای به اسم مولهیل وارد فلش شد و stage3d و ... رو ساپورت کرد البته این بار نه به وسیله cpu بلکه با کمک گرفتن از gpu ...
اون autodesk scaleform رو هم شنیده بودم و البته اینکه مثلا افکت های بازی کرازیس 2 مثل منوی اول و تیتراژ 3 بعدی آخرشو با اون زدن.ولی بهتون اطمینان می دم که با فلش هم می شه همونا رو زد چه بسا اگه طرف حرفه ای تر بشه ،بهترش رو هم می شه زد.
بنده خودم کار 3 بعدی با فلش کردم که دور یه شی بچرخی و ... ولی تو مولهیل یه سمپل می تونم بهتون نشون بدم...
خود انجین نوشته شده با فلش بیلدر رو ببینید...
سمپل ماشین رو ببینید...
حتی همه اون انجین هایی که فرمودید علاوه بر اینکه می تونن از فرمت swf برا منو و scaleform و ... استفاده کنند ،می تونن خروجی فلش هم بدن که اینم به لطف مولهیل و ساپورت بوسیله gpu امکانپذیر شد.در ضمن از فلش می تونین چند منظوره استفاده کنین...هم 2 و 3 بعدی و هم فیزیک 2 و 3 بعدی و هم پارتیکل دو و 3 بعدی برا وب و اپلیکیشن تحت دسکتاپ و تبلت و گوشی ... برا تغییر غیر از یه سری ریزه کاری کافیه فقط مد خروجی رو عوض کنید تا برنامه تون برا اون پلتفرم پورت شه...
البته جدیدا کیوت بینهایت چشممو گرفته و دارم با کیوت یه پروژه رو پیش می برم...و البه اینکه داره رو خروجی اندروید برا کریسمس امسال کار می کنه تا به صورت کامل بدون هیچ مشکلی بده ....چرا که با کیوت می شه خود همین انجین ها رو نوشت ...و البته ذوق سرشار ما به خروجی های ماد انجین های بازی برای آینده ای نه چندان دور راضی نمی شه...بلکه به چیزی نزدیک به بازی Gta مایل هست...البته شاید از نظر شما گزافه گویی هست ولی من همه موانع رو تو ذهنم از سر راهم ورداشتم...موفق باشید....