سلام مکس 2014 و قابلیت های جدیدش

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به همگی دوستان

تو این مبحث ، بگین که چه قابلیت های تو مکس 2014 هست و خودتون تست کردید

خودم دو چیز رو تست کردم :

1 - سرعت موتور مکس فوق العاده شده حتی از سافت ایمیج بالاتر

2 - من چند تا از پلاگین های مکس 2013 رو ، رو 2014 نصب کردم کار کرد .
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
سلام
سرعت موتور مکس یعنی همون اسکن لاین؟ یا منتال؟ خداکنه بهبود های خیلی بیشتری داشته باشه،من هنوز نتونستم دانلود کنم.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
سرعت موتور مکس یعنی همون اسکن لاین؟ یا منتال؟ خداکنه بهبود های خیلی بیشتری داشته باشه،من هنوز نتونستم دانلود کنم.

کجایی پسر موتور پایه رو میگم مثلا C++
سرعتش معرکه شده دیگه وقتی تو Nitrous یک صحنه سنگین رو Play میکنم تیک نمیزنه شده مثل مایا !!!



3 - mParticle ها عجب چیز هایی اند اومده BOX2 و 3 ی PFSOURCE رو هم گذاشته .
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
کجایی پسر موتور پایه رو میگم مثلا C++
سرعتش معرکه شده دیگه وقتی تو Nitrous یک صحنه سنگین رو Play میکنم تیک نمیزنه شده مثل مایا !!!

3 - mParticle ها عجب چیز هایی اند اومده BOX2 و 3 ی PFSOURCE رو هم گذاشته .

آهان، خب ما تو رشته مون به این میگیم هسته یا کرنل ;-) در مورد Nitrous خود اتودسک گفته بود که سرعتش بیشتر شده، اما حرفی از دوباره نویسی کرنل نزد!
کاشکی باگ هاش رفع شده باشه. اتودسک نامرد همش میاد به مایا امکانات اسکلت بندی و انیمیت کردن اضاف میکنه، توی مکس یه چیز مزخرف مثل Crowd population.
 
کاشکی باگ هاش رفع شده باشه. اتودسک نامرد همش میاد به مایا امکانات اسکلت بندی و انیمیت کردن اضاف میکنه، توی مکس یه چیز مزخرف مثل Crowd population.

توی سایت autodesk باگهای رفع شده در این ورژن را هم نوشنه : http://download.autodesk.com/us/3dsmaxdesign/2014/3dsMax2014_Readme.htm
واقعا تغییرات انجام شده برای یک ورژن جدید خیلی کمه و در کل به نظر من ضعیفترین ورژنی بوده که تا حالا برای مکس بیرون اومده،من لیست ابزارهای اضافه شده به ورژن جدید را در این پست نوشتم : http://forum.majidonline.com/threads/201267-مروری-سریع-بر-ابزارهای-اضافه-شده-به-3ds-max-2014
سال 2012 حرف و حدیث در مورد مکس در انجمن ها و نمایشگاه های cg خیلی زیاد بوده و کابران مکس هم با این ورژن ، دومین ورژنی میشه که به شدت از ضعیف بودن ورژن خروجی ناراضی هستند و تعداد زیادیشون autodesk را تهدید به عدم خرید این نرم افزار و رفتن سراغ نرم افزارهای سه بعدی بقیه شرکتها کردند .
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ای ول ...
box2 رو گذاشته ...

آخر orbaz particle کار خودشو کرد.
انصافا نیاز مکس بود ...

به نظرم مکس برای جلوه های ویژه حرف اول رو میزنه...
خود شرکت blur studio تمام کاراشو توی مکس میزنه و اسمبل میکنه.
خود سوپروایز vfx گفته منو بکشین از مکس بیرون نمیکشم... الانش دیگه خیلی خدا شده ...

دمشون گرم
 
[
ای ول ...
box2 رو گذاشته ...

در واقع ترکیبی از box 2 و box3 را گذاشته ابزارهایی مانند 2 ابزار برای cashe کردن ذرات و قابلیت ترکیب تا 27 تا element مختلف با هم از ابزارهای box 3 هست . با این ارتقاء در سیستم ذرات PF در زمینه motion graphic یکی از بهترین ها است ولی هنوز در شبیه سازی دود،ابر، آتش و مایعات با استفاده از سیستم ذرات هنوز با استاندارهای جهانی فاصله داره ...

آخر orbaz particle کار خودشو کرد.
orbaz که داشت کاره خودشا میکرد :wink: ظاهرا autodesk کاره خودشا کرد و اجازه انتشار این ابزار را همراه مکس پیدا کرد ولی ای کاش مانند خیلی از نرم افزارهای دیگه که عملا autodesk به خاک سیاه نشوند کاش این اتفاق برای این ابزار نیافته .

به نظرم مکس برای جلوه های ویژه حرف اول رو میزنه...

من شخصا با این حرف شما مخالفم تا وقتی نرم افزارهای قدرتمندی مانند houdini و softimage در vfx هست عملا نرم افزاری مانند مکس به تنهایی حرفی برای گفتن نداره ، حتی الان مکس به تنهایی از نظر ابزارهای مورد نیاز برای vfx نسبت به نرم افزارهایی مانند مایا و حتی نرم افزار رایگانی مانند blender که حرف خاصی برای vfx ندارند کمبودهای زیادی داره .
اگه از مکس در vfx استفاده زیاد میشه بیشتر به خاطر پلاگین هایی هست که برای مکس ساخته شده ولی متاسفانه به خاطر کند شدن نرم افزار،مشکلات و باگهای زیاد ، قدیمی بودن هسته مرکزی نرم افزار، نبود موتور رندر مناسب انیمیشن و vfx و ارتقاء های ضعیف برای قسمت انیمیشن باعث شده در بخش vfx و انیمیشن از نظر تعداد کاربر به شدت افت پیدا کنه و در نتیجه شرکتهایی که پلاگینهای قدرتمندی برای این نرم افزار میساختند مجبور شدند که برای نرم افزارهای 3بعدی دیگه ای مانند maya,softimage,houdini و غیره هم پلاگین بدهند الان پلاگینهای پر استفاده که یک موقعه ای فقط مختص مکس بود و به همین خاطر از مکس زیاد در vfx استفاده میشد مانند vray,rayfire,thinking particle,karakota,fumefx و ... یا برای نرم افزارهای دیگه هم پلاگین داده اند یا در حال انتشار هستند و حتی نرم افزار رندر قدرتمندی مانند arnold render که یک موقعی فقط برای مکس ساخته شد الان عملا هیچ ورژنی برای مکس منتشر نمیکنه . به طور مثال شما فرض کنید برای انیمت کردن از نرم افزار با استاندار مناسب انیمیشن مانند مایا و یا سافت ایمیج استفاده کنید و الان پلاگینی مانند rayfire و یا fumefx را از یک طرف و از طرفی پلاگین های قدرتمند رندری مانند renderman,vray و یا arnold را برای رندر در همین نرم افزارها دارید دیگه چه دلیلی برای استفاده از مکس در کار برای شما پیش میاد ؟
هر چند خیلی از این پلاگین ها از نظر تعداد ابزارها هنوز به اندازه ابزارهایی که داخل مکس دارند نرسیدند و یا هنوز ورژن نرم افزارهاشون در حد تست برای نرم افزارهای دیگه بیرون اومده ولی در آینده نزدیک این اتفاق می افته و اون موقعه هست که عملا مکس اگه تکونی به خودش نده بازار vfx را مانند بازار انیمیشن از دست میده ...

خود شرکت blur studio تمام کاراشو توی مکس میزنه و اسمبل میکنه.

درسته پایه نرم افزاریشون روی نرم افزار مکس هست اما اگه نرم افزارها و پلاگین هایی مانند photoshop,mudbox,motionbuilder,vray و fumefx را در نظر نگیریم که blur studio ازشون توی پروژه ها استفاده میکنه الان مجبور شدند بخش زیادی از اتیمیشن و vfx کارهاشون را در softimage میبندند. میتونید فیلم مصاحبه با لیدرهای تیم و توضیحاتشون در مورد بخشی از pipeline شون را در این لینک ببینید http://
www.youtube.com/watch?v=0flDPRwAvgQ
 

dp_mg42

Member
سلام به همگی
به نظرم اگه بخوایم بدون تعصب نیگاه کنیم هر کدوم از نرم افزار ها برای یه کاری درست شدن...اما در مورد مکس...خودش به خودی خود که اصلا کامل نیست !!!کلی پلاگین باید بریزی تا یه نتیجه ای بشه ازش گرفت..کلا هسته مکس از سافت ایمیج سنگین تره
جالب بود من یه مدل ساعت تو مکس زدم دیگه سیستم نمیکشید...اما همون مدل تو بلندر خیلی راحت باهاش میشد کار کرد!!!
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به همگی
به نظرم اگه بخوایم بدون تعصب نیگاه کنیم هر کدوم از نرم افزار ها برای یه کاری درست شدن...اما در مورد مکس...خودش به خودی خود که اصلا کامل نیست !!!کلی پلاگین باید بریزی تا یه نتیجه ای بشه ازش گرفت..کلا هسته مکس از سافت ایمیج سنگین تره
جالب بود من یه مدل ساعت تو مکس زدم دیگه سیستم نمیکشید...اما همون مدل تو بلندر خیلی راحت باهاش میشد کار کرد!!!

