شکستن face های مدلهای کلادا در papervision 3d

++Hadi++

Active Member
سلام
وقتتون بخیر
من موفق شدم مدلهای 3d max رو به فرمت 3ds ذخیره و در برنامه blender باز کنم . بعد اونا رو export کنم و نسخه collada 1.4 رو انتخاب کردم و در هنگام export دکمه triangle و back matrices و use relative paths و use UV Image Paths رو. زدم . این روش رو از سایتای خارجی پیدا کردم و سپس مدلمو به فرمت کولادا اکسپورت کردم .
ولی هنوزم که هنوزه وقتی مدلو وارد papervision می کنم (با کلاس DAE واقع در papervision ) ، face هاش خراب و شکسته می شه و و این شکستگی باعث می شه که حتی یه سری object های پشتی از لای شکستگی دیده شن . اینم یه تصویر از خروجی شکسته و خراب در فلش و در هنگام چرخش :

Blenderr.JPG

من چکار باید بکنم ؟
آیا Away3D یا Alternative راه حل بهتری بر این مشکلات هست ؟
اگه از parser خود 3ds استفاده کنم جواب می گیرم ؟
اگه بله ، چطور می تونم از parser خود 3ds استفاده کنم ؟ چون فک کنم باید در استفاده از parser خود 3ds باید یه متریال لیست هم داشته باشم؟؟؟
شما رو به خدا کمکم کنید ...
بای...
 
آخرین ویرایش:

BioDread

Banned
ببین هادی
شاید به خاطره ایه که اول از max میاری تو بلندر بعد calloda میکنی
میگم برای تست تو یه شکل همین طوری ولی با همون جزیات بکش تو بلندر بعد ببر تو PV ببین باز این مشکل رو داری؟
 

++Hadi++

Active Member
ببین
من اصلا در به بلندر اشنا نیستم. مثلا در مورد متریال دهی به اشیا در بلندر ، مدلسازی ، حجم دهی به اشکال دو بعدی ، ترکیبات اشکال 3 بعدی و ... هیچی نمی دونم و کارم خیلی خیلی فوریه .
پس ترجیح می دم اگه راهی در مورد مدلسازی در 3dmax و اکسپورتش در فلش و papervision باشه ، اون راهو برم .
بای...
 

arjmand200

Member
من موفق شدم مدلهای 3d max رو به فرمت 3ds ذخیره و در برنامه blender باز کنم . بعد اونا رو export کنم و نسخه collada 1.4 رو انتخاب کردم و در هنگام export دکمه triangle و back matrices و use relative paths و use uv image paths رو. زدم . این روش رو از سایتای خارجی پیدا کردم و سپس مدلمو به فرمت کولادا اکسپورت کردم .

شما که از سایتهای خارجی این چیزا رو پیدا کردین جواب سوالتون رو نتونستین پیدا کنین !!!!!!!!!؟؟؟؟
 

++Hadi++

Active Member
سلام جناب ارجمند
اولا باید از شما تشکر کنم که خیلی خیلی بهم کمک کردید .
من از این به بعد آدرس و نماد وبلاگ شخصی شما رو در قسمت امضام قراردادم . واقعا از شما ممنونم. اگه کمک شما نبود واقعا نمی دونم چطور می تونستم تا اینجا پیشرفت کنم. لطف شما همیشه شامل حال ما بود ، البته احیانا سوء تفاهم نشه ، خیلی از سؤالاتم رو شما پاسخ دادین و از این نظر مدیون شمام ، در برخی سایتای خارجی هم دیدم که خیلی ها با این مشکل برخورد کردند و با زدن تیک گزینه triangle در اکسپورت collada از برنامه blender راضی می شدند که دیگه مشکلشون حل شده ، البته همین الان یه سایت خارجی پیدا کردم که فک کنم دست گذاشته روی مشکل من و باید اونو بخونم ولی اگه دلیلش رو می دونین و در چند کلام می تونین بگین ، می شه ازتون خواهش کنم علتش رو بفرمایین ؟ منظورم شکست face هاست ، اونا می شکنن و حتی یه سری از اشیای پشت سرشون دیده می شن . می شه این قضیه رو حل کرد ؟
آیا گزینه هایی مثل away و alternative بهتر نیستند ؟
 
آخرین ویرایش:

arjmand200

Member
ببینید با این کد مشکل حل میشه :

PHP:
renderer.clipping = new FrustumClipping(FrustumClipping.ALL);

البته به این هم توجه کنید که این فواصل به وجود آمده از کدام جهت هست یعنی اینکه اون ابجکت از چه طرفی بریده میشه که کلا 7 حالت داره :
PHP:
	ALL : int
[static] All faces selected.
FrustumClipping
 	 	BOTTOM : int = 0x20
[static] Bottom face selection
FrustumClipping
 	 	LEFT : int = 0x08
[static] Left face selection
FrustumClipping
 	 	NEAR : int = 0x02
[static] FAR PLANE - not used atm...
FrustumClipping
 	 	RIGHT : int = 0x04
[static] Right face selection
FrustumClipping
 	 	selectedPlanes : int = 0
FrustumClipping
 	 	TOP : int = 0x10
[static] Top face selection

شاید هم مشکل از این نباشه و اون ابجکت شما مشکل داره یا اینکه تنظیمات دوربین رو دستکاری کردین یه بار مقدار z دوربین رو کاهش بدین تا دوربین بیاد عقب ببینید باز هم مشکلی هست اگه باز هم درست نشد اون فایل رو بذارین تا یه نگاهی بهش بکنم .
 

++Hadi++

Active Member
ممنون از شما دوست عزیز (استاد گرامی جناب آقای ارجمند)
حتما کد شما رو تست می کنم.
فواصل بوجود آمده در حقیقت مثل شکست face ها می مونه که بین triangle ها و در حقیقت لابه لای مرزشون انگاری شکست بوجود اومده و این شکست در هنگام چرخش کولادا مثلا دور خودش نمایان می شه و متریال بیت مپ اشکال هم بهم می ریزه . مثلا در نیم دور (180 درجه ) متریال به یه حالتی هست و در دور بعد ، جهت گیری متریال عوض می شه .
 

++Hadi++

Active Member
سلام دوستان
تا اینجایی دونستم که این مشکل به خاطر کم بودن تعداد سگمنت های سطوح و مربعی بودن اونها در هنگام export از 3dmax به blender هست . ..
باید تعداد سگمنتهای سطوح بیشتر باشه و سطوح هم کاملا مثلثی باشند .
بای...
 

++Hadi++

Active Member
مشکل تو تعداد سگمنتها و طرز قرارگیری متریالها هست و با چرخش دوربین یا خود کلادا ، متریالها هم جابجا می شن .
من در 3 دی مکس ، modifier به اسم subdivide رو به مدل دادم و توری مربعی اونو به مثلث تبدیل کردم و وارد بلندر و از اونجا وارد papervision کردم . در کل مش اون بهم می ریزه و در چرخش و زاویه گرفتن ، همه چی به هم می خوره و متریالهاش بالا و بعد پایین می شه و مثلا مرز بین دو شی در کولادا می شکنه ؟؟؟
من که واقعا گیچ شدم. اهههههههه!!!
اون دستورات آقای ارجمند هم افاقه نکرد !!!:shock:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا