سوال در مورد multi uv

ALI3D69

Member
[FONT=&amp]سلام[/FONT]
[FONT=&amp]می خوام یه کاراکتر مثل چتر های انیمیشن[/FONT] The Blue Umbrella [FONT=&amp]پیکسار، درست کنم. یعنی کل جسم یه یو وی و یه متریال داشته باشه؛ و یه تیکه از جسم که صورت کاراکتره، یه یو وی جدا داشته باشه که بتونم به اون تیکه یه تکسچر جدا بدم و صورت رو درست کنم. این جوری می تونم چندین تا تکسچر کوچیک برای حالتهای مختلف صورت داشته باشم و یه تکسچر هم برای بقیه بدن. نمی خوام حجم تکسچرهام زیاد بشه می خوام تو موتور بازی سازی ازش استفاده کنم. توی بعضی از آموزش های ماری و مادباکس دیدم که یه جسمی که میارن تو نرم افزار چند تا یو وی داره. مثلا کل کاراکتر یه یو وی 1024پیکسل داره و صورتش جدا یه یو وی دیگه 1024 پیکسل داره که کیفیت صورت بیشتر باشه. چه جوری می شه یه همچین چیزی رو تو مکس ساخت؟[/FONT]
یه آموزش تو یوتوب دیدم که یه نفر یه متریال "مولتی ساب آبجکت" درست کرد بعد به فیس ها "آی دی" مختلف داد و برای فیس های هر "آی دی" رو جدا انتخاب می کرد و مدیفایر "یو وی دابلیو آنرپ" رو به هر "آی دی جدا می داد و اون رو آنرپ می کرد. بعد برد تو یو دی کی و به هر آی دی یه تکسچر جدا داد. من هم این کار رو کردم جسمم رو بردم تو یونیتی و جسمم دو تا متریال داشت و هرتکسچر رو به یه متریال دادم و درست کار کرد. ولی وقتی بردمش توی مادباکس و ماری، هر دو تا یو وی افتاده بود رو هم. یعنی رو یکی از ضلعها که نقاشی می کشیدم روی اون تکه جدا که یه آی دی دیگه و یو وی جدا داشت هم کشیده می شه!
این روشی که گفتم رو می شه درست کرد؟ یا روش دیگه ای هست؟
 

pooyapower

New Member
[FONT=&amp]سلام[/FONT]
[FONT=&amp]می خوام یه کاراکتر مثل چتر های انیمیشن[/FONT] The Blue Umbrella [FONT=&amp]پیکسار، درست کنم. یعنی کل جسم یه یو وی و یه متریال داشته باشه؛ و یه تیکه از جسم که صورت کاراکتره، یه یو وی جدا داشته باشه که بتونم به اون تیکه یه تکسچر جدا بدم و صورت رو درست کنم. این جوری می تونم چندین تا تکسچر کوچیک برای حالتهای مختلف صورت داشته باشم و یه تکسچر هم برای بقیه بدن. نمی خوام حجم تکسچرهام زیاد بشه می خوام تو موتور بازی سازی ازش استفاده کنم. توی بعضی از آموزش های ماری و مادباکس دیدم که یه جسمی که میارن تو نرم افزار چند تا یو وی داره. مثلا کل کاراکتر یه یو وی 1024پیکسل داره و صورتش جدا یه یو وی دیگه 1024 پیکسل داره که کیفیت صورت بیشتر باشه. چه جوری می شه یه همچین چیزی رو تو مکس ساخت؟[/FONT]
یه آموزش تو یوتوب دیدم که یه نفر یه متریال "مولتی ساب آبجکت" درست کرد بعد به فیس ها "آی دی" مختلف داد و برای فیس های هر "آی دی" رو جدا انتخاب می کرد و مدیفایر "یو وی دابلیو آنرپ" رو به هر "آی دی جدا می داد و اون رو آنرپ می کرد. بعد برد تو یو دی کی و به هر آی دی یه تکسچر جدا داد. من هم این کار رو کردم جسمم رو بردم تو یونیتی و جسمم دو تا متریال داشت و هرتکسچر رو به یه متریال دادم و درست کار کرد. ولی وقتی بردمش توی مادباکس و ماری، هر دو تا یو وی افتاده بود رو هم. یعنی رو یکی از ضلعها که نقاشی می کشیدم روی اون تکه جدا که یه آی دی دیگه و یو وی جدا داشت هم کشیده می شه!
این روشی که گفتم رو می شه درست کرد؟ یا روش دیگه ای هست؟

ببین به عنوان مثال،بیا سر و بدن کاراکتر جدا کن که بشن دو آبجکت مختلف
بعد به اینا متریال بده UV بساز و تکسچر براشون بساز
بعدشم بیارشون تو مکس
به هم attach کن
فکر کنم مشکل حل شه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا