ببین عزیز شاید یه مقدار پیچیده بشه.
برای این کار اول modify Cloth رو بده به پتوت ((یه نکته قبل از اینکه cloth رو به جسمت بدی اون رو تو یه زاویه ای Rotate کن برای این که وقتی پایین میاد و می افته رو تخت ساف و تر و تیمز و بدون چروک نیوفته ، حتما قبل از دادن cloth این کار رو بکن دلیلش هم اینه که با دادن cloth مکان و زاویه ی جسم ثابت میشه))
حالا گزینه ی Object Properties رو بزن. حالا اینجا ما اسم جسم پتومون رو داریم. اگه رو اسم جسمت click کنی میبینی گزینه ی Inactive روشن میشه یعنی غیر فعال یهنی این جسمت نه خاصیت پارچه داره نه خاصیت جسم برخورد کننده مثل تخت.
بعد از انتخاب پتو گزینه ی Cloth رو بزن تا تنظیمات cloth فعال بشن. حالا تو قسمت Preset یه سری تنظیمات پیش فرض پارچه هست از جمله silk ابریشم satin ساتن ، heavy lather چرم شنگین ، Wool پشم و .... خیلی های دیگه. ولی اگه سایز اجسامت زیاد بزرگ یا کوچیک نباشه همین تنظیمات پیش فرض خودش برای کار راه اندازی خوبه یعنی bend ((چروک خوردگی)) و stretch ((کش امدن)) استانداردی داره.
حالا میرسیم به بخش شناسوندن جسم تاثیر گذار یا برخورد پذیر گه اینجا بهش میگن Collision Object . عزیز از قسمت بالای Object properties میتونی جسم های بخورد کنندت مثل تخت رو توسط Add object به لیستت اضافه کنی. بعد از اضافه کردن جسم های برخورد کنندت باید اونا رو (( نه جسم پارچت رو فقط جسم های برخورد کنندت رو)) انتخاب کنی و بیای پایین گزینه ی Collision object رو بزنی. حالا این اجساممون هم حالت برخورد پذیری پیدا کردن. فعلا از این صفه میایم بیرون.
برای این که پارچه ـت هنگام simulate با خودش هم برخورد کنه و face ـهاش تو هم نره میریم به قسمت simulation parameters و تسک گزینه ی Self collision رو میزنی و عدد رو روی 3 میذاری. این عدد باعث میشه موقع simulate دقت self collision بره بالا هرچی عدد بالاتر دقت یبشتر ،سرعت کمتر simulate.
حالا یه گزینه هم به نام Subsample هست که با بالا بردن این عدد دقت کلی simulate رو بالا میبری که برای گرفتن به کیفیت خوب عدد رو بالای 5 حتی 10 بذار.
حالا simulate تا ببینم چی گندی زدیم به اینا
شوخیدم
بیا بالا تو قسمت Object ، برای این که با simulate پارچمون time line حرکت نکنه (( چون این شکل simulate واسهایجاد simulate انیمیشنیه)) گزینه ی simulate Local رو میزنیم برای simulate انیمیشنی یا متحرکت و تو زمان باید گزینه ی Simulate رو بزینم.
Simulate local باعت میشه خود نرم افزار تو یه فریم پارچه رو simulate کنه و بندازه رو جسم (( مثلا کار برد این نوع اینه که یه لباس تن کاراکتر میکنیم و میخوای قبل از حرکت زمان لباس بشین رو تن کاراکتر این نوع simulate چنین کمکی رو به ما میکنه)).
البت تو میتونی simulate عادی و متحرکت رو هم بزنی تا با حرکت دادن time slider بهترین حالت پارچت رو انتخاب کنی و اون رو تبدیل به Editable Poly بکنی. تو حالت simulate local چینین کاری رو نمیتونی بکنی.
اینو یادم رفت واسه پاک کردن simulate هم گزینه ی Erase Simulation رو بزن
فعلا اینا رو انجام بده تا هم بهتر باهاش آشنا بشی و دستت راه بی افته هم مشکلاتت رو در بیاری و بهم بگی تا با هم حلش کنیم.
ادامه ندادم که زیاد پیچیده نشه.
باز درخدمتم عزیز.
حق یارت.
اگه آخرش هم یه صلوات بفرستی که نور علا نور میشه