فلش خواهد مرد یا نه !؟ نظر بدهید

triton

کاربر فعال
وای چه بحث جالبی شده!!! واقعا از خوندنش لذت بردم.
همیشه یه نکته گوشه ذهنتون داشته باشید "شرکت ADOBE پشت فلشه" و این یعنی فلش بیش از اون چیزی که فکر می کنید ماندگار و قدرتمنده، چون شرکت های بزرگ همیشه بزرگ فکر می کنند و به این راحتی ها شکست نمی خورند.
مثلا ماکروسافت را ببینید ... اینقدر کارها و تصمیمات عجیب و غریب انجام داد که خیلی ها گفتند که کارش تمومه و از بقیه داره عقب میفته ...ولی با یک تصمیم و کمک گرفتن از open source خودشو تقریبا نجات داد!!!
از طرف دیگه، همون طور که هادی عزیز گفت فلش از لحاظ performance واقعا یکه تازی می کنه ... شاید پروژه FlasCC را که با اسم رمز Alchemy معرفی شده باشه را دیده باشید که در اون کد های c++ را به فلش می توان تبدیل کرد که سرعت فایل های تولیدی این روش سریعتر از روش های قبلی است.
والبته باید به یاد داشته باشید که "اینجا ایران است" و یه کم بیشتر از خیلی با دنیا متفاوت هست ... اینجا ما هنوز داریم به سی دی مولتی مدیا و چیزهایی از این دست فکر می کنیم و adobe دارد به ...
 

kodex2

کاربر فعال
ُسلام عرض احترام بروبچ

انصافا چندین و چند ساله داره راجب این موضوع بحث میشه. بعضی وقتا ای یه ربط هایی داشته. بعضی وقتام نه :دی

اولا که فلش هیچ وقت نخواهد مرد (با اینکه خودم 2 3 ساله فلش کار نمی کنم دیگه). این ها همش ابزاره برای کارهای مختلف. اون زمانی که با فلش، سایت و مالتی مدیا و RIA و موبایل اپ و .... میزدیم ابزار دیگه ای نبود. چند وقت بعدش یه سری ابزار واسه کارهای مختلف اومد (که تعدادشون زیاد بود و روز به روز هم بیشتر میشه.) اما باز مسیر فلش رو ادامه دادیم. دلیلش، علاقه، تسلط، سرعت و .... بوده. اما فلش هم مثل ابزار های دیگه داره نقش خودش رو پیدا می کنه. این منطقیه. خیلی از کارها رو با خیلی ابزار های میشه انجام داد اما آیا منطقی هست یا نه؟

نظر شخصیم اینه که فلش داره نقشش رو برای گیمینگ با performance خوب برای موبایل، اپ موبایل، سایت هایی که واقعا لازمه خیلی interactive باشن، RIA و یه سری UI مدریتی پیدا می کنه. برای چیزای دیگه منطقی نیست استفاده ازش. نه اینکه نشه. اما ارزش نداره. علتشم سرعت پیاده سازی، تیم ورک، قدرت develop، معماری پروژه، تول و .... هستش.

همش بستگی به این داره که کی می خواد چی کار کنه. حالا یکی دلش میخواد باهاش ORM بنویسه، یکی دلش می خواد سایت بزنه، یکی می خواد نقاشی بکشه.

باید دید ارزش داره واسه اینکار یا نه.

درضمن خواهشا با html5 مقایسش نکنین. باز میشه php یا java یا .net

این از بیخ و بن و ریشه اشتباهه :دی



دلم واسه سایت تنگ شده بود :p
 

akherat

مدیر انجمن
به حاج مهران
حاجی این ورا
راه گم کردی

والا حاج مهران درست میگی
فلش فقط داره وب رو ترک میکنه (میتونست نکنه اما ادوب پشتش خوب در نیومد)
از اون موقع که اس دی کی رو داد به آپاچی فهمیدم که از چشم ادوب افتاد

بازم میگم تو جم کردن پروژه ویژوآل هیچ زبان و یا پلتفرمی به پای فلش نخواد رسید فعلا
 

kodex2

کاربر فعال
به حاج مهران
حاجی این ورا
راه گم کردی

والا حاج مهران درست میگی
فلش فقط داره وب رو ترک میکنه (میتونست نکنه اما ادوب پشتش خوب در نیومد)
از اون موقع که اس دی کی رو داد به آپاچی فهمیدم که از چشم ادوب افتاد

بازم میگم تو جم کردن پروژه ویژوآل هیچ زبان و یا پلتفرمی به پای فلش نخواد رسید فعلا

سلام، آقا مخلصیم.