بله اما مایا هم کامل نبوده هرسال دارن میخرن میزارن روش تمام nDynamic پلاگین بوده مثلا nHair یک پلگینی بوده که دیزنی واسه Tangled ساخته بعد اتودسک خریده ، مکس را اینکار رو نمیکنه دلیل ضعفش نیست دلیل سود طراح های پلاگین خوب اگه اونها بیان بزارن رو مکس به
شدت سودشون کم میشه ، بله مکس هستش سنگینه اما کلا کسایی با مکس کار میکنن که سیستم های ضعیفی ندارند مثل من و شما نیستن که سیستم بگیرین 1 تومن بعد خود مکس هم 1000 تومن ... بشن تریدی کار ، خیر اونور هر کسی با مکس کار نمکنه پس مکس شاید اصلا اینهارو مشکل ندونه !
 

elya3

Well-Known Member
سلام به همه دوستان
حرفهای شما همه درست و متین
اما نکته ای که اینجا جای بحث داره اینه که تفاوت چندانی تو نرم افزارهای سه بعدی نیست هر کدوم یه سری ضعف و یه سری برتری نسبت به بقیه دارن مثلا مکس به نظرم از تمامی نرم افزاری سه بعدی خوش کار تر و راحت تره وتعامل خوبی با کاربر داره و کو تا ما بتونیم از همه قابلیتهای نسخه های قبلیش ا استفاده کنیم چه برسه به ابزارهای اضافه شده و ارتقا یافته نرم افزار
پس خواهشا زیاد جو سازی بد در مورد این نرم افزار نکنید ملتو دلسرد میکنید

 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
یه فیلم دارم که توش یک نقاش با یک راپید نقاشی ای میکشه که دهن همه با دیدنش باز میمونه، حالا ما بجای تبحر و خلاقیت بریم دنبال ابزارهای آماده و بحث سر اینکه کدوم نرم افزار بهتره. همینه که عقب میمونیم.
 

mht8181

Member
با سلام
به نظر من تنها تفاوت نرم افزارهای سه بعدی فقط کاربران آن هستند. بعضی از نرم افزارها ویژگی های خاصی دارند ولی این دلیل برتری آنها نیست . این کاربران هستند که باید از قدرت نرم افزارها استفاده کنند. مطمئن باشید هر نمونه مثلا یه جلوه ی ویژه که توسط یه نرم افزار خاص مثلا مایا ساخته شده مثل همون رو میشه با مکس یا هودینی، لایت ویو حتی بلندر ساخت اما با روشی متفاوت حالا سخت تر یا راحتتر.
از نظر من هر کس با هر نرم افزاری که راحت تره و با اون حال می کنه باید کار کنه و اصلا به بحث های بی فایده ایی که کدوم از کدوم بهتره گوش نده.
 

MyroxSoft

New Member
یه سوال داشتم قصد نداشتم تاپیک بزنم ، انبوهی از تاپیک ها وجود داره
نسخه 2014 رو که نصب کردم یک کاراکتر که قبلا با 2013 باهاش کار میکردم رو این شکلی نشون میده
c.jpg

هیچ کدوم از متریال ها رو تو ویوپورت نشون نمیده ، ولی تو رندر مشکلی نداره
تمامی Display Driver ها رو عوض کردم ، آخرین آپدیت کارت گرفیک هم نصب کردم اما فرقی نمی کنه ، مشکل به نظرتون از کجاست؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
گزینه ی Show map توی Material Editor رو فعال کن، از منوی View و زیر منوی Show materials and maps یکی از گزینه های shaded material with maps یا Realistic materials and maps رو بزن.
ضمنا ایجاد تاپیک مشکلی نداره، بهتر از اینه که توی تاپیک بی ربط سوال کنی. موفق باشی
 

MyroxSoft

New Member
گزینه ی Show map توی Material Editor رو فعال کن، از منوی View و زیر منوی Show materials and maps یکی از گزینه های shaded material with maps یا Realistic materials and maps رو بزن.
ضمنا ایجاد تاپیک مشکلی نداره، بهتر از اینه که توی تاپیک بی ربط سوال کنی. موفق باشی

ممنون، کلا آیکن Show map غیرفعاله تو متریال ادیتور، این گزینه ها رو هم میزنم فرقی نمی کنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا