[
درسته پایه نرم افزاریشون روی نرم افزار مکس هست اما اگه نرم افزارها و پلاگین هایی مانند photoshop,mudbox,motionbuilder,vray و fumefx را در نظر نگیریم که blur studio ازشون توی پروژه ها استفاده میکنه الان مجبور شدند بخش زیادی از اتیمیشن و vfx کارهاشون را در softimage میبندند. میتونید فیلم مصاحبه با لیدرهای تیم و توضیحاتشون در مورد بخشی از pipeline شون را در این لینک ببینید
http://
www.youtube.com/watch?v=0flDPRwAvgQ
بله بنده خیلی وقت پیش این مصاحبه رو دیدم
انیمیشن هاشون رو توی xsi کار میکنن و با اسکریپتی که خودشون ساختن میارن توی مکس
ولی مکس به نظرم خیلی سادست و طرفدارای خودشو داره.xsi هم واقعا محشره.
بنده مدلسازی xsi رو خیلی قبول دارم اگر چه با اومدن ابزار graphite modeling انقلاب بزرگی توی مدلسازی مکس ایجاد شده
این که میگم مکس از نظر جلوه های ویژه فوق العادست بخاطر اینکه سازندگان پلاگین هایی مثل fumefx ,dreamscape,afterburn,karakatoa,thinking particle,orpaz particle,rayfire همیشه دوست داشتن روی این پلتفورم سوار بشن. چون ui خودشون با مکس خیلی مچ میشه.و کاربردی تر هست
اکثر فیلم های هالیوود جلوه های ویژه شون با همین پلاگین هاست
مثلا شما فیلم blade رو ببینین
آقای آلن مکی چیکار میکنه با pflow مکس....
فوق العادست
هنوزم که هنوزه مکس کار میکنه... البته بگم تازگیا رفته سراغ نرم افزار های دیگه.
یا همین سوپروایزر شرکت بلار ... اگه دقت کنین جمله آخرشون چیز جالبی در مورد مکس و قابلیت هاش میگه...
خلاصه ... هر نرم افزار قدرت خاص خودش رو داره
مثلا شما توی هودینی برای شبیه سازی سیالات نیازی نیست رندر کنی... کلا توی ویوپورت مسیر آتیش رو میبینی و راحت تر کار میکنی.. دیگه مثل مکس نیازی به رندر کردن نیست
و....