والا کسری یادم انداخت مجید آنلاینیم هست. گفتم بیام یه سر به بروبچ بزنم :دی

ببین فلش وب و پروژه های Enterprise رو ترک می کنه. دلیلشم اینه که درسته توی کار ویژوال قدرتش زیاده اما فقط در حد ویژوال. ساختار و نحوه پیاده سازی خیلی ایراد داره. واسه این کار نیست دیگه. منطقیه.
بنظرم زود تر از این حرفها باید این اتفاق میوفتاد. تا الانشم دیر شده. ادوبی هم بنظرم الان استراتژی جالبی رو پیش گرفته.
 
من فکر میکن حالا حالا ها فلش از بین نمیره ولی بد نیست اگه م مرد قبلش ی راه چاره براش پیدا کرده باشی و ی جایگزینی براش بیندیشی!
 

++Hadi++

Active Member
اگه این حقیقت داره، موقع خوبی داری استارتشو می زنی...چون همشون دارن ارتقای عجیب پیدا می کنن برا نسل بعدی و اتفاقا سر رقابت و ... ،خیلی دارن دسترسی کاربران رو آسون می کنن....مثلا یه روز مونده به عید ، Unreal Engine 4 همراه با سورس اومد بیرون (نسل بعد) و دانلودش که شدنیه اما قانونیش اینه که 19 دلار بدی و لینک دانلود رو بهت بدن و بعد برا آپدیت های ماهیانه می تونی ماهی 19 دلار بهشون بدی تا آپدیت جدید بهت بدن.درصد سودس از 25 درصد به 5 درصد رسید و همچنین غیر از تغییرات اساسی برای بهبود ،زبونش هم از آنریل اسکریپت به ++C تغییر کرده .کرای هم تا دو ماه دیگه نسخه جدیدشو با 9 دلار می زاره برا استفاده و یونیتی 5 هم داره (برا نسل جدید ) داره ریلیز می شه و اون هم ترکونده...
همشون دارن نسخه های موبایل رو مثل ios و android ساپورت می کنند و همچنین کیفیت و ابزارشون بهتر تر شده و کلا داره بازی سازی رو آب خوردن می کنه...آنریل هم (UDK سابق) با شرکت موزیلا برا ساپورت تحت وب بازی های ساخته شده کار می کنه و خروجی هم داشتن...یونیتی و آنریل ،خروجی های فلش پلیر رو هم ساپورت می کنند و البته هدف اساسی اونها این هست که پروژه های بازی رو به سمت پردازش کلاد (cloud processing) پیش ببرند که دیگه به جای لود مثلا یه بازی 100 مگابایتی در بروزر ،بازی در سروری لود شه و به سرعت بتونید از بازیتون لذت ببرید.که مثلا با تلویزیون های اینترنتی ،بدون نیاز به انتظار لود ،بازی کنید.تازه به روش مولتی پلیر یا آنلاین...در کل نسل جدید انقلاب های بازی در راهه و استارتش با Gta V و Watch dogs خورده شده....
در ضمن اگه خواستی انشالا می تونم کلی ویدئوی آموزشی از اینها برات بدم...
برا اطلاعات بیشتر (رقابت این شرکتها که جزو بهترین انجین های جهان هستند ،به نفع یوزر هاشون تموم می شه):
آنریل 4
کرای انجین
یونیتی 5
با اجازه می خوام انشالا اینجا آموزش های آنریل اسکریپتمو به آموزشای ++C مخصوص آنریل 4 تغییر بدم و نظرسنجیش هم اینجا هست.بای...
 
آخرین ویرایش:
نترس نمیمیره ولی از من میشنوی ی خرده سعی کن ی چیز دیگه م تو آستین داشته باشی
 
به نظر من برنامه نویسی html 5 خیلی سخت و کند و مسخره است، به نظرم یه نیرویی داره اینو به زور همه گیر می کنه...
فلش خیلی بهتره.
بسته شدن موچی مدیا هم برای فلش یک فاجعه بود...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا