بازم فکر کنم منظور من رو متوجه نشدین .
syntheyes ,,, pftrack ,,,, matchmover ,,, movimentor ,,, boujou ,,,3d equalizer ,,, یا هر برنامه دیگه ای به این موضوع هیچ ربطی نداره که بشه باهاش مثل avatar موشن کپچر کن ، شما point ها رو با این برنامه ها باید track کنید ، یعنی اطلاعات حرکتشون رو تو طول فیلم بگیرین و این قسمت ساده ساده ساده ترین قسمت کار هستش (در صورتی که بدونید کجا باید point ها رو علامت گذاری کنید بر روی صورت).
اصل داستان داخل برنامه 3d تون هستش که صورت کاراکترتون رو چطوری rigging کنید که بتونید اطلاعات 2 بعدی که از این نقطه میگیرین رو به کاراکترتون انتقال بدید.
در واقع شما وقتی point هاتون رو track کردین دیگه احتیاجی نیست و نباید که اون رو solve کنید. اگر solve کنید اون نقطه ها به جای XY میشن XYZ که دیگه به درد این کار نمی خورند.
در مورد track کردن بهترین آموزش ها برای FXPHD هستن ، هم برای syntheyes و هم برای PFtrack آموزش های کاملی رو دادن که البته هیچ کدومشون مربوط به facial capture نمیشن و این کار کاملا به خلاقیت و مهارت خودتون داره که از اون ها برای motion capture صورت استفاده کنید.