سوال در مورد modifier cloth

dr.hashemi

کاربر فعال
سلام دوستان من میخواستم با cloth یه پتو رو روی تخت بندازم ولی نتونستم.
کسی میتونه کمکم کنه؟:cry::cry::cry::cry:
کمک:rose:
 

sallarmelli

Active Member
یکی از بچه ها یه آموزش در موردش ساخته بود توی امضاش بود نمی دونم کی بود
یه توضیح کوچلو
شما دوتا جسم داری
یکی پتو و دیگری تخت
پتو رو انتخاب می کنی مودیفایرو بهش می دی ....یادم نیست به خدا
بگرد حتما پیدا می شه
عذر می خوام
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببن عزیز من میتونم ولی اینجوری خیلی سخته. امروز هم نمیتونم سرم بد شلوغه اگه تونستم فردا برات توضیح میدم.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
فقط بگو میخوای فقط پتو بیوفته رو تخت یا زیرش یه کاراکتره میخواد زیر پتو تکون بخوره یا اینکه هم تکون بخوره هم بزنتش کنار. چی کار میخوای بکنی دقیقا؟
 

dr.hashemi

کاربر فعال
فقط بگو میخوای فقط پتو بیوفته رو تخت یا زیرش یه کاراکتره میخواد زیر پتو تکون بخوره یا اینکه هم تکون بخوره هم بزنتش کنار. چی کار میخوای بکنی دقیقا؟




فقط پتو بیوفته رو تخت
برای انیمیشن نمیخوام برای کار داخلی میخوام ولی خیلی برام مهمه که طبیعی باشه
ممنون
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
باشه، کار خیلی خاصی نداره اگه تا فردا دوستان توضیح ندادن برات میگم عزیز. شرمنده ها سرم شلوغه :paint: :green:
 
سلام اگه مایا داری این کار را که میگم انجام بده راحت و سریع ساخته میشه اول پتو را انخاب کن بعدش تو مایا حالت ndynamic را انتخاب کن و از منو ncloth بزن رو Create nClothبعدش تخت و چیز هایی که می خوای با پتو برخورد داشته باشند و پتو از توشون رد نشه را انتخاب کن این دفه که رو منو nCloth میزنی create Passive Collider را بزن بعدش تو تنظیمات پتو از سمت راست می تونی nucleas 1 را بزنی و groun plan را فعال کنی و بعدش انتخاب کنی سطح زمینت 0 باشه یا هرچی میخوای تو مکس را نمی دونم مایاش را گفتم اگه مایا داری تو مایا انجام بدی بعد با اکسپرت ایمپرت بیاریش تو مکس
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز فکر کنم اینجوری سردرگم بشه. من میتونستم به این سرعت راهنمایش کنم ریفیق ولی خواستم سر وقت که سرم خلوت شد بهش جز به جز بگم تا مفاهیم هر پارامتر رو هم خوب متوجه بشه و براش توضیح بدم تادفعه بعد به کسی نیاز نداشته باشه. قربونسکت

باز ممنون عزیز از لطفت :rose:
 

dr.hashemi

کاربر فعال
عزیز فکر کنم اینجوری سردرگم بشه. من میتونستم به این سرعت راهنمایش کنم ریفیق ولی خواستم سر وقت که سرم خلوت شد بهش جز به جز بگم تا مفاهیم هر پارامتر رو هم خوب متوجه بشه و براش توضیح بدم تادفعه بعد به کسی نیاز نداشته باشه. قربونسکت

باز ممنون عزیز از لطفت :rose:



داداشم من اصلا از مایا سر در نمیارم
همون 3d شو هر وقت تونستی بگو
منتظرم
ممنونم
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببین عزیز شاید یه مقدار پیچیده بشه.
برای این کار اول modify Cloth رو بده به پتوت ((یه نکته قبل از اینکه cloth رو به جسمت بدی اون رو تو یه زاویه ای Rotate کن برای این که وقتی پایین میاد و می افته رو تخت ساف و تر و تیمز و بدون چروک نیوفته ، حتما قبل از دادن cloth این کار رو بکن دلیلش هم اینه که با دادن cloth مکان و زاویه ی جسم ثابت میشه))
حالا گزینه ی Object Properties رو بزن. حالا اینجا ما اسم جسم پتومون رو داریم. اگه رو اسم جسمت click کنی میبینی گزینه ی Inactive روشن میشه یعنی غیر فعال یهنی این جسمت نه خاصیت پارچه داره نه خاصیت جسم برخورد کننده مثل تخت.
بعد از انتخاب پتو گزینه ی Cloth رو بزن تا تنظیمات cloth فعال بشن. حالا تو قسمت Preset یه سری تنظیمات پیش فرض پارچه هست از جمله silk ابریشم satin ساتن ، heavy lather چرم شنگین ، Wool پشم و .... خیلی های دیگه. ولی اگه سایز اجسامت زیاد بزرگ یا کوچیک نباشه همین تنظیمات پیش فرض خودش برای کار راه اندازی خوبه یعنی bend ((چروک خوردگی)) و stretch ((کش امدن)) استانداردی داره.

حالا میرسیم به بخش شناسوندن جسم تاثیر گذار یا برخورد پذیر گه اینجا بهش میگن Collision Object . عزیز از قسمت بالای Object properties میتونی جسم های بخورد کنندت مثل تخت رو توسط Add object به لیستت اضافه کنی. بعد از اضافه کردن جسم های برخورد کنندت باید اونا رو (( نه جسم پارچت رو فقط جسم های برخورد کنندت رو)) انتخاب کنی و بیای پایین گزینه ی Collision object رو بزنی. حالا این اجساممون هم حالت برخورد پذیری پیدا کردن. فعلا از این صفه میایم بیرون.
برای این که پارچه ـت هنگام simulate با خودش هم برخورد کنه و face ـهاش تو هم نره میریم به قسمت simulation parameters و تسک گزینه ی Self collision رو میزنی و عدد رو روی 3 میذاری. این عدد باعث میشه موقع simulate دقت self collision بره بالا هرچی عدد بالاتر دقت یبشتر ،سرعت کمتر simulate.
حالا یه گزینه هم به نام Subsample هست که با بالا بردن این عدد دقت کلی simulate رو بالا میبری که برای گرفتن به کیفیت خوب عدد رو بالای 5 حتی 10 بذار.

حالا simulate تا ببینم چی گندی زدیم به اینا :green: شوخیدم
بیا بالا تو قسمت Object ، برای این که با simulate پارچمون time line حرکت نکنه (( چون این شکل simulate واسهایجاد simulate انیمیشنیه)) گزینه ی simulate Local رو میزنیم برای simulate انیمیشنی یا متحرکت و تو زمان باید گزینه ی Simulate رو بزینم.
Simulate local باعت میشه خود نرم افزار تو یه فریم پارچه رو simulate کنه و بندازه رو جسم (( مثلا کار برد این نوع اینه که یه لباس تن کاراکتر میکنیم و میخوای قبل از حرکت زمان لباس بشین رو تن کاراکتر این نوع simulate چنین کمکی رو به ما میکنه)).
البت تو میتونی simulate عادی و متحرکت رو هم بزنی تا با حرکت دادن time slider بهترین حالت پارچت رو انتخاب کنی و اون رو تبدیل به Editable Poly بکنی. تو حالت simulate local چینین کاری رو نمیتونی بکنی.
اینو یادم رفت واسه پاک کردن simulate هم گزینه ی Erase Simulation رو بزن

فعلا اینا رو انجام بده تا هم بهتر باهاش آشنا بشی و دستت راه بی افته هم مشکلاتت رو در بیاری و بهم بگی تا با هم حلش کنیم.
ادامه ندادم که زیاد پیچیده نشه.
باز درخدمتم عزیز.

حق یارت.
اگه آخرش هم یه صلوات بفرستی که نور علا نور میشه :rose:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا