فلش خواهد مرد یا نه !؟ نظر بدهید

شروع موضوع توسط hosein_mirian ‏5 دسامبر 2013 در انجمن Action Script 3

  1. hosein_mirian

    hosein_mirian Member

    ارسال‌ها:
    220
    تشکر شده:
    73
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام ... بچه ها من 7 ساله با فلش کار میکنم و پروژه های مختلفی رو باش نوشتم و ازین راه پول درآوردم ... چند صباحی هست که دیگه کار فلش به اونصورت و روی سی دی انجام نمیشه و دقیقا میشه حس کرد که پای بازار موبایل و وب سایت وسطه و بازار فلش و مولتی مدیا داره از بین میره .. یکجورایی افسردگی گرفتم ! به نظرم باید ما هم همگام با بازار و راهی که گوگل میره بریم وگرنه به شکست میرسیم ..آیا موافقید یا خیر .. ؟ لطفا همه اسانید و بچه ها نظر بدهند
     
    نوشته شده توسط hosein_mirian در ‏5 دسامبر 2013
  2. mohammad.sub7

    mohammad.sub7 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,051
    تشکر شده:
    1,459
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام قبلاً اراجبه این مسئله کامل بحث شده و اساتید نظراشون رو دادن. به نظرم برو اون پست رو پیدا کن به جواب میرسی. اما تو زمینه مالتی مدیا فلش همچنان حرف اول میزنه مخصوصاً اگه با افتر افکت و 3d ترکیب بشه
     
    نوشته شده توسط mohammad.sub7 در ‏5 دسامبر 2013
    amator_flash، massoudn، hosein_mirian و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    همه چیز خواهد مرد به جز وجه الله.....اگه از بعد فلسفی - منطقی ببینی...
    ولی اگه یه کم low level بخوام بگم ،خیر ...فلش هم هم سطح html5 و ... داره خوب پیش می ره و دیگه جوی مسخره ای که قبل از انتشار html5 برا تبلیغات اون ساخته شده بود ،مثل اون روزا نیست.هنوز هم که هنوزه بهترین ابزار برا نمایش ویدئو و خیلی مسایل تحت وب 2 و 3 بعدی همون فلش هست...
    یه ابزار جدید بترکون تو حوزه فلش اومده که البته بنده اجازه ندارم بگم ولی انشاءال... مثل بمب صدا خواهد کرد. موفق باشید...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏5 دسامبر 2013
    ultra1383، kodex2، amator_flash و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. akherat

    akherat مدیر انجمن

    ارسال‌ها:
    594
    تشکر شده:
    661
    امتیاز دستاورد:
    93
    نه ! نمیمیره
    به احتمال قوی وب رو ترک میکنه (خدایش html5 خوب عمل میکنه)

    فلا هیچ چیز تو افکت ها و جمع کردن سریع پروژه به فلش نمیرسه
     
    نوشته شده توسط akherat در ‏5 دسامبر 2013
    amator_flash، LinkinForEver، massoudn و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    اگه این همه مرورگر ها و ... مثل html5 می یومدن و فلش پلیر رو دیفالت نصب می کردن...به نظرم بقیه چیزی واسه گفتن نداشتن...هن.ز که هنوزه html5 از خیلی لحاظ ها جلو فلش کم می یاره...بنده با دو دوست دات نت کار متعصبم یه سری کارهای فلش حرفه ای و یه سری html5 های حرفه ای رو تست کردیم دیدیم که پرفرمنس فلش تو همه حوزه ها بهتر از html5 بوده...البته بنده از روی تعصب نمی گم چون زمینه هامو کلا رو گیم انجین ها و Qt و ... بردم...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏6 دسامبر 2013
    amator_flash، massoudn، hosein_mirian و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. web4ourworld

    web4ourworld Member

    ارسال‌ها:
    38
    تشکر شده:
    139
    امتیاز دستاورد:
    6
    شاید براتون جالب باشه در انجین های بزرگی مثل udk و CryEngine و Unreal و ... برای افزایش سرعت پروژه ها و ایجاد جلوه های بصری و افکت ها
    با کمترین هزینه در خیلی قسمت ها به طور مستقیم از فلش استفاده می شه هم در قسمت UI و هم GUI .
    :wink:

     
    نوشته شده توسط web4ourworld در ‏7 دسامبر 2013
    amator_flash، massoudn، akherat و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. hosein_mirian

    hosein_mirian Member

    ارسال‌ها:
    220
    تشکر شده:
    73
    امتیاز دستاورد:
    16
    من حرفم اینه آقا قبول دارید نسبت به قبل الان بازار فلش نمیگم از بین رفته میگم کمرنگ شده ! اینطور نیست ؟ در مقایسه با آندروید الان شما واقعا نگاه کنید ببینید کی برتره !؟
     
    نوشته شده توسط hosein_mirian در ‏7 دسامبر 2013
  8. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    خیلیام با ایر واسه اندروید کار می کنن...ولی نه لزوما حرفه ای ها...حرفه ای ها می رن سراغ جاوا...البت کیوت قول داده تا کریسمس 2014 نسخه خروجی اندروید رو با ریلیز کردن Qt 5.2 نهایی و کامل کنه...البته کیوت برا این کار مسلما به android sdk , ndk , java ,.. نیاز داره...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏7 دسامبر 2013
    amator_flash و mohammad.sub7 از این پست تشکر کرده اند.
  9. massoudn

    massoudn کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    702
    تشکر شده:
    1,234
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام،
    دوست عزیز،
    اینکه الآن تب وجود اندروید بالاست کسی نادیده نمیگیره،
    ولی وقتی device هایی مثل محصولات سامسونگ سیستم عامل سفارش داده شده خودشون را با آخرین تکنولوژی برای رقابت با iOS به بازار ارائه کنند google مشتری خوبی رو از دست خواهد داد،
    این بازار خیلی رقابتی شده، به خبر های منتشر شده از ادوب توجه کنید میبینید که واقعاً دارن کار میکنند که از رقابت جا نمونن،
    و مطمئن باشید پلتفرمی با ارزش که سالها منبع درآمد خوبی واسشون بوده و هست را در رقابت با رقیب های خودش رها نخواهند کرد،
    در نسخه های جاری مرتباً در حال رفع نیاز کاربر و ارتقای سطح کار با درخواست بازار رقابتی هستند،
    پس منتظر مرگ این نرم افزار تا وقتیکه مجموعه بزرگ و قدرتمندی پشت اون هست نباشید،
    موفق و مؤید باشید./.
     
    نوشته شده توسط massoudn در ‏9 دسامبر 2013
    amator_flash، mohammad.sub7 و ++Hadi++ از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,021
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام و درود خدمت شما

    این روش کمی قدیمیح و دیگه از فلش استفاده نمیشه ؛ تکنولوژی خیلی بهتری اومده برای بازی ها ... از Smart ها استفاده میکنند که درون کرای انجین و یو دی کا ، انریل و یونیتی هم الان کمتر فلش استفاده میشه ... :rose:
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏9 دسامبر 2013
    amator_flash از این پست تشکر کرده است.
  11. karpen

    karpen New Member

    ارسال‌ها:
    22
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    فلش هنوز میتونه کار کنه
     
    نوشته شده توسط karpen در ‏9 دسامبر 2013
  12. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    @LinkinForEver
    می شه یه کم بیشتر توضیح بدی؟
    چون فعلا در زمینه UI رو دست فلش چیز قوی تری نیومده.حتی آنویل و rage هم از فلش برا UI و ... استفاده م یکنن معمولا...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏10 دسامبر 2013
    massoudn از این پست تشکر کرده است.
  13. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,021
    امتیاز دستاورد:
    113
    بله هادی جان ، شما مثلا منوی بتلفیلد یا مثلا Remember Me رو ببنید یا بازی گرید اینها از تکنولوژی بهتری برخوردارند .
    الان SmartGUI اومده که حالت همین فلش رو داره ، برای یونیتی و یو دی کی این تکنولوژی فعلا عرضه شده ، اما هنوز به دست ما نرسید ، شما توی این تکنولوژی از یک قابلیت GUI که بر پایه Node Base هست GUI خیلی زیبایی رو میتونید خلق کنید با حرکاتی کاملا استثنایی ...

    هنوز زیاد تحقیق نکردم ، اما فلش یکمی داره قدیمی میشه ، اما قطعا باقی میمونه حتی توی صنعت بازی سازی ... @};-
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏10 دسامبر 2013
    ++Hadi++ از این پست تشکر کرده است.
  14. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    اگه خروجی کار swf باشه ،قطعا با فلش یا فلش بیلدر نوشته شده (99 درصد) چون انجین های 3 بعدی مثل minko هم با ساختار نود بیس توسط فلش بیلدر نوشته شده...اگه چیز دیگه ای باشه نمیدونم...ولی خیلی دوست دارم بدونم غیر از ساختار ود بیس که با فلش بیلدر به راحتی می شه نوشت ،چه مزیت دیگه ای تو smart gui هست که تو فلش فریم ورک نیست؟
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏10 دسامبر 2013
  15. web4ourworld

    web4ourworld Member

    ارسال‌ها:
    38
    تشکر شده:
    139
    امتیاز دستاورد:
    6
    با سلام

    بیشتر انجین های معروف دارن از Scaleform استفاده می کنند و در فلش هم می شه با Externalinterface در فلش به طور مستقیم با توابع آنریل ارتباط برقرارکرد
    در آخرین نسخه انجین Udk بعد از نصب انجین بازی udk game در مسیر نصب انجین نصب می شود که interface کاربری اون کاملا فلشه و حتی بخش هایی از جلوه های داخلی.

    در نهایت همونطور که دوستان گفتند
    پس چیزهای دیگه ای هم باید یادبگیریم و فکر می کنم همیشه تغییر بوده و هست
    و بیشتر فلش کار های حرفه ای که می شناسم الان C++ , Python, java,javascript و ... هم می دونن
     
    نوشته شده توسط web4ourworld در ‏10 دسامبر 2013
  16. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,021
    امتیاز دستاورد:
    113
    اینطور که من خبر دارم ، این اسمارت ، سیستمی جدا از Shokwave هست ، فکر میکنم با یک چیز دیگه کار میکنه ، اینم بگم این رو از دوستانی که تو کار ساخت گیم هستن ، شنیدم ، و خودم هم کلیپ هایی رو دیدم که اتفاقا بدونید بهتره ، که توی ویدیو ها شخصی که اومده بود برای معرفی از Autodesk بود ... شایدم بیسش روی فلش هست اما مگه فلش سه بعدی دایرکت ایکس داره ؟ مثلا یک ابجکت رو بچرخونید با متریال و ... که فقط تو DX11 هست . تا جایی که فلش کار کردم ، میدونم هست نرم افزار ها و توابعی که میتونن سه بعدی هم داخل فلش بیارند اما خوب محدودیت هایی هم داره ، اما در هر صورت از فلش هم که بگذریم ، جاوا اسکریپت هست و این رو نمیشه گفت از بین میره ، چون موتور های زیاده بازی هستند که جاوا بیس هستند مثل یونیتی و ... . اما این Smart ها فکر میکنم با زبان پایتون هستند . همونطور که گفتم من کارم برنامه نویسی بازی نیست ، ساختن گرافیک و شیدر نویسی هست و زیاد از این چیزا سر در نمیارم اما اینطور که شنیدم ، بازی های نسل بعد از فلش استفاده نمیکنند .

    من این مبحث شرکت کردم تا خودم هم چیزی یاد بگیرم ، خوشحال میشم برام توضیح بدید کامل
    :rose:
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏10 دسامبر 2013
  17. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    بیس یونیتی رو ++C هست.اصلا هیچ انجین خانواده دار بازی سازی نیست مگر اینکه بیسش رو ++C باشه.کلا بدونید هیچ زبونی از نظر قدرت گرافیکی و سیستمی به پای ++C و C نمی رسه.البته C که خیلی دنگ و فنگه ولی ++C منظورم بود.
    همه انجین های قدرتمند بازی های معروف مثل انجین های anvil ,rage,unreal,cry,unity3d,flash,mt framework,iw engine,frostbite,ignit,... همه و همشون قدرت ++C رو یدک می کشند.قدرت جاوا تو مسایل اطلاعاتی و داده پردازی مثل بانک ها خیلی بزرگ و سیستم های چند منظوره اطلاعاتی جهانی و استفاده از بانکهای داده ای مثل oracle و .... هست.تو پروژه های اطلاعاتی با وسعت بینهایت بزرگ واقعا بی رقیبه...
    فلش قبلا با استفاده از ریاضیات و توابع و فریم ورک های نوشته شده ،به وسیله CPU محور z رو شبیه سازی می کرد و توان 3 بعدیش ضعیف بود.از فلش پلیر 10 به بعد محور z هم به داخل فلش راه پیدا کرد که البته اون هم محور پایه ای قوی نبود و بلکه محاسباتی سطحی بود.مثلا عمق اشیا رو نمی فهمید و اتو ارنج نمی کرد.از فلش پلیر 11 به بعد پدیده ای به اسم مولهیل وارد فلش شد و stage3d و ... رو ساپورت کرد البته این بار نه به وسیله cpu بلکه با کمک گرفتن از gpu ...
    اون autodesk scaleform رو هم شنیده بودم و البته اینکه مثلا افکت های بازی کرازیس 2 مثل منوی اول و تیتراژ 3 بعدی آخرشو با اون زدن.ولی بهتون اطمینان می دم که با فلش هم می شه همونا رو زد چه بسا اگه طرف حرفه ای تر بشه ،بهترش رو هم می شه زد.
    بنده خودم کار 3 بعدی با فلش کردم که دور یه شی بچرخی و ... ولی تو مولهیل یه سمپل می تونم بهتون نشون بدم...

    خود انجین نوشته شده با فلش بیلدر رو ببینید...


    سمپل ماشین رو ببینید...

    حتی همه اون انجین هایی که فرمودید علاوه بر اینکه می تونن از فرمت swf برا منو و scaleform و ... استفاده کنند ،می تونن خروجی فلش هم بدن که اینم به لطف مولهیل و ساپورت بوسیله gpu امکانپذیر شد.در ضمن از فلش می تونین چند منظوره استفاده کنین...هم 2 و 3 بعدی و هم فیزیک 2 و 3 بعدی و هم پارتیکل دو و 3 بعدی برا وب و اپلیکیشن تحت دسکتاپ و تبلت و گوشی ... برا تغییر غیر از یه سری ریزه کاری کافیه فقط مد خروجی رو عوض کنید تا برنامه تون برا اون پلتفرم پورت شه...
    البته جدیدا کیوت بینهایت چشممو گرفته و دارم با کیوت یه پروژه رو پیش می برم...و البه اینکه داره رو خروجی اندروید برا کریسمس امسال کار می کنه تا به صورت کامل بدون هیچ مشکلی بده ....چرا که با کیوت می شه خود همین انجین ها رو نوشت ...و البته ذوق سرشار ما به خروجی های ماد انجین های بازی برای آینده ای نه چندان دور راضی نمی شه...بلکه به چیزی نزدیک به بازی Gta مایل هست...البته شاید از نظر شما گزافه گویی هست ولی من همه موانع رو تو ذهنم از سر راهم ورداشتم...موفق باشید....
     
    آخرین ویرایش: ‏11 دسامبر 2013
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏11 دسامبر 2013
    LinkinForEver و massoudn از این پست تشکر کرده اند.
  18. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    آییی حرفه ای ها....هر جور که شده اینو ببینید وگرنه از دست می دید...طعم کد نویسی ران تایم به سبک jason (ساختار جدید جایگزین ایکسمل) با نام qml رو :
    http://www.youtube.com/watch?v=P4kv-AoAJ-Q
    بایی....
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏11 دسامبر 2013
    massoudn و LinkinForEver از این پست تشکر کرده اند.
  19. LinkinForEver

    LinkinForEver مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

    ارسال‌ها:
    3,576
    تشکر شده:
    8,021
    امتیاز دستاورد:
    113
    بله هادی جان حرف شما صحیح هست ، من منظورم از زبان پایه ، خودش نبود ، منظورم زبان اصلیش بود که برای کار باهاش اول اون رو باید یاد گرفت ، و گرنه ، 100 همشون با C++ هستند . درون انجمن یونیتی هم گفتند اول جاوا رو یاد بگیریید بعد سراغ C++ برید . :green:
    اما باز هم حق با شماست . ممنونم از دادن اطلاعات :rose:
     
    نوشته شده توسط LinkinForEver در ‏11 دسامبر 2013
    ++Hadi++ از این پست تشکر کرده است.
  20. web4ourworld

    web4ourworld Member

    ارسال‌ها:
    38
    تشکر شده:
    139
    امتیاز دستاورد:
    6
    Wait… Isn’t Flash Dead?

    سلام به همه دوستان بالاخره Adobe به همه بحث ها در این رابطه پایان داد

    در آخرین نسخه بروز شده از Flash cc ورژن 13.1 فلش به طور مستقیم این امکان رو ایجاد کرد که کاربران خروجی Html5 Canvas رو بگیرند

    در قسمت پروژه ها در کنار Action Script 3.0 و Air و ... از این پس شما می تونید پروژه Html5 Canvas در فلش ایجاد کنید و با Javascript کدنویسی کنید

    تمام کلاس ها و توابع گرافیکی و تویینر ها رو هم حمایت می کنه

    و در نهایت خروجی Export Html5 Canvas بگیرید با یک Ctrl + Enter ساده :


    exporting javasvript-html.png

    همچنین تمام Accets , App هایی که نیاز هست رو هم می تونید برای Html5 خروجی بگیرید

    TimeLine به شکل چشمگیری بهبود پیدا کرده میانبر ها و قابلیت های زیادی به اون اضافه شده .

    در قسمت Code Snippets نمونه کدهایی برای Html5 Canvas اضافه شده :


    Code snipping.png

    در قسمت Commands گزینه Convert To Html5 Canvas From Action Script 3.0 Document Formats برای پروژه های Action اضافه شده

    و در نهایت لینک هایی رو برای دوستان گذاشتم تا استفاده کنند و تیتری که استفاده کردم رو از این لینک گرفتم :

    Wait… Isn’t Flash Dead?


    لینک ها :

    http://helpx.adobe.com/flash/using/whats-new.html?PID=3662453

    http://hemanthkumarr.wordpress.com/...is-html-canvas-document-in-flash-pro-cc-13-1/

    http://hemanthkumarr.wordpress.com/...-adds-native-support-for-html5-canvas-export/

    http://helpx.adobe.com/flash/using/creating-publishing-html5-canvas-document.html

    :paint:
     
    نوشته شده توسط web4ourworld در ‏11 دسامبر 2013
    massoudn و ++Hadi++ از این پست تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید