[
ای ول ...
box2 رو گذاشته ...
در واقع ترکیبی از box 2 و box3 را گذاشته ابزارهایی مانند 2 ابزار برای cashe کردن ذرات و قابلیت ترکیب تا 27 تا element مختلف با هم از ابزارهای box 3 هست . با این ارتقاء در سیستم ذرات PF در زمینه motion graphic یکی از بهترین ها است ولی هنوز در شبیه سازی دود،ابر، آتش و مایعات با استفاده از سیستم ذرات هنوز با استاندارهای جهانی فاصله داره ...
آخر orbaz particle کار خودشو کرد.
orbaz که داشت کاره خودشا میکرد

ظاهرا autodesk کاره خودشا کرد و اجازه انتشار این ابزار را همراه مکس پیدا کرد ولی ای کاش مانند خیلی از نرم افزارهای دیگه که عملا autodesk به خاک سیاه نشوند کاش این اتفاق برای این ابزار نیافته .
به نظرم مکس برای جلوه های ویژه حرف اول رو میزنه...
من شخصا با این حرف شما مخالفم تا وقتی نرم افزارهای قدرتمندی مانند houdini و softimage در vfx هست عملا نرم افزاری مانند مکس به تنهایی حرفی برای گفتن نداره ، حتی الان مکس به تنهایی از نظر ابزارهای مورد نیاز برای vfx نسبت به نرم افزارهایی مانند مایا و حتی نرم افزار رایگانی مانند blender که حرف خاصی برای vfx ندارند کمبودهای زیادی داره .
اگه از مکس در vfx استفاده زیاد میشه بیشتر به خاطر پلاگین هایی هست که برای مکس ساخته شده ولی متاسفانه به خاطر کند شدن نرم افزار،مشکلات و باگهای زیاد ، قدیمی بودن هسته مرکزی نرم افزار، نبود موتور رندر مناسب انیمیشن و vfx و ارتقاء های ضعیف برای قسمت انیمیشن باعث شده در بخش vfx و انیمیشن از نظر تعداد کاربر به شدت افت پیدا کنه و در نتیجه شرکتهایی که پلاگینهای قدرتمندی برای این نرم افزار میساختند مجبور شدند که برای نرم افزارهای 3بعدی دیگه ای مانند maya,softimage,houdini و غیره هم پلاگین بدهند الان پلاگینهای پر استفاده که یک موقعه ای فقط مختص مکس بود و به همین خاطر از مکس زیاد در vfx استفاده میشد مانند vray,rayfire,thinking particle,karakota,fumefx و ... یا برای نرم افزارهای دیگه هم پلاگین داده اند یا در حال انتشار هستند و حتی نرم افزار رندر قدرتمندی مانند arnold render که یک موقعی فقط برای مکس ساخته شد الان عملا هیچ ورژنی برای مکس منتشر نمیکنه . به طور مثال شما فرض کنید برای انیمت کردن از نرم افزار با استاندار مناسب انیمیشن مانند مایا و یا سافت ایمیج استفاده کنید و الان پلاگینی مانند rayfire و یا fumefx را از یک طرف و از طرفی پلاگین های قدرتمند رندری مانند renderman,vray و یا arnold را برای رندر در همین نرم افزارها دارید دیگه چه دلیلی برای استفاده از مکس در کار برای شما پیش میاد ؟
هر چند خیلی از این پلاگین ها از نظر تعداد ابزارها هنوز به اندازه ابزارهایی که داخل مکس دارند نرسیدند و یا هنوز ورژن نرم افزارهاشون در حد تست برای نرم افزارهای دیگه بیرون اومده ولی در آینده نزدیک این اتفاق می افته و اون موقعه هست که عملا مکس اگه تکونی به خودش نده بازار vfx را مانند بازار انیمیشن از دست میده ...
خود شرکت blur studio تمام کاراشو توی مکس میزنه و اسمبل میکنه.
درسته پایه نرم افزاریشون روی نرم افزار مکس هست اما اگه نرم افزارها و پلاگین هایی مانند photoshop,mudbox,motionbuilder,vray و fumefx را در نظر نگیریم که blur studio ازشون توی پروژه ها استفاده میکنه الان مجبور شدند بخش زیادی از اتیمیشن و vfx کارهاشون را در softimage میبندند. میتونید فیلم مصاحبه با لیدرهای تیم و توضیحاتشون در مورد بخشی از pipeline شون را در این لینک ببینید
http://
www.youtube.com/watch?v=0flDPRwAvgQ