شهر

pclord

کاربر متخصص
توی این فکر هم هستم که جنگلی آبشاری چیزی هم اضافه بشه. منتهی هنوز نمی دونم چطوری می شه رو تپه آبشار گذاشت!

جنگل که خوراک Vue هست.به جرات میتونم بگم هیچ برنامه ای بهتر از vue نمیتونه جنگل رو درست کنه.با یه اکوسیستم حله،اگه اون اموزش که قبلا بهت دادم رو دانلود کرده باشی میفهمی چی میگم.اگه در ساخت جنگل با Vue مشکلی داشتی بگو کمکت کنم.

برای آبشار که باید با پارتیکال درست کنی ، فقط اگه بخوای به اون تپه اضافه کنی نمیشه ، بهش نمیخوره ، سعی کن شکل تپه رو تغییر بدی.اگه یه ویدیویه آماده از آبشار داشته باشی میتونی با همون روشی که برای درخت از عکس استفاده میکنی برای آبشار هم از همین روش استفاده کنی ، منتهی به جای عکس از ویدیو استفاده کنی.اما بهترین روش همون پارتیکال هست.

موفقباشی. :oops:
 

Miladbat

Well-Known Member
خوشم امد خیلی خوب شده فقط قسمت کرانه شهر جای کار داره و با وجود قدیمی بودن شهر شاید خونه ها یه کمی یک نواختن.
ساخت شهر تو پروژه های بزرگ هم کار سختیه .
 
سلام عالیه :rose:
میشه از سیستمت بگی و موتور رندرت
Hardware?

سلام

intel core due 2.8
4G ram ddr3
maya 64bit

برای رندر از منتال ری استفاده کردم. تنظیماتش را تغییر خاصی ندادم.
منتهی نورپردازی دستیه از final gather یا global illumination استفاده نشده به همین خاطر زمان رندر خیلی بالا نرفت.

ممنون از نظرت :rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
کار فوق العاده ایه... منم تجربه کار تاریخی داشتم. :rose: ولی کار تو ناجوانمردانه خوب شده.:sad::)
یاد assassins creed 1 افتادم:oops:
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
کار فوق العاده ایه... منم تجربه کار تاریخی داشتم. :rose: ولی کار تو ناجوانمردانه خوب شده.:sad::)
یاد assassins creed 1 افتادم:oops:
سلام. دوست عزیز چطور ناجوانمردانه؟؟؟:-?
کارش خداییش ارزشش رو داره.
خیلی جالب شده.

واقعا کاری رو انجام دادن آقا رضا که واقعا حوصله میخواد.
هم شما موفق باشی هم آقا رضا.:rose:
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
کار قشنگی شده
عظمت داره
از کارای این تیپی خوشم میاد

یکم در مورد ساخت تپه بیشتر توضیح میدی؟
 
دوستان لطف کردین نظر دادین :rose:

کار قشنگی شده
عظمت داره
از کارای این تیپی خوشم میاد

یکم در مورد ساخت تپه بیشتر توضیح میدی؟

سلام :)
متاسفانه فایل های پروژه همراهم نیستن.
تپه ای توی یه فیلم مستند دیدم که به نظرم برای کانسپتم مناسب بود.
از تپه عکسی گرفتم و در فوتوشاپ روش تغییر دادم.
تپه دستکاری شده تو فوتوشاپ را به مایا بردم و به عنوان image plane ازش استفاده کردم.
بر اساس image plane مدل تپه را ساختم (مدل خیلی ساده ای)
با توجه به اینکه مدل سه بعدی دقیقا منطبق با عکس هست می شه از عکس به عنوان تکسچرش استفاده کرد.

برای تکسچرینگ دو راه وجود داره. یکی اینکه با استفاده از ابزار uv mapping base on camera مدل را uv کنیم. راه دیگه استفاده از تکنیک camera projection هست.



یه مثال ساده
عکس جعبه ای به عنوان image plane به دوربین نسبت داده شده
bm5u8j1pvs6h6c4ey.jpg


بر اساس عکس مدل ساخته می شه
uejh66ft4911jcd1lq8.jpg


بر اساس دوربین مدل uv می شه
 
piw5kyyj4ivnyusndu2z.jpg

gied13vwyqbqo5xtvn8n.jpg



تو اینترنت اگر برای camera projection بگردی آموزشای خیلی خوبی پیدا می شه :rose:
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
ایول.
این روش رو یکم میدونستم ولی نه تا این حد.
فقط یه چیز دیگه.
با این روش که براساس دوربین مدل uv میشه. الان دیگه فقط میشه از همون جهت رندر گرفت. درسته؟؟؟ یعنی اگه الن دوربین رو ببریم پشت آبجکت واسه رندر uv ها خرابه دیگه آره؟

ممنونم.
موفق باشی.:rose:
 
ایول.
این روش رو یکم میدونستم ولی نه تا این حد.
فقط یه چیز دیگه.
با این روش که براساس دوربین مدل uv میشه. الان دیگه فقط میشه از همون جهت رندر گرفت. درسته؟؟؟ یعنی اگه الن دوربین رو ببریم پشت آبجکت واسه رندر uv ها خرابه دیگه آره؟

ممنونم.
موفق باشی.:rose:

توی این روش می شه حرکت دوربین استفاده کرد به شرط اینکه زاویه خیلی تغییر نکنه.
البته حتی اگر تغییر زاویه هم داشته باشی بازم می تونی اون قسمتی را که در تغییر زاویه تکسچرش خراب می شه را جدا uv و تکسچر کنی.
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